Ciara Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #1461 Del Skrevet 25. oktober 2014 Salmiakk? Nevrotikeren i meg takler ikke sånt. Zaloen alene holder lenge altså. Der du er engstelig for Ebola er jeg engstelig for alt som man helt sikkert blir forgiftet av (ville knapt vaske når jeg var på tjukka, var sikker på at ungen kunne bli skada...................var ille altså, helt irrasjonelt). Så koselig dag! Har dere bibliotek og slikt i bydelen deres? Jeg skal og ta noen turer på bibliotek på lørdager når ungen blir større, har en sånn forestilling inni hodet mitt om at jeg skal ta med kids på lesestund eller dukketeater på lørdager, og vi skal selvsagt kose oss noe innmari(aka; ikke sure unger, så jeg må åpenbart ha sjokolade i veska). Jeg hadde besøk av halve slekta idag, og var alenemor igårkveld mens mannen var på overraskelsesbursdag. Jeg sov hele 5 timer sammenhengende(skjer sjeldent, så jeg var lykkelig) - og ungen våknet som vanlig kl 05. Jeg praktiserer "ikke morgen før 06, vi får ligge her og bable i senga" - og gav ham smokken. Så sovner jeg etterhvert, og våkner 07.30 - ungen sov fortsatt! Jeg var i sjokk, det har ikke skjedd siden...............noensinne faktisk. Aner ikke hva som skjedde der, mulig han ante en eim at sprit/øllukt fra stua hvor mannen hadde lagt seg på sofaen når han kom hjem 04.30 Det var en ny ting jeg ikke har opplevd før, ha en unge på armen mens man lufter ut fylledunst en lørdag morgen Har du angst for salmiakk? Det gjør meg litt glad at andre mennesker også har sine irrasjonelle sider. Jeg tror ikke vaskemidler er skadelig, så lenge man ikke vasker hele tiden eller står med hodet dypt ned i bøtta. Jeg er som sagt påvirket av vaskegal mor, og dere skulle sett ansiktsuttrykket hennes når hun ser reklamer der folk vasker kun med vann og mikrofiberkluter Godt mulig det funker som bare det, men det beste jeg vet er når det lukter skikkelig SÅPE i huset. Vi har faktisk to bibliotek ganske nært (i hver sin bydel). Veldig ålreit! Jeg var ikke en ivrig bibliotekbruker før jeg fikk barn - bortsett fra da jeg var barn selv - men nå er vi der ganske ofte. Eldstemann er veldig glad i det. Sjokolade har jeg faktisk ikke fått bruk for, men det er jo generelt veldig smart å ha en nødsjokolade i veska, da! Så deilig at du fikk sove skikkelig! Og halv åtte er jo supert! Du kan hilse mannen din og si han var heldig - det normale er at de uvanlig sene kveldene har en tendens til å sammenfalle med de uvanlig tidlige morgenene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 25. oktober 2014 #1462 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg var innom en liten interiørbutikk på løkka i går for å se hvordan Octo fra Secto ser ut. Det ble kjærlighet ved første blikk, så nå er det sparing for harde livet ♡ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #1463 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg var innom en liten interiørbutikk på løkka i går for å se hvordan Octo fra Secto ser ut. Det ble kjærlighet ved første blikk, så nå er det sparing for harde livet ♡ Den er nydelig. Både når den er tent og når den er slukket. Et sånt kjøp tror jeg aldri du angrer på! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 25. oktober 2014 #1464 Del Skrevet 25. oktober 2014 Hvilke lamper? Hehe, jeg håper ikke dere tror jeg har et hus fullt av designlamper Jeg vet ikke hva de heter, men den minste av taklampene kostet over kr 7000, så antar de større var endel dyrere. Jeg er skikkelig dårlig på sånne designting, bare synes noe av det er fint. Og jeg sjekket prisen på lampen fordi den var fin. Besøket i garnbutikker var mye billigere for meg, så nå blir det en heklet lue i bursdagsgave og et heklet babyteppe. Gleder meg til å begynne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 25. oktober 2014 #1465 Del Skrevet 25. oktober 2014 HÆ? Hva drømte du? (Plis la det være noe eksotisk og gøy, siden jeg har så A4 liv om dagen ) Og nå måtte jeg redigere litt og si til Mafalda at jeg har avslørt alle løgner om "ikke velstelt, sliten og hengepuppete ufresh flerbarnsmor" - jeg snikte på bilde av deg&Smittis, og hallo: HEIT DAME! Så nå kan du aldri svare i tråder om forfalte mammakropper&damer igjen Jeg er enig med deg i at Mafalfa er flott! Nå kan jeg finne på en skikkelig saftig drøm eller bare fortelle at navnet ditt kom tydelig frem i en eller annen sammenheng... "Dette er noe for AllisHagtorn, eller dette må jeg ta med AllisHagtorn". Lite juicy, altså. Men det er ganske lite A4 å dukke opp i en fremmede drøm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 25. oktober 2014 #1466 Del Skrevet 25. oktober 2014 Håper det blir en fin og rolig kveld! Noen dager er bare sånn. Da gir jeg bare opp den dagen, og satser på at den neste blir bedre Tusen takk! Denne dagen har definitivt vært "sånn". Men så sa en av oss noe veldig riktig nå i sted, som bare løsnet hele stemningen. Nå har vi det bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #1467 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg vet ikke hva de heter, men den minste av taklampene kostet over kr 7000, så antar de større var endel dyrere. Jeg er skikkelig dårlig på sånne designting, bare synes noe av det er fint. Og jeg sjekket prisen på lampen fordi den var fin. Besøket i garnbutikker var mye billigere for meg, så nå blir det en heklet lue i bursdagsgave og et heklet babyteppe. Gleder meg til å begynne. Nå ble jeg nysgjerrig. Lampebeskrivelse! Så flink du er! Jeg kan ikke hekle, og har ikke tålmodighet til å lære det heller, dessverre. Men jeg blir så glad for å få sånne gaver! Har aldri skjønt at ullsokker skal være den kjedeligste julegaven man kan få - det synes jeg er en super gave. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #1468 Del Skrevet 25. oktober 2014 Sukk, jeg vil til Paris igjen. Faktisk vurderer jeg å dra dit alene neste år. Mannen har vært der flere ganger, det har også vennene mine. Og i motsetning til meg ser de ut til å få nok. Jeg kunne - hadde jeg hatt tid og penger til det - vært der flere ganger årlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 25. oktober 2014 #1469 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg elsker Paris! Hvordan kan man få nok av den byen?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #1470 Del Skrevet 25. oktober 2014 Jeg elsker Paris! Hvordan kan man få nok av den byen?! Det kan ikke jeg forstå heller! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 25. oktober 2014 Forfatter #1471 Del Skrevet 25. oktober 2014 Tusen takk! Denne dagen har definitivt vært "sånn". Men så sa en av oss noe veldig riktig nå i sted, som bare løsnet hele stemningen. Nå har vi det bra Godt å høre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 25. oktober 2014 #1472 Del Skrevet 25. oktober 2014 Nå ble jeg nysgjerrig. Lampebeskrivelse! Så flink du er! Jeg kan ikke hekle, og har ikke tålmodighet til å lære det heller, dessverre. Men jeg blir så glad for å få sånne gaver! Har aldri skjønt at ullsokker skal være den kjedeligste julegaven man kan få - det synes jeg er en super gave. Den lignet veldig på denne, men jeg tror spillene var i tre. http://www.lyseideer.no/nettbutikk/secto/secto-octo-4240 Ullsokker er en aldeles glimrende gave - jeg er storforbruker av det. Herlig er veldig enkelt, som alt annet når man har lært det. Jeg liker bedre å hekle enn å strikke og aller best når det er tykt garn. Da går det fort. Av samme grunn liker jeg også å lage f.eks. barneklær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 25. oktober 2014 #1473 Del Skrevet 25. oktober 2014 Sukk, jeg vil til Paris igjen. Faktisk vurderer jeg å dra dit alene neste år. Mannen har vært der flere ganger, det har også vennene mine. Og i motsetning til meg ser de ut til å få nok. Jeg kunne - hadde jeg hatt tid og penger til det - vært der flere ganger årlig. Hvorfor ikke. Aleneferie vil jeg tro kan være veldig ok. Driver og teller på knappene om jeg skal prøve meg på det selv. Nå kan det jo hende du har gjort det før, men for meg vil det være debut. Jeg har bare vært i Paris en gang og kunne gjerne dratt igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 25. oktober 2014 #1474 Del Skrevet 25. oktober 2014 Åh, Paris! Ett år siden jeg var der med bestevenninna, åh, jeg vil tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #1475 Del Skrevet 26. oktober 2014 Den lignet veldig på denne, men jeg tror spillene var i tre. http://www.lyseideer.no/nettbutikk/secto/secto-octo-4240 Ullsokker er en aldeles glimrende gave - jeg er storforbruker av det. Herlig er veldig enkelt, som alt annet når man har lært det. Jeg liker bedre å hekle enn å strikke og aller best når det er tykt garn. Da går det fort. Av samme grunn liker jeg også å lage f.eks. barneklær. Octo er også i tre, det kan jo ha vært den? Jeg bruker ullsokker og tøfler hele høsten og vinteren. Det er gulvkaldt her, så jeg har også et berg av ullsokker slik at besøk kan låne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #1476 Del Skrevet 26. oktober 2014 Hvorfor ikke. Aleneferie vil jeg tro kan være veldig ok. Driver og teller på knappene om jeg skal prøve meg på det selv. Nå kan det jo hende du har gjort det før, men for meg vil det være debut. Jeg har bare vært i Paris en gang og kunne gjerne dratt igjen. Jeg har aldri vært på storbyferie alene. Jeg har reist i jobbsammenheng, men da var jeg ikke ute sent om kvelden. Det er nemlig dét som stopper meg. Jeg har ingen problemer med å vandre rundt i Paris alene om dagen, tvert i mot hadde jeg storkost meg. Men om kvelden? Da sikter jeg ikke til at det er skummelt, men at det er ensomt. Sitte på restaurant alene? Drikke champagne på Place de la Contrescarpe alene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #1477 Del Skrevet 26. oktober 2014 Åh, Paris! Ett år siden jeg var der med bestevenninna, åh, jeg vil tilbake! Paris i oktober er fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 26. oktober 2014 #1478 Del Skrevet 26. oktober 2014 (endret) Er det lov i ikke engang november å spørre om dere har tips til fine adventslysestaker(som også kan brukes ellers helst) og julepynt? *skada av at de har tatt opp julepynten i Bogstadveien...................fryktelige greier* Har bodd så halvveis de siste par julene og ikke hatt gidd til å pynte særlig(forfjor dro jeg bort hele jula, ifjor venta jeg på å føde any minute - så iår skal jeg FAEN MEG ha det julekoselig Paris ja. Har vært der en gang, på kjærestetur. Blanda opplevelse; fantastisk by, utrolig uhøflige folk. Fikk noen blikk og kommentarer på kroppen min jeg ikke glemte så fort gitt. Så drar man til Roma, og vips er man superheit. Go figure. Endret 26. oktober 2014 av AllisHagtorn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 26. oktober 2014 #1479 Del Skrevet 26. oktober 2014 Jeg har aldri vært på storbyferie alene. Jeg har reist i jobbsammenheng, men da var jeg ikke ute sent om kvelden. Det er nemlig dét som stopper meg. Jeg har ingen problemer med å vandre rundt i Paris alene om dagen, tvert i mot hadde jeg storkost meg. Men om kvelden? Da sikter jeg ikke til at det er skummelt, men at det er ensomt. Sitte på restaurant alene? Drikke champagne på Place de la Contrescarpe alene? Det er det samme jeg tenker. Det ville nok blitt noen timer på hotellrommet på kveldene. Er det sært og rart å ha med bok på restaurant på kvelden? Det er litt stusselig å spise alene og måltidet går fort over. Jeg har tenkt til å prøve en aleneferie til en storby om ikke alt for lenge, føler jeg trenger å teste det ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #1480 Del Skrevet 26. oktober 2014 Er det lov i ikke engang november å spørre om dere har tips til fine adventslysestaker(som også kan brukes ellers helst) og julepynt? *skada av at de har tatt opp julepynten i Bogstadveien...................fryktelige greier* Har bodd så halvveis de siste par julene og ikke hatt gidd til å pynte særlig(forfjor dro jeg bort hele jula, ifjor venta jeg på å føde any minute - så iår skal jeg FAEN MEG ha det julekoselig Paris ja. Har vært der en gang, på kjærestetur. Blanda opplevelse; fantastisk by, utrolig uhøflige folk. Fikk noen blikk og kommentarer på kroppen min jeg ikke glemte så fort gitt. Så drar man til Roma, og vips er man superheit. Go figure. Kubus? Jeg tror den følelsen om å ha det koselig ofte setter inn når man får barn. Det er nurkets første jul, og mor ser for seg tindrende barneøyne og familieidyll (her er det lett å gå på et par smeller). Jeg pleier å ha juletre og et berg av svibler og amaryllis. Noe sånt har jeg aldri opplevd i Paris. Vet ikke om det sier noe om byen eller meg... Hmpf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå