Gjest Blondie65 Skrevet 23. februar 2014 #41 Skrevet 23. februar 2014 Jeg ville sagt at ektefelle er ikke bedt. Hvorfor skal man dekke over vertskapets manglende høflighet/sære inviteringsregler.
Athene Skrevet 23. februar 2014 #42 Skrevet 23. februar 2014 Jeg tar gjerne i mot innbydelser som er kun til meg. Jeg synes det er en gammeldags tanke at man skal være en enhet i slike sammenhenger, bare fordi man er gift. Jeg er et individ, mannen er et annet. I dette tilfellet der det er så langt ut i familien tenker jeg at det er hyggelig at de inkluderer så mange som mulig, og at både du og mannen er barnslige som takker nei til invitasjonen ene og alene fordi ikke begge er invitert. 2
Lammelåret Skrevet 23. februar 2014 #43 Skrevet 23. februar 2014 Jeg stusser litt over at dere gjør dere selv til hovedpersoner. Trodde konfirmasjonen skulle handle om konfirmanten? 1
Solstrålemamma Skrevet 23. februar 2014 #44 Skrevet 23. februar 2014 Jeg hadde konfirmasjon. Min eksmann har stor familie og jeg liten. Vi inviterte rubbel og bit likevel. Minste deltaker var noen mnd. De to eldste kunne ikke komme pga sykdom/alder. Angrer ikke. Gikk noen runder med meg selv i forkant men da alke satt ved bordet var jeg bare glad for at det ble slik. Datteren min svevde på en sky de neste ukene så det var verdt alt sammen! Feil dag å være smålig på hvis man har råd og plass. Det er jo en annen sak.
Solstrålemamma Skrevet 23. februar 2014 #45 Skrevet 23. februar 2014 P.s. En tidligere samboer ble en gang invitert til et bryllup til noen venner uten meg da ble jeg skikkelig fornærmet. Vi hadde bodd sammen en god stund. Mislikte de (som forresten ble skilt tre år etterpå haha) i lang tid etterpå. Tipper det var karma Uklokt.
Jade Skrevet 23. februar 2014 #46 Skrevet 23. februar 2014 (endret) Min mann var i postkassen for to timer siden. Brevet var adressert til han, og kun han. Han er onkel til en mann som har konfirmasjon i mai. Det var bare min mann som var invitert, ikke jeg. Ja, vi har vært gift i mange år. Han ringer to av sine søstre, som har fått akkurat det samme brevet. De er invitert uten sine ektemenn. Er det mulig? Hvorfor sender de innbydelse i det hele tatt. Flaut. Så ringer han onkelungen. Onkelungen begrunner innbydelsen med at mor har så stor slekt, så da gikk det ikke å be alle. Han opplyste at det ville komme 42 gjester. Det var min mann, hans to søstre, og besteforeldre som ble buden. Ingen flere fra min manns familie. Mor til konfirmanten ber søsken med ektefeller, samboere. Så har hun tanter, onkler. Jeg hadde da ikke gitt meg i telefonsamtalen. Når nevøen hans begrunnet det med at konen hadde så stor familie, så ville jeg da spurt om hvorfor hun da inviterte partnere til alle, mens han ikke fikk det. Jeg er spent på hva han ville svart der. Han burde jo sett logikken da, og invitert partnerne på sin side også da. Jeg hadde nok uansett møtt opp. Og vært ærlig om noen hadde spurt hvor mannen min var, uten å lage noe nummer utav det. Endret 23. februar 2014 av Jade 1
Kanutte Skrevet 23. februar 2014 #47 Skrevet 23. februar 2014 Her i huset er det jeg som styrer listen over hvem som blir invitert. Og det blir likt på begge sider av slekta. Jeg synes det er dumt at det blir gjort forskjell i TS sitt eksempel, samtidig er det dumt overfor gutten å takke nei til invitasjonen. Det er sannsynligvis ikke han som har valgt å gjøre det sånn.
Gjest navnelapp Skrevet 23. februar 2014 #48 Skrevet 23. februar 2014 Vi støvsugde mannens familie etter slektningar i konfirmasjonen, eg har mykje større familie enn han, vi måtte til grandonkels barn for å "fylle opp" slik at det vart nokolunde balanse. Når det er fem frå "onkelungens" familie som er beden så tolkar eg det slik at onkelen er kjenslemessig nær faren til konfirmanten. Då er det veldig snodig å ikkje invitere partneren til onkelen og. Men erfaringsmessig kan det vere mykje informasjon som er utelatt i slike postar, så kva som eigentleg ligg bak er vanskeleg å vite. Uansett: Å ikkje strebe etter balanse mellom familiane der det er mogeleg syns eg er eit teikn på dårleg sosial intelligens og situasjonsfornemmelse.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå