Gå til innhold

Neglebiting


supernova@@

Anbefalte innlegg

Jeg har bitt negler og neglebånd i mange år, men klarte å slutte med denne uvanen for 1 mnd siden.

Det som er fortvilende er at når neglene vokser ut, så er de veldig frynsete og hakkete. Jeg har prøvd negleforsterker og Vaseline hand and nail, men jeg synes ikke det gir noe godt resultat.

Er det noen som har gode råd til meg? (noen som har prøvd ølgjær?)

Vil sette veldig pris på det!

Takk takk

-supernova

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har selv bitt negler i alle år, og neglene mine er ikke spesitl pene nå, selv etter at jeg har sluttet å bite.

Men jeg anbefaler deg Ceridal Neglbalsam, den har iallfall gjort neglene mine noe bedre. Du får kjøpr den på apotek og det er smart å bruke den hver gang.

Dessuten er det lurt å file neglene jevnlig, slik at de i større grad unngår å bli flisete. Bruk også en slik fil som du kan fille oppå neglene, slik at de blir litt blankere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE fil oppå neglene, verken med neglfil eller buffer, det gjør bare problemet verre.

gni neglene med olivenolje hver kveld og klipp dem korte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også en stor neglespiser for inntil 1 1/2 år siden. Da greide jeg å slutte! :D

Men neglene mine var også flisete, de knakk lett og var matte. Ikke noe fine.

Jeg begynte å være nøye med å file neglene og passe på at de ikke ble så lange i begynnelsen. Smurte også neglene og neglebåndene inn med olje hver kveld og morgen.

Nå er neglene mine blanke, sterke og akkurat passe lange! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å kjøpe en pakke B-vitaminer? Det hjelper på både hår og negler. Vel verdt et forsøk tror jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte jeg bare skulle legge til at det hjelp meg veldig å begynne å file neglene litt oppå oogså. Da ble de mye finere og faktisk også sterkere. :)

Ellers er det smart å holde de korte i en lang periode ja og klippe de jevnlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

neglene blir ikke sterkere av å files oppå. det er ikke teknisk mulig. blankere , ja, men de blir faktisk svakere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...