Gå til innhold

D vitamin på 13


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hmm.. Min lege ga meg ikke noe tall, bare sa at jeg hadde veldig lavt innhold D-vitamin. Jeg har tatt tilskudd i 8mnd nå..

Kom legen med tallet til dere uten at dere spurte?Hvordan få vite mitt?



Anonymous poster hash: b531d...1bd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det er jo akkurat det som er problemet når legen her sier at det ikke er noe problem.Jeg er fullstendig klar over at det ikke er bra,og at det da blir vanskelig å hjelpe.Det er ikke det at jeg ikke vil ta de,men jeg klarer det rett og slett ikke på egenhånd.Og når jeg da nå er et sted hvor de faktisk kan tvinge meg blir det hele litt bakvendt land. I hvert fall når de gir meg tilskudd for noe jeg egentlig ikke trenger. Og jeg nevnte faktisk her til tross for at det var vanskelig at jeg egentlig skulle ta det,men at jeg rett og slett ikke klarte. Så de er jo klar over at legen min har foreskrevet det til meg.

Anonymous poster hash: 37290...eb1

For meg høres det ikke ut som legen på sykehuset har særlig kunnskap rundt d vitamin mangel utfra det du skriver. Ta de multivitaminene (da får du i det minste i deg noe av d og kalsium), også ringer du fastlegen i morgen og hør om det kan vente til fellesmøtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Min lege ga meg ikke noe tall, bare sa at jeg hadde veldig lavt innhold D-vitamin. Jeg har tatt tilskudd i 8mnd nå..

Kom legen med tallet til dere uten at dere spurte?Hvordan få vite mitt?

Anonymous poster hash: b531d...1bd

Ja

Anonymous poster hash: 37290...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Min lege ga meg ikke noe tall, bare sa at jeg hadde veldig lavt innhold D-vitamin. Jeg har tatt tilskudd i 8mnd nå..

Kom legen med tallet til dere uten at dere spurte?Hvordan få vite mitt?

Anonymous poster hash: b531d...1bd

Har fått påvist mangel 3 ganger. 2 ganger fikk jeg vite, 1 gang ba jeg om å få vite selv. Leger har forskjellig respons på hva de mener er lite og ikke, så jeg ber alltid om å få vite nivået uansett. Jeg sjekker 2 ganger årlig, oktober/november og april/mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg høres det ikke ut som legen på sykehuset har særlig kunnskap rundt d vitamin mangel utfra det du skriver. Ta de multivitaminene (da får du i det minste i deg noe av d og kalsium), også ringer du fastlegen i morgen og hør om det kan vente til fellesmøtet.

Nei det virker ikke sånn. Alt hun sier er at man kan bli litt slapp,men det er jo helt feil. Jeg har lenge vært muskelkrafthet. Jeg kan holde en ting i hånda,og plutselig ligger det på gulvet.Og det er ikke fordi jeg glipper det.eg sliter også med kvalme,svimmelhet og prikking i hendene.Nevnte dette for min lege,og hun sa at det kunne skyldes mangelen min,men legen min ringer meg i morgen så får jeg høre hva hun tenker.

Anonymous poster hash: 37290...eb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis referanseverdien på D vitamin ligger på 13 er du farlig lavt. Jeg lå på 20 og indremedisiner sa jeg var i faresonen til å utvikle osteoporose og måtte medisinsk behandles med svært høye doser i 6 mnd.

Du skal minst ligge på 70.

Hmmm...jeg lå også på 20 og fikk bare beskjed om å ta tran.

Anonymous poster hash: 83954...283

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmmm...jeg lå også på 20 og fikk bare beskjed om å ta tran.

Anonymous poster hash: 83954...283

Det kan ha med varigheten av mangelen og evnt symptomer å gjøre. Jeg hadde sterke symptomer og hadde nok hatt mangel en stund.

Likevel, jeg ville best om reseptbelagt dvitamin (800 iu), et par skjeer tran er så veldig lite..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...