Gå til innhold

Flytte til Oslo, bosette seg hvor?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hehe. Det er jo greit, men om du skulle forandre interesse en gang så finnes det andre alternativer enn VIF, bare så det er sagt ;) Men nok avsporing :P

Anonymous poster hash: cbf00...a35

Rosenborg tenker du? :P Haha :P

Anonymous poster hash: 4c271...153

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bosett deg på Oslos østkant. Er så uendelig mye styggere enn vestkanten. Østkanten ødelegger Oslos rykte.

Anonymous poster hash: fa885...325
AnonymBruker
Skrevet

Ikke bosett deg på Oslos østkant. Er så uendelig mye styggere enn vestkanten. Østkanten ødelegger Oslos rykte.

Lol. Ikke vært så mye på østkanten du? Du finner shady områder både på øst og vest.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Rosenborg tenker du? :P Haha :P

Tenkte mer på alternativene som Skeid, Lyn, etc. At Lyn gikk konk for en del år tilbake var en katastrofe for Oslofotballen. De beste kampene/oppgjørene er når lag i flere byer møtes. Norge har da blitt et molboland der, ingen byer som egentlig har to jevngode lag som møtes i hatoppgjør lenger :P

AnonymBruker
Skrevet

Har du vært på Nordstrand på øskanten?

Anonymous poster hash: de918...080

AnonymBruker
Skrevet

Ensjø/Abildsø er superfint. Lik linje med Ekeberg og Nordstrand.

Anonymous poster hash: b6db1...7eb
AnonymBruker
Skrevet

Har du vært på Nordstrand på øskanten?

Ingen regel uten unntak. Nordstrand er et unntak på østkanten. Hovseter er et eksempel på unntak på vestkanten.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Herregud. Selvfølgelig må denne tråden ende opp med å bli nok en Vestkanten vs Østkanten krangel.

Hvorfor er det så vanskelig for noen folk å forstå at det finnes fine områder både i vestkanten og i østkanten?

Anonymous poster hash: a3bfe...7da
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ensjø: Var tidligere kjent som "billand" og kjent for bilforretninger, sett i sammenheng med Økernområdet. Men fint område, god tilgang til kollektivtransport og tilgang til natur.

Veldig enig med denne AB'en i det vesentligste, men må bare understreke dette med tidligere. Ensjø har gjennomgått en enorm forandring de siste årene, bilbyen er halvveis revet og det er i ferd med å bli en bitteliten by der- med masse nybygg. Anbefales! Og det er ikke lange veien å tusle til Kampen heller.

Har selv bodd lenge på Etterstad og trivdes supert der. Synes det er litt sjarmerende med alle Vålerengaflaggene som henges ut på kampdag, jeg, selv om man ikke er fotballinteressert ;)

Har også bodd på Tøyen, et sted som nok er litt mer slitent og veldig indre by. Men for de superurbane kan det være et godt valg det også.

Anonymous poster hash: 76cd2...10d

Skrevet

Du kommer jo til å få motstridene svar.

Jeg har bodd på Grûnerløkka i 4 måneder og jeg trives ikke. Da jeg bodde der, var det 2 innbrudd i leiligheten, jeg ble forfulgt, forsøkt ranet og var livredd for å gå ut etter mørkets frambrudd.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har bodd på Grûnerløkka i 4 måneder og jeg trives ikke. Da jeg bodde der, var det 2 innbrudd i leiligheten, jeg ble forfulgt, forsøkt ranet og var livredd for å gå ut etter mørkets frambrudd.

Da var du enten svært uheldig, eller veldig mange av mine venner svært heldig! Har flere venner som har bodd der hele livet, uten noen sånn opplevelser.

• Liker 2
Skrevet

Da var du enten svært uheldig, eller veldig mange av mine venner svært heldig! Har flere venner som har bodd der hele livet, uten noen sånn opplevelser.

Motstridende svar får man helt sikkert, for folk trives jo i forskjellige områder. For noen fremstår østkanten som det store marerittet, mens jeg aldri trivdes da jeg bodde vestover i Oslo. Det viktigste er å bli kjent med området man ønsker å bosette seg i. Jeg har bodd i området som regnes som Carl Berner, og stortrivdes der, mens andre mener det er helvete på jord. Alt er avhengig av hva man selv trives med, derfor blir det veldig vanskelig å gi gode råd til andre :)

• Liker 1
Gjest Listerine
Skrevet

Oppsal er et veldig fint område. Det er et ganske stille sted med mange barnefamilier og eldre folk, også er jo Østmarka rett ved. Det er litt langt fra sentrum da, men absolutt verdt å sjekke ut for det.

• Liker 1
Skrevet

Jeg trives veldig godt i området nedenfor Carl Berner. Egentlig i alle retninger. Både Hasle, Sofienberg, Rodeløkka og nedover Trondheimsveien er både sentralt og ganske rolig. Det går både busser, baner og trikker hele tiden og det tar likevel ikke lang tid å gå ned til sentrum.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk for alle svar :)

Skrevet

Sant nok det, tenkte på nydalen i forhold til nye t-baneringen, var nok litt tidlig på en lørdag ;)

Men Carl Berner vil alltid i prinsippet være et veikryss for oss som har vokst opp i/rett utenfor Oslo :P

Ja, Carl Berner er nok bare et digert veikryss for alle andre. Jeg har løpt gatelangs, på alle sider av Carl Berner. Og er masse koselige områder der. Jeg vokste opp på grensen mellom Carl Berner og Hasle. Hadde en flott oppvekst. Ola Narr, med flotte akebakker og grøntarealer. Tøyenbadet rett i nærheten. Masse fine joggemuligheter rundt og. Botanisk hage. Og kommer man seg opp bakken, får man en flott utsikt over byen og.

• Liker 2
Skrevet

For to millioner får du dessverre ikke så mye. Jeg vet ikke hvor i Gamle Oslo du skal jobbe, men hvis det er i nærheten av ruta til 70-bussen kan det vær en ide å flytte lenger ut på samme linje - for eksempel Ryen, Manglerud eller Skullerud. Da vil du ha 20 minutter til jobb, bo nær marka og ha kort vei til kjøpesenter og t-bane. Jeg bor selv den veien, og stortrives (etter å ha bodd mange år i sentrum).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stortrivdes på Simensbråten. Kor vei å gå til Ekebergsletta hvor man kan slappe av på en solrik dag. Kort vei med buss til sentrum, ikke langt til Ryen tbanestasjon. Nattbussen går (el gikk iallefall for noen år siden) rett dit. Ikke langt til Østmarka og Østensjøvannet. Ikke langt til Manglerudsenteret og Brynsenteret.

Anonymous poster hash: 5aa22...9f5

AnonymBruker
Skrevet

Kan anbefale Carl Berner; jeg trivdes med å bo der, med kort vei til parken (Ola Narr) med flott utsikt.

Jeg har bodd på Grünerløkka også, men parkene (Sofienbergparken,Birkelunden..) er jo stappfulle om sommeren. For meg som innflytter fra bygda som er vant til å ha den frie naturen for meg selv, ble det altfor mye.

På, eller litt overfor Carl Berner gikk det an å puste!

Anonymous poster hash: 3a405...bd7
Skrevet

Jeg har fått meg jobb i Oslo, i bydelen gamle Oslo, men jeg har aldri vært der siden jeg kommer fra ganske langt nord i landet. Gleder meg veldig til å flytte, men spørsmålet er; hvor skal man bo?

Jeg tenker å kjøpe leilighet, og har visse kriterier, men også begrenset budsjett.

Hvilke områder er ok å bo i i forhold til hvor jeg skal jobbe? Vil helst slippe over 30 min pendling til jobb, ikke så farlig om det tar litt lenger tid til sentrum, er ikke der så ofte tenker jeg.

Budsjettet er på max 2 mill, det er smertegrensen deluxe.

Om du har erfaring med følgende områder vil jeg gjerne høre;

Romsås

Kampen

Lambertseter

Ensjø

Bøler

Tøyen

Grûnerløkka

Carl Berner

og evt om du anbefaler andre områder?

På forhånd tusen takk :)

Men det spørs jo helt hva som er viktig for deg da... Hva er minimums grensen for kvaderatmeter du ser for deg. for 2 mil, så får du kanskje 25 kvaderat på Tøyen, Løkka, CB og Kampen. Er du ung og vil på byen? Bor du alene? Skal du selge igjen om ikke så lang tid? Om du ikke skal bo i byen lenge så bør du tenke på at de bittesmå leilighetene på 25 kvaderat ikke er like lett å selge igjen... Om plass og natur er viktig så er Romsås fint, men det er jo ikke til å unngå at man må bemerke at det finnes triveligere steder i Oslo. Det sagt så er Oslo en trygg by og det er jo greit å bosette seg på alle de plassene du nevner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...