Gå til innhold

Ville du fått barn med denne mannen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Såpass. Er ikke mange årene sidene de reagerte hardt. Mulig det er forskjellig ut i fra hvor i landet du er, ellers så har de fått så mye annet å gjøre og færre ressurser slik at de ikke har tid til beskjeftige seg med det.

For 6 år siden var det noe helt annet. Da kunne du bli tatt med ti gram og få straff som en dealer, slik er drt ikke lenger. Mengden for personlig bruk har økt betraktelig. Hvorfor? Fordi de ikke er ute etter vanlig brukere og dermed er det idioti å fylle fengselene med en som tar seg et trekk i by og ne.

Men bot får du vanligvis om du blir tatt med noen få gram. Jeg hadde ikke noe på meg den gang så de lot det passere

Anonymous poster hash: 83f41...a96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skremmende med en mann som ikke kan stå opp for seg selv. Jeg røyker hasj/marihuana kanskje 1-2 ganger per år i snitt, og ville aldri unnskyldt meg for det. Synes ikke det gjør meg verre som far, og de kvinnene som ikke godtar den holdningen får stå over.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj er stemp+let som narkotika i Norge.

Om jeg tenker meg en jente som sa det der til meg hadde ikke problemet vert så mye hasj i seg selv, men det att du har en innstlilling der rus er viktig. Der det å bryte loven jevnt er helt problemfritt. Tror ikke jeg ville ha delt resten av livet mitt med ett sånt menneske, jeg tror på selvdisiplin og styrke. Selv alkohol liker jeg ikke om det blir mer enn bare noen ganger i året.

Mitt råd til deg er å bli litt ryddig, sånn mentalt sett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skremmende med en mann som ikke kan stå opp for seg selv. Jeg røyker hasj/marihuana kanskje 1-2 ganger per år i snitt, og ville aldri unnskyldt meg for det. Synes ikke det gjør meg verre som far, og de kvinnene som ikke godtar den holdningen får stå over.

Det er jo ikke noe problem sålenge du er klar på hva du mener (så dama kan ta et informert valg), til forskjell fra samboeren til ts som faktisk har lurt henne!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke noe problem sålenge du er klar på hva du mener (så dama kan ta et informert valg), til forskjell fra samboeren til ts som faktisk har lurt henne!

Ja, og det er det jeg irriterer meg (mildt) over. At man skal være så feig at man må lyve om- og skjule det. Å dumpe han for røykingen i seg selv er å gå for langt i mine øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og det er det jeg irriterer meg (mildt) over. At man skal være så feig at man må lyve om- og skjule det. Å dumpe han for røykingen i seg selv er å gå for langt i mine øyne.

Men da motsier du deg selv da, hvis du mener at det IKKE er greit å dumpe pga røyking likevel...

Da er det jo flott at dette er TS sitt valg da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Reagerer mer på at han har løyet til deg enn hasjbruken.

Anonymous poster hash: 5fc23...bee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du synes det er å gå for langt fordi du ikke er imot røyking. TS er motstander av hasjrøyking og har vært klar på det. Da er det ikke å gå for langt. Uærlighet er god nok dumpegrunn.

Anonymous poster hash: 004e2...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du burde finne deg en annen fordi dere har for ulike syn på ting. Jeg personlig hadde ikke dumpet en mann pga dette, men nå røyker jeg til tider selv, og den jeg er sammen med må bare godta det.

Dame som røyker, faktisk. Kan jeg spørre om sosioøkonomisk status?

Anonymous poster hash: 233e5...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne aldri ha vært sammen med en person som holdt på med sånt tull. Samtidig lyger han til deg, så det forholdet deres lover ikke bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du hadde ikke sluttet for en dame du elsket en gang, hvis hun hadde ekstremt dårlige erfaringer med rusmidler?

Anonymous poster hash: 233e5...440

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da motsier du deg selv da, hvis du mener at det IKKE er greit å dumpe pga røyking likevel...

Da er det jo flott at dette er TS sitt valg da.

Hvor motsier jeg meg selv? Jeg forteller at jeg liker å ta en joint en sjelden gang i blant. De som er uenige trenger ikke være sammen med meg, men i mine øyne er det å gå for langt å dumpe noen pga. det. Jeg skjønner med andre ord at det finnes enkelte mennesker som ikke vil være sammen med en slik person, men jeg altså er uenig med dem.

Ja, mennesker har sine egne valg. For meg høres det helt utrolig å ha funnet en partner man vil slå seg til ro og lage barn med, og så er dette nok til at man skifter mening. Det høres mer ut som man bare vil ha en mann, og ikke bryr seg om den spesifikke personen. Er ikke kjærligheten dypere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Absolutt

Hasj er narkotika og sosialt uakseptabelt. Tenk også på at ungen vil bli utsatt for passiv røyking og vil bære preg av å få dette i seg ufrivillig. Alkohol påvirker ikke de rundt deg på samme måte, annet enn at den som drikker kan oppføre seg tåpelig. Hasj fører også til tyngre narkotika.

Anonymous poster hash: 5c1c2...84b

Tenkt mye før du slang ut de påstandene der? Skadeomfanget handler stort sett om mengde og hyppighet, enten det er hasj eller alkohol. Hasj fører nødvendigvis ikke til tyngre narkotika, litt som at man må ikke bli alkoholiker fordi man drikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man er ikke narkoman fordi man røyker to ganger i mnd. På lik linje som man ikke er slkoholiker om man drikker to ganger i mnd,

Man er ikke narkoman når man må bruke narkotika jevnlig? Nehei.. Jammen godt du klaret opp i det for meg ;)

Fra spøk til alvor: Å tviholde på bruk av ulovlige, sløvende stoffer gjør et menneske totalt uattraktivt som partner, forelder og venn, slik jeg ser det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det sånn, jeg hadde aldri vært sammen med ei dame som røkte hasj. Eller som røyker, for den saks skyld.. Røyking og snus er det verste jeg vet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at du føler at du må skrive om dilemmaet ditt her på KG vitner om at du er veldig i tvil. Ikke få barn med noen om du ikke er sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor motsier jeg meg selv? Jeg forteller at jeg liker å ta en joint en sjelden gang i blant. De som er uenige trenger ikke være sammen med meg, men i mine øyne er det å gå for langt å dumpe noen pga. det. Jeg skjønner med andre ord at det finnes enkelte mennesker som ikke vil være sammen med en slik person, men jeg altså er uenig med dem.

Ja, mennesker har sine egne valg. For meg høres det helt utrolig å ha funnet en partner man vil slå seg til ro og lage barn med, og så er dette nok til at man skifter mening. Det høres mer ut som man bare vil ha en mann, og ikke bryr seg om den spesifikke personen. Er ikke kjærligheten dypere?

Det siste spørsmålet ditt er morsomt, sett i lys av at TS har vært krystallklar fra starten av at dette ikke er noe hun aksepterer og HAN har sagt at han vil la være. Er det da ikke mer logisk å stille spørsmålet ved HANS kjærlighet til henne? Er den ikke sterkere enn at han velger et rusmiddel over henne? Det er jo han som er uærlig. Dette er ikke noe hun plutselig oppdager at han driver med, men noe de har diskutert i det vide og breie og som han derfor vet meget godt er en dealbreaker... Men hasj er viktigere enn alt da eller? Av prinsipp?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hasj

Hyklersk å dumpe noen for hasjrøyking med mindre du også vil dumpe noen for alkoholdrikking. Hasj er blant det mest harmløse du kan konsumere, og er helt ufarlig så lenge det ikke blir en hverdagslig greie.

Anonymous poster hash: 98538...8d7

Hasj er enkelt og greit ulovlig. Det skulle alkohol vært også, men det er en annen sak.

Utifra det TS skriver, så er det jo annet enn hasjen å stusse på, og som gjør at fyren bør droppes.

Anonymous poster hash: a38a0...77c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste spørsmålet ditt er morsomt, sett i lys av at TS har vært krystallklar fra starten av at dette ikke er noe hun aksepterer og HAN har sagt at han vil la være. Er det da ikke mer logisk å stille spørsmålet ved HANS kjærlighet til henne? Er den ikke sterkere enn at han velger et rusmiddel over henne? Det er jo han som er uærlig. Dette er ikke noe hun plutselig oppdager at han driver med, men noe de har diskutert i det vide og breie og som han derfor vet meget godt er en dealbreaker... Men hasj er viktigere enn alt da eller? Av prinsipp?

6 måneder etter de begynte å date. Jeg vil ikke kalle det med én gang, men hun reagerte på det så fort hun fikk høre det, ja.

Jeg hadde synes det var grusomt å plutselig bli dumpet for en tilfeldig dealbreaker etter 6 måneder, enten det er hasjrøyking, at man stemmer Høyre/FRP, ikke liker å dra på ferie eller lignende. Om dette var så viktig burde det ha kommet opp i en samtale tidligere på enten mannens eller kvinnens intiativ. Er ikke helt sikker på hvem som eventuelt skulle hatt ansvaret der. Om mannen burde nevnt at han røyker med én gang, eller om kvinnen burde nevne at hun ikke tolererer sånt på et tidlig stadie. Rart at det ikke har dukket opp i samtalene tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkt mye før du slang ut de påstandene der? Skadeomfanget handler stort sett om mengde og hyppighet, enten det er hasj eller alkohol. Hasj fører nødvendigvis ikke til tyngre narkotika, litt som at man må ikke bli alkoholiker fordi man drikker.

Skulle egentlig quote den Absolutt quota.

Anyway. Skadeomfanget er vel uten tvil høyest ved alkoholbruk enn hasjbruk.. Både hos den som ruser seg og familie/folk rundt.

Anonymous poster hash: a38a0...77c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...