Gå til innhold

Gal av ungene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klokka er ikke 11 en gang lørdag formidag, og jeg holder på å bli sprø av ungene på 1 og 3.

Vi har ingen ting å gjøre denne helgen heller, og vi alle begynner å bli lei av å ikke ha noe å gjøre helg etter helg.

Har spurt alle jeg kjenner på FB og noen har lyst å besøke oss, men ingen respons.

Har forsøkt å arrangere playdate i bhg, men ingen som kan...

Jeg er så sliten og lei den evinnelige skrikinga, masingen, slossingen og rotingen.

Samtidig som vi ikke kommer oss noe sted, da vi ikke har bil, og minstemann nekter å sove i vogn, så vi er avhengi av å være hjemme mellom 12 og 14.30....

Noen som har noen gode ideer til innendørsaktiviteter for så små barn??

Anonymous poster hash: a7ba9...180
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har spurt alle jeg kjenner på FB og noen har lyst å besøke oss

Alle du kjenner?? Hvor mange venner har du på FB?

Anonymous poster hash: 4c75c...aae

Skrevet

Dersom du tilfeldigvis bor i Bergen så er Barnas hus et fint sted en lørdags formiddag.

Skrevet (endret)

Hvor bor du?

Endret av pratesyk
Skrevet

Gå en tur, lag bål og grill pølser og drikk kakao.

Sykle en tur

Ta bussen en plass, svømmehall, lekeland osv

Bak boller og kanelsnurrer

Bygg en hytte ute

Lag hytte inne på stuen

Se på disney sine hjemmesider til art attack, mye stilig man kan lage med ungene!

Skrevet

Ta med ungene ut! Ut å gå, ut å ake, omså bare ut i hagen! Skjønner godt at det blir rot, skriking og krangel hvis de er innesperret hele helga!

Anonymous poster hash: 3ccf9...e8f

• Liker 6
Skrevet

er det ikke noe på tv?

Anonymous poster hash: 8c432...830
Skrevet

Bak boller mens minstenann sover, og deretter drar dere ut og spiser bollene. Enig med ab over, unger kjeder seg fort innendørs, så man må ut og lufte seg. Trenger ikke være lange turen, men ut må de...

Anonymous poster hash: 61e46...c2f

• Liker 6
Skrevet

Takk for svar.

Bor i Oslo.

Bollebaking har dem gjort i bhg i går, og vi baker generelt mye, og det blir stort sett bare mas.

Ungene mine liker seg ikke ute, og spessielt ikke når det er glatt, vått og kadt.

Da hyler de og vil inn igjen etter 5 min...

Har prøvd mange mange ganger, og får også tilbakemeldinger fra bhg om at de helst vil inn når det er utetid...

Aldri er det andre barn på lekeplassen heller:(

TS

Skrevet

Du bor i Oslo, sier du, og at det aldri er andre barn på lekeplassen?

Det er iallefall "alltid" unger på lekeplassen i Sofienbergparken, og også i Frognerparken (Frognerborgen, eller hva den nå heter.)

Skrevet

Du bor i Oslo, sier du, og at det aldri er andre barn på lekeplassen?

Det er iallefall "alltid" unger på lekeplassen i Sofienbergparken, og også i Frognerparken (Frognerborgen, eller hva den nå heter.)

Hehe ja det har du rett i, der er det så mange unger at det er direkte farlig! Har prøvd ett par ganger, men ungene mine blir bare rent ned etter dytta bort av andre unger.

Er vel fordi alle er på slike steder, at ingen barn er hjemme på lekeplassene...

Uansett bort vi helt i utkanten av byen