Gå til innhold

Uten en rød tråd

Ciara

Anbefalte innlegg

Gjest AllisHagtorn

Det kommer helt sikkert bedre tider! Men du verden, for en fattig trøst det er mens det står på :klem:

Du er tøff, det må jeg si, med baby, ny jobb og alt. Håper du benytter alle anledninger til å slappe av ellers! Ser en film, drikker litt vin og bare har det gøy også :)

Mmmnei, ikke foreløpig- er rett og slett for sliten. Prøvde trene igår, var veldig gøy der og da men begynte å grine etterpå fordi jeg var så sliten...øhm...ikke HELT likt meg forråsidetsånn. Men, jeg skal kjøpe hele to konsertbilletter til etter jul :nigo: Johoo!

Og, egen seng som vi kan bytte på å sove alene på i et annet rom og gjester kan bruke senere. Og sånn begynte historien om separate soverom :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mmmnei, ikke foreløpig- er rett og slett for sliten. Prøvde trene igår, var veldig gøy der og da men begynte å grine etterpå fordi jeg var så sliten...øhm...ikke HELT likt meg forråsidetsånn. Men, jeg skal kjøpe hele to konsertbilletter til etter jul :nigo: Johoo!

Og, egen seng som vi kan bytte på å sove alene på i et annet rom og gjester kan bruke senere. Og sånn begynte historien om separate soverom :ler:

Du, det der har vi gjort da begge barna var knøtt - sovet på forskjellige rom, altså. Søvn er viktig. Det er bedre å sove på separate soverom en periode og faktisk sove, enn å ligge våkne sammen ;)

Og så jeg som hadde tenkt å foreslå trening.

Da er det bare vin igjen å teste ut... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du et bra triks til hvordan sovne?

Jeg trenger og sånn 8 timer ca for å funke men er støkk i en sånn "sovner ikke mellom slagene" avbrutt av en unge som stadig våkner. Og så sovner man heller ikke da, og vips så er klokka 5 og da vil jo han opp.

Far står forsåvidt opp, men jeg sovner jo for f....ikke :S

Klarer noen sånne dager- men man blir faktisk gal og klein av konstant søvnmangel generelt kun med innslag av totalt søvnløse netter. Har liksom kommet forbi modusen "2 timer er bedre enn null+kaffe" mottoet, hjelper ikke lengre asså.

Bare legger du hodet ned og tenker på et par sauer eller no? En magisk te? Piller? :P

Sånn hadde jeg det tre mnd ifjor sommer. Guttungen våkna en gang i timen fordi han ville ha pupp. Jeg fikk aldri sove, for jeg klarte ikke roe meg mellom slagene.

Her var nattavvenning eneste som funka til slutt, etter ei uke sov han faktisk natta igjennom!

Men jeg tror det kan funke at du kommer deg inn på et eget soverom. Da kommer du deg litt unna ihvertfall. Det, og ørepropper?

Har guttungen eget soverom enda, eller kunne det vært noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har seng inne på soverommet til guttungen, og de fleste netter sover en av oss helt eller delvis inne hos ham. Vi legger oss i samme seng, i det minste!

Men altså, det har hjulpet litt for meg, selv om den største forbedringen rett og slett består i at han nå sover bedre, våkner sjeldnere og er lettere å roe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn halvveis søvnrelatert:

Kaffe. Jeg må ha noe som kan skumme melk til cappuccinoen min. Er fortsatt sur for at Bialetti ikke har melkeskummere for induksjonstopp... Hva bruker jeg i stedet? Elektrisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Men sånn halvveis søvnrelatert:

Kaffe. Jeg må ha noe som kan skumme melk til cappuccinoen min. Er fortsatt sur for at Bialetti ikke har melkeskummere for induksjonstopp... Hva bruker jeg i stedet? Elektrisk?

Den billige greia til 12 kroner eller noe fra Ikea har såvidt jeg fikk med meg faktisk vunnet test over de fleste dyre............. :sjokkert:

Jeg har den Bialettiskummeren - gjett hvor mye jeg bruker den. (svar: aldri).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men tror du ikke at du selv også fremstår som en som legger noe bak deg og går videre? Det er jo det man ofte ser, all tvilen og alle tankene ser man ikke... Tror det er flere som er slik, enn som ikke er det :)

Ja, du har nok rett - jeg vet vel egentlig at jeg fremstår som en person som har kontroll på sakene og som ikke tviler på mye. Så det sitter nok garantert flere trettifemårige småbarnsmødre der ute som lurer på hva de skal bli når de blir voksne :ler: Og kanskje det ikke er så farlig heller, å under seg litt. Det kommer jo noe godt ut av det innimellom :)

Til dere interiørinteresserte; hvor på nettet finner jeg pene lamper? Fortrinnsvis en vegglampe, har et hjørne i stua hvor det definitivt hadde passet best med en vegglampe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du har nok rett - jeg vet vel egentlig at jeg fremstår som en person som har kontroll på sakene og som ikke tviler på mye. Så det sitter nok garantert flere trettifemårige småbarnsmødre der ute som lurer på hva de skal bli når de blir voksne :ler: Og kanskje det ikke er så farlig heller, å under seg litt. Det kommer jo noe godt ut av det innimellom :)

Til dere interiørinteresserte; hvor på nettet finner jeg pene lamper? Fortrinnsvis en vegglampe, har et hjørne i stua hvor det definitivt hadde passet best med en vegglampe.

Helt sikkert :) Jeg er ikke langt unna deg i alder, og synes det er flere i bekjentskapskretsen som skifter beite for tiden.

Lyseideer.no :) Skulle gjerne hatt noen vegglamper derfra selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt sikkert :) Jeg er ikke langt unna deg i alder, og synes det er flere i bekjentskapskretsen som skifter beite for tiden.

Lyseideer.no :) Skulle gjerne hatt noen vegglamper derfra selv!

Takker! Ser ut til at jeg trenger opptil flere nye jobber hvis jeg skal klare å finansiere det som står på ønskelista nå :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker! Ser ut til at jeg trenger opptil flere nye jobber hvis jeg skal klare å finansiere det som står på ønskelista nå :ler:

Ja, hvilke står på ønskelista? :) Spare, sier jeg bare! En tusenlapp i blant, så kan man fort kjøpe seg en lampe man nyter synet av hver eneste dag.

...kjører forresten forbi et hus med en kongle på kjøkkenet hver eneste morgen. Like misunnelig hver gang jeg ser den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Sparing er for folk med ekstra penger :P

Eller de som ikke bruker alle ekstrapenga sine på kaffebrenneriet. Jeg kunne hatt noen lamper nå. Sikkert den rådyre stolen jeg sikler på også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sparing er for folk med ekstra penger :P

Eller de som ikke bruker alle ekstrapenga sine på kaffebrenneriet. Jeg kunne hatt noen lamper nå. Sikkert den rådyre stolen jeg sikler på også.

Ja, det er ikke alltid lett å spare. Dog er jeg blant dem som likevel klarer å spare hvis jeg setter av penger rett etter jeg har fått lønn. De gangene jeg tenker "Venter med sparing, lever billig denne måneden og setter det som er til over på sparekonto" går det rett i dass ;)

Sikkert lurt å se an hvor ekstrapengene går. Samtidig synes jeg det høres veldlig kjedelig ut å ikke kunne unne seg en cappuccino i ny og ne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg fått få mammapoeng....

Dagen startet bra, men så gikk Eldstemann bananas for en bagatell og vi hadde et godt gammeldags raserianfall, akkurat det vi er så forferdelig glade i om morgenen før vi skal i barnehage og på jobb. Alt var feil. Og han skulle ikke kle på seg selv, for det mente han at han ikke klarte. Jeg klarte å forholde meg rolig, men var jo rimelig mutt og utrivelig, jeg også, jeg klarte ikke å være blid på vei til barnehagen etter den runden.

Smått om senn går jeg fra barnehagen, der står Eldstemann og vinker ivrig i vinduet, og jeg er bare lei meg. Det er liksom så hjerteskjærende å se den hengslete lille kroppen med bustehåret og hender som vinker alt de kan. Han er jeg sur på! Det er en vemmelig følelse.

Og i dag har jeg for mye å gjøre på jobb, skulle helst kjøpt nye sko til guttene i lunsjen, når jeg kommer hjem må jeg bake kake, huset må vaskes før vi får besøk i morgen ettermiddag (og det må derfor bli i kveld), og helst skulle jeg også trent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest AllisHagtorn

Drit i vaskingen, ta deg en tur i skauen- avslutt kvelden med rødvin.

Allismedisin. Eller; befaling!

Jeg tror unger har godt av å se at voksne varierer i humør- tenk hvilket emosjonelt prestasjonspress det ville vært om de følte seg som den eneste med et register. Det voksne klager over ifht egen barndom er jo alltid kun negative følelser og respons eller den totale mangel/falsk blidhet og fasade.

Jeg har en veldig bra gif jeg må finne frem til deg, har den bare ikke på mobil ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smått om senn går jeg fra barnehagen, der står Eldstemann og vinker ivrig i vinduet, og jeg er bare lei meg. Det er liksom så hjerteskjærende å se den hengslete lille kroppen med bustehåret og hender som vinker alt de kan. Han er jeg sur på! Det er en vemmelig følelse.

Jeg hadde et lignende øyeblikk i går, da både jeg og guttungen var sure og slitne på slutten av dagen. Han hyler og er kjempesint på alt og alle, så jeg setter meg ned i sofaen, holder ham tett inntil meg og synger et litt uinspirert første og andre vers av "Å, tenk at Gråpus har fire små" mens jeg ser ut i lufta. Først etter andre vers merker jeg at han har blitt helt rolig, og når jeg ser ned på ham ser han opp på meg med verdens blåeste øyne og sier med tynn stemme: "meje". :grine:

Men han kan terge på seg gråstein, altså, så han har ikke vondt av å se at det går en grense selv for mamma.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støtter forresten planen med tur i skogen etterfulgt av rødvin. Stort sett støtter jeg alt som etterfølges av rødvin, egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest AllisHagtorn

Jeg hadde et lignende øyeblikk i går, da både jeg og guttungen var sure og slitne på slutten av dagen. Han hyler og er kjempesint på alt og alle, så jeg setter meg ned i sofaen, holder ham tett inntil meg og synger et litt uinspirert første og andre vers av "Å, tenk at Gråpus har fire små" mens jeg ser ut i lufta. Først etter andre vers merker jeg at han har blitt helt rolig, og når jeg ser ned på ham ser han opp på meg med verdens blåeste øyne og sier med tynn stemme: "meje". :grine:

Men han kan terge på seg gråstein, altså, så han har ikke vondt av å se at det går en grense selv for mamma.

Meje <3

Aaaaawwww ;) Ungen min kan ikke si sånt, men han smiler bredt hver gang en av oss setter igang med "Her kommer Ole Brumm" og følger med. Tror jeg kommer til å segne om som en kjeks når han sier noe sånt.

Faren griner nok, han gjorde nemlig det når fyren kravlet seg bortover gulvet etter leken sin for første gang :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drit i vaskingen, ta deg en tur i skauen- avslutt kvelden med rødvin.

Allismedisin. Eller; befaling!

Jeg tror unger har godt av å se at voksne varierer i humør- tenk hvilket emosjonelt prestasjonspress det ville vært om de følte seg som den eneste med et register. Det voksne klager over ifht egen barndom er jo alltid kun negative følelser og respons eller den totale mangel/falsk blidhet og fasade.

Jeg har en veldig bra gif jeg må finne frem til deg, har den bare ikke på mobil ;)

Rødvin blir man dessverre verken sunn, sprek eller tynn av! :ler: Avslappet blir man da. og det er jo ikke verst.

Helt enig i det. Det er bare ikke alltid man blir så voldsomt stolt av seg selv der og da!

"Meje" - så herlig. Sang er gøy. Softie blir også helt stille. Han skal høre "Nede på stasjonen" støtt og stadig. "Synge toget, mamma!" sier han :)

Støtter forresten planen med tur i skogen etterfulgt av rødvin. Stort sett støtter jeg alt som etterfølges av rødvin, egentlig.

Hehe. Vaske OG drikke rødvin, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fulgte ordre!

Etter hektisk arbeidsdag med skoshopping i lunsjen, var det mathandling og kakebaking. Husvasken fikk jeg mannen til å ta. Så har jeg strøket skjorter og ryddet en del. Og nå ligger jeg på sofaen med et glass vin! Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AllisHagtorn

Jeg fulgte ordre!

Etter hektisk arbeidsdag med skoshopping i lunsjen, var det mathandling og kakebaking. Husvasken fikk jeg mannen til å ta. Så har jeg strøket skjorter og ryddet en del. Og nå ligger jeg på sofaen med et glass vin! Herlig!

Du juksa! :jolie:

Straffen er at du drikker ekstra mye rødvin imorra :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...