Gå til innhold

Hva skal man velge, sfo eller ikke!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Heisann.

Min sønn ( som nå er andre klassing) har fått velge selv hva han ville, og han valgte og ikke begynne på SFO.

Jeg var jo da selvfølgelig bekymret for dette med lekekamerater, for her også gikk jo de fleste på SFO. Sønnen min har derfor alltid fått ha med lekekamerater hjem etter skole (så sant det passer da). Og dette er kjempepopulært både hos gutta og sønn min.

Han har alltid mange å leke med, og det er aldri noe problem å finne noen som vil være med........ :)

Hvis du velger å ta datteren din ut av SFO, så pass på at hun får ha med seg venner hjem etter skoletid, da tror jeg nok at overgangen går greit. :)

Lykke til. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Synet ditt på hva som betyr noe synes jeg er litt følelskaldt. Vi snakker ikke om en ny bil her, vi snakker om datteren sin og hennes beste.

Makan!!

Det er faktisk ikke lovpålagt å ha barn i SFO.

Noen foreldre er nødt til å tenke økonomi, som sikkert også kommer deres barn til gode og ikke bare foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi

Det jeg mente var at men må veie barnets beste først. Jeg kan ikke tenke meg at det er noe gøy for henne og være den eneste som ikke går på SFO. Hun vil på en eller annen måte falle utenfor (tror jeg).

Derfor synes jeg det virket litt kaldt og legge så stor vekt på at hun ikke trengte å være der når hun åpenbart trives veldig veldig godt.

Ellers er jo forslagene om 50% SFO noe å sjekke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Myumi
...Dersom man redusere plassen må blir det likevel dyrt-1600kr.....

Det virker som om du allerede har bestemt deg så da vet jeg ikke helt hva slags råd du er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Danielle 73

Jeg hadde nok sterkt vurdert å ta henne ut av økonomiske årsker ja.

Dere har et barn til. Hvor gammel er det andre barnet? Er det yngre, så hvorfor ikke gå på åpen barnehage en gang i blandt. Det vil jo være med på å erstatte noe. Eller er du hjemme noen dager, så kan du jo også tenke på å eventuelt passe et barn til i hennes alder slik at hun har en å leke med. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er dårlig av din kommune og ikke ha et bedre tilbud med tanke på redusert tid/betaling i SFO.

Hos oss er det delt opp etter antall timer, og det minste alternativet er

8 timer i uken for kr 470,-

Så følger

12,5 timer - 734 kr

16 timer - 940 kr

22 timer - 1288 kr

28 timer - 1648 kr

Skjønner det at dette varierer stort fra kommune til kommune, kanskje det hjelper å sende et brev til kommunen?

Evnt høre med de i SFO'en om de vet om flere som er i samme situasjon, og så gå sammen om et brev?

Lykke til med valget i hvertfall!

2000 kroner er mye det når en har dårlig råd!!

Det vet eg alt om........ :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...