AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #1 Skrevet 25. februar 2014 Jeg tar min p-pille nr 21 i morgen, så da får jeg vel mensen et par dager etter det. Egentlig passer det litt dårlig å få mensen da, skulle helst ha fått den på torsdag om en uke. Dette er mitt første brett med p-piller, så jeg bare lurer på om det er dumt av meg å utsette mensen i en uke, eller iallefall et par dager? Er det fare for at jeg kommer til å få mellomblødninger da? Det vil jeg helst unngå. Det er verre å få mellomblødninger enn å få mensen i helga selv om det passer litt dårlig da. "Vet" kroppen min nå at den straks skal få mensen siden jeg har tatt 20 piller? Jeg begynte jo med pillene på første mensdag som var for 20 dager siden, så egentlig er det jo enda 8 dager til jeg skal ha mensen, pluss at den bruker å være noen dager sen til meg. "Ødelegger" jeg syklusen hvis jeg utsetter mensen noen dager nå da? Eller ødelegger jeg for meg selv slik at jeg får mellomblødninger? Er det isåfall best å utsette den i noen dager, en uke, eller 21 dager så jeg får tatt et helt brett på rad igjen? Anonymous poster hash: 108d4...adb
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #2 Skrevet 25. februar 2014 Hvordan kroppen din reagerer er umulig å si. Det er bare å prøve. Hvor lenge du utsetter den har ingenting å si egentlig. Noen kan utsette i flere måneder andre kan ikke utsette uten å få mellomblødninger. Anonymous poster hash: 20829...db0 3
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #3 Skrevet 25. februar 2014 Jeg utsetter mensen så jeg kun har den 4-5 ganger i året pga sinnsyke menssmerter og cyster på eggstokken som sprekker under mensen. Det er ikke farlig. Det KAN komme mellomblødning om utsetter for lenge. Men da er det bare å få mensen også starte å hoppe over igjen. Anonymous poster hash: a7598...17a
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #4 Skrevet 25. februar 2014 Du kan ta brett etter hverandre helt til du begynner å blø, da kan du ta 7 dager uten pillene. Og starte på nytt brett. Mest sannsynlig går det bra, det er ingenting som tilsier at kvinner MÅ ha mensen, det har ingenting å si for noe inni oss Anonymous poster hash: cfe52...1b3
Minya Skrevet 25. februar 2014 #5 Skrevet 25. februar 2014 Ofte kan det være lurt å hoppe over mensen de første par-tre pillebrettene, så det er ihvertfall ikke dumt å prøve det. Det er for øvrig individuelt om det fungerer bra eller ikke, så den eneste måten å finne det ut på, er å hoppe over mensen og satse på at det går bra.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #6 Skrevet 25. februar 2014 Jeg hadde utsatt. Jeg har vel mensen ca 5 ganger i året. går på p-pille uten pauseAnonymous poster hash: 6b7ae...55c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #7 Skrevet 25. februar 2014 Ofte kan det være lurt å hoppe over mensen de første par-tre pillebrettene, så det er ihvertfall ikke dumt å prøve det. Det er for øvrig individuelt om det fungerer bra eller ikke, så den eneste måten å finne det ut på, er å hoppe over mensen og satse på at det går bra. Kan det være lurt å hoppe over mensen på de første pillebrettene man bruker? Tenkte det ikke var lurt siden kroppen må venne seg til pillene før man begynner med det, for å unngå mellomblødninger. Anonymous poster hash: 108d4...adb
fresia Skrevet 25. februar 2014 #8 Skrevet 25. februar 2014 jeg har hoppet over mensen siden jeg begynte med p-piller for 5 år siden og har aldri hatt en eneste mellomblødning. har mensen ca 2 ganger i året bare for å sjekke om den kommer:p så det har ikke noe å si om du nettopp har begynt på pillene eller brukt dem over lengre tid. jeg ville rett og slett bare prøvd det ut!
Hjertefisk Skrevet 25. februar 2014 #9 Skrevet 25. februar 2014 Jeg har styret og rotet, utsatt, hoppet over og mye rart med p-pillene mine men aldri noen gang hatt en mellomblødning. Det varierer nok fra person til person.
Minya Skrevet 25. februar 2014 #10 Skrevet 25. februar 2014 Kan det være lurt å hoppe over mensen på de første pillebrettene man bruker? Tenkte det ikke var lurt siden kroppen må venne seg til pillene før man begynner med det, for å unngå mellomblødninger. Anonymous poster hash: 108d4...adb Noen leger anbefaler dette med enkelte p-pilletyper, å hoppe over mensen de første tre pillebrettene, nettopp for å la kroppen venne seg til pillene raskere.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #11 Skrevet 25. februar 2014 Noen leger anbefaler dette med enkelte p-pilletyper, å hoppe over mensen de første tre pillebrettene, nettopp for å la kroppen venne seg til pillene raskere. Du vet vel ikke hvilke pilletyper dette gjelder? Og om det gjelder Mercilon? Anonymous poster hash: 108d4...adb
Luckiness Skrevet 25. februar 2014 #12 Skrevet 25. februar 2014 Det går helt fint å utsette mensen noen dager eller evt gå rett over på et nytt brett. Jeg pleier å bruke mellom 2-4 brett før jeg tar en pillefri uke, og har aldri hatt problemer med mellomblødninger. Men kroppen reagerer jo forskjellig fra person til person, så noen vil nok få mellomblødninger fortere enn andre.
Minya Skrevet 25. februar 2014 #13 Skrevet 25. februar 2014 Du vet vel ikke hvilke pilletyper dette gjelder? Og om det gjelder Mercilon? Anonymous poster hash: 108d4...adb Såvidt jeg vet er mercilon en av dem, microgynon er en annen. Microgynon feks er anbefalt å bruke tre måneder av gangen før man tar pillefri uke. Jeg ville ikke vært redd for å hoppe over denne gangen ihvertfall, så får det heller være opp til deg om du vil hoppe over neste gang også.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #14 Skrevet 25. februar 2014 Når man får mellomblødninger, hvordan er de? Blir litt ekkelt å gå rundt å være redd for at jeg plutselig kan ha mensen når som helst. Er det mer sånn liten blodflekk i trusa, eller kan man blø gjennom buksa liksom? Anonymous poster hash: 108d4...adb
Minya Skrevet 25. februar 2014 #15 Skrevet 25. februar 2014 Som regel er det snakk om små blødninger, litt brun utflod eller noen dråper blod i trusa. Det er sjelden med fossblødninger når du får mellomblødning, men det kan skje det også.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #16 Skrevet 25. februar 2014 Får man noe varseltegn før en evt fossblødning? Feks at det er litt brunlig utflod først, så man blir klar over at nå begynner man å blø? Det er ikke sånn at man bare plutselig begynner å blø mye? Anonymous poster hash: 108d4...adb
Minya Skrevet 25. februar 2014 #17 Skrevet 25. februar 2014 Aner ikke, har aldri fått sånne styrtblødninger selv, bare litt brun utflod. Regner med at du kjenner blodet komme ned gjennom skjeden om det kommer mye. Det kjenner ihvertfall jeg under vanlig mensen
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #18 Skrevet 26. februar 2014 Jeg kan ikke utsette mensen en eneste gang, to dager over så får jeg mellomblødninger. Mine mellomblødninger er småblødninger, ofte brunt og kan være koagulert i tillegg. Ikke noe styrtblødning altså. I tillegg har jeg mye menssmerter, så for meg er det ikke noe vits i å utsette og det er så irriterende! Anonymous poster hash: 20829...db0
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #19 Skrevet 26. februar 2014 Er det sånn at man kan egentlig ta så mange piller som man vil, og noen dager før man vil ha mensen, så stopper man med å ta piller i 7 dager? Så det har ikke noe å si om man tar 21 piller, eller 24, 30, 42 eller 57 på rad liksom? Anonymous poster hash: 108d4...adb
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #20 Skrevet 26. februar 2014 Hvordan kroppen din reagerer er umulig å si. Det er bare å prøve. Hvor lenge du utsetter den har ingenting å si egentlig. Noen kan utsette i flere måneder andre kan ikke utsette uten å få mellomblødninger. Anonymous poster hash: 20829...db0 Når man går på p-piller har man ikke syklus, så om man ikke får gjennombruddsblødning kan man fint hoppe over mensen i 10 år om man ønsker det. Anonymous poster hash: 9525a...76f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå