AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #41 Del Skrevet 25. februar 2014 Voldsomt så strenge folk er her da. Syntes ikke det høres så altfor galt ut jeg. Så han røyker fortsatt en gang i blandt. Anonymous poster hash: 8e113...979 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HR94 Skrevet 25. februar 2014 #42 Del Skrevet 25. februar 2014 Hyklersk å dumpe noen for hasjrøyking med mindre du også vil dumpe noen for alkoholdrikking. Hasj er blant det mest harmløse du kan konsumere, og er helt ufarlig så lenge det ikke blir en hverdagslig greie. Anonymous poster hash: 98538...8d7 Totalt uenig. Hasj regnes som narkotika, og er ulovlig. Alkohol er lovlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edvarda Skrevet 25. februar 2014 #43 Del Skrevet 25. februar 2014 6 måneder etter de begynte å date. Jeg vil ikke kalle det med én gang, men hun reagerte på det så fort hun fikk høre det, ja. Jeg hadde synes det var grusomt å plutselig bli dumpet for en tilfeldig dealbreaker etter 6 måneder, enten det er hasjrøyking, at man stemmer Høyre/FRP, ikke liker å dra på ferie eller lignende. Om dette var så viktig burde det ha kommet opp i en samtale tidligere på enten mannens eller kvinnens intiativ. Er ikke helt sikker på hvem som eventuelt skulle hatt ansvaret der. Om mannen burde nevnt at han røyker med én gang, eller om kvinnen burde nevne at hun ikke tolererer sånt på et tidlig stadie. Rart at det ikke har dukket opp i samtalene tidligere. Det er sikkert lurt å ikke automatisk anta at kriminalitet er helt greit i et forhold. Du kommer langt bare med det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #44 Del Skrevet 25. februar 2014 Jeg kjenner meg igjen i store deler av det du skriver TS, her er min historie. Jeg har alltid vært rusmotstander, til det ekstreme, for jeg kommer fra en familie med rus og psykiske problemer, så jeg ville ikke utsette meg selv for noe som kunne sette helsa mi i fare. Jeg treffer en mann, som jeg spør rett ut før vi innledet et forhold, - bruker du rus? Neida, langt i fra, sa han. Vi flyttet sammen, og hva skjer? Han lager seg en joint, som det mest naturlige i verden allerede første kvelden som samboere. Jeg gråt og var utrolig fortvila. Dette var ikke noe han kunne slutte med, sa han, for dette var jo ufarlig og noe alle gjorde. Jeg hadde det helt forferdelig, men jeg ble. I mange år. Jeg elsket han jo. Det viser seg etterhvert at han både selger og oppevarer hjemme hos oss, enda han hadde lovd å ikke gjøre noe slikt. Han lovde også å ikke røyke inne, men brøt også dette løftet. Han var ikke til å stole på i det hele tatt, og hele hans liv bar preg noia for å bli oppdaget og noia for hva folk ville si om så skjedde. Noiaen lå i ryggmargen på han, og gikk utover alle livets sider, også mitt. Om det var hasjen eller det at han faktisk var kriminell, og dermed også et dårlig selvbilde, som utløste dette vet ikke jeg, men det var veldig slitsomt. Jeg gråt mye. Jeg lå våken om natta. Jeg var jo så glad i han, jeg måtte jo finne en måte å godta dette på? Lang historie kort, etter 10 år med forsvartaler fra hans side, over hvor fortreffelig hasj er, starta jeg sjøl. Enda kortere historie, det utløste en psykose hos meg og jeg ble innlagt på psykiatrisk med påfølgene 1 års terapi. Det tok meg nesten to år å bli frisk igjen. Joda, hasj er ufarlig for de fleste, jeg hadde annlegg for å bli syk. Ikke hadde jeg behøvd å starte sjøl heller, men jeg ble veldig påvirket, det må sis. Poenget er at de som bruker kan være veldig tunge å bo sammen med, alle løgnene, og selve hasjen, som gjør saker og ting med hjernen din, den kan ingen protestere på. Jeg har slutta nå, og da måtte jeg i samme slengen flytte fra min samboer. Jeg vil ikke ha dette stoffet i livet mitt og det var ikke annet å gjøre. Han er en flott mann, men valgte hasjen foran meg. Han røyker fortsatt. TS, jeg tror du har gjort et godt valgt som det står respekt av. Følg dine egen verdier og holdninger. Vil han ikke slutte har han tatt sitt valg og må leve med det. Du er i din rett til å velge et liv uten rus. Jeg skulle ønske jeg var like tøff som deg i sin tid. Anonymous poster hash: 9b9c9...5c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 25. februar 2014 #45 Del Skrevet 25. februar 2014 Rusmisbruk og løgn er alltid et problem, og bør ikke bagatelliseres. Jeg hadde ikke satset på dette forholdet dessverre.... Når ble det å røyke hasj et par ganger i måneden et rusproblem? Det blir som å si at en som tar seg et glass vin til maten hver lørdag er alkis. Skjerp deg, du har ikke noe begrep om hva du snakker om! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 25. februar 2014 #46 Del Skrevet 25. februar 2014 Hasj er narkotika og sosialt uakseptabelt. Tenk også på at ungen vil bli utsatt for passiv røyking og vil bære preg av å få dette i seg ufrivillig. Alkohol påvirker ikke de rundt deg på samme måte, annet enn at den som drikker kan oppføre seg tåpelig. Hasj fører også til tyngre narkotika. Anonymous poster hash: 5c1c2...84b 1. Han hadde ingen planer om å røyke foran ungen 2.Alkohol er et mye kraftigere rusmiddel enn hasj, blant de kraftigste vi vet om faktisk. 3. Gateway-teorien er avkreftet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #47 Del Skrevet 25. februar 2014 For meg hadde det vært helt uaktuelt å være i et forhold med noen som bruker dop. Hasj er ikke harmløst og ufarlig, slik de fleste hasjbrukere på nettet prøver å få folk til å tro. Minner meg om et par slektninger av meg på facebook som titt og ofte deler sider hvor hasj ufarliggjøres, men de er selv advarsler på hva dette stoffet kan gjøre med mennesker. Anonymous poster hash: dd0f8...14a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #48 Del Skrevet 25. februar 2014 Det er to ting han gjør som er en dealbreaker. Han sa han skulle slutte å røyke, fordi du ikke ville være i et forhold med en som gjør det. Pga din fortid. Den lovnaden brøt han. Du burde gått fra han da han brøt den lovnaden. Han lyver og manipulerer. Det går ikke an å ha et skikkelig forhold med og få barn med en slik person. Hvor gammel er han? Han ligner svært på min eks. Han skulle slutte å røyke fordi jeg var allergisk, det skjedde aldri. Han kom med mange unnskyldninger for å aldri å slutte. Han også manipulerte og løy. Jeg kastet han ut til slutt, og selv nå forsøker han å komme tilbake og påstår at han vil slutte med å røyke når han vet om det blir oss igjen. Bare tull fra hans side selvfølgelig. Om typen din ikke er min eks, har vi begge en veldig lik situasjon. Jeg kan ikke ha liv med en som er så lite til å stole på, som bryter lovnader i hytt og pine. Og bruker alskens unnskyldninger for fortsette med å røyke. Dra hjem til din familie eller til dine beste venner. Og start et nytt liv. Du har ingen andre muligheter når det gjelder han. Så dump han. Anonymous poster hash: a8803...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #49 Del Skrevet 25. februar 2014 6 måneder etter de begynte å date. Jeg vil ikke kalle det med én gang, men hun reagerte på det så fort hun fikk høre det, ja. Jeg hadde synes det var grusomt å plutselig bli dumpet for en tilfeldig dealbreaker etter 6 måneder, enten det er hasjrøyking, at man stemmer Høyre/FRP, ikke liker å dra på ferie eller lignende. Om dette var så viktig burde det ha kommet opp i en samtale tidligere på enten mannens eller kvinnens intiativ. Er ikke helt sikker på hvem som eventuelt skulle hatt ansvaret der. Om mannen burde nevnt at han røyker med én gang, eller om kvinnen burde nevne at hun ikke tolererer sånt på et tidlig stadie. Rart at det ikke har dukket opp i samtalene tidligere. Jeg vet ikke hvor du har 6 mnd fra, for det står i HI at det kom frem når de ble seriøse, og at hun da sa "takk, dette har vært hyggelig, men nei takk, jeg ønsker ikke å satse på dette". Da lovte han henne å la være. Har jeg misforstått? Anonymous poster hash: 004e2...035 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #50 Del Skrevet 25. februar 2014 1. Han hadde ingen planer om å røyke foran ungen 2.Alkohol er et mye kraftigere rusmiddel enn hasj, blant de kraftigste vi vet om faktisk. 3. Gateway-teorien er avkreftet. Hans mange bortforklaringer, løgner og manipulering tilsier at han har et problem. Anonymous poster hash: a8803...121 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2014 #51 Del Skrevet 25. februar 2014 6 måneder etter de begynte å date. Jeg vil ikke kalle det med én gang, men hun reagerte på det så fort hun fikk høre det, ja. Jeg hadde synes det var grusomt å plutselig bli dumpet for en tilfeldig dealbreaker etter 6 måneder, enten det er hasjrøyking, at man stemmer Høyre/FRP, ikke liker å dra på ferie eller lignende. Om dette var så viktig burde det ha kommet opp i en samtale tidligere på enten mannens eller kvinnens intiativ. Er ikke helt sikker på hvem som eventuelt skulle hatt ansvaret der. Om mannen burde nevnt at han røyker med én gang, eller om kvinnen burde nevne at hun ikke tolererer sånt på et tidlig stadie. Rart at det ikke har dukket opp i samtalene tidligere. Ts her. Jeg fant ut om hasjen etter at vi hadde datet i en måned. Jeg sa med det samme hva jeg mente. Tenkte på saken i to dager til vi møttes igjen og sa da at på bakgrunn av min oppvekst ikke vil involvere meg med han og ville avslutte. Det var da han sa han skulle slutte fordi han ville satse på meg. Alikevel tok det 6 mnd før han slutter å kranglen, manipulere og lyve til meg om røykingen.Anonymous poster hash: c3009...e95 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zazz Skrevet 26. februar 2014 #52 Del Skrevet 26. februar 2014 På tanke på hasjrøyking er lovlig flere steder og at det gis ut i Norge å på medisinsk grunnlag tror jeg dette kommer Ann på øye som ser. Om dere virkelig elsker hverandre finner dere ut av dette sammen, men begge parter må strekke ut en hånd. Som feks han kan gjøre det en gang i måneden men utenfor ditt åsyn. Jeg vet ikke, tror det er mer 'fordi kompisene gjør det' at han gjør det. Enn pga rusen. Så ville heller stilt spørsmål om vennekretsen hans. De skal være en del av deres fremtidige barn sin hverdag de og. Eg har den erfaringen med menn at om du tar opp ett emne flere ganger så blir de lei og bare jatter med tilslutt, det er feil av dem. Men hadde jeg vært deg hadde jeg fått det til å fungere uten å lage en stor sak ut av det. Vær direkte og klar på det du mener, dere trenger ikke mene det samme, men dere kan finne en løsning som passer begge parter uten å tråkke på hverandre. Og ettersom dere bor sammen kan du kreve at han ikke oppbevarer noe der. For han må forstå at om han skal være dum må han være det, men du skal ikke bli dratt ned i dritten hans. Han får være såpass bevisst på hva konsekvensene for det han driver med er at deretter får han velge selv hvor uskyldig dette egentlig er og hva som kan følge med. PS jeg har også en venn som sier hun røyker mindre enn det hun gjør, men har gjennomskuet det med at hun er redd for Åssen folk ser på henne om hun forteller hun røyker mer. Hun har nok ikke et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #53 Del Skrevet 26. februar 2014 På tanke på hasjrøyking er lovlig flere steder og at det gis ut i Norge å på medisinsk grunnlag tror jeg dette kommer Ann på øye som ser. -Lovlig flere steder?? I Norge er det fremdeles ULOVLIG overalt og så vidt jeg vet ingen snarlige utsikter til legalisering. -På medisinsk grunnlag?? For det første er det ikke snakk om vanlig hasj/marihuana. Det er dessuten ekstremt vanskelig å få dette innvilget. Min dødssyke kreftsyke samboer fikk ikke engang det... Kjenner også andre kroniske smertepasienter og andre med alvorlige diagnoser som feks MS som ikke får det. Så denne må du lenger ut på landet med. Blir rett og slett så jøvlig irritert over alle forståsegpåere som alltid skal forherlige og bagatellisere hasj og dens virkninger! Alt er så "ukomplisert og greit" med hasj, og så har det uendelige helsebringende virkninger! Hjelper mot depresjoner og kurerer kreft gjør det visst også....! Vel, kyss meg i ræva! Jeg har bare erfaring fra sidelinjen men jeg skal love deg at hasj har ikke ført til annet enn tristhet og elendighet for mine kjære som har brukt/bruker det. At TS skal gi opp sine prinsipper og kjenne klump i halsen hver gang hun frykter han kan komme til å røyke... nei det kommer ikke til å bli annet enn trist og hun skal måtte svelge flere (for henne) store kameler i året... Dette er et alvorlig tillitsbrudd som HAN må legge seg langflat og virkelig reise kjærringa om hun skal tro på han om dette igjen. Anonymous poster hash: 3f8d6...e32 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2014 #54 Del Skrevet 26. februar 2014 -Lovlig flere steder?? I Norge er det fremdeles ULOVLIG overalt og så vidt jeg vet ingen snarlige utsikter til legalisering. -På medisinsk grunnlag?? For det første er det ikke snakk om vanlig hasj/marihuana. Det er dessuten ekstremt vanskelig å få dette innvilget. Min dødssyke kreftsyke samboer fikk ikke engang det... Kjenner også andre kroniske smertepasienter og andre med alvorlige diagnoser som feks MS som ikke får det. Så denne må du lenger ut på landet med. Blir rett og slett så jøvlig irritert over alle forståsegpåere som alltid skal forherlige og bagatellisere hasj og dens virkninger! Alt er så "ukomplisert og greit" med hasj, og så har det uendelige helsebringende virkninger! Hjelper mot depresjoner og kurerer kreft gjør det visst også....! Vel, kyss meg i ræva! Jeg har bare erfaring fra sidelinjen men jeg skal love deg at hasj har ikke ført til annet enn tristhet og elendighet for mine kjære som har brukt/bruker det. At TS skal gi opp sine prinsipper og kjenne klump i halsen hver gang hun frykter han kan komme til å røyke... nei det kommer ikke til å bli annet enn trist og hun skal måtte svelge flere (for henne) store kameler i året... Dette er et alvorlig tillitsbrudd som HAN må legge seg langflat og virkelig reise kjærringa om hun skal tro på han om dette igjen.Anonymous poster hash: 3f8d6...e32 ENIG! Anonymous poster hash: a8803...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty Blue Skrevet 26. februar 2014 #55 Del Skrevet 26. februar 2014 Hasjrøyking hadde vært en deal-breaker for meg også. Det kan heller ikke sammenlignes med alkohol da sistnevnte faktisk er lovlig. (Når det er sagt hadde overdreven bruk av alkohol (typ behov for å drikke seg full i tide og utide) også vært en deal-breaker, men det er en annen diskusjon). Han har helt klart holdt deg for narr, og lovet mer enn han har aktet å holde i det håp om at du skulle bli så bundet til ham etterhvert at du ville bli på tross av røykingen. Hvis du virkelig mener at hasjrøykingen er uakseptabel ville jeg gått hvis jeg var deg. Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty Blue Skrevet 26. februar 2014 #56 Del Skrevet 26. februar 2014 Når ble det å røyke hasj et par ganger i måneden et rusproblem? Det blir som å si at en som tar seg et glass vin til maten hver lørdag er alkis. Skjerp deg, du har ikke noe begrep om hva du snakker om! Du burde kanskje ta en kikk i et speil for å se hvem som burde skjerpe seg? Når det er snakk om å ikke klare å avstå fra disse gangene med et illegalt rusmiddel hver uke /måned, tenke mye på dette rusmidlet og lyve om det- så snakker man om å ha et problem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Betty Blue Skrevet 26. februar 2014 #57 Del Skrevet 26. februar 2014 Dame som røyker, faktisk. Kan jeg spørre om sosioøkonomisk status? Anonymous poster hash: 233e5...440 Den kommentaren der er likevel bare patetisk og lavmåls.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zazz Skrevet 26. februar 2014 #58 Del Skrevet 26. februar 2014 Som sagt må være opp til hver enkelt. Jeg bryr meg svært lite om folk gjør det eller ikke, så lenge jeg ikke blir innblandet, for personlig har jeg aldri hatt noe interesse og kommer aldri til å røyke det selv. Jeg er som deg tilskuer, men de jeg kjenner gjør det såpass sjeldent at det er ikke et missbruk. Og det er forskjell mellom bruk og misbruk, jeg mener bare at det er ikke på lik linje som bruk av kjemiske, avhengighetsskapende stoffer. Da hadde det ikke vært noe å lure på om hun skulle bli eller ikke. Og det at han lyver om det er jo uaksEtabelt, men for alt jeg vet kan det ligge mer mellom linjene her. Jeg synes mennesker generelt burde bli flinkere til å strekke ut en hand, se situasjoner fra et annet synspunkt og vise mer empati så vi kan forstå hverandre bedre. Men dette er jo kun min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zazz Skrevet 26. februar 2014 #59 Del Skrevet 26. februar 2014 Og for å få det klart forsvarer jeg ikke de som røyker hasj. Jeg bare velger å være nøytral. Du vet tydeligvis mer enn meg om hasj for medisinske årsaker, så at jeg snakker om noe jeg tydeligvis visste lite om beklager jeg. Føler jeg ble litt misforstått. Men uansett håper jeg at konflikten løser seg på best mulig måte for TS. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Genesis Skrevet 26. februar 2014 #60 Del Skrevet 26. februar 2014 Du burde kanskje ta en kikk i et speil for å se hvem som burde skjerpe seg? Når det er snakk om å ikke klare å avstå fra disse gangene med et illegalt rusmiddel hver uke /måned, tenke mye på dette rusmidlet og lyve om det- så snakker man om å ha et problem. Det som gjør dette til et problem er ts. Mannen har holdt røykinga på et lavt nivå i årevis, og det er ingenting som tyder på at det eskalerer. Han hadde ikke trengt å lyve hvis ts hadde aksepterdet som sporadisk aktivitet, noe det er i hans tilfelle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå