AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #21 Skrevet 26. februar 2014 Er det sånn at man kan egentlig ta så mange piller som man vil, og noen dager før man vil ha mensen, så stopper man med å ta piller i 7 dager? Så det har ikke noe å si om man tar 21 piller, eller 24, 30, 42 eller 57 på rad liksom? Anonymous poster hash: 108d4...adb Nei, det har ikke noe å si om du går på en enfase pille. Anonymous poster hash: 9525a...76f
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #22 Skrevet 26. februar 2014 Hva er enfase pille? Er Mercilon det? Anonymous poster hash: 108d4...adb
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #23 Skrevet 27. februar 2014 TS her. Jeg har bestemt meg for å utsette mensen med å ta hvertfall to ekstra piller, slik at jeg tar 23 piller på rad. Er det best å ta en pillefri uke etter disse 23 pillene da, eller bør jeg vente til jeg har tatt ferdig hele det brettet jeg har begynt å ta to piller på, siden dette er mitt første brett og jeg vil unngå mellomblødninger? Anonymous poster hash: 108d4...adb
Gjest kassycat Skrevet 27. februar 2014 #24 Skrevet 27. februar 2014 Du ødelegger ikke noen ting. Ingen trenger å ha mensen. Ta p-piller hver dag! Det gjør jeg, det er dog anbefalt til meg av legen siden jeg har kraftig jernmangel, lav blodprosent mm. Men jeg spurte jo, er det noe lurt, og de sa at ingen trenger ha mensen (så jo for meg at det hopet seg opp ellerno hihi).
Elanore Skrevet 27. februar 2014 #25 Skrevet 27. februar 2014 Får man noe varseltegn før en evt fossblødning? Feks at det er litt brunlig utflod først, så man blir klar over at nå begynner man å blø? Det er ikke sånn at man bare plutselig begynner å blø mye? Anonymous poster hash: 108d4...adb Varmefølelsen, tipper det minner litt om at vannet går... Er ikke sånn at du blør gjennom buksen uten å kjenne det hvis det kommer "styrtblødninger". Jeg får skarpe magesmerter uten at de er helt uutholdelige enten når det skjer eller opp til kanskje 30 min før. Kjenner at noe er feil. Dette gjelder først og fremst med gjennomblødning for min del. Det lengste jeg har gått uten blødning grunnet p-piller, er nok 9 mnd. Da begynte jeg å blø med intense smerter midt i pillebrettet, og valgte å holde ut til jeg skulle hatt pillefri uke, altså to uker. Det blødde konstant. Da pilelfri uke kom, roet det seg som normalt, men dette er ikke noe jeg ønsker å gjenta. Vondt og ubehagelig, men ble godt lindret med vanlig smertestillende - akkurat som vanlige menstruasjonssmerter ville vært for min del. Har senere hoppet over en mnd eller to, men merker at terskelen for gjennomblødninger er mye lavere nå - vet ikke om det er noen sammenheng. Kilde... Stått på Diane halve livet. Husk at denne ikke er det samme som de fleste andre står på, så jeg er mer utsatt for blødninger og forstyrrelser enn dere andre pga. progesteron.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #26 Skrevet 27. februar 2014 TS her. Jeg har bestemt meg for å utsette mensen med å ta hvertfall to ekstra piller, slik at jeg tar 23 piller på rad. Er det best å ta en pillefri uke etter disse 23 pillene da, eller bør jeg vente til jeg har tatt ferdig hele det brettet jeg har begynt å ta to piller på, siden dette er mitt første brett og jeg vil unngå mellomblødninger? Anonymous poster hash: 108d4...adb Må man ikke ta et helt brett sammenhengende før man tar pillefri uke? Man kan ikke ta pause midt i ett brett? Anonymous poster hash: 108d4...adb 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2014 #27 Skrevet 27. februar 2014 Jeg får mellomblødninger hvis jeg utsetter. Har aldri utsatt med vilje, men har hendt et par ganger at jeg har glemt en pille i uke 2 og da skal jeg i følge bruksanvisningen gå rett på neste brett. Mellomblødningene mine er som vanlig mensen, både i smerter og blodmengde. Irriterende. Ene gangen blødde jeg 2 uker i strekk. Da er det bedre med vanlig mensen i 3-4 dager (for min del) Anonymous poster hash: 3bb0c...6b7
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2014 #28 Skrevet 1. mars 2014 Jeg har nå tatt 21 piller, pluss 2 piller til på ett nytt brett. Det passer fint å få mensen om 2-3 dager nå, så skal jeg bare ta 7 dager pillefri nå? Eller bør jeg ta ferdig det brettet jeg har begynt på nå før jeg tar 7 dager pillefri? Hva er best for å unngå mellomblødninger når dette er det første brettet jeg har tatt? Anonymous poster hash: 108d4...adb
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå