AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #1 Del Skrevet 22. februar 2014 Jeg leste en blogg. Det var en jeg hadde blitt kjent med over nettet. Hun var sucidal det meste av tiden. Hun pleide å skrive om hvordan hun hadde det. At hun ikke orket leve lenger osv. Hun gikk til behandling husker jeg. En dag skriver hun "Jeg orker ikke mer. Jeg må bort" Jeg tok det ikke seriøst nok jeg skjønte ikke at hun mente hun skulle gå å ta livet sitt. Men vet i ettertid jeg burde skjønt det!!! Jeg burde ha skjønt det og varslet politiet!!! Faen heller. Dagen etterpå kommer det masse kommentarer der det står "rip". Jeg blir knust. Hva i huleste drev jeg med hvorfor ringte jeg ikke politiet???????? arghhhhh Føler meg delaktig i hennes død. Jeg orker ikke leve slik. Det er en av grunnene til at jeg vil dø. Hun var en gang en av grunnene til at jeg tok masse tabletter og havnet på sykehus. Dette er ingen selvmordstråd. Jeg har ikke tenkt til å gjøre meg noe. Men er bare så forferdelig trist og føler meg skyldig. Jeg er ond Anonymous poster hash: 7ffe7...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #2 Del Skrevet 22. februar 2014 Ikke din feil kjære deg. Man kan ikke redde alle dessverre en venninne prøvde å ta livet sitt tre ganger uten at jeg skjønte det før hun var på sykehusetAnonymous poster hash: b8765...0d6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #3 Del Skrevet 22. februar 2014 Du er ikke skyldig på noen måte, det er ikke altid enkelt å vite når man skal ta noe slikt seriøst. De fleste som skriver eller sier slike ting er kun ute etter oppmerksomhet, mens de som virkelig sliter ofte later som alt er bra for så ta livet av seg... Å ha et liv på samvittigheten er for jævlig, men her har du ingenting å føle skyld over. Anonymous poster hash: 651ef...1f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SillySue Skrevet 22. februar 2014 #4 Del Skrevet 22. februar 2014 For det første : Det er IKKE din feil at denne personen valgte å ta sitt eget liv. For det andre : Vi aller fleste forstår ikke hvor alvorlig slike ting er,og da spesielt kanskje når man leser det kun på en blogg. Det var hennes valg,ikke ditt! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #5 Del Skrevet 22. februar 2014 Det er trist når noen ender livet sitt på den måten. Men du skal selvsagt ikke føle noe skyld. Vi mennesker kan ikke vite hva andre tenker. Jeg var selv i samme situasjon som deg for noen år siden. Jeg fulgte en blogg til en jeg visste hvem var. Vi bodde i samme by og studerte på samme universitet. Jeg kikket innom bloggen hennes nesten daglig og hennes siste innlegg var det bare masse bilder. Det var bilder fra år tilbake. Koselig tenkte jeg. Noen dager etter fikk jeg vite at hun tok liv av seg. Bildene var hennes måte å ta farvel på. Noen mennesker klarer ikke å leve. Det er leit. Men likevel er det et valg de har tatt. Jeg har mistet flere i selvmord, og det jeg forsøker å tenke er at det var dette de ville. Det er deres valg. Jeg synes du skal finne noen å snakke med. Noen du kan lufte dette med. Det hjelper ofte å få ut tankene sine. Og husk, dette er ikke din feil! Anonymous poster hash: 426fb...1a9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2014 #6 Del Skrevet 22. februar 2014 Tusen takk for fine svar! Dere er herlige. Jeg har pratet med psykolog om det. Men de sier altid "Var der noe du kunne gjort da" ? Da føler jeg meg skyldig. For ja det var noe jeg kunne gjort!!!!!! Jeg burde ringt politiet. Og jeg burde ialfall ha skrevet en melding til henne om hvor fantastisk hun var, og at jeg ikke ville hun skulle dø. Vi pleide ha kontakt med hverandre. Vi skrev hyggelige meldinger til hverandre. Hun sa en gang jeg var et fantastisk menneske og fortjente det beste. Jeg ble reddet selv. Og hun var så glad for det. Det er det siste hun sa til meg. Da hun døde var jeg innlagt på psykiatrisk. Faen... Anonymous poster hash: 7ffe7...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå