AnonymBruker Skrevet 23. februar 2014 #41 Skrevet 23. februar 2014 Takk for magen gode svar:) Jeg er enig i at barna absolutt ikke trenger aktivisering hele tiden, med siden vi sliter med å komme oss bort, og ingen heller gidder å besøke oss, selv om jeg inviterer, så føler jeg alikevel at det av og til hadde vært koselig for dem å gjøre noe annent enn å bare tumle rundt hjemme... (Har ikke gjort noe en eneste helg siden jul.) Barnefaren er her han, men når ungene hyler på tur fordi de vil inn, og er våte/kalde og kjeder seg, og vi er det samme, så går det jo ikke så bra, Vi mannet oss opp til en tur utenfor blokka både i går og i dag, det var stas i 10 min.... maten ville 3 åringen ta med inn igjen! Aktiviteter som tegning/maling/perlig/baking gjøres stort sett hver ettermiddag og helger, så tror ungene begynner å bli litt lei det. Blir nok litt lettere om ett års tid, når minstemann slutter å sove på dagen, da står vi friere til å ta bussen/t-banen for å finne på noe. TS Anonymous poster hash: a7ba9...180
SummerJoy Skrevet 23. februar 2014 #42 Skrevet 23. februar 2014 Takk for magen gode svar:) Jeg er enig i at barna absolutt ikke trenger aktivisering hele tiden, med siden vi sliter med å komme oss bort, og ingen heller gidder å besøke oss, selv om jeg inviterer, så føler jeg alikevel at det av og til hadde vært koselig for dem å gjøre noe annent enn å bare tumle rundt hjemme... (Har ikke gjort noe en eneste helg siden jul.) Barnefaren er her han, men når ungene hyler på tur fordi de vil inn, og er våte/kalde og kjeder seg, og vi er det samme, så går det jo ikke så bra, Vi mannet oss opp til en tur utenfor blokka både i går og i dag, det var stas i 10 min.... maten ville 3 åringen ta med inn igjen! Aktiviteter som tegning/maling/perlig/baking gjøres stort sett hver ettermiddag og helger, så tror ungene begynner å bli litt lei det. Blir nok litt lettere om ett års tid, når minstemann slutter å sove på dagen, da står vi friere til å ta bussen/t-banen for å finne på noe. TS Anonymous poster hash: a7ba9...180 Men hvorfor blir de våte og kalde da? Kler du ikke godt nok på dem? Og på dere selv? Siden dere fryser og er kalde etter 10 minutter....? Og gjør dere på noe når dere er ute? Eller går dere bare rett utenfor blokken og forventer at ungene skal kose seg der? Det er vel heller ikke 3 åringen som bestemmer når dere skal inn er det vel? Så små barn er jo så lett å avlede. Pek på en bil og de er helt med.... kan dessverre ikke noe for at jeg tror det handler litt om deres innstilling her og at ungene blir negativt påvirket. Uansett, om turen ut ikke blir så kjekk, så vil i alle fall resten av dagen inne være lettere bare fordi de har luftet seg. En grunn til å prøve å holde ut ute lengre enn 10 minutter..... Og angående det med søvn og den minste, vi gjorde det slik at vi var inne til minsten hadde sovet lur. Og etter det var det på med klær og ut på tur hele familien. Er da mye igjen av dagen etter sovetid. Men du har rett i at det blir lettere å finne på ting når ingen av barna sover på dagtid. Er deilig å slippe å måtte planlegge ut ifra det. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå