Gå til innhold

Endometriose?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Til alle dere som har endometriose...

Hvordan er det dere har det? Sliter dere med å få barn?

Vi har vært små prøvere i 2 år, men vært prøvere fult i et år nå uten noe enda! Jeg bare tenker på om det kan være det? De fant jo ingenting galt hos gynekolog etter en sjekk.

Når jeg får mensen, og før jeg begynner å blø ordentlig, så får jeg sinnsyke mensen smerter ved blære området og korsryggen. Det blir verre og verre for hver time som går. Smertestillende hjelper ikke. De intense smertene kan sitte der opp til noen timer til 2 dager. Når smertene er på sitt verste stråler smertene nedover lårene mine. Jeg er mye frem og tilbake til lege fordi jeg må gå på kvalmeneddempende fordi jeg er kvalm nesten hele tiden, vet ikke om det har noe med det å gjøre.

Men disse smertene har blitt verre det siste halvåret. Fikk det i dag og har så vondt selv om jeg har stappet i meg 2 paracet i dag.. Redd jeg ikke vil få sove i natt...

Bør jeg kontakte lege i morgen eller kan jeg vente til mensen er over?



Anonymous poster hash: 46349...fe6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest avocadoen

Nei, jeg er så fruktbar som det bare går an. P-pilla klarer ikke engang å hindre eggløsning :P

Men jeg er nok heldig. Mellom 25-50% av kvinner med endometriose vil ha problemer med å få barn.

Jeg anbefaler deg og ta en ny runde hos gynekolog og snakke om du kan få en laproskopi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg er så fruktbar som det bare går an. P-pilla klarer ikke engang å hindre eggløsning :P

Men jeg er nok heldig. Mellom 25-50% av kvinner med endometriose vil ha problemer med å få barn.

Jeg anbefaler deg og ta en ny runde hos gynekolog og snakke om du kan få en laproskopi.

Hva er laproskopi? Er så redd for å gjøre ting jeg ikke vil. :(

Godt det da. :) Men hvilke symptomer har du?

Anonymous poster hash: 46349...fe6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi måtte ha IVF for at jeg skulle bli gravid. Smertene du beskriver er ganske like mine. Paracet hjelper ikke på menssmerter.

Jeg bruker Voltaren og Paralgin Forte.

Det er veldig greit å ha en diagnose og den må stilles gjennom laparoskopi. Vanlig GU og UL holder ikke, da endo kan være vanskelig å se på UL.

Med en diagnose er det mye lettere å bli trodd. Både med tanke på smerter, smertestillende (er ikke alle leger som forstår at man faktisk trenger en del smertestillende) og ikke minst barnløsheten.



Anonymous poster hash: 4616c...824
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma til 2 ,blir lett gravid Har endo..

Mange med endo blir like lett gravide som andre uten endo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Hva er laproskopi? Er så redd for å gjøre ting jeg ikke vil. :(

Godt det da. :) Men hvilke symptomer har du?

Anonymous poster hash: 46349...fe6

Kikhullsoperasjon :)

Jeg har for øyeblikket smerter hele tiden, men før så var det mye smerter under menastruasjon og smerter i korsrygg. Også en del gjennombruddsblødninger(det får jeg fortsatt ofte da) og en del forstoppelse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...