Bolla! Skrevet 3. mars 2014 #1 Skrevet 3. mars 2014 Er der normalt å gå rundt med ett eneste angstanfall etter oppstart på Cipralex? Har bare tatt en tablett i 4 dager, men har de to siste dagene hatt så sterk angst at jeg verken får til å spise eller å sove godt.. Konstant kvalm og urolig i kroppen, svimmelhet som kommer i bølger og skjelvinger som jeg ikke kontrollerer til tider. Hvis det fortsetter slik, vet jeg ikke om det er verdt det... Noen erfaringer?
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #2 Skrevet 3. mars 2014 Dette kan skje i innkjøringsfasen. Jeg ble på samme måte da jeg startet. ble veldig rastløs og urolig. Ikke alle får det på den måten altså. Jeg slutta etter 1 mnd for da orka jeg ikke mer og fikk noen andre tabletter. Gikk på de for noen år siden og da varte det bare noen dager. Tror nok du bør gi de en sjans noen dager til blir det for ille så snakk med legekontoret om du bør snakke med legen. Anonymous poster hash: c9497...7c2
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #3 Skrevet 3. mars 2014 Trodde man skulle få mindre angst av dem. Da høres det ut som du ikke reagerer så godt på den medisinen. Selv ble jeg bare litt svimmel/ør og kvalm i tilvenningsfasen, og det gikk over. Anonymous poster hash: 762ac...2be
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #4 Skrevet 3. mars 2014 Jeg hadde det sånn en ukes tid i tilvenningsfasen og etter det gikk det bare bedre, så hold ut! Anonymous poster hash: a7671...7bf
Bolla! Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #5 Skrevet 3. mars 2014 Får vel bare prøve å holde ut da, men så forferdelig slitsomt det er å gå rundt sånn, spesielt når man har en liten en å ta seg av i tillegg.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #6 Skrevet 3. mars 2014 Det kan skje. Derfor bør legen/psykiater advare mot dette, sørge for at du og en nær har lest pakningsvedlegget, og skrive ut litt sobril som man kan ta den første uken hvis det blir for ille. Det skyldes at det blir litt kaos i nevrotransmitterne, og det jevner seg ut. Jeg ville tatt kontakt med legen, slik at han/hun vet hvordan du har det. Anonymous poster hash: ce1f5...02b
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #7 Skrevet 3. mars 2014 Er der normalt å gå rundt med ett eneste angstanfall etter oppstart på Cipralex? Har bare tatt en tablett i 4 dager, men har de to siste dagene hatt så sterk angst at jeg verken får til å spise eller å sove godt.. Konstant kvalm og urolig i kroppen, svimmelhet som kommer i bølger og skjelvinger som jeg ikke kontrollerer til tider. Hvis det fortsetter slik, vet jeg ikke om det er verdt det... Noen erfaringer? Du har fått for høy dose å starte med. Snakk med legen om opptrapping Anonymous poster hash: c6d2f...718 4
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #8 Skrevet 3. mars 2014 Du har fått for høy dose å starte med. Snakk med legen om opptrapping Anonymous poster hash: c6d2f...718 Nedtrapping kanskje?Anonymous poster hash: a7cb1...7de
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #9 Skrevet 3. mars 2014 Nedtrapping kanskje?Anonymous poster hash: a7cb1...7de Regner med AB mente at TS skulle snakke med legen om en lavere startdose for å så trappe opp. Altså opptrapping. Jeg tar Cipralex av andre grunner en psyken og da bare en uke av gangen, går rundt å er "tom" hele den uken. Og for hver gang er det litt andre sympotmer. Legen mente det var normalt. Anonymous poster hash: f5862...48f 1
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #10 Skrevet 3. mars 2014 Hadde det selv, fikk ikke sove for fikk følelsen av å falle og panikk hele tiden. Men folk reagerer forskjellig, det er sånn i starten. Selv klarte jeg ikke å gå på de, men det er fordi jeg er så redd sånt. Anonymous poster hash: dd38a...1d2
Bolla! Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #11 Skrevet 3. mars 2014 Takk for svar alle sammen. Er i utganspunktet veldig skeptisk til alt av medisiner og har ville unngått medisiner i det lengste, men nå har jeg altså blitt enig med lege og psykolog om å gi det en sjanse... Har prøvd å ringe legen i dag, men det er jo klin umulig å komme igjennom på telefon.. Legen sa også på forhånd at det tok en 3-4 uker før den begynte å virke og at jeg kunne kjenne litt ubehag og muligens litt forverring på både angst og depresjon.. Jeg var altså forberedt på at jeg mest sannsynlig kom til å få bivirkner, men hadde ikke en anelse om at det skulle bli så ille.. Trodde 5mg var den minste dosen og det alle startet på jeg, mulig jeg tar feil altså, men skjønner ikke hvordan jeg skal kunne dele opp en tablett som er så liten i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #13 Skrevet 3. mars 2014 Tablettene virker ikke etter fire dager... Jo da.Stoffet blir tatt opp i kroppen . Anonymous poster hash: ce6a4...503
AnonymBruker Skrevet 3. mars 2014 #14 Skrevet 3. mars 2014 I tilvenningsfasen ja. Jeg gikk med konstant angst, når jeg endelig sovna våkna jeg med et angst anfall kraftigere enn de tidligere på dagen. Gikk heldigvis over etter en mnd. Anonymous poster hash: 05c9f...276
Bolla! Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #15 Skrevet 3. mars 2014 Tablettene virker ikke etter fire dager... Jeg er fullt klar over at de ikke har virkning før om noen uker. 1
vaniljeglasur Skrevet 3. mars 2014 #16 Skrevet 3. mars 2014 Kommer jo ann på person til person om hva som virker. Jeg merket ikke noe av det når jeg gikk på de, men det tar litt tid før virkningene kommer, og det KAN skje at de virker som den motsatte effekten- altså at de gir deg mer angst. Jeg slutta dermed sagt på de da jeg gikk opp en del i vekt, selvom pillene hjalp meg veldig. Jeg ble blant annet veldig avflatet på humøret. Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd litt til- i en månedes tid, og hvis det ikke blir bedre, hadde jeg kuttet de ut.
SoftKitty Skrevet 3. mars 2014 #17 Skrevet 3. mars 2014 Jeg fikk tips av legen om å ta dem om morningen istedet for om kvelden. Hadde også uro i starten men å bytte tidspunkt hjalp faktisk.
vaniljeglasur Skrevet 3. mars 2014 #18 Skrevet 3. mars 2014 Jeg fikk tips av legen om å ta dem om morningen istedet for om kvelden. Hadde også uro i starten men å bytte tidspunkt hjalp faktisk. jeg fikk faktisk beskjed om å ta de på kveldene, da man kunne bli litt trøtt av pillene, men som sagt så virker de jo forskjellig fra person til person.
Bolla! Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #19 Skrevet 3. mars 2014 Kommer jo ann på person til person om hva som virker. Jeg merket ikke noe av det når jeg gikk på de, men det tar litt tid før virkningene kommer, og det KAN skje at de virker som den motsatte effekten- altså at de gir deg mer angst. Jeg slutta dermed sagt på de da jeg gikk opp en del i vekt, selvom pillene hjalp meg veldig. Jeg ble blant annet veldig avflatet på humøret. Hadde jeg vært deg, ville jeg prøvd litt til- i en månedes tid, og hvis det ikke blir bedre, hadde jeg kuttet de ut. Får bare prøve å holde ut og håpe på at det går seg til etterhvert da, takk for svar Jeg fikk tips av legen om å ta dem om morningen istedet for om kvelden. Hadde også uro i starten men å bytte tidspunkt hjalp faktisk. Jeg tar de faktisk om kvelden etter anbefaling av legen. Kanskje jeg skal vurdere å ta de når jeg står opp i stedet da, vet du hvorfor det det skal være bedre å ta ta de op morgenen forresten?
Bolla! Skrevet 3. mars 2014 Forfatter #20 Skrevet 3. mars 2014 jeg fikk faktisk beskjed om å ta de på kveldene, da man kunne bli litt trøtt av pillene, men som sagt så virker de jo forskjellig fra person til person. Var det legen sa til meg også..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå