Gå til innhold

Toalettsete frå IKEA?


Pip

Anbefalte innlegg

I leiligheten me leiger har det heilt sidan rett etter me flytta inn vore noko gale med toalettsetet. Den eine 'hengsla' er knekt, slik at setet ikkje ligg heilt stødig, liksom. Dette har ikkje blitt mindre plagsomt med tida, og no vurderer me å kjøpe nytt. Men me gidd ikkje å legge ut så mykje pengar på dette, akkurat, så no lurte eg på om nokon har erfaringar med dei dei har på IKEA (til dømes dette)? Er jo ganske billige, men lurte på om dei passar til ulike toalett og er lette å montere/sit godt og sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg kjøpte toalett sete hos ikea til ett gammelt ifø toalett.

Det passet overhode ikke.

Jeg fikk det på ,men etter et par uker knakk det. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bytta ut setet på doen vår med det du nevner og har hatt det i snart 1,5 år uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må ta deg ein tur inn på Galleriet i sentrum.

I 6. etasje ligg det ein morosam butikk som heiter Mique. Der har dei kjempegøye toalettseter! (Med piggtråd, roser, fisk eller blanke ;))

Men uansett, er ikkje dette slikt som huseigar skal halde vedlike, når det har vore slik sidan før de flytta inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...er dessverre ikkje sikker på om det var sånn då me flytta inn, fordi me ikkje heilt kan hugse det. Må jo uansett ha vore heilt 'på grensa', for det var inga spesiell hending som gjorde at det vart sånn. Men eg tenkte at viss han skal fikse det, tek det gjerne ein evighet, og me skal jo ikkje bu her SÅ mykje lengre - så viss me kunne bruke eit sånt billig, var kanskje det like greit? Må kanskje måle litt og sjå om det passar.

Trur forøvrig eg sver til heilt kvitt toalettsete - mønster og sånt får meg berre til å tenke på den redselsfulle doen til Karin og Jon i Nr. 19! :wink::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

IKEA dolokkene skal visst passe alle relativt nye toaletter. Dersom du har en gammel en må du sjekke opp noen ting, blant annet går det ikke hvis vanntanken bak er buet. I tillegg tror jeg det må være et visst antall cm mellom festene og vanntanken... Tror det kan være lurt å høre med baderomsansvarlig på IKEAen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte et sånt som du tenker på og har bare hatt problemer. Har aldri fått til å feste det ordentelig. Det er vinglete, og de plastknottene som er under ringen har knekt og falt av.

Jeg ønsker meg iallefall et nytt, men det kan jo hende du er heldigere enn oss da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der jeg bodde før hadde jeg dosete fra IKEA. Avstanden mellom skruene var justerbar, så det var ikke noe problem, men det var et problem å få festet det ordentlig. Setet var alltid "vinglete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm - ulike erfaringar her, skjønar eg. Trur rett og slett eg må ta nokre mål, og så gå på IKEA og sjekke om det ser ut til å kunne passe. Viss det gjer det, er det mogeleg me prøver...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bodd et sted med dosete fra IKEA. Det var helt greit, passet fint, men etter en stund så løsnet limet i festene slik at setet lett skled fram og tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte dolokk (sølvgrått) i en baderomsbutikk. Kostet ikke mer enn 300kr. Men de enkle hvite kostet enda mindre. Så det trenger ikke bli så dyrt det altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...