Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selvfølgelig kan butikken gjøre noe med det :-) Og de butikkene som faktisk bryr seg om kundene klarer stort sett dette også.

Men er en del ansatte og kunder som skulle tatt et kjapt kurs i kundeservice og hvordan man oppfører seg :-)

Anonymous poster hash: ceb20...160

Hva skulle butikken liksom gjort med det? :klo: En ting er hvis de stadig er tom for både det ene og det andre, da trenger de å gå over bestillingsrutinene sine (min nærmeste butikk har jeg slutta å bruke fordi den alltid er tom for veldig mye, basisvarer inkludert). Men at en og annen vare plutselig går tom er sånt som skjer, og butikken har jo som regel faktisk ikke mulighet til å skaffe nye varer på sekundet. Mulig du oppfatter det dom dårlig service, jeg gidder i grunnen ikke bli snurt over at butikkene og de ansatte også må forholde seg til fysikkens lover og ikke begynne å kludre med tid og rom og sånt. Synes det er å kreve litt mye, jeg.
  • Liker 19
Gjest Funky Punk
Skrevet

Er glad i Menybutikken "min" jeg :)

Er det noe som mangler så passer de på å bestille det inn, er det noe spesielt jeg ønsker, men som de normalt ikke har inne, så bestiller de det inn da også (så langt det er mulig selvsagt)

Skrevet

Litt strengt ja. Høres ikke ut som noe koselig sted å handle dette..

Anonymous poster hash: ceb20...160

Jeg skal love deg at du får en koselig handel hos oss! :)

Posten var mynta på sånne folk vi snakker om i denne tråden. Og til og med da ville jeg aldri sagt noe slikt til kunden, dette var jo bare å få blåst ut mine tanker.

AnonymBruker
Skrevet

Hva skulle butikken liksom gjort med det? :klo: En ting er hvis de stadig er tom for både det ene og det andre, da trenger de å gå over bestillingsrutinene sine (min nærmeste butikk har jeg slutta å bruke fordi den alltid er tom for veldig mye, basisvarer inkludert). Men at en og annen vare plutselig går tom er sånt som skjer, og butikken har jo som regel faktisk ikke mulighet til å skaffe nye varer på sekundet. Mulig du oppfatter det dom dårlig service, jeg gidder i grunnen ikke bli snurt over at butikkene og de ansatte også må forholde seg til fysikkens lover og ikke begynne å kludre med tid og rom og sånt. Synes det er å kreve litt mye, jeg.

Stod bak en sånn som ville at folk skulle trylle for å yte kundeservice i går. Køen på Rema, mannen handlet og ville ha snus. Damen unnskyldte at de var utsolgt for det merket og lurte på om det var et annet merke han ønsket i stede. Mannen ble vill. Eller, ikke sånn voldelig-aggresiv, men "blåse seg opp og være veldig viktig og si meg en ting men jeg er kunde og dere må skaffe varene jeg vil ha"-vill. Jeg stod i tre-fire minutter og hørte på tiraden hans mens damen bak kassa i blant møtte blikket mitt med beklagelse og ringte desperat etter åpning av kasse nr 2 til meg og de bak meg.

Noen søte sitat:

"Dere kaster bort tiden min og nå må jeg gå i to butikker. TO butikker! Har dere tenkt å kompensere for min bortkastede tid?"

"Tid er penger, jenta mi og vi handler på butikker som har tobakksvarer for å kjøpe disse samtidig med matvarene våre. Dere kan ikke reklamere for tobakksvarer uten å ha dem!" (Hadde sååå lyst til å peke på at tobakksreklame ikke er lov i Norge, men jeg turte ikke)

"Ja, hva skal jeg gjøre nå da? HVA SKAL JEG GJØRE NÅ? Jeg er tom for snus, vet du!"

"Du får fremskaffe ny vare da. Jeg er kunden din, og dette er en vare dere holder i deres sortement. Kanskje du er heldig og de har [snusmerket] på bensinstasjonen her borte. Jeg kan vente her, jeg."

"Du er så full av idiotiske bortforklaringer! Jeg er ikke interessert i unnskyldninger, jeg vil ha varen min! Jeg akter å betale dere penger for den varen og da må - MÅÅÅ - dere fremskaffe den til meg."

"Hvor er sjefen din, jenta mi?"

....dette ble veeeeeldig off-topic. Men jeg tror kanskje jeg møtte ansiktet bak en "facebook"-post, så vi får sy det inn i emnet på den måten... Butikkansatt som opplevde dette: Beklager at jeg ikke var tøff nok til å kjøre på mannen bakfra meg handlevognen min! Jeg mener det virkelig. Det er noe jeg angrer på her i livet....

PS: Er sånne kunder vanlige?

Anonymous poster hash: 2bc6e...790

• Liker 30
AnonymBruker
Skrevet

*snip*

Ja, det er de faktisk. I alle fall var de det da jeg jobbet mye i kassen for et par år siden. Ikke at det er så mange av dem, men du får en del lignende historier etter noen år i butikk.

Jeg ble skjelt ut av en kar på det punktet at jeg trodde han kom til å fysisk gå til angrep fordi jeg nektet hans 8 år gamle sønn å tippe for han. Han mente jeg skulle bryte loven for han - han var jo tross alt en kunde, og jeg måtte yte service. Da må man bare stå rak i ryggen, være bestemt, men ikke frekk og stå på sitt. De kommer jo aldri til å lære uansett.

Anonymous poster hash: 0da51...1c8

• Liker 6
Skrevet

Stod bak en sånn som ville at folk skulle trylle for å yte kundeservice i går. Køen på Rema, mannen handlet og ville ha snus. Damen unnskyldte at de var utsolgt for det merket og lurte på om det var et annet merke han ønsket i stede. Mannen ble vill. Eller, ikke sånn voldelig-aggresiv, men "blåse seg opp og være veldig viktig og si meg en ting men jeg er kunde og dere må skaffe varene jeg vil ha"-vill. Jeg stod i tre-fire minutter og hørte på tiraden hans mens damen bak kassa i blant møtte blikket mitt med beklagelse og ringte desperat etter åpning av kasse nr 2 til meg og de bak meg.

Noen søte sitat:

"Dere kaster bort tiden min og nå må jeg gå i to butikker. TO butikker! Har dere tenkt å kompensere for min bortkastede tid?"

"Tid er penger, jenta mi og vi handler på butikker som har tobakksvarer for å kjøpe disse samtidig med matvarene våre. Dere kan ikke reklamere for tobakksvarer uten å ha dem!" (Hadde sååå lyst til å peke på at tobakksreklame ikke er lov i Norge, men jeg turte ikke)

"Ja, hva skal jeg gjøre nå da? HVA SKAL JEG GJØRE NÅ? Jeg er tom for snus, vet du!"

"Du får fremskaffe ny vare da. Jeg er kunden din, og dette er en vare dere holder i deres sortement. Kanskje du er heldig og de har [snusmerket] på bensinstasjonen her borte. Jeg kan vente her, jeg."

"Du er så full av idiotiske bortforklaringer! Jeg er ikke interessert i unnskyldninger, jeg vil ha varen min! Jeg akter å betale dere penger for den varen og da må - MÅÅÅ - dere fremskaffe den til meg."

"Hvor er sjefen din, jenta mi?"

....dette ble veeeeeldig off-topic. Men jeg tror kanskje jeg møtte ansiktet bak en "facebook"-post, så vi får sy det inn i emnet på den måten... Butikkansatt som opplevde dette: Beklager at jeg ikke var tøff nok til å kjøre på mannen bakfra meg handlevognen min! Jeg mener det virkelig. Det er noe jeg angrer på her i livet....

Vet du, jeg kjenner blodtrykket øker bare av å lese dette. Av og til kommer jeg på hvor innigranskauen glad jeg er for å ha kommet meg ut av kundeservicehelvete. Til gjengjeld kjefter jeg alltid ned kunder som er kjipe mot betjeningen.

• Liker 4
Skrevet (endret)

Fra en mobilside på facebook.

Med hilsner fra en herremann som heter Knut:

"Hei Knit,
*mobiloperatør* tilbyr deg fri tale, SMS og 4G internett - Ingen bindingstid
*vår*månedspris er kun 199 kr med inkluderte 1000 MB data, FriTALE, FriSMS og FriMMS til hele Norden. Selvfølgelig uten binding."
_____
Hei til dere i *mobiloperatør!*
JEG HETER IKKE KNIT !!!
JEG HETER KNUT.
OG HAR HATT DET NAVNET I MANGE 10-ÅR !!
DETTE ER EN KRAFTIG BRØLER, SOM INGEN EGENTLIG ØNSKER OM MAN VIL HA KUNDER !!

:fnise:

Endret av Pepperbiff
  • Liker 25
Gjest Lypcha
Skrevet

Fra en mobilside på facebook.

Med hilsner fra en herremann som heter Knut:

"Hei Knit,

*mobiloperatør* tilbyr deg fri tale, SMS og 4G internett - Ingen bindingstid

*vår*månedspris er kun 199 kr med inkluderte 1000 MB data, FriTALE, FriSMS og FriMMS til hele Norden. Selvfølgelig uten binding."

_____

Hei til dere i *mobiloperatør!*

JEG HETER IKKE KNIT !!!

JEG HETER KNUT.

OG HAR HATT DET NAVNET I MANGE 10-ÅR !!

DETTE ER EN KRAFTIG BRØLER, SOM INGEN EGENTLIG ØNSKER OM MAN VIL HA KUNDER !!

Hahahahahahahahhahaah!!!! :D

• Liker 3
Gjest Lypcha
Skrevet (endret)

Ups, dobbelpost!

Endret av Lypcha
Skrevet

Er det flere som har lagt merke til at mange av de som klager ofte skriver halve teksten med caps lock? Det virker som at jo rarere klagen er, jo mer indignert er kunden og større deler av teksten må "ropes". Haha

• Liker 5
Skrevet

Er det flere som har lagt merke til at mange av de som klager ofte skriver halve teksten med caps lock? Det virker som at jo rarere klagen er, jo mer indignert er kunden og større deler av teksten må "ropes". Haha

Ja!

Og så skriver de gjerne med flest mulig utropstegn!!!!!!!! og gjerne med punktum før .!

Merker meg også at det er flest kvinner som skriver slik.

• Liker 3
Skrevet (endret)

Kjære TVNorge. Åndenes makt er et av de beste programmene som går på kanalen deres og har ganske mange faste seere i forhold til mange av de andre programmene som dere sender.

:fnise: :fnise: :fnise:

E dauer!

Min mann og jeg ønsket å spise pizza på Peppes Pizza i Larvik, vi ventet på inngangen i 5 minutter, men ingen kom å hilse på oss og viste oss til et bord. Dette er ikke den første gangen på Peppes. Dårlig kundeservice

Siden når skal man bli vist til bord på peppes? Aldri vært borti det jeg ihvertfall :)

Det er helt uproffesjonelt firma!
Nekter å la kunder ha med egen drikke.
Jeg hører fra flere at det ikke er normalt å ta med egen drikke på resturant.
Men fra enda flere andre jeg har snakket med at de syntes det var ufint å nekte å ha med egen drikke om de ønsker det.. jeg mener det er rettåslett frekt å ikke få lov til å ta med egen drikke fordi jeg selv misliker brusen på deres resturant fordi det er vannet ut å det gjør meg dårlig..
Vi måtte da spise den store pizzaen uten drikke til.
Tilba ikke engang vann når vi takket nei til å bestille brus..
Mente vi skulle spisse en stor pizza uten drikke?
Har en så dårlig følelse av peppes st jeg aldri skal spise noe derifra igjen.
Og til andre som lurer får null positive kritikker fra meg om deres holdning å service.

Jeg ler! Dette tar jo ingen ende! Fantastisk hobby!

Endret av Atomica
  • Liker 11
Skrevet

Elsker sånne som har skjønt hvordan internett fungerer. Fra Ruters sider:

Eg hatar slik påtrengjande reklame som PRESSAR SEG INN PÅ MI DATAMASKIN! KOM DYKK VEKK!

Og fra Rimi. Fatte seg i korthet er en fin bil..

Hei, dere får sørge for at eventuelle kunder på:

Rimi Jeløy

Adresse: Tronvikvegen 1, 1517 Moss.

Telefon: 69 27 32 58

Kan nå denne butikken på telefon nr. ovenfor eller et annet telefon nr.? Dere har heler ikke lagt in denne relativt nye butikken i oversikten over rimibutikker på hjemmesiden til rimi. Dere burde også sørge for at denne butikken er registrert på de gulesider og 1881 ol. Måtte faktisk google Rimi Jeløy for å finne informasjonen ovenfor. Og når jeg ringer dette telefon nr. så ringer det noen få ganger før den piper som en faks. Så jeg lurer på om dette egentlig er et faks nr. og ikke telefon nr? Eller er det en kombinert tlf. - faks linje? Man skal vel kunne ringe til Rimibutikken for å undersøke om de har en vare som viser seg vanskelig å få tak i. Slik at man slipper å reise buen rundt helt meningsløs på jakt etter denne varen.

Det jeg er på jakt etter er Druekjerneolje. Har Rimi Jeløy det i sitt sortiment? Får jo ikke ringt å spurt dem. Håper derfor at dere kan hjelpe meg med å undersøke dette nokså raskt?

• Liker 4
Gjest Jørild
Skrevet

Her står det et digert skilt forran inngangen på Peppes om at man skal vente på en servitør for å gå bord. Kan ta dag og natt før det skjer, så forstår godt den klagen.

• Liker 10
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har gullkornene tatt påskeferie?

Anonymous poster hash: cf9d9...805
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner ingenting av denne tråden...

Anonymous poster hash: 6a91b...895
AnonymBruker
Skrevet

Kjære TVNorge. Åndenes makt er et av de beste programmene som går på kanalen deres og har ganske mange faste seere i forhold til mange av de andre programmene som dere sender.

:fnise: :fnise: :fnise:

E dauer!

Min mann og jeg ønsket å spise pizza på Peppes Pizza i Larvik, vi ventet på inngangen i 5 minutter, men ingen kom å hilse på oss og viste oss til et bord. Dette er ikke den første gangen på Peppes. Dårlig kundeservice

Siden når skal man bli vist til bord på peppes? Aldri vært borti det jeg ihvertfall :)

Det er helt uproffesjonelt firma!

Nekter å la kunder ha med egen drikke.

Jeg hører fra flere at det ikke er normalt å ta med egen drikke på resturant.

Men fra enda flere andre jeg har snakket med at de syntes det var ufint å nekte å ha med egen drikke om de ønsker det.. jeg mener det er rettåslett frekt å ikke få lov til å ta med egen drikke fordi jeg selv misliker brusen på deres resturant fordi det er vannet ut å det gjør meg dårlig..

Vi måtte da spise den store pizzaen uten drikke til.

Tilba ikke engang vann når vi takket nei til å bestille brus..

Mente vi skulle spisse en stor pizza uten drikke?

Har en så dårlig følelse av peppes st jeg aldri skal spise noe derifra igjen.

Og til andre som lurer får null positive kritikker fra meg om deres holdning å service.

Jeg ler! Dette tar jo ingen ende! Fantastisk hobby!

På alle Peppes-restaurantene jeg har vært på, har det stått et skilt i inngangen med typ "Vennligst vent med å sette deg til du får anvist et bord"

Anonymous poster hash: 3fe78...a28

• Liker 10
Skrevet

Eg synest det er veldig frekt at Freia lager sjokolade med ei bit som mangler. Tenk om det er 24 personer som skal dele en sjokoladeplate også får ikkje ein person ein sjokolade bit. Eg veide de forskjelige sjokoladeplatene og det var ein forskjel på 0,6 gram. Eg skjemst av å vere sjokolade spiser her i landet.

Tenk om 25 stykk skal spise sjokolade, så er det bare 24biter:o

• Liker 21
Gjest Jørild
Skrevet (endret)

Eg synest det er veldig frekt at Freia lager sjokolade med ei bit som mangler. Tenk om det er 24 personer som skal dele en sjokoladeplate også får ikkje ein person ein sjokolade bit. Eg veide de forskjelige sjokoladeplatene og det var ein forskjel på 0,6 gram. Eg skjemst av å vere sjokolade spiser her i landet.

Tenk om 25 stykk skal spise sjokolade, så er det bare 24biter:o

Nå har folk brukt årevis på å danne familier på 24 persone og så gjør Freia dette!!! Endret av Jørild
  • Liker 29

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...