Ciara Skrevet 9. oktober 2014 Forfatter #1201 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg kjenner dette veldig godt på kroppen akkurat nå, ble operert i forrige uke så har vært innlagt på sykehus et par dager og er nå hjemme, redusert til en pyntegjenstand som ikke kan løfte, bære, klatres på eller på noen annen måte være spesielt nyttig (inntil videre, formen kommer seg jo (som vanlig) overraskende fort, utgangspunktet tatt i betraktning) Så jeg sitter her og ser på at mannen gjør absolutt ALT, og er både litt imponert og irritert fordi han klarer alt. Imponert fordi han klarer alt, og litt irritert fordi han klarer alt hvis han må... Ikke misforstå, han ER en over gjennomsnittet huslig mann, men han er også bekymringsløs og under gjennomsnittet opptatt av planlegging. "Det ordner seg" er mottoet, men jeg er alltid så usikker på om det faktisk gjør det om ikke noen har planlagt og lagt til rette for at det ordner seg. Og sånn går no dagan...kommer det en dag da jeg slutter å lure på dette? Gaaahh, det beste hadde nok vært om jeg bekymret meg litt mindre og han litt mer Det siste er min store drøm for vårt forhold Men huff, hva i alle dager har du vært gjennom? Håper du blir bedre fort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 9. oktober 2014 #1202 Del Skrevet 9. oktober 2014 (endret) Men huff, hva i alle dager har du vært gjennom? Håper du blir bedre fort! Nei, hva skal jeg si, jeg hadde en lignende operasjon for et par år siden og dette var en slags "opprydningsaksjon" som mannen så fint kalte det Ble veldig overrasket den gang, og like overrasket nå over hvor fort man faktisk føler seg menneskelig etter en temmelig stor operasjon. For all del, jeg er ikke mye til nytte her hjemme men jeg har ikke vondt noe sted og det synes jeg er helt topp! Så får jeg heller benytte denne muligheten til å ta det med ro, jeg måtte love dyrt og hellig å ikke løfte noe tyngre enn en melkekartong på en god stund. Egentlig litt godt å ha det svart på hvitt: SLAPP AV! Endret 9. oktober 2014 av ¤flicka¤ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #1203 Del Skrevet 10. oktober 2014 Nei, hva skal jeg si, jeg hadde en lignende operasjon for et par år siden og dette var en slags "opprydningsaksjon" som mannen så fint kalte det Ble veldig overrasket den gang, og like overrasket nå over hvor fort man faktisk føler seg menneskelig etter en temmelig stor operasjon. For all del, jeg er ikke mye til nytte her hjemme men jeg har ikke vondt noe sted og det synes jeg er helt topp! Så får jeg heller benytte denne muligheten til å ta det med ro, jeg måtte love dyrt og hellig å ikke løfte noe tyngre enn en melkekartong på en god stund. Egentlig litt godt å ha det svart på hvitt: SLAPP AV! Så bra at du føler deg bra! Og det er godt med tydelige beskjeder fra leger, som man ikke føler seg presset eller fristet til å stå på mer enn kroppen faktisk har godt av. Du må nok parkeres i sofaen med en bunke magasiner! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #1204 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg begynner å bli alvorlig lei av norske aviser. Jeg er jo innom nettavisene i løpet av dagen, men det skal jeg nå kutte ut. Ting jeg er drita lei av å få trykt i fleisen: Petter Northug og de rødsprengte, tårevåte øynene hans EBOLA! TO DØDE I SPANIA! MANN MISTENKT DØD AV EBOLA I TSJEKKIA! Fotballblablablafotballblablabla Siv Jensen Idol (og Tone Damli Aaberge) Fotballfrue Føl dere fri til å fylle på listen! Derimot leste jeg med interesse om Patrick Modiano - årets mottaker av Nobelprisen i litteratur. Parisbøker? I'm in. ...skjønt jeg kan ikke kutte ut nettavisene i dag. Jeg må jo høre Jagland annonsere fredsprisvinneren først. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. oktober 2014 #1205 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg er stadig oppgitt over nettavisene, men klarer ikke la være å klikke meg innom i løpet av dagen likevel - det hender jo det skjer viktige ting også. Men denne uken har lavmålene kommet tett, med live-dekningen både av ankomsten til den ebola-syke kvinnen (Seriøst! Det er først et fly og så en ambulanse med et sykt og pleietrengende menneske inni! Det er ikke noe vi trenger minutt-for-minutt-dekning av!) og rettsaken mot Nothug. jeg sier ikke at det er saker de ikke skal dekke, med det er noe med måte og mengde... Og alt kjendisstoffet til Dagbladet, om kjendiser som egentlig ikke er kjendiser i Norge, de er bare store i USA. Jeg sjekket en gang både Dagbladet og VG brukte ordet legende omj en eller annen hiphop-fyr i USA som var død - ingen av avisene hadde skrevet noe som helst om ham før Og reality-"kjendiser" *gaah* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #1206 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg er stadig oppgitt over nettavisene, men klarer ikke la være å klikke meg innom i løpet av dagen likevel - det hender jo det skjer viktige ting også. Men denne uken har lavmålene kommet tett, med live-dekningen både av ankomsten til den ebola-syke kvinnen (Seriøst! Det er først et fly og så en ambulanse med et sykt og pleietrengende menneske inni! Det er ikke noe vi trenger minutt-for-minutt-dekning av!) og rettsaken mot Nothug. jeg sier ikke at det er saker de ikke skal dekke, med det er noe med måte og mengde... Og alt kjendisstoffet til Dagbladet, om kjendiser som egentlig ikke er kjendiser i Norge, de er bare store i USA. Jeg sjekket en gang både Dagbladet og VG brukte ordet legende omj en eller annen hiphop-fyr i USA som var død - ingen av avisene hadde skrevet noe som helst om ham før Og reality-"kjendiser" *gaah* Ja, transport av ebolasyk kvinne var jo et kapittel jeg ikke skjønner at jeg kunne glemme å ta med! Se, her lander flyet! Eh, ja, det er det fly gjør. Se, her kjører ambulansen! Eh, ja, det gjør den hele dagen. Se, her er sykehuset klare til å behandle en pasient! Eh, ja, helt vanlig. Jeg irriterer meg over denne fryktkulturen som herjer. Særlig siden jeg er relativt mottakelig for den. Så nå kutter jeg ut litt. Jeg vil ikke bekymre meg for ebola det neste halve året. Jeg vil gjerne holde meg orientert, og jeg vet at ebola er grusomt og potensielt kan komme hit, men jeg vil ikke bruke tid på å frykte noe jeg ikke har kontroll over uansett *har blitt klokere* Og kjendisene av det kaliberet gir jeg blanke f i. Er det virkelig dette folk vil lese om? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. oktober 2014 #1207 Del Skrevet 10. oktober 2014 Selv om ebola skulle komme hit, vil det ikke bli den samme epidemien her fordi vi har et fungerende helsevesen. Tenk om avisene kunne slått opp det på forsiden i stedet for "Nå kan ebola ramme DEG!" (Ok, de skrev ikke akkurat det, men det var det vi mente...). Et annet lavmål er forøvrig hver gang Dagbladet skriver om Veronica Orderud og kaller det kjendis-nyheter. Damen er dømt for medvirkning til drap på tre personer, hun er ikke en underholdningsartist! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #1208 Del Skrevet 10. oktober 2014 Herregud, for en tordenvær det var i natt. Og sånn som det pøste ned! Heldigvis bor vi bare fem minutters gange fra barnehagen. Men det kan være mer enn nok i blant, der jeg har Softie i trillen sin, to bæreposer (skiftetøy, matpakker, tursekker) under i trillen og Eldstemann som virrer i nærheten - noen ganger løpende foran vognen, andre ganger hengende etter, noen ganger ved siden av, noen ganger løpende, andre ganger treg som en snegle. Trillen har ikke regntrekk, men parkeres under tak hjemme og i barnehagen, så det er selve transportetappen som er kritisk. Når det regner må Softie ha regnklær på seg der han sitter. Jeg kan ikke holde paraply mens jeg går og triller, så jeg har en gigantisk regnkåpe og bøyer hodet ned. Eldstemann har begrenset forståelse for at Softie og jeg ikke synes transportetapper i regn er gøy, for selv har han en splitter ny Spiderman-paraply og er dermed både tørr og kul. I dag klarte jeg heldigvis å time leveringen mellom to regnskyll. Det ble en fin liten tur, for midtveis sprang et ekorn over veien, og da ble morgenen magisk for to små, som fikk se ekornet sitte på en av de laveste grenene i et stort tre og spise kongle så konglebiter sprutet ut i luften. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #1209 Del Skrevet 10. oktober 2014 Selv om ebola skulle komme hit, vil det ikke bli den samme epidemien her fordi vi har et fungerende helsevesen. Tenk om avisene kunne slått opp det på forsiden i stedet for "Nå kan ebola ramme DEG!" (Ok, de skrev ikke akkurat det, men det var det vi mente...). Et annet lavmål er forøvrig hver gang Dagbladet skriver om Veronica Orderud og kaller det kjendis-nyheter. Damen er dømt for medvirkning til drap på tre personer, hun er ikke en underholdningsartist! Det er jo nettopp det. For øvrig kan vi alle få dødelige sykdommer når som helst. Ikke negativt ment, faktisk Jeg klarer ikke sånn journalistikk. Meningen er at folk skal bli reddest mulig, sånn leser i hvert fall jeg det når det er store bokstaver i rødt med oppdatering for hvert eneste europeisk sykdomstilfelle. Og ja, er det noen som ikke burde få mer spalteplass, så er det henne. Jeg synes også dekningen av henne blir mer og mer medfølende og positiv. Virkelig kritikkverdig. Det må sitte rester av en familie der ute og skvette hver gang hun er i avisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 10. oktober 2014 #1210 Del Skrevet 10. oktober 2014 Ja, transport av ebolasyk kvinne var jo et kapittel jeg ikke skjønner at jeg kunne glemme å ta med! Se, her lander flyet! Eh, ja, det er det fly gjør. Se, her kjører ambulansen! Eh, ja, det gjør den hele dagen. Se, her er sykehuset klare til å behandle en pasient! Eh, ja, helt vanlig. Tenkte med en gang jeg så bildet med den ubeskyttede ambulansearbeideren utenfor Ullevål at nå kommer det en sak om det før dette har gått en halvtime. Og det gjorde det jammen! "HER står mannen 2 METER unna EBOLA uten BESKYTTELSE!!!!" Måtte nesten le, var det ikke for at det egentlig er tragisk. Håper det går bra med kvinnen og at hun får fred og ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #1211 Del Skrevet 10. oktober 2014 Tenkte med en gang jeg så bildet med den ubeskyttede ambulansearbeideren utenfor Ullevål at nå kommer det en sak om det før dette har gått en halvtime. Og det gjorde det jammen! "HER står mannen 2 METER unna EBOLA uten BESKYTTELSE!!!!" Måtte nesten le, var det ikke for at det egentlig er tragisk. Håper det går bra med kvinnen og at hun får fred og ro. Ja, det var helt latterlig! Vel er ebola farlig, men det hopper altså ikke ut av en kuvøselignende innretning og to meter bort til et annet menneske. Så har vi disse sakene: http://www.vg.no/forbruker/smaabarnsmoedre-er-skeptiske-til-nok-en-vaksine-forebyggende-aa-faa-lov-til-aa-vaere-syk/a/23312503/ Vaksinedebatten kan jeg snakke lenge om. Men Sølje Bergmann må være helt blåst, det er kortversjonen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 10. oktober 2014 #1212 Del Skrevet 10. oktober 2014 Vaksinedebatten kan jeg snakke lenge om. Men Sølje Bergmann må være helt blåst, det er kortversjonen... Merker meg at de har fått seg et nytt argument: Nemlig at barnevaksinasjonsprogrammet egentlig handler om at samfunnet ikke har tid eller råd til at barn er syke. Det kan jo ikke være for barnas skyld, iallefall. Uff, for et lavmål. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. oktober 2014 #1213 Del Skrevet 10. oktober 2014 – Den eldste sønnen min har ikke blitt rammet, så om han hadde fått vaksinen hadde det vært totalt unødvendig, sier hun. Det som frustrerer meg ved vaksinedebatten (ok, en av de mange tingene...) er alle som ikke skjønner at det handler om så mye mer enn hvorvidt akkurat deres barn blir sykt eller ikke - og om akkurat deres barn tåler den sykdommen. Napp hodet ut av navlen et øyeblikk og se at det handler om å stoppe spredning og om unger som kan bli dødssyke av en uskyldig forkjølelse. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #1214 Del Skrevet 10. oktober 2014 Merker meg at de har fått seg et nytt argument: Nemlig at barnevaksinasjonsprogrammet egentlig handler om at samfunnet ikke har tid eller råd til at barn er syke. Det kan jo ikke være for barnas skyld, iallefall. Uff, for et lavmål. Og ikke bare det, det er FARLIG det de sier. På Folkeopplysningen spurte Andreas Wahl Sølje Bergmann om hun var klar over det finnes mye forskning som viser at vaksinasjon er positivt og redder veldig mange (eller noe i den dur). "Da svarer jeg at jeg har lest mye forskning som viser det motsatte", svarer hun. At de "forskningsresultatene" hun viser til er et fåtall tok hun ikke så nøye, for "jeg liker å være kjerringa mot strømmen!" Det er ikke å være kjerringa mot strømmen, det er å være uvitenskapelig og farlig. Man kan ikke velge hvilken forskning man skal tro på. Hvis du velger å tro på et forskningsresultat som skiller seg fra alle andre skal du i det minste være fagperson og vite ekstremt mye om emnet. De tror de kan velge bare for seg selv og sine egne barn, og gir blanke i flokkimmunitet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 10. oktober 2014 #1215 Del Skrevet 10. oktober 2014 – Den eldste sønnen min har ikke blitt rammet, så om han hadde fått vaksinen hadde det vært totalt unødvendig, sier hun. Det som frustrerer meg ved vaksinedebatten (ok, en av de mange tingene...) er alle som ikke skjønner at det handler om så mye mer enn hvorvidt akkurat deres barn blir sykt eller ikke - og om akkurat deres barn tåler den sykdommen. Napp hodet ut av navlen et øyeblikk og se at det handler om å stoppe spredning og om unger som kan bli dødssyke av en uskyldig forkjølelse. Helt enig. Vi diskuterte dette litt når vi så programmet til Andreas Wahl på søndag. Noen ganger er vaksine mest for å stoppe en sykdom i å spre seg og ikke så mye om friske barn i Norge får sykdommen i lettere utgave. Flere farlige sykdommer har jo nå en økning i Europa pga vaksinasjonsmotstand. Og ang. nyhetsdekning så hørte jeg tilfeldigvis på en av våre reklamefinansierte radiokanaler når flyet landet og ambulansen kom frem til Ullevål. Og de var mest opptatt av at det var hengt presenninger rundt området der ambulansen stoppet. Radiokanalen mente det var for å hindre smittespredning (så logisk lizm... ) og ikke så opptatte av Ullevål sin forklaring om at dette var for å beskytte den syke mot uhensiktsmessig mediedekning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. oktober 2014 #1216 Del Skrevet 10. oktober 2014 Og ikke bare det, det er FARLIG det de sier. På Folkeopplysningen spurte Andreas Wahl Sølje Bergmann om hun var klar over det finnes mye forskning som viser at vaksinasjon er positivt og redder veldig mange (eller noe i den dur). "Da svarer jeg at jeg har lest mye forskning som viser det motsatte", svarer hun. At de "forskningsresultatene" hun viser til er et fåtall tok hun ikke så nøye, for "jeg liker å være kjerringa mot strømmen!" Det er ikke å være kjerringa mot strømmen, det er å være uvitenskapelig og farlig. Man kan ikke velge hvilken forskning man skal tro på. Hvis du velger å tro på et forskningsresultat som skiller seg fra alle andre skal du i det minste være fagperson og vite ekstremt mye om emnet. De tror de kan velge bare for seg selv og sine egne barn, og gir blanke i flokkimmunitet. Herregud, hva skal man si. Å ikke tro på en stor mengde seriøse forskere er ikke et livsstilsvalg, det er å benekte fakta. Du kan sikkert finne en "forsker" som hevder at jorda er flat også, men det finnes ganske overveldende mengder bevis for det motsatte. Og ang. nyhetsdekning så hørte jeg tilfeldigvis på en av våre reklamefinansierte radiokanaler når flyet landet og ambulansen kom frem til Ullevål. Og de var mest opptatt av at det var hengt presenninger rundt området der ambulansen stoppet. Radiokanalen mente det var for å hindre smittespredning (så logisk lizm... ) og ikke så opptatte av Ullevål sin forklaring om at dette var for å beskytte den syke mot uhensiktsmessig mediedekning. Hvis det å henge opp noen presenninger var så effektivt mot smittespredning hadde neppe epidemien blitt så stor i utgangspunktet - det er ikke mangel på presenninger som er problemet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #1217 Del Skrevet 10. oktober 2014 Og ang. nyhetsdekning så hørte jeg tilfeldigvis på en av våre reklamefinansierte radiokanaler når flyet landet og ambulansen kom frem til Ullevål. Og de var mest opptatt av at det var hengt presenninger rundt området der ambulansen stoppet. Radiokanalen mente det var for å hindre smittespredning (så logisk lizm... ) og ikke så opptatte av Ullevål sin forklaring om at dette var for å beskytte den syke mot uhensiktsmessig mediedekning. Dette er jo genialt! Her maser de om vaksineutvikling til milliarder, og så kan vi bare bruke presenning! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 10. oktober 2014 #1218 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg synes jo at det var tåpelig sagt ja. Reportasjen gikk omtrent slik: "Ambulansen ankommer nå Ullevål sykehus hvor de har sperret av en avdeling til kvinnen (for alle andre så ble kvinnen lagt inn på smittevernavdelingen) Sykehuset har satt opp presenninger rundt mottaket for å være sikre på at smitten ikke spres når kvinnen fraktes inn til sykehuset.... osv. Og om en presenning hengt over et gjerde var nok til å hindre spredning så ville det neppe vært noen fare for smitte. Alle telt etc i det mest smittede område er jo presenninger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 10. oktober 2014 #1219 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg bringer dere herved siste nytt fra Dagbladet. Dette er vel å merke ikke kjendisstoff, dette er en litteraturnyhet og havnet derfor i RSS-leseren min: Pia Haraldsen og Einar Gelius gir ut bryllupsbok - sammen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, utover at min første tanke var at det er da ikke 1. april i dag, men min tiltro til menneskeheten, journalistikken og norsk forlagsbransje (jeg har ikke sjekket hvilket forlag som står bak, men jeg mine mistanker, fordomsfull som jeg er) sank nettopp en smule... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 10. oktober 2014 Forfatter #1220 Del Skrevet 10. oktober 2014 Jeg bringer dere herved siste nytt fra Dagbladet. Dette er vel å merke ikke kjendisstoff, dette er en litteraturnyhet og havnet derfor i RSS-leseren min: Pia Haraldsen og Einar Gelius gir ut bryllupsbok - sammen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal si, utover at min første tanke var at det er da ikke 1. april i dag, men min tiltro til menneskeheten, journalistikken og norsk forlagsbransje (jeg har ikke sjekket hvilket forlag som står bak, men jeg mine mistanker, fordomsfull som jeg er) sank nettopp en smule... Hehe, den har jeg visst om en stund. Og jeg skjønner følelsen din. Sånne bøker interesserer meg ikke i det hele tatt. Forlaget (Font) er for øvrig ellers veldig bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå