Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Det er det samme jeg tenker. Det ville nok blitt noen timer på hotellrommet på kveldene. Er det sært og rart å ha med bok på restaurant på kvelden? Det er litt stusselig å spise alene og måltidet går fort over.

Jeg har tenkt til å prøve en aleneferie til en storby om ikke alt for lenge, føler jeg trenger å teste det ut.

Bok er vanskelig, synes jeg, ikke så lett å spise og lese samtidig.

Hvis du reiser alene vil jeg gjerne ha rapport! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Genialt forslag fra Nesevisa! :Nikke:

Selv har jeg dessverre omtrent samme inntrykk av Paris som Allis. Vakker og spennende by, ekstremt lite hyggelige/imøtekommende folk :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Jeg synes dere skal dra på alenetur sammen. Møtes på kveldene, bare. :jepp:

For et genialt konsept :sjokkert:

Jeg hadde digget sånn ferie. Jeg er vanskelig på å skulle følge etter alle andres ønsker og "krav"(spesielt om de vil shoppe eller trave rundt i 7 timer hitogdit) - sånn "fritt oppmøte, vi sees litt av gangen" virker jo så genialt at jeg ikke skjønner hvorfor ikke flere gjør det samme.

Jeg har, grunnet at jeg hadde kjæreste fom jeg var 20 år aldri vært på en ren jentetur til utlandet, mye fordi jeg egentlig aldri har hatt lyst(og enda mindre lyst på partur, har vært kjip og takket nei til flere faktisk....................), de jeg kunne vært med på har jo alltid endt med krangling og surmuling fordi de aldri ble enige om aktiviteter :P

Ciara&Serafina kan teste konseptet ;) Er det genialt eller galskap?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med solo-Paris-tur om dagen, KG-treff om kvelden? :ler: Tekola vil tilbake, Daria trenger sikkert flere bøker fra Shakespeare & Co, Allis digger konseptet, Mafalda hadde fortjent tre dager uten familien, og alle dere andre har helt sikkert gode grunner for å bli med, dere også! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shakespeare & Co :rodmer:

Reiste med Tripadvisors cityguide-app, det var knall! Lastet ned på forhånd og hadde alt offline, så vi spiste bare god mat :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med på Paris-tur (og trenger alltid flere bøker...) :jepp: Har hørt mange si at franskmenn er frekke og uhøflige og håpløse å få til å snakke engelsk, men jeg har bare gode erfaringer, både fra Paris og Nice.

Jeg var på aleneturer til Edinburgh og Dublin da jeg var i begynnelsen av 20-årene. Tok med meg bok og spiste på nokså uformelle steder (et enkelt valg når man lever på studentlån :fnise), gikk på kino og tok relativt tidlig kvelder (på hhv 12- og 4-mannsrom...). Skal ha et par dager alene i Göteborg i høst, da blir det teater den ene kvelden, så gjenstår det å se hvor jeg ender den andre kvelden. Jeg har en plan om at jeg en gang skal gå helt alene med hevet hode på skikkelig fancy restaurant, men det er ikke sikkert det blir nå...

Nå drar jeg mye på ferie med Skravla. Vi har stort sett ganske sammenfallende interesser, og skulle vi ikke ha det går det helt greit å dele seg. Har prøvd å reise på turer med andre venninner, det er ikke alle det fungerer like bra med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå drar jeg mye på ferie med Skravla. Vi har stort sett ganske sammenfallende interesser, og skulle vi ikke ha det går det helt greit å dele seg. Har prøvd å reise på turer med andre venninner, det er ikke alle det fungerer like bra med...

Jeg har også ei venninne jeg har reist mye med i det siste. Det er litt prøving og feiling før man finner den/de man funker best med på ferie. Jeg har funnet ut at det kan være lurt å avklare forventninger på forhånd, men har erfart det ikke alltid funker som forventet.

Jeg har enda til gode å oppleve krangling og surmuling, heldigvis. Det er mye bedre å splitte seg noen timer i så tilfelle. Dette her var egentlig en kommentar til Allis, men siteringen uteble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med solo-Paris-tur om dagen, KG-treff om kvelden? :ler: Tekola vil tilbake, Daria trenger sikkert flere bøker fra Shakespeare & Co, Allis digger konseptet, Mafalda hadde fortjent tre dager uten familien, og alle dere andre har helt sikkert gode grunner for å bli med, dere også! ;)

Fordi vi fortjener det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Åh....ferietur....!

Hadde vært tidenes tur. De kunne lagd artikkel om det på KG :ler:

Paris altså. Jeg er mer gira på Barcelona, mest fordi jeg er lat og ikke orker spasere så mye :P

Hva anbefaler dere i Paris da, utover severdigheter?

Jeg vil på en severdighetsfri ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

Åh....ferietur....!

Paris altså. Jeg er mer gira på Barcelona, mest fordi jeg er lat og ikke orker spasere så mye :P

Øl. Vin. Champagne. Kaffe.

Kikke på folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Øl. Vin. Champagne. Kaffe.

Kikke på folk.

:nigo: Vi passer sammen på ferie!

Spasere treigt litt. Sitte på cafe. Glo og fjase. Spise noe. Tusle rundt. Sitte på benk. Spise is. Slappe av. Legge seg i en park. Og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nesevisa

:nigo: Vi passer sammen på ferie!

Spasere treigt litt. Sitte på cafe. Glo og fjase. Spise noe. Tusle rundt. Sitte på benk. Spise is. Slappe av. Legge seg i en park. Og så videre.

Korrekt! Jeg liker dessuten å ha en bok i veska. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fant et sted med amazinge eclairs. Og masse gode bakerier. Og en supertrivelig italiensk restaurant hvor de laget pastaen så man kunne se det. Kaffe og kake på fortausrestaurant. Sushi i Michelin-kvalitet og norske priser. :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh....ferietur....!

Barcelona er ypperlig til ditt ferieformål. Masse severdigheter der, men de er jo bare å overse. Deilig vin, øl, tapas, Strand hvis man ønsker. Synes det er en fantastisk by. Tror jeg foretrekker den fremfor Paris, selvom det sikker er som å banne i kjerka.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Barcelona er ypperlig til ditt ferieformål. Masse severdigheter der, men de er jo bare å overse. Deilig vin, øl, tapas, Strand hvis man ønsker. Synes det er en fantastisk by. Tror jeg foretrekker den fremfor Paris, selvom det sikker er som å banne i kjerka.

Blir endel ferieturer her merker jeg.............................

Kan KG sponse oss kanskje? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal til New York neste år og det er med noen jenter som er ganske avslappet. Det tror jeg blir veldig bra. I tillegg kan vi dele oss hvis vi ikke vi, det samme, noe som passer meg ypperlig. Gleder meg. :nigo:

Endret av Serafina.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir endel ferieturer her merker jeg.............................

Kan KG sponse oss kanskje? :)

Det hadde vært fantastisk og sannsynligvis uproblematisk å få gjennom. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler:

Da jeg var i Paris sist var vi ikke innom noen severdigheter. Jeg har sett de fleste før og vil ha avslapning og stemning. Det ble hagevandring, god mat, champagne hver dag (på Place de la Contrescarpe), kaffe, makroner, parfymeshopping. Nå fikk jeg sommerfugler i magen av å tenke på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...