venus78 Skrevet 29. september 2014 #1101 Del Skrevet 29. september 2014 Så heldig du er! Min er ikke noe spesielt glad i å kose. Jeg elsker å kose med han. De gangene han tar initiativ til kos er når han er trøtt eller syk. Jeg stjeler mange koser av han i løpet av dagen, så jeg får kosen min likevel. Skulle ønske han kom bort og ga meg mange våte kyss frivillig. De veldig få gangene det har skjedd så har jeg blitt så ekstremt glad. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. september 2014 Forfatter #1102 Del Skrevet 30. september 2014 Så heldig du er! Min er ikke noe spesielt glad i å kose. Jeg elsker å kose med han. De gangene han tar initiativ til kos er når han er trøtt eller syk. Jeg stjeler mange koser av han i løpet av dagen, så jeg får kosen min likevel. Skulle ønske han kom bort og ga meg mange våte kyss frivillig. De veldig få gangene det har skjedd så har jeg blitt så ekstremt glad. Ja, jeg er heldig Hvor gammelt er barnet ditt igjen? Eldstemann har nemlig blitt mer kosete etter hvert. Softie har vært kosete hele tiden (noe jeg innbiller meg er vanlig for yngre søsken? De skjønner at her gjelder det å klistre seg til foreldrene sine og ta det man vil ha?), da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. september 2014 Forfatter #1103 Del Skrevet 30. september 2014 I helga hadde vi stor ryddesjau Det var særlig ungenes leker det gikk utover. Når jeg har lest litt på barneforumet har jeg skjønt at vi er ganske snille med å ha leker i stua. Vi har jo soverommene i en annen etasje, og med små unger ser jeg for meg at det ville bli mer styr enn praktisk at de hadde alle lekene sine på rommene. Meeeeen, lekene har jo tatt over stua, da. Og nå var jeg lei. Vi har to lekekasser og et legobord i hjørnet av stua, og det kommer jo stadig nye leker inn i vårt hus. Jeg lurer alltid på hvordan det foregår, for selv kjøper vi bare til jul og bursdag. Men så kommer det noen besteforeldre og har med seg noe, så arver de av noen andre. Og vips! Overfylte lekekasser, i den grad at det er vanskelig å rydde om kvelden. Så da satte jeg strek. Vi gikk gjennom kassene og fikk stuet vekk leker de ikke lenger bruker og kastet de ødelagte (overraskende mange!). Nå ser stua ryddig ut igjen. Nå funderer jeg på å få tak i noen finere oppbevaringsbokser, som de som ser ut som store legoklosser. Og til helgen står kjelleren for tur. Vi har booket inn besteforeldre på søndag. Så kan de passe unger, mens mannen og jeg rydder og kaster og møblerer i kjelleren. Kjelleren har vært et katastrofeområde helt siden vi flyttet hit - her har vi stuet ned alt mens vi har pusset opp andre steder. Nå er det forholdsvis overkommelig, vi har vel igjen seks esker å tømme. Må også få kjøpt en hylle og kontorstol til kontoret vårt, så er det klart til bruk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 30. september 2014 #1104 Del Skrevet 30. september 2014 I helga hadde vi stor ryddesjau Det var særlig ungenes leker det gikk utover. Når jeg har lest litt på barneforumet har jeg skjønt at vi er ganske snille med å ha leker i stua. Vi har jo soverommene i en annen etasje, og med små unger ser jeg for meg at det ville bli mer styr enn praktisk at de hadde alle lekene sine på rommene. Meeeeen, lekene har jo tatt over stua, da. Og nå var jeg lei. Vi har to lekekasser og et legobord i hjørnet av stua, og det kommer jo stadig nye leker inn i vårt hus. Jeg lurer alltid på hvordan det foregår, for selv kjøper vi bare til jul og bursdag. Men så kommer det noen besteforeldre og har med seg noe, så arver de av noen andre. Og vips! Overfylte lekekasser, i den grad at det er vanskelig å rydde om kvelden. Så da satte jeg strek. Vi gikk gjennom kassene og fikk stuet vekk leker de ikke lenger bruker og kastet de ødelagte (overraskende mange!). Nå ser stua ryddig ut igjen. Nå funderer jeg på å få tak i noen finere oppbevaringsbokser, som de som ser ut som store legoklosser. Og til helgen står kjelleren for tur. Vi har booket inn besteforeldre på søndag. Så kan de passe unger, mens mannen og jeg rydder og kaster og møblerer i kjelleren. Kjelleren har vært et katastrofeområde helt siden vi flyttet hit - her har vi stuet ned alt mens vi har pusset opp andre steder. Nå er det forholdsvis overkommelig, vi har vel igjen seks esker å tømme. Må også få kjøpt en hylle og kontorstol til kontoret vårt, så er det klart til bruk Så flinke dere er! Må si at jeg kjenner meg igjen i alt du skrev... Leikene flyter i stua, særlig små leikebiler og traktorer hat invandert hvert eneste hjørne! (Her må pappaen ta skylda for leikevest, guttungen får ny bil eller traktor hver gang han er med pappaen i butikken jo!) Og kjellerstua...oioi...det er et sånn stablerom for alt ting. Baderomsinnredningen vi skal ha opp, ekstra langbord, esker med ting fra jeg var liten osv. Skjønner ikke at det går ann å ha så mye stua inn på et rom jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serafina. Skrevet 30. september 2014 #1105 Del Skrevet 30. september 2014 Enig med Susa, dere har vært effektive og flinke. Deres kjellere høres ut som mitt "gjesterom". Kjenner jeg er rimelig klar for å få ryddet ting der inne og kjøpt disse berømte bokhyllene. Jeg synes det er en så stor oppgave å begynne på at jeg vegrer meg og gjør andre ting i stedet. Skikkelig god strategi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. september 2014 Forfatter #1106 Del Skrevet 30. september 2014 Så flinke dere er! Må si at jeg kjenner meg igjen i alt du skrev... Leikene flyter i stua, særlig små leikebiler og traktorer hat invandert hvert eneste hjørne! (Her må pappaen ta skylda for leikevest, guttungen får ny bil eller traktor hver gang han er med pappaen i butikken jo!) Og kjellerstua...oioi...det er et sånn stablerom for alt ting. Baderomsinnredningen vi skal ha opp, ekstra langbord, esker med ting fra jeg var liten osv. Skjønner ikke at det går ann å ha så mye stua inn på et rom jeg... Godt flere kjenner seg igjen! Jeg gleder meg til å kunne ta kjellerstua ordentlig i bruk! Du skulle sett kjellerstua vår da vi pusset opp som verst, det så ut son Grønmo der inne. Enig med Susa, dere har vært effektive og flinke. Deres kjellere høres ut som mitt "gjesterom". Kjenner jeg er rimelig klar for å få ryddet ting der inne og kjøpt disse berømte bokhyllene. Jeg synes det er en så stor oppgave å begynne på at jeg vegrer meg og gjør andre ting i stedet. Skikkelig god strategi. Jeg vegrer meg for å gå i gang. Og det absurde er jo at mye kan være gjort på et par timer. At det skal være så vanskelig å gå i gang med er egentlig en gåte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Doh Skrevet 30. september 2014 #1107 Del Skrevet 30. september 2014 Bare å fortsette å legge ut lamper Jeg har bestemt meg for å kjøpe noen skikkelig kule lamper når vi flytter, så trenger inspirasjon Vi har store planer om å ha leker i noen kasser under trappa, men vi får se hvor lenge det varer. Lillemann har allerede en liten kasse som en stappfull, i tillegg er det en liten haug i lekegrinda. Og litt på bordet, og under bordet. Og han er jo bare 6 mnd *prøve å ikke tenke på hvor rotete vi kommer til å ha det om noen år* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2014 #1108 Del Skrevet 30. september 2014 Jeg håper de involverte tilgir at jeg drar fram et par gamle innlegg, men nå har jeg også endelig fått lest Innsirkling 3 og vil være med på diskusjonen... Da er jeg ferdig med Innsirkling 3! Og min konklusjon er en ganske stor tommel opp. Den midtre delen av boka var favoritten min - her skildres samme studentmiljø som jeg selv har vært en del av (om enn ti år senere og litt mindre raddisaktig), og jeg kunne humre gjenkjennende mange ganger. Siste delen er jeg litt mer usikker på - vet ikke om jeg synes Tiller samler trådene helt slik jeg skulle ønske. Slutten kom litt brått på, liksom. Men jeg er nysgjerrig: hvem av fortellerne synes du ble utroverdig? Haha, den midterste delen var den jeg likte minst! Uten å røpe for mye for de andre var det selve vendingen på historien som dette mennesket stod bak at jeg syntes var merkverdig. Jeg synes også hun var litt karikert. Og enig med deg, slutten kom litt brått på! Slutten kom definitivt litt brått på. Særlig disse psykiater-samtalene synes jeg ble veldig pussige og vanskelige å tro helt på, og "løsningen" på hukommelses-mysteriet var jo litt... merkelig. I likhet med Nesevisa fant jeg mye underholdende gjenkjennbart i midtdelen - jeg har kjent en del sånne (og med fortid i NU og SU kjente jeg jo igjen litt av meg selv også). Den delen fikk meg også til å tenke at Tiller er av de mannlige forfatterne som faktisk klarer å skrive ganske overbevisende som kvinne i jeg-form - det er det ikke alle som lykkes likke bra med. I det hele tatt skriver han bra og vil veldig mye - litt for mye for boka, egentlig. Det er så mange historier og personer og temaer jeg gjerne skulle lest mer om. Jeg må nok lese alle tre igjen i sammenheng en gang, det var mye jeg hadde glemt fra de andre to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. september 2014 Forfatter #1109 Del Skrevet 30. september 2014 Bare å fortsette å legge ut lamper Jeg har bestemt meg for å kjøpe noen skikkelig kule lamper når vi flytter, så trenger inspirasjon Vi har store planer om å ha leker i noen kasser under trappa, men vi får se hvor lenge det varer. Lillemann har allerede en liten kasse som en stappfull, i tillegg er det en liten haug i lekegrinda. Og litt på bordet, og under bordet. Og han er jo bare 6 mnd *prøve å ikke tenke på hvor rotete vi kommer til å ha det om noen år* Lamper skal bli! Jeg tror jeg må lage en drømmelampeliste snart Det kan hende det ikke blir så mye verre. Her i huset bar de første månedene etter Eldstemann ble født veldig preg av at Det Etterlengtede Første Barnebarnet var født. Siden har det holdt seg ganske stabilt. Og med Softie har det i grunnen ikke kommet så mange flere leker, heldigvis Jeg håper de involverte tilgir at jeg drar fram et par gamle innlegg, men nå har jeg også endelig fått lest Innsirkling 3 og vil være med på diskusjonen... Slutten kom definitivt litt brått på. Særlig disse psykiater-samtalene synes jeg ble veldig pussige og vanskelige å tro helt på, og "løsningen" på hukommelses-mysteriet var jo litt... merkelig. I likhet med Nesevisa fant jeg mye underholdende gjenkjennbart i midtdelen - jeg har kjent en del sånne (og med fortid i NU og SU kjente jeg jo igjen litt av meg selv også). Den delen fikk meg også til å tenke at Tiller er av de mannlige forfatterne som faktisk klarer å skrive ganske overbevisende som kvinne i jeg-form - det er det ikke alle som lykkes likke bra med. I det hele tatt skriver han bra og vil veldig mye - litt for mye for boka, egentlig. Det er så mange historier og personer og temaer jeg gjerne skulle lest mer om. Jeg må nok lese alle tre igjen i sammenheng en gang, det var mye jeg hadde glemt fra de andre to. Yay! Helt enig med deg om psykiatersamtalene. Og merkelig løsning. Jeg har mildnet litt siden sist. Sikkert fordi jeg husker verket som helhet og fortsatt synes at han først og fremst er ekstremt flink. Det er noen så klamme gjenkjennelige situasjoner der som er verdt alt sammen ("Merkelig at det er utsolgt for safran i butikken hver gang det er du som handler!"