Ciara Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter #1521 Del Skrevet 31. oktober 2014 Hurra for bord! Håper det blir så bra som det du har sett for deg! Takk! Og god helg til deg og dine Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 31. oktober 2014 Forfatter #1522 Del Skrevet 31. oktober 2014 Bestemor har ikke mange dager igjen, sannsynligvis. Jeg føler en sånn varme for henne. Gamle, gamle, kjære menneske, som har jobbet og slitt. Hun har vært sterk både fysisk og psykisk, opplevd det utroligste og tatt vare på barn, barnebarn og oldebarn. Men hun tålte ikke å miste bestefar. Han døde i fjor, og jeg har aldri før sett et så fortvilet gammelt menneske, det var helt forferdelig å se. Hun satt i kirken i begravelsen og gråt: "Dette er så rart! Dette er så rart! Akkurat i denne kirken møtte jeg ham for første gang, og nå ligger han der og er død!" Siden har det gått bratt nedover med henne. Heldigvis har hun fått plass på sykehjem, har ikke vondt og ikke minst - hun føler seg trygg. Hun sier også at hun ikke er redd for å dø. Men det er ingenting igjen av henne. Hun er grusomt tynn og orker nesten ikke å være våken. At dette mennesket en gang tok med seg fuglehundene alene i fjellet på jakt er rart å tenke på. Stakkars bestemor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 31. oktober 2014 #1523 Del Skrevet 31. oktober 2014 :klem: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 31. oktober 2014 #1524 Del Skrevet 31. oktober 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 31. oktober 2014 #1525 Del Skrevet 31. oktober 2014 Huff, nå fikk jeg vondt, Ciara! Det må være fælt å se at noen som står en nær visner vekk på den måten der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 31. oktober 2014 #1526 Del Skrevet 31. oktober 2014 Det er både trist og rart å se et levd liv skrumpe inn på den måten, og liksom ende opp i ingenting. Men dette er bare en kort periode i hennes liv, alt det hun har gjort står fremdeles Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 31. oktober 2014 #1527 Del Skrevet 31. oktober 2014 Mange gode tanker, Ciara! Håper ikke jeg tråkker feil nå, men jeg opplevde selv at mormoren min datt sammen og ikke hadde noe ønske om å leve etter at morfar døde. Det gikk to måneder mellom begravelsene deres. Det var vondt og voldsomt, men i ettertid blir jeg så rørt av tanken på at de faktisk ikke ville leve uten hverandre. Tenk å få oppleve den typen kjærlighet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 31. oktober 2014 #1528 Del Skrevet 31. oktober 2014 Det er så trist å se noen man er glad i skrumpet inn og være ferdig med livet. Det må jo være fryktelig trist å miste en partner man har vært sammen med i så godt som hele livet. Man blir aldri klar for å miste noen nære. Ta vare på hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 31. oktober 2014 #1529 Del Skrevet 31. oktober 2014 Så trist... :cry: Mange varme tanker fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. november 2014 Forfatter #1530 Del Skrevet 1. november 2014 Det gikk fort med bestemor, hun døde i natt. Men mamma sier det var veldig fredelig, "å sovne inn" var en riktig beskrivelse. Så det var godt. Men trist. Bestemor var min siste besteforelder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 1. november 2014 #1531 Del Skrevet 1. november 2014 Kondolerer, Ciara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 1. november 2014 #1532 Del Skrevet 1. november 2014 (endret) Kondolerer så masse, Ciara! Stor klem til deg! Endret 1. november 2014 av AllisHagtorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 1. november 2014 #1533 Del Skrevet 1. november 2014 Kondolerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 1. november 2014 #1534 Del Skrevet 1. november 2014 Kondolerer, Ciara, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 1. november 2014 #1535 Del Skrevet 1. november 2014 Oi, såpass! Kondolerer, Ciara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 1. november 2014 #1536 Del Skrevet 1. november 2014 Så leit å høre, Ciara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 1. november 2014 #1537 Del Skrevet 1. november 2014 Kondolerer, Ciara. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 1. november 2014 #1538 Del Skrevet 1. november 2014 Kondolerer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. november 2014 Forfatter #1539 Del Skrevet 1. november 2014 Takk, alle sammen Jeg har i grunnen følt det samme hver gang en av besteforeldrene mine har gått bort - at det er synd på foreldrene mine. Besteforeldrene mine har alle dødd en naturlig død i høy alder, og de har alle bodd ganske langt unna - langt nok til at jeg ikke har truffet dem mer enn noen få ganger i året. Da jeg var barn kjørte vi mye oftere til denne siste bestemoren min og bestefar, men de senere årene har det blitt sjeldnere. Så når de har gått bort har ikke livet og hverdagen endret seg noe særlig. Men det er likevel trist - slutten på en æra, for å være svulstig - og særlig for foreldrene mine. Begge foreldrene mine er veldig familiekjære og har ringt foreldrene sine mange ganger i uken, vært der så ofte de har kunnet. Og nå er de uten foreldre. Det hører med til historien at jeg ikke kan se for meg en tilværelse uten foreldrene mine selv, sånn er det vel for de fleste av oss. Fortsatt er det sånn at jeg ringer pappa hvis noe er vanskelig, og selv om jeg må løse problemene mine selv nå som jeg er voksen, så er det en veldig trygghet i det. Og den tryggheten gruer jeg meg til å miste - men bank i bordet, det blir nok mange, mange år til. Men mamma har hatt det på samme måte med sine foreldre. Og nå kan hun ikke lenger ringe bestemor og høre noen beroligende ord. Det er som alltid fint å ha barn. Jeg fortalte Eldstemann i stad at oldemor er død. Jeg: "Eldstemann, oldemor døde i natt. Derfor er vi lei oss i dag, særlig bestemor og jeg." Eldstemann: "Har jeg ingen oldemor mer?" Jeg: "Nei, eller jo - hun lever bare ikke lenger." Eldstemann: "Hvorfor er du lei deg da, mamma?" Jeg: "Fordi bestemoren min ikke kommer tilbake." Eldstemann: "Og bestemor er også lei seg?" Jeg: "Ja." Eldstemann: "Jeg er ikke lei meg." Jeg: "Nei, du ser ikke lei deg ut." Eldstemann: "Jeg er glad i dag fordi det er lørdag og jeg skal få lørdagsgodt og gå i bursdag." Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. november 2014 Forfatter #1540 Del Skrevet 1. november 2014 ...og bordet er på Instagram for dere som ville se. (Send pm hvis du ikke er på IG og vil se bordet likevel!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå