Ciara Skrevet 19. oktober 2014 Forfatter #1401 Del Skrevet 19. oktober 2014 Men de har jo fått tatt bilde av noe nå? Lurer på hva hensikten med den undervannsferden i så fall er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 19. oktober 2014 #1402 Del Skrevet 19. oktober 2014 De er vel ute og rekognoserer litt hos naboene, bare fordi de kan... Godt mulig det faktisk er noe der, det vaker sikkert en og annen russisk ubåt langs norskekysten fra tid til annen også, men jeg tror neppe det betyr at det er noe på ferde - eller at det er ukjent for svensk etterretning at det pågår. Dagbladet har selvfølgelig presentert to av ytterpunktene - 1) russerne legger miner og 2) det hele er satt i scene for å sikre større bevilgninger til det svenske forsvaret etter regjeringsskiftet. Jeg har omtrent like mye tro på begge... Forøvrig har jeg sett nesten like klare bilder av sjøormen i Loch Ness... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tekola Skrevet 21. oktober 2014 #1403 Del Skrevet 21. oktober 2014 Dere har ødelagt meg. Nå klarer jeg ikke å se på boligannonser uten å legge merke til hvor utrolig mange kjipe lamper det finnes der ute! Aldri tenkt over sånt før, men jeg kom over en annonse med samme, kjedelige taklampa i alle rom. Huset virket fint fra før, men det ble skikkelig turn-off med de lampene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 21. oktober 2014 #1404 Del Skrevet 21. oktober 2014 Dere har ødelagt meg. Nå klarer jeg ikke å se på boligannonser uten å legge merke til hvor utrolig mange kjipe lamper det finnes der ute! Aldri tenkt over sånt før, men jeg kom over en annonse med samme, kjedelige taklampa i alle rom. Huset virket fint fra før, men det ble skikkelig turn-off med de lampene Hvem har sagt at man ikke blir påvirket av nettet. Trøsten er at lamper kan byttes ut - til noen ganske mye fiffigere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #1405 Del Skrevet 22. oktober 2014 Dere har ødelagt meg. Nå klarer jeg ikke å se på boligannonser uten å legge merke til hvor utrolig mange kjipe lamper det finnes der ute! Aldri tenkt over sånt før, men jeg kom over en annonse med samme, kjedelige taklampa i alle rom. Huset virket fint fra før, men det ble skikkelig turn-off med de lampene I like it! Jeg skjønner ikke at ikke alle er mer opptatt av lamper. Men jeg lever jo med en mann som ikke kunne gitt mer blaffen. Så lenge det blir lyst er det greit for ham! Hvem har sagt at man ikke blir påvirket av nettet. Trøsten er at lamper kan byttes ut - til noen ganske mye fiffigere. Jepp! Og det kule med lamper er at de kan forandre hele rom. Et rom kan bli kjempefancy av en kul taklampe, selv om alt er veldig enkelt ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 22. oktober 2014 Forfatter #1406 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg er ikke så mye på KG om dagen, og det er fordi formen ikke er på topp. Nå har alle i familien vært syke etter tur, og sistemann ut er meg. Har hatt feber de to siste dagene (men ikke dag), og har verdens vondeste hals. Seriøst, jeg ser at den er hoven utenpå. Og jeg gruer meg til hver gang jeg må svelge. I dag hadde jeg et forferdelig hosteanfall på bussen, og da hadde jeg blodsmak i hele svelget etterpå. Jeg får vurdere om dette er legemateriale. Jeg er vant til at de vil man skal vente uansett i tilfelle det bare er virus, men jeg vet ikke hvor lenge man skal se det an. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 22. oktober 2014 #1407 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg synes det høres ut som legemateriale. God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 22. oktober 2014 #1408 Del Skrevet 22. oktober 2014 Leste at man skal vente et par dager, og oppsøke lege hvis det ikke er blitt bedre etter det. Men det kommer jo an på helheten, synes jeg, har du en magefølelse så følg den. Guttungen hoster som en 75-årig storrøyker om dagen, så jeg måtte sjekke det opp nå i morges... Jeg er foreløpig frisk og håper det holder seg sånn for kombinasjonen operasjonssår på magen og hosteanfall frister IKKE! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mafalda Skrevet 22. oktober 2014 #1409 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg synes også det høres ut som legemateriale. Tenk om det er streptokokker? Da er det jo bare en pille og vek me'n, i steden for at du må gå rundt og grue deg til å svelge... Som deg tenker jeg også at "vanlig" forkjølelse og litt halsvondt ikke er verdt å gå til legen for, men dette høres verre ut enn som så... God bedring, i alle fall! Og flicka, det er jo nesten stygt å le, men 75-årig storrøyker? Det må i så fall være en ualminnelig søt 75-åring! Håper han kommer seg snart, da, og at du slipper unna! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 22. oktober 2014 #1410 Del Skrevet 22. oktober 2014 Og flicka, det er jo nesten stygt å le, men 75-årig storrøyker? Det må i så fall være en ualminnelig søt 75-åring! Håper han kommer seg snart, da, og at du slipper unna! Haha, vi må le innimellom vi også for det er unektelig noe komisk over en toåring med whisky-stemme Men jeg tror faktisk det blir legen på oss også i morgen, bare for sikkerhets skyld Håper du føler deg bedre, Ciara! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 22. oktober 2014 #1411 Del Skrevet 22. oktober 2014 Jeg er ikke så mye på KG om dagen, og det er fordi formen ikke er på topp. Nå har alle i familien vært syke etter tur, og sistemann ut er meg. Har hatt feber de to siste dagene (men ikke dag), og har verdens vondeste hals. Seriøst, jeg ser at den er hoven utenpå. Og jeg gruer meg til hver gang jeg må svelge. I dag hadde jeg et forferdelig hosteanfall på bussen, og da hadde jeg blodsmak i hele svelget etterpå. Jeg får vurdere om dette er legemateriale. Jeg er vant til at de vil man skal vente uansett i tilfelle det bare er virus, men jeg vet ikke hvor lenge man skal se det an. Jeg hadde samme symptomer som deg i helgen. Oppsøkte lege da jeg ikke var noe bedre etter 4 dager. Det viste seg å være bakteriell tonsilitt. Så nå er jeg sykmeldt i en uke mens jeg går på pencillin. Min erfaring er at virale infeksjoner blir bedre etter 3-5 dager. Hvor lenge har du hatt vondt i halsen? Er du forkjølet i tillegg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 22. oktober 2014 #1412 Del Skrevet 22. oktober 2014 God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 22. oktober 2014 #1413 Del Skrevet 22. oktober 2014 LEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 23. oktober 2014 #1414 Del Skrevet 23. oktober 2014 God bedring Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fibonacci Skrevet 23. oktober 2014 #1415 Del Skrevet 23. oktober 2014 God bedring! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter #1416 Del Skrevet 23. oktober 2014 Takk alle sammen! Jeg er mye bedre, og det uten legebesøk. Et par timer etter at jeg hadde bestemt meg for å bestille legetime kjente jeg at det ble lettere å svelge, og nå er jeg over i den artige tørrhostefasen (og hostekulene kommer selvsagt på bussen). Men bedre enn feber og piggtrådhals! Eldstemann, stakkar, stakk seg på en av nålene våre på oppslagstavla i forgårs. Det var en tabbe av meg, men jeg tenkte ikke på å rense. Det begynte ikke å blø engang, og jeg kunne knapt se en prikk. Nå ser jeg at han har litt verk i såret, en minihevelse på to millimeter. Som han klager sin nød! Man skulle tro fingeren snart falt av. Og dere vet kanskje hvordan Ciarahjernen fungerer? Den tenker: 1) Han klager så mye, tenk hvis dette faktisk er litt alvorlig? 2) Har jeg ikke hørt om rustne spiker og blodforgiftning? Men burde han ikke hatt feber da? 3) Tenk hvis jeg ringer legevakta og de ler seg skakke av moren som er bekymret for to millimeter verk. 4) Tenk hvis det blir alvorlig, og legene synes det var grovt uansvarlig av meg å ikke ringe. 5) Men hvis jeg ringer kommer mannen til å bli seriøst oppgitt over hvor overhysterisk det er mulig å bli. 6) Skjønt, hva betyr en oppgitt mann når det er spørsmål om liv eller død? Skjønner dere den sleipe hjernen? Jeg kan ikke vinne. Og skjønner dere hvorfor jeg syntes overanalyseringen i Innsirkling 3 var irriterende? Jeg har nemlig mer enn nok av det fra før i mitt eget liv. Oh well! Har en kjøkkenbenk å rydde, navnelapper å stryke, klær å brette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter #1417 Del Skrevet 23. oktober 2014 Nå er det mer verk og fingeren er hoven. Har akkurat klart å roe ham ned etter mye gråting. Vi får se det an i morgen tidlig, kanskje det blir legebesøk på oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 23. oktober 2014 #1418 Del Skrevet 23. oktober 2014 Nå er det mer verk og fingeren er hoven. Har akkurat klart å roe ham ned etter mye gråting. Vi får se det an i morgen tidlig, kanskje det blir legebesøk på oss. Jeg ville lagt den fingeren i grønnsåpevann, det trekker ut betennelse Og så ville jeg faktisk tatt en telefon ned til legevakta bare for å høre om det er lurt å sjekke ila natta. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 23. oktober 2014 Forfatter #1419 Del Skrevet 23. oktober 2014 Jeg ville lagt den fingeren i grønnsåpevann, det trekker ut betennelse Og så ville jeg faktisk tatt en telefon ned til legevakta bare for å høre om det er lurt å sjekke ila natta. Dit har jeg ringt mange ganger, og jeg elsker den telefonen! Ringte nå, og de sa grønnsåpevann og lege i morgen om det ikke hjelper med grønnsåpe. Så da kan jeg sove godt! Men kommer nok til å sjekke just in case. Over til et rart spørsmål: Kan dere personnummeret til barna deres? Jeg husker dem aldri! Når leger spør, enten det er på fastlegekontoret eller på legevakttelefonen, føler jeg meg som Verdens Sløveste Mor som må svare "Eh, sorry, husker ikke!" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 23. oktober 2014 #1420 Del Skrevet 23. oktober 2014 (endret) Nei. Jeg har skrevet det opp en plass jeg alltid har med meg. Edit: ser at det kan tolkes som at jeg har tatovert det på puppen eller noe. Avkreftes. Endret 23. oktober 2014 av Nesevisa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå