Gå til innhold

Å nekte far samvær

Fremhevede innlegg

Skrevet

5 år. Det er VELDIG lenge. Alt for lenge. Barnet har ingen grunn til å bli plaget av en fremmed mann i livet sitt så sent. Synes det er svært egoistisk av "sæd-donor". Ja jeg vet jeg her krass, men sånn er jeg.

Ungen er fortsatt veldig ung og det er bedre at han kommer inn nå enn om enda 10 år til.

Anonymous poster hash: a9fee...8f4

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke alltid.

Bevares....unntakene som brekrefter regelen det vet du.

Skrevet

Barnet er 5 år og bor sammen med mor. Far bor på en annen kant av landet og har aldri bodd sammen med mor eller barnet.Far og barn kjenner ikke hverandre særlig godt og barnet virker ikke til å savne far.

Nå ønsker far samvær,og vil komme til barnets hjemsted for å ha dette.

Problemet er at mor og far har et dårlig forhold og far har nylig sittet i fengsel

(er ute igjen nå) og har hatt problemer med narkotika.Han avlegger urinprøver angående dette men mor stoler ikke på ham i det hele tatt.

Har mor på bakgrunn av denne situasjonen,rett til å nekte far samvær selv om samværet skjer under tilsyn av en tredje part?

Anonymous poster hash: 4fc93...fc9

Utgangspunktet er at mor ikke kan nekte barn eller far samvær.

Er det et vedtak en plass fra at samvær kun være under tilsyn kan mor heller ikke nekte dette.

Ønsker mor at samvær ikke skal finne sted må hun ta saken videre og helt til retten om hun vil nekte barn og far samvær.

Det er som sagt ikke opp til mor og ta den siste avgjørelsen (Heldigvis).

Mor kan få vurdert om det er skadelig for barnet med samvær. Men ikke lovlig stoppe samvær.

Holder hun tilbake barnet for samvær uten vedtak på dette gjør hun noe ulovlig.

Dette kan slå tilbake på henne selv med.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...