Gå til innhold

Å nekte far samvær

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skjer det ofte at domstolen nekter?

Anonymous poster hash: 4fc93...fc9

de har til og med gitt samvær uten tilsyn til en mann som har begått seksuelle overgrep mot barna. Det var oppe for et par år siden. Det er dessverre ingen garanti for hva som skjer i en rettsak. Alt kommer an på dommern som sitter der.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg ville ha prøvd å gjøre slik at han ikke fikk samvær ja.... Bedre å ikke ha en far enn en halvnarkis. Vet ikke hva du må gjøre for å få det til da...

Anonymous poster hash: eb905...6ae
  • Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke det!

Tror du han kunne nekta DEG samvær? Det er like mye begges barn.

Anonymous poster hash: cc571...f84
  • Liker 3
Skrevet

jeg ville ha prøvd å gjøre slik at han ikke fikk samvær ja.... Bedre å ikke ha en far enn en halvnarkis. Vet ikke hva du må gjøre for å få det til da...

Anonymous poster hash: eb905...6ae

Eks. ved å få Barnevernet til å stille seg bak...

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kan du ikke det!

Tror du han kunne nekta DEG samvær? Det er like mye begges barn.

Anonymous poster hash: cc571...f84

Hun har ikke noen historie med fengselsstraff og urinprøver. Hjelper ikke at de begge er foreldre.

Hjelp, bruk nå hodet!

• Liker 2
Skrevet

Det er bedre å vite hvordan og hvor far er enn å gå å lure.

Skrevet

Skjer det ofte at domstolen nekter?

Nei.

Han burde kanskje hatt overvåket samvær. Jeg ville aldri stolt på en som har/hadde brukt narkotika og hvertfall ikke når vedkommende har sittet i fengsel, så jeg er enig med din mor

Anonymous poster hash: d72df...75b

Les HI en gang til. TS spør om hun kan nekte selv om samværet er overvåket.

Anonymous poster hash: 8db35...695

• Liker 1
Skrevet

Du kan nok ikke nekte nei. Og han ønsker å komme til dere, ha samvær med tilsyn. Og han avlegger rene urinprøver. Synes det her virker ut som en far som virkelig prøver.

Her vil du hverken få støtte fra barnevern, eller en domstol.

Anonymous poster hash: cb074...624
  • Liker 3
Skrevet

Du kan nok ikke nekte nei. Og han ønsker å komme til dere, ha samvær med tilsyn. Og han avlegger rene urinprøver. Synes det her virker ut som en far som virkelig prøver.

Her vil du hverken få støtte fra barnevern, eller en domstol.

Anonymous poster hash: cb074...624

Si ikke det. TS har sikkert en grunn til å anta at far kan forsvinne igjen, og denne faren burte finne seg i at han er nødt til å vise at han er tilliten verdig.

Barnevernet er nok en god rådgiver her, samt at TS utviser forstand i forhold til barnets ve og vel.

• Liker 2
Skrevet

Si ikke det. TS har sikkert en grunn til å anta at far kan forsvinne igjen, og denne faren burte finne seg i at han er nødt til å vise at han er tilliten verdig.

Barnevernet er nok en god rådgiver her, samt at TS utviser forstand i forhold til barnets ve og vel.

Han prøver jo å vise at han er tilliten verdig med å flytte og ønske samvær. Om han fortsetter å holde seg unna så hjelper det jo ingen verdens ting.

Anonymous poster hash: a9fee...8f4

Skrevet

Barnet er 5 år og bor sammen med mor. Far bor på en annen kant av landet og har aldri bodd sammen med mor eller barnet.Far og barn kjenner ikke hverandre særlig godt og barnet virker ikke til å savne far.

Nå ønsker far samvær,og vil komme til barnets hjemsted for å ha dette.

Problemet er at mor og far har et dårlig forhold og far har nylig sittet i fengsel

(er ute igjen nå) og har hatt problemer med narkotika.Han avlegger urinprøver angående dette men mor stoler ikke på ham i det hele tatt.

Har mor på bakgrunn av denne situasjonen,rett til å nekte far samvær selv om samværet skjer under tilsyn av en tredje part?

Håper jeg inderlig!!! For denne "faren" (eller, nå-vil-jeg-være-pappa-fordi-jeg-vil-late-som-om-jeg-er-en-bedre-person) vil bare gjøre livet surt for barnet som åpenbart har det bra uten ham, og ikke ville hatt det bedre med ham.

Barnet har sikkert levd disse 5 årene med mor og kanskje en annen farsfigur? Hvorfor skal en "pappa" bare komme busende inn år det endelig passer ham, og ødelegge liv og struktur bare fordi det ikke passet seg å gjøre en innsats når det gjaldt?

Jeg kan ikke fordra hvordan "barnevern" egentlig er "ubrukelig foreldre-vern" og egentlig gir blaffen i barna og hva som er best for de. Er jo store sjanser for at de verner så meget om Hans interesser at de trumfer igjennom at han skal ha samvær selv om den ubrukelige mannen har rulleblad og aldri har vert tilstede før. Hvem vil egentlig ha barna sine sammen med kriminelle?

Jeg håper barnemor får hjelp og blir forstått i saken. Ja for hva som er til det beste for barnet.

• Liker 1
Skrevet

Han prøver jo å vise at han er tilliten verdig med å flytte og ønske samvær. Om han fortsetter å holde seg unna så hjelper det jo ingen verdens ting.

Nei, å holde seg unna hjelper ikke hvis han vil gjenoppta kontakt med barnet sitt.

Men hadde kanskje valgt å pleie kontakt fra der jeg var før jeg besluttet å flytte for å pleie ytterligere kontakt og omgang. Er liksom ikke bare å dukke opp etter 5 år... og spesielt ikke med mye grums i bagasjen.

Skrevet

Det tar to for å lage en unge.

Tenk med det før dere skræver for kreti og pleti. Kvinner har ofte en tendens til å snakke som om barnet er mer deres enn fars. Sikkert fordi det vokste de første månedene i magen hennes. For far skal dere vite att han føler like mye og av og til mer ( beroende på omstendighetene) foreldretilknytting som mor. Dette vet jo alle som har en far ?

I noen tilfeller er dette absolut ikke tilfelle. Noen ganger er far uinteressert fra dag 1. og kun interessert fra det moment han forstår at han MÅ være "pappa" for å endelig få mer penger fra staten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg håper barnemor får hjelp og blir forstått i saken. Ja for hva som er til det beste for barnet.

Det beste for barnet er ikke at mor blir forstått. Det beste for barnet er å ha samvær med begge foreldre.

Skrevet

Det beste for barnet er ikke at mor blir forstått. Det beste for barnet er å ha samvær med begge foreldre.

Ikke alltid.

• Liker 2
Skrevet

Ikke alltid.

Nei, det finnes alltid unntak, men ingenting TS har kommet med tyder på at det skal være tilfelle her.

Skrevet

Jeg tenkte på grunnlag av at han er "halvnarkis" med rotete privatliv og ikke tidligere har vist interesse for barnet?

Er ikke det nok til at mor kan nekte ham samvær?

Hvorfor har du fått barn med en 'halvnarkis'? Var han helt streit når dere var sammen eller er hans livsstil noe du først nå bruker mot han?

Uansett, samværet var under oppsyn, samt din eks avlegger tisseprøver. Det er ingen grunn for å sabotere samvær. Du burde være overlykkelig på deres barns veiene at far nå ønsker et forhold med det. Jeg synes forøvrig det virker som at han infinner seg i alle krav.

Anonymous poster hash: 434b0...b5e

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvorfor har du fått barn med en 'halvnarkis'? Var han helt streit når dere var sammen eller er hans livsstil noe du først nå bruker mot han?

Uansett, samværet var under oppsyn, samt din eks avlegger tisseprøver. Det er ingen grunn for å sabotere samvær. Du burde være overlykkelig på deres barns veiene at far nå ønsker et forhold med det. Jeg synes forøvrig det virker som at han infinner seg i alle krav.

Anonymous poster hash: 434b0...b5e

Hva har det å si? Det er da forskjell på å leve uten barn og med barn. Når du får barn så tar du deg sammen og holder deg unna ulovligheter. For alt vi vet så kan mannen ha lovet edruelighet og eksemplarisk oppførsel når dama ble gravid...

Uansett mannen har ikke hatt noe å gjøre med barnet før, synes det er rart at han plutselig dukker opp å skal være far nå, jeg hadde prøvd og holdt han unna barnet mitt. Det er mor som har all rett til å bestemme når det er hun som faktisk har ansvaret for barnet og kjenner eksen best.

Noen ganger holder faktisk en forelder barnet vekke fra den andre forelderen fordi det kan være til skade for barnet, både på lang sikt og kort. Det er ikke for å straffe den andre forelderen, men noen ganger så må det til for å beskytte barnet på best mulig måte.

Anonymous poster hash: 31f74...b71

• Liker 1
Skrevet

Håper jeg inderlig!!! For denne "faren" (eller, nå-vil-jeg-være-pappa-fordi-jeg-vil-late-som-om-jeg-er-en-bedre-person) vil bare gjøre livet surt for barnet som åpenbart har det bra uten ham, og ikke ville hatt det bedre med ham.

Barnet har sikkert levd disse 5 årene med mor og kanskje en annen farsfigur? Hvorfor skal en "pappa" bare komme busende inn år det endelig passer ham, og ødelegge liv og struktur bare fordi det ikke passet seg å gjøre en innsats når det gjaldt?

Jeg kan ikke fordra hvordan "barnevern" egentlig er "ubrukelig foreldre-vern" og egentlig gir blaffen i barna og hva som er best for de. Er jo store sjanser for at de verner så meget om Hans interesser at de trumfer igjennom at han skal ha samvær selv om den ubrukelige mannen har rulleblad og aldri har vert tilstede før. Hvem vil egentlig ha barna sine sammen med kriminelle?

Syns du synser veldig mye. Du har ikke noe grunnlag til å si at han trumfer gjennom for å få penger.

Har du tenkt at han kanskje ikke har klart det før? Han er bare et menneske, og ikke alle mennesker klarer alt til all tid. Nå har han altså skjerpet seg såpass at han er villig til å flytte nærmere barnet sitt og bidra, dette er jo kjempe positivt, bedre enn en far som viser at han aldri bryr seg.

Skrevet

Syns du synser veldig mye. Du har ikke noe grunnlag til å si at han trumfer gjennom for å få penger.

Har du tenkt at han kanskje ikke har klart det før? Han er bare et menneske, og ikke alle mennesker klarer alt til all tid. Nå har han altså skjerpet seg såpass at han er villig til å flytte nærmere barnet sitt og bidra, dette er jo kjempe positivt, bedre enn en far som viser at han aldri bryr seg.

5 år. Det er VELDIG lenge. Alt for lenge. Barnet har ingen grunn til å bli plaget av en fremmed mann i livet sitt så sent. Synes det er svært egoistisk av "sæd-donor". Ja jeg vet jeg her krass, men sånn er jeg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...