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. september 2014 Forfatter #1110 Del Skrevet 30. september 2014 Etter jobb skal jeg innom bokhandelen og kjøpe Ian McEwans siste. GLEDER MEG! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AllisHagtorn Skrevet 30. september 2014 #1111 Del Skrevet 30. september 2014 IKKE SI HVA SOM SKJER I TILLERBØKENE! Jeg har de på tuduu-lista mi Babyen min veksler mellom å susse(han gaper opp og bitesleiker forsiktig på nese, eller i fjes generelt og lager lyd, han skjønner det er veldig populært hos foreldrene) og klaske oss bort i sånn "dere er iveien" når vi prøver stjele kos Anbefaler ikke å få suss rett etter traninntak! Det gjelder egentlig også for voksne. Jeg har innført en veldig lur greie nå som jeg har blitt søvnløs in Åslåo på nesten heltid- og det er forbud mot alle lysende skjermer etter kl 18/19. Jepp. Får se hvor lenge det varer, men jeg stemmer for at jeg viderefører trenden også etter hjernen min lærer seg å sove på natta. Optimisten lenge leve! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. september 2014 Forfatter #1112 Del Skrevet 30. september 2014 IKKE SI HVA SOM SKJER I TILLERBØKENE! Jeg har de på tuduu-lista mi Babyen min veksler mellom å susse(han gaper opp og bitesleiker forsiktig på nese, eller i fjes generelt og lager lyd, han skjønner det er veldig populært hos foreldrene) og klaske oss bort i sånn "dere er iveien" når vi prøver stjele kos Anbefaler ikke å få suss rett etter traninntak! Det gjelder egentlig også for voksne. Jeg har innført en veldig lur greie nå som jeg har blitt søvnløs in Åslåo på nesten heltid- og det er forbud mot alle lysende skjermer etter kl 18/19. Jepp. Får se hvor lenge det varer, men jeg stemmer for at jeg viderefører trenden også etter hjernen min lærer seg å sove på natta. Optimisten lenge leve! Ayay, captain! Finnes det noe bedre enn sånne babysuss? Softie kommer med den lille munnen sin og rekker så vidt plante den på meg før han lager den høyeste smaskelyden han klarer, så ler han, veldig fornøyd med seg selv Bra plan! Men, fører ikke det til færre innlegg fra frk. Hagtorn? I så fall liker jeg det ikke likevel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 30. september 2014 Forfatter #1113 Del Skrevet 30. september 2014 Nå har jeg kjøpt en nydelig liljebukett. Så får vi se hvor lenge jeg får nytt synet før den blir kastet ut pga lukten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus78 Skrevet 30. september 2014 #1114 Del Skrevet 30. september 2014 Ja, jeg er heldig Hvor gammelt er barnet ditt igjen? Eldstemann har nemlig blitt mer kosete etter hvert. Softie har vært kosete hele tiden (noe jeg innbiller meg er vanlig for yngre søsken? De skjønner at her gjelder det å klistre seg til foreldrene sine og ta det man vil ha?), da. Det er flere av mine venninner som sier det samme. Både at kosingen kom litt senere og at nr.2 og 3 blir mer kosete enn første mann. Jeg får smøre meg med litt tålmodighet :-) Bolla mi fyller 2 i desember. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 30. september 2014 #1115 Del Skrevet 30. september 2014 Etter jobb skal jeg innom bokhandelen og kjøpe Ian McEwans siste. GLEDER MEG! Den gleder jeg meg også til Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe det for et par uker siden, da jeg uansett var innom både Norli og Tanum på pensumbok-jakt (som om jeg trenger en unnskyldning for å stikke innom der ), men før jeg fant den fant jeg en annen engelsk roman jeg aldri hadde hørt om og bare MÅTTE ha (den forteller historien til Beatrice og Benedict fra Much Ado about Nothing - favoritt-karakterer fra en av mine Shakespeare-favoritter, det kan bli veldig bra eller helt grusomt), så da fikk mr McEwan vente til neste korsvei. At jeg skal lese ham husker jeg jo uansett, denne andre kunne jeg jo risikere å glemme igjen... Ikke at jeg har hatt tid til å lese den ennå, det har ligget flere siste-bind-i-elskede-trilogier på vent foran den. En av dem har jeg lest i dag, i anledning høstferien har jeg hatt en sjelden sitte-på-ræva-og-lese-en-bok-fra-perm-til-perm-i-ett-strekk-dag. Nå har jeg kjøpt en nydelig liljebukett. Så får vi se hvor lenge jeg får nytt synet før den blir kastet ut pga lukten. Liljer er vakre, men lukter alt for sterkt til at jeg kan ha dem i min lille leilighet. Hadde tre hyasinter i samme rom en jul, det ble litt for intenst selv om jeg elsker den lukten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Susa Skrevet 30. september 2014 #1116 Del Skrevet 30. september 2014 Liljer er fine! Aldri tenkt på at de lukter sterkt jeg? Min favoritt-juleblomst er en slags lilje, amaryllis! Ender alltid opp med 5-10 amaryllis hver jul! Åh, kjenner jeg gleder meg til å få inn julerødt i huset! (Jeg syns det er alt for tidlig med jul i butikkene altså, var bare liljene dine som fikk meg i litt melankolsk stemning idag) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter #1117 Del Skrevet 1. oktober 2014 Det er flere av mine venninner som sier det samme. Både at kosingen kom litt senere og at nr.2 og 3 blir mer kosete enn første mann. Jeg får smøre meg med litt tålmodighet :-) Bolla mi fyller 2 i desember. Smør deg med tålmodighet! De er gjerne så travle i den alderen. Mye som skal utforskes! Den gleder jeg meg også til Hadde egentlig bestemt meg for å kjøpe det for et par uker siden, da jeg uansett var innom både Norli og Tanum på pensumbok-jakt (som om jeg trenger en unnskyldning for å stikke innom der ), men før jeg fant den fant jeg en annen engelsk roman jeg aldri hadde hørt om og bare MÅTTE ha (den forteller historien til Beatrice og Benedict fra Much Ado about Nothing - favoritt-karakterer fra en av mine Shakespeare-favoritter, det kan bli veldig bra eller helt grusomt), så da fikk mr McEwan vente til neste korsvei. At jeg skal lese ham husker jeg jo uansett, denne andre kunne jeg jo risikere å glemme igjen... Ikke at jeg har hatt tid til å lese den ennå, det har ligget flere siste-bind-i-elskede-trilogier på vent foran den. En av dem har jeg lest i dag, i anledning høstferien har jeg hatt en sjelden sitte-på-ræva-og-lese-en-bok-fra-perm-til-perm-i-ett-strekk-dag. Liljer er vakre, men lukter alt for sterkt til at jeg kan ha dem i min lille leilighet. Hadde tre hyasinter i samme rom en jul, det ble litt for intenst selv om jeg elsker den lukten. Enig, McEwan glemmer man ikke. Og så deilig og velfortjent med bøker hele dagen! Det skulle gjerne opplevd snart igjen Jeg elsker også svibler, men enig i at de lukter ganske intenst. Men det er kanskje julelukten framfor noen. Jeg pynter jo ikke spesielt mye til jul, så lenge vi har appelsiner i hus, svibler og det lukter julekaker er det mer enn nok for meg. Men vi har selvsagt juletre for ungenes skyld, da. Liljer er fine! Aldri tenkt på at de lukter sterkt jeg? Min favoritt-juleblomst er en slags lilje, amaryllis! Ender alltid opp med 5-10 amaryllis hver jul! Åh, kjenner jeg gleder meg til å få inn julerødt i huset! (Jeg syns det er alt for tidlig med jul i butikkene altså, var bare liljene dine som fikk meg i litt melankolsk stemning idag) Det kan variere litt. Jeg har ofte Märtha-liljer, og de lukter jo ikke. Det finnes også vanlige liljer som ikke lukter for mye, og så er det de som lukter så heftig at man merker det i samme øyeblikk som man åpner inngangsdøra Amaryllis er nydelig! De hadde fått hvite amaryllis i snitt på blomsterstedet mitt nå. Jeg vurderte å kjøpe dem, men fant ut at det fikk vente litt. Men tror nok ikke jeg klarer å vente helt til desember, akkurat. Jeg gleder meg også til jul Håper det blir skikkelig med snø i år, i stedet for en sånn dvask novemberstemning hele vinteren. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ciara Skrevet 1. oktober 2014 Forfatter #1118 Del Skrevet 1. oktober 2014 Én ting slår aldri feil: Hvis man har unger som vanligvis aldri våkner om natten, men så får en unntaksnatt med mange oppvåkninger - ja, da er det selvfølgelig samme natt som man la seg veldig sent og skal opp veldig tidlig. Jeg var ute med en venninne og drakk vin i går. Normalt legger jeg meg klokka ti og står opp seks, men i går var jeg hjemme kvart over tolv. Og det går jo helt fint det, en gang i blant. Men da jeg hadde sovet en time, våknet Softie. Han har jo vært syk, men hadde ikke noe feber lenger nå i natt. Jeg tror kanskje heller det var en kombinasjon av at han var sulten (spist lite de siste dagene, og ingenting til kveldsmat) og at han hadde mammabehov (mannen sa han hadde våknet flere ganger mens jeg var borte og sagt "mamma, mamma"). Så da ble det mat, men han var ikke helt tilfreds da heller. Jeg sang litt og la ham ned, og det lille bustehodet spratt bare opp igjen og sa "Mamma jøste meg!" (Mamma løfte meg). Og sånn var det mange ganger. Sov en halvtime, Softie våken. Sov et kvarter, Softie våken. Mannen skal være hjemme med Softie i dag og burde strengt tatt ha tatt seg av det, men jeg gjorde det nå bare, i og med at Softie var så tydelig på at det var mamma som gjaldt. Da Softie våknet halv seks ble det helt åpenbart at jeg ikke kom meg opp klokka seks, for da var jeg dautrøtt, og satte klokka på halv sju i stedet. Mannen og jeg skal være glade for at dette ikke er vanlig hjemme hos oss, for vi kommer fort inn i en ganske irriterende slitenhetskonkurranse. Jeg stod nemlig opp halv sju, rett etter stod han opp. "God morgen!" sier jeg og er ganske blid, dels fordi jeg ikke har det helt store problemet med å være blid selv om jeg er trøtt, og dels fordi jeg bevisst prøver å gjøre det beste ut av det. Ikke noe svar. Og da blir jeg så sur! Barnslig sur! Her har jeg våknet mange ganger hele natta og trøstet unge, men prøver å være blid likevel, og så kommer han, garantert sur og trøtt fordi han har hørt Softie i det fjerne i løpet av natten. I sånne situasjoner kan jeg avsløre at jeg synes mannen min er på sitt minst sympatiske. Han tramper rundt i huset med en selvmedlidende mine, altfor opptatt av hvor trøtt han er til å innse at andre også er trøtte og at oppførselen hans ikke akkurat gjør stemningen noe bedre. Men! Sånt lar jeg meg ikke forsure særlig lenge av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 1. oktober 2014 #1119 Del Skrevet 1. oktober 2014 Åh, den der slitenhetskonkurransen kjenner jeg meg bare så alt for godt igjen i. Her i huset er mannen veldig tydelig i både kroppsspråk og tale når han blir sliten, og kan dumpe ned i sofaen etter middag (mens alt står på bordet fortsatt) med et "åh, nå blei jeg utrolig trøtt!". Og det er jo ikke noe galt i det, problemet er bare at jeg kan være like trøtt uten å ha snakket høyt om det fram til da, og så blir jeg sur og får et behov for å rope "åja, DU er trøtt ja! Flaks at jeg er så himla våken, da, så du bare kan sitte der i sofaen mens jeg gjør alt som skal gjøres!". Heldigvis klarer jeg stort sett å holde munn; det er jo fullstendig lov å si at man er trøtt. Det er bare noe med holdning og kroppsspråk som gjør at jeg heller inntar martyrrollen og gjør alt selv, enn å måtte mase på ham som er så sliiiiiten. Ellers hørtes det ut som en slitsom natt! Godt det ikke er sånn til vanlig. Jeg må innrømme at jeg ble litt bløt om hjertet av å lese det også, for jeg gleder meg sånn til å høre mitt egen lille bustetroll si "mamma jøste meg"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SmallTalk Skrevet 1. oktober 2014 #1120 Del Skrevet 1. oktober 2014 (endret) Én ting slår aldri feil: Hvis man har unger som vanligvis aldri våkner om natten, men så får en unntaksnatt med mange oppvåkninger - ja, da er det selvfølgelig samme natt som man la seg veldig sent og skal opp veldig tidlig. Jeg var ute med en venninne og drakk vin i går. Normalt legger jeg meg klokka ti og står opp seks, men i går var jeg hjemme kvart over tolv. Og det går jo helt fint det, en gang i blant. Men da jeg hadde sovet en time, våknet Softie. Han har jo vært syk, men hadde ikke noe feber lenger nå i natt. Jeg tror kanskje heller det var en kombinasjon av at han var sulten (spist lite de siste dagene, og ingenting til kveldsmat) og at han hadde mammabehov (mannen sa han hadde våknet flere ganger mens jeg var borte og sagt "mamma, mamma"). Så da ble det mat, men han var ikke helt tilfreds da heller. Jeg sang litt og la ham ned, og det lille bustehodet spratt bare opp igjen og sa "Mamma jøste meg!" (Mamma løfte meg). Og sånn var det mange ganger. Sov en halvtime, Softie våken. Sov et kvarter, Softie våken. Mannen skal være hjemme med Softie i dag og burde strengt tatt ha tatt seg av det, men jeg gjorde det nå bare, i og med at Softie var så tydelig på at det var mamma som gjaldt. Da Softie våknet halv seks ble det helt åpenbart at jeg ikke kom meg opp klokka seks, for da var jeg dautrøtt, og satte klokka på halv sju i stedet. Mannen og jeg skal være glade for at dette ikke er vanlig hjemme hos oss, for vi kommer fort inn i en ganske irriterende slitenhetskonkurranse. Jeg stod nemlig opp halv sju, rett etter stod han opp. "God morgen!" sier jeg og er ganske blid, dels fordi jeg ikke har det helt store problemet med å være blid selv om jeg er trøtt, og dels fordi jeg bevisst prøver å gjøre det beste ut av det. Ikke noe svar. Og da blir jeg så sur! Barnslig sur! Her har jeg våknet mange ganger hele natta og trøstet unge, men prøver å være blid likevel, og så kommer han, garantert sur og trøtt fordi han har hørt Softie i det fjerne i løpet av natten. I sånne situasjoner kan jeg avsløre at jeg synes mannen min er på sitt minst sympatiske. Han tramper rundt i huset med en selvmedlidende mine, altfor opptatt av hvor trøtt han er til å innse at andre også er trøtte og at oppførselen hans ikke akkurat gjør stemningen noe bedre. Men! Sånt lar jeg meg ikke forsure særlig lenge av. Åååå! Høres ut som Knerten når han er syk, dette... Og selv om det er vanvittig slitsomt, plagsomt og irriterende å bli vekket sånn, så er det faktisk litt koselig også når det er så tydelig at han vil kose med en av oss. God bedring til Softie! Får håpe han blir frisk snart. (Og mannen din høres sånn ca nøyaktig ut som samboeren etter en natt med dårlig søvn. For all del, jeg er ikke akkurat noen solstråle etter konstant avbrutt søvn jeg heller, men jeg klarer å klistre på meg et smil, bite tenna sammen og gjøre det beste ut av det, for det blir jo ikke noe bedre av å sutre. *sukk*) Jeg har ikke noen Knisekonto, men min egen utgiftkonto kommer til å få kjørt seg fremover... Jeg har bestilt meg Tiger-veska i cognac-farge, og nå vil jeg ha nye støvletter og noen pene basisplagg til jeg begynner på jobb igjen. Pluss en ny parkas ettersom jeg tok knekken på den gamle som høygravid i vår... Endret 1. oktober 2014 av SmallTalk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå