Gå til innhold
Noen av våre medlemmer opplever problemer med forumet og vi håper å få fikset problemet innen kort tid! ×

Ville du fått barn med denne mannen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det som gjør dette til et problem er ts. Mannen har holdt røykinga på et lavt nivå i årevis, og det er ingenting som tyder på at det eskalerer. Han hadde ikke trengt å lyve hvis ts hadde aksepterdet som sporadisk aktivitet, noe det er i hans tilfelle.

Så alle som har et problem med hasjbruk "gjør det til et problem"? Du ser ikke at folk har erfaringer og gode grunner for å sky denslags som pesten? Hvem er du til å dømme hva som er problematisk for andre. Disse to er for forskjellige, og dermed bør de ikke være sammen.

Å ikke godta kriminell aktivitet ser jeg forøvrig ikke som å "gjøre noe til et problem".

Anonymous poster hash: 004e2...035

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så alle som har et problem med hasjbruk "gjør det til et problem"? Du ser ikke at folk har erfaringer og gode grunner for å sky denslags som pesten? Hvem er du til å dømme hva som er problematisk for andre. Disse to er for forskjellige, og dermed bør de ikke være sammen.

Å ikke godta kriminell aktivitet ser jeg forøvrig ikke som å "gjøre noe til et problem".

Brukerdoser av hasj er knapt kriminelt. Det kan sammenlignes med å kjøre for fort eller urinere offentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukerdoser av hasj er knapt kriminelt. Det kan sammenlignes med å kjøre for fort eller urinere offentlig!

Joda, jeg syntes vel heller ikke det er det mest alvorlige man kan gjøre akkurat, men det er likefullt kriminelt, med de konsekvenser det kan få hvis man blir tatt.

Det er heller ikke spesielt gunstig å røyke over tid og er potensielt en trigger av psykiske lidelser. Nei, det er mye forskning som ennå ikke er entydig, men det har vært en viss korrelasjon i det jeg har lest og neppe noen fordel når man skal være forelder. Så har man også eventuelle tilleggskonsekvenser som ikke dreier seg om rusen i seg selv, men miljøet man skaffer det fra. Mange pådrar seg uenigheter og konflikter med disse miljøene, som i de verste tilfellene kan utarte seg som trusselsituasjoner for brukere og deres familier. Nok en gang, ikke en risiko man som forelder bør være involvert i.

Anonymous poster hash: eb6c1...5eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rusmisbruk og løgn er alltid et problem, og bør ikke bagatelliseres.

Jeg hadde ikke satset på dette forholdet dessverre....

Han respekterer tydelig ikke prinsippene dine, og lener seg mot en uttalelse du hadde i fylla. Det er et varselsignal for deg. Kjenn på magefølelsen. Du ville ikke skrevet her hvis du følte deg sikker på at dette var mannen for deg.

Anonymous poster hash: 4114f...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør dette til et problem er ts. Mannen har holdt røykinga på et lavt nivå i årevis, og det er ingenting som tyder på at det eskalerer. Han hadde ikke trengt å lyve hvis ts hadde aksepterdet som sporadisk aktivitet, noe det er i hans tilfelle.

Hvorfor skal jeg akseptere at han bruker narkotika når jeg har vokst opp i et hjem med rus, vold og seksuelle misbruk. Jeg rømte hjemmefra straks jeg ble 16 år og har siden ikke hatt kontakt med moren min. Hvorfor skal jeg da som voksen ikke få bestemme selv om jeg vil dele livet mitt sammen med en mann som bruker narkotika eller ikke.

Jeg har vært ærlig helt siden jeg fikk høre at han røyker, da vi hadde datet en måned. Jeg aksepterte hans vaner og synspunkt på hasj, og sa derfor at det har vært hyggelig å bli kjent, men her skilles våre veier. Stilte han ikke et ultimatum, men ville la han gå slik at han kunne leve livet slik han ønsker, og jeg mitt liv slik jeg ønsker.

Når han da sier han ikke vil miste meg og sier han ikke ønsker å røyke mer slik at jeg velger å fortsette å date han, og etterhvert innlede et forhold til han, og han ikke sluttet sånn som han sa, da er det han som ikke aksepterer mine meninger om dette, og de er han som gjør røykingen sin til et problem, for oss. Om det er så viktig for han å røyke av og til så kunne han akseptert at våre veier skilles der, og problemet ville vært løst..

Anonymous poster hash: c3009...e95

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal overhodet ikke gå på akkord med dine meninger for en manns skyld. Det er hans problem om han ikke forstår det. Ikke innled forhold til han, han virker ikke å ha karakterstyrke.

Anonymous poster hash: 4114f...866
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har akkurat vært i en situasjon veldig lik som din TS, og jeg valgte å gå. Oppveksten min var også preget av rusmissbruk, så aldri i verden om jeg lar min fremtidige barn vokse opp med den problematikken!! Og jeg kjenner så altfor godt igjen det avhengighetspratet som eksen din tydeligvis også hold på med, har hørt det hele livet.

Har du sett adferdsendringsmodellen Stages of Change (den transteoretiske modell)? Den forklarer ganske mye av hvordan perspektivet hos mennesker kan forandre seg i forhold til avhengighet og adferdsendring. Hvis han ikke selv innser at det finnes negative konsekvenser av å røyke hasj, så kan du se for deg et emosjonelt helvete dersom du velger å bli. Jeg har i alle fall kastet bort nok tid på å prøve å hjelpe rusavhengige mennesker.. Håper vi snart har klart å bearbeide barndommen, slik at vi slipper å søke mot flere mennesker av denne typen! Klem til deg :blomst:

Anonymous poster hash: e8802...90d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller ingen rolle om hasj er farlig eller ikke, om det burde være lovlig eller ikke.

TS velger selv hvem hun vil være sammen med, og hvis hun ikke ønsker å være sammen med en som røyker hasj (og en som i tillegg lyger), så har hun rett til å dumpe denne mannen.

Hun kan jo selvsagt prøve å få han til å slutte, men det ser jo ut som om det var et dødfødt prosjekt.

Om TS hadde nulltoleranse for bruk av røde gensere, og typen nektet å slutte å bruke røde gensere, så har hun også rett til å dumpe typen selv om andre KGere synes røde gensere er helt ok.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal jeg akseptere at han bruker narkotika når jeg har vokst opp i et hjem med rus, vold og seksuelle misbruk. Jeg rømte hjemmefra straks jeg ble 16 år og har siden ikke hatt kontakt med moren min. Hvorfor skal jeg da som voksen ikke få bestemme selv om jeg vil dele livet mitt sammen med en mann som bruker narkotika eller ikke.

Jeg har vært ærlig helt siden jeg fikk høre at han røyker, da vi hadde datet en måned. Jeg aksepterte hans vaner og synspunkt på hasj, og sa derfor at det har vært hyggelig å bli kjent, men her skilles våre veier. Stilte han ikke et ultimatum, men ville la han gå slik at han kunne leve livet slik han ønsker, og jeg mitt liv slik jeg ønsker.

Når han da sier han ikke vil miste meg og sier han ikke ønsker å røyke mer slik at jeg velger å fortsette å date han, og etterhvert innlede et forhold til han, og han ikke sluttet sånn som han sa, da er det han som ikke aksepterer mine meninger om dette, og de er han som gjør røykingen sin til et problem, for oss. Om det er så viktig for han å røyke av og til så kunne han akseptert at våre veier skilles der, og problemet ville vært løst..

Du har rett til å gjøre hva du vil. Men du skriver det jo selv, problemet er jo din negative følelser rundt dette, ikke at han røyker en gang i måneden. Hvis du ikke kan akseptere så må du nesten bare droppe han, det har jeg aldri benektet. Det jeg har benektet er at han har et rusproblem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt latterlig at det går an å ha sånne innstillinger. Synes du virkelig at det er bedre at han drikker seg drita på guttekveld en-to ganger i måneden enn at han røyker litt hasj og ser på film med dem i stedet?

Greit nok at du ikke vil oppdra et barn i et hjem med dop, men jeg er helt sikker på at denne mannen også innser at barn + hasj ikke går sammen. På samme måte som at barn og alkohol ikke går sammen. Det hadde ikke vært noe problem annet enn at du er ukomfortabel med det, og det er helt greit, det trenger du ikke finne deg i - men det er ditt problem, ikke hans.

Anonymous poster hash: 6651b...895
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt latterlig at det går an å ha sånne innstillinger. Synes du virkelig at det er bedre at han drikker seg drita på guttekveld en-to ganger i måneden enn at han røyker litt hasj og ser på film med dem i stedet?

Greit nok at du ikke vil oppdra et barn i et hjem med dop, men jeg er helt sikker på at denne mannen også innser at barn + hasj ikke går sammen. På samme måte som at barn og alkohol ikke går sammen. Det hadde ikke vært noe problem annet enn at du er ukomfortabel med det, og det er helt greit, det trenger du ikke finne deg i - men det er ditt problem, ikke hans.

Å herregud jeg blir så provosert på TS sine vegne!!! Hun ber ikke om vårt syn på å røyke hasj, men om synspunkter på om dette er noen hun bør få barn med utifra hvordan han har oppført seg!! Hva du synes er latterlig er fullstendig irrelevant. Mulig du hadde vurdert å få barn med noen som har ført deg bak lyset på et område som er SVÆRT viktig for deg. De fleste hadde ikke det...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Jeg spurte ikke for å starte debatt om hasjrøyking. Ville kun ha meninger om jeg kan stole på denne mannen når han etter så mye snakk, løgn og manipulering sier han ikke skal røyke mer.

Jeg fortalte han om min barndom med traumer, at jeg har post traumatisk stress syndrom og har gått i terapi hos senter for truamepsykologi i 2 år. Har fortalt han at lyder, situasjoner eller lukt kan tigge backflash..

Når jeg forteller at lukten av hasjrøyk, også i klær og hår, trigger minner i meg så synes jeg vikelig at det er hans problem hvis han ikke holder seg røykfri når det er han selv som sier han vil slutte for å leve resten av livet sitt sammen med meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blomsterert

Ikke ta ham tilbake.

Røyking blir en mentalt avhengig av!

Ikke noe å bagatellisere! De som gjør, juger. Finn deg en mann uten avhengighetsproblem. Du er ikke der.

Og hold deg unna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett til å gjøre hva du vil. Men du skriver det jo selv, problemet er jo din negative følelser rundt dette, ikke at han røyker en gang i måneden. Hvis du ikke kan akseptere så må du nesten bare droppe han, det har jeg aldri benektet. Det jeg har benektet er at han har et rusproblem.

Du vrir dette til at det er TS som er vanskelig. Men hun har hele tiden vært åpen om sin nulltoleranse mot narkotika, på grunn av traumer i barndommen som blant annet involverte rusmisbruk. Og det er mannen som flere ganger har bedyret at han ikke skal røyke mer, og flere ganger har brutt løftene sine. Og som holder en uttalelse hun sa i fylla mot henne, høyere enn alle de samtalene de har hatt i edru tilstand. Jeg mener man faktisk har et rusproblem når man ikke klarer å slutte helt, når den man elsker eksplisitt har fortalt flere ganger at forholdet er over dersom det vedvarer. TS har hele veien vært klinkende klar, det er mannen som er respektløs, egoistisk og uærlig ovenfor henne. Jeg har nulltoleranse ovenfor både røyk og narkotika når det gjelder min livspartner, jeg kunne aldri ha levd sammen med en som holdt på med noen av delene. Jeg har full forståelse for at TS ikke ønsker å starte familie med en mann som er uærlig og hobbykriminell.

Anonymous poster hash: 5318a...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke satset på dette forholdet.

Kjenner til et par der begge røyker litt "for moro skyld" noen få ganger i året. Er iallefall det de sier. Far i huset var hjemme alene med gutten og huset begynte å brenne. Han meldte fra til brannvesenet og fikk ungen i bilen og kjørte han i sikkerhet fra huset. Politiet kom og ba om å få promilleteste faren. Han innrømte at han hadde røyket hasj (var vel en grunn til at politiet spurte om å få teste han, så han var nok synlig påvirket på et vis). Det hele endte med at han mistet lappen og barnevernet var i hæla på de.. Både moren og faren ble fulgt opp etterpå.

Og det skulle bare mangle!

Anonymous poster hash: 81b13...6a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er du helt sprengt i hodet?

Det er ikke narkotikaen som er hovedproblemet her, det er det faktum at idioten manipulerer og lyver om at han vil slutte fordi TS er viktigere yadda yadda. TS sa i begynnelsen at hun ville avslutte forholdet til ham pg.a narkobruken hans. Hun har vært ærlig og konkret, han har løyet og manipulert. Om han ikke hadde planer om å slutte, eller ikke hadde lyst, så kunne han jaggu ha vært ærlig om det - og TS hadde ikke trengt å kaste vekk tiden si på denne taperen.

Om hasjbruk er greit eller ei er fullstendig irrelevant i denne sammenhengen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde dumpet han. Harsrøyking er for meg kroken på døra. Jeg ville aldri utsatt barna mine for en far som benytter dop.

Men alkohol er greit? Det er et rusmiddel på lik linje som alt annet som har blitt nevnt. Hadde alkohol blitt lansert idag ville det blitt bannlyst. Å si noe annet er hyklersk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du drikker alkohol er det å kaste stein i glasshus. Hva om du nå er gravid og har vært det under alkoholkonsumet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Men alkohol er greit? Det er et rusmiddel på lik linje som alt annet som har blitt nevnt. Hadde alkohol blitt lansert idag ville det blitt bannlyst. Å si noe annet er hyklersk!

Ja, det er greit så lenge jeg kan telle på en hånd hvor mange ganger han drikker igjennom et år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...