AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Skrevet 22. februar 2014 Min mann var i postkassen for to timer siden. Brevet var adressert til han, og kun han. Han er onkel til en mann som har konfirmasjon i mai. Det var bare min mann som var invitert, ikke jeg. Ja, vi har vært gift i mange år. Han ringer to av sine søstre, som har fått akkurat det samme brevet. De er invitert uten sine ektemenn. Er det mulig? Hvorfor sender de innbydelse i det hele tatt. Flaut. Så ringer han onkelungen. Onkelungen begrunner innbydelsen med at mor har så stor slekt, så da gikk det ikke å be alle. Han opplyste at det ville komme 42 gjester. Det var min mann, hans to søstre, og besteforeldre som ble buden. Ingen flere fra min manns familie. Mor til konfirmanten ber søsken med ektefeller, samboere. Så har hun tanter, onkler. Sjokket og skuffelsen var stor. Dette er det første gang jeg hører om. Kanskje sende boken "takt og tone" ? Uansett, min mann takket for innbydelsen, og sa at når det ble slik, så velger han å ikke komme. Nå tror jeg faktisk mor til konfirmanten pleier å være her inne, men akkurat nå så blåser jeg en lang mars i det. Hun må skjønne at det gjelder den konfirmasjonen, for ingen andre gjør slikt. Anonymous poster hash: 8fc30...7c5
minister-mio Skrevet 22. februar 2014 #2 Skrevet 22. februar 2014 Din mann kan også lese den boka. Ufint ovenfor gutten å takke nei 25
Karenina Skrevet 22. februar 2014 #3 Skrevet 22. februar 2014 Din mann kan også lese den boka. Ufint ovenfor gutten å takke nei Helt enig, dette har nok ikke konfirmanten gjort selv. Din mann burde tatt det opp med moren hans. 14
Chloe- Skrevet 22. februar 2014 #4 Skrevet 22. februar 2014 Det er vel ikke guttens feil?? Mannen din burde være takknemlig for å bli bedt i det hele tatt. Slik man bør når man blir invitert til noe som helst. 3
Fuglen Skrevet 22. februar 2014 #5 Skrevet 22. februar 2014 Da tar man heller en prat med foreldrene til gutten, enn å takke nei til invitasjonen. Stakkars gutt, er jo ikke hans feil dette her? Jeg hadde ihvertfall blitt veldig skuffet hvis onkelen min sa neitakk til å komme i konfirmasjonen min... 4
AnAngel Skrevet 22. februar 2014 #6 Skrevet 22. februar 2014 Høres rart ut , ja. Kunne forstått det om det var økonomiske grunner til å begrense gjestelisten, men da bør det være noenlunde likt på begge sider. Likevel enig med minimio, dårlig gjort å la det gå utover gutten, det er nok ikke hans valg dette. Jeg ville stilt, og jeg ville før hørt med de voksne som står for innbydelsen enn med gutten. Han trenger helt sikkert ikke mer skyldsfølelse og kanskje skam, enn han har fra før.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #7 Skrevet 22. februar 2014 Jeg er helt enig i at dette er skammelig, men jeg mener at et barns konfirmasjon ikke er tid og sted for å ta en sånn "fight". Og mannen din burde ringt moren/faren, ikke gutten selv. Noe så slemt. Anonymous poster hash: 256f0...e6b 4
Gjest Blondie65 Skrevet 22. februar 2014 #8 Skrevet 22. februar 2014 Jeg synes det er merkelig å ta dette med gutten, det burde virkelig være tatt med foreldrene.
Nordvesta Skrevet 22. februar 2014 #9 Skrevet 22. februar 2014 Jeg er helt enig i at dette er skammelig, men jeg mener at et barns konfirmasjon ikke er tid og sted for å ta en sånn "fight". Og mannen din burde ringt moren/faren, ikke gutten selv. Noe så slemt. Anonymous poster hash: 256f0...e6b Enig i denne, og de andre som har kommenter at dette er ikke guttens feil. Det er neppe han som har siste ordet når det kommer til invitasjoner og antall gjester. Jeg hadde dratt. Mannen din klarer nok et selskap uten deg tilstede for å glede og hedre nevøen sin. 2
Bernardette Skrevet 22. februar 2014 #10 Skrevet 22. februar 2014 Til alle dere som mener at han burde takket ja så ikke konfirmanten blir skuffet: Kanskje på tide at det går opp for konfirmanten hvem som er dustehuene her? Altså hans foreldre? 4
Gjest Eurodice Skrevet 22. februar 2014 #11 Skrevet 22. februar 2014 Min mann var i postkassen for to timer siden. Brevet var adressert til han, og kun han. Han er onkel til en mann som har konfirmasjon i mai. Det var bare min mann som var invitert, ikke jeg. Ja, vi har vært gift i mange år. Han ringer to av sine søstre, som har fått akkurat det samme brevet. De er invitert uten sine ektemenn. Er det mulig? Hvorfor sender de innbydelse i det hele tatt. Flaut. Anonymous poster hash: 8fc30...7c5 Dette var mildest talt uklart. Er det konfirmanten du omtaler som mann? Eller er din mann onkel til konfirmantens far? Det er vel konfirmantens foreldre som inviterer til selskap. 5
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 22. februar 2014 #12 Skrevet 22. februar 2014 Jeg synes det blir feil å splitte etablerte par på en slik måte. Er man gift så bør da begge parter bli bedt. Det samme gjelder hvis man har vært kjærester eller samboere over en lengre periode. Hvis man ikke har råd til dette bør man kanskje kutte ned på utgiftene enten ved å la være å invitere noen av dem (slik at ingen i det aktuelle paret blir bedt), eller ved å skjære ned på utgiftene andre steder. Videre synes jeg det var dårlig av mannen din å ta dette opp med konfirmanten, og ikke foreldrene til konfirmanten. Jeg antar det er foreldrene som til syvende og sist er vertskapet for selskapet. Er det slik å forstå at konfirmantens mor har en betydelig større slekt enn konfirmantens far? Har dere kontakt med noen fra den andre siden av konfirmantens slekt? Har de bedt par i sin helhet der? Jeg får litt på følelsen av at det er moren til konfirmanten som styrer mest med dette. Det vanlige ved slike tilfeller er vel å ikke dra når ektefellen/kjæresten ens ikke blir invitert i slike tilfeller. Jeg tror jeg hadde dratt, men at jeg hadde tatt en diskusjon om dette med foreldrene på tomannshånd (uten konfirmanten) i etterkant.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #13 Skrevet 22. februar 2014 Dette var mildest talt uklart. Er det konfirmanten du omtaler som mann? Eller er din mann onkel til konfirmantens far? Det er vel konfirmantens foreldre som inviterer til selskap. Jeg oppfatter at ts sin mann er onkel til konfirmantens far. Da er det vel så langt ut i slekta at han bare kan takke pent for invitasjonen, beklage at han ikke kan komme, og sende en fin presang til komfirmanten på dagen. Anonymous poster hash: 37b4d...a03 2
Gjest Blondie65 Skrevet 22. februar 2014 #14 Skrevet 22. februar 2014 Kanskje trådstarter kan klargjøre litt? Er det nevøen til trådstarter som skal konfirmeres - slik jeg oppfattet det eller er mannen til trådstarter onkel til konfirmantene far? Da blir det litt langt ut i slekten, selv om jeg ikke synes noe om splitting av par.
Gjest Ciegus Skrevet 22. februar 2014 #15 Skrevet 22. februar 2014 Jeg oppfatter at ts sin mann er onkel til konfirmantens far. Da er det vel så langt ut i slekta at han bare kan takke pent for invitasjonen, beklage at han ikke kan komme, og sende en fin presang til komfirmanten på dagen. Anonymous poster hash: 37b4d...a03 Enig.
Skogsprinsessa Skrevet 22. februar 2014 #16 Skrevet 22. februar 2014 Til alle dere som mener at han burde takket ja så ikke konfirmanten blir skuffet: Kanskje på tide at det går opp for konfirmanten hvem som er dustehuene her? Altså hans foreldre? Kanskje konfirmanten ER klar over dette? Han kan jo like fullt bli skuffet over at onkelen ikke kommer. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #17 Skrevet 22. februar 2014 Min mann var i postkassen for to timer siden. Brevet var adressert til han, og kun han. Han er onkel til en mann som har konfirmasjon i mai. Det var bare min mann som var invitert, ikke jeg. Ja, vi har vært gift i mange år. Han ringer to av sine søstre, som har fått akkurat det samme brevet. De er invitert uten sine ektemenn. Er det mulig? Hvorfor sender de innbydelse i det hele tatt. Flaut. Så ringer han onkelungen. Onkelungen begrunner innbydelsen med at mor har så stor slekt, så da gikk det ikke å be alle. Han opplyste at det ville komme 42 gjester. Det var min mann, hans to søstre, og besteforeldre som ble buden. Ingen flere fra min manns familie. Mor til konfirmanten ber søsken med ektefeller, samboere. Så har hun tanter, onkler. Sjokket og skuffelsen var stor. Dette er det første gang jeg hører om. Kanskje sende boken "takt og tone" ? Uansett, min mann takket for innbydelsen, og sa at når det ble slik, så velger han å ikke komme. Nå tror jeg faktisk mor til konfirmanten pleier å være her inne, men akkurat nå så blåser jeg en lang mars i det. Hun må skjønne at det gjelder den konfirmasjonen, for ingen andre gjør slikt. Anonymous poster hash: 8fc30...7c5 Han har ringt onkelungen. Altså han er onkel til en mann, mannen har en konfirmant i år. Han kaller alltid mannen onkelungen. Så konfirmanetet er ikke kontaktet. Konfirmanten har ikke hatt noe med gjestelisten å gjøre. Det har ikke noe med økonomi å gjøre. De skal ha 43 gjester, fra okelungens familie er bedt 5. Det skulle komme ekstra til kaffen også, hvor mange vet vi ikke. De ber ber fra den andre siden.....så sitter onkelungen der med flere han ville hatt med men det passer ikke. De har pint ned hans fam så godt de kan. Har de kunnet kutte de helt ut, så hadde de gjort det, men det er vel for syns skyld Anonymous poster hash: 8fc30...7c5
Calypso Skrevet 22. februar 2014 #18 Skrevet 22. februar 2014 Må være kjipt å være gift med en mann som er så stusselig at han ikke kan gå i konfirmasjon alene engang... 7
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #19 Skrevet 23. februar 2014 Mulig det ble litt misforståelser her. Min mann er onkel til Knut. Knut har sønnen Are som er konfirmant. Han ringte til Knut,og ikke konfirmanten,som noen trodde. Mulig mor til denne konfirmanten ikke liker deler av konfirmantens familie. Ikke første gang hun har utelatt deler av familien på den siden. Når det blir så mange gjester, så tenker en jo sitt. Eks mors familie er alle bedt med ektefeller, også tanter og onkler. Far (Knut) får ha 5 av sin familie, resten er mors familie. Det er de selv som bestemmer, men blir en merkelig greie ved bordet? Hva sier man om man skulle spørre min mann. Kunne ikke din kone komme? Nei du skjønner hun ble ikke bedt? Skal man si noe sånt, eller skal man lyve for hele selskapet? Nei, det står heller ikke på pengene, ikke på lokalet. Konfirmanten har ikke bestemt noe av inbydelsene. Man får i alle fall fått beskjed hva som betyr noe for denne familien. Så må dere slutte med de greiene at dette ikke skal gå utover konfirmanten. Det er en dag i livet osv. Må si de begynner tidlig med sine holdninger til ungene i alle fall. Her i fam. gjør vi forskjell på folk. Det er noen som betyr mere enn andre. Er det greit? Og jeg ser ingen grunn til å late som ingenting overfor konfirmanten, bare for at foreldre skal få herje fritt med folk Anonymous poster hash: 8fc30...7c5 3
Gjest Blondie65 Skrevet 23. februar 2014 #20 Skrevet 23. februar 2014 Jeg synes: At første innlegg var umulig å forstå. At man skal be de man ber med eller uten partner konsekvent. At å be onkel av faren til konfirmanten begynner å bli langt ut i slekten. At å be flere fra en side av slekten er merkelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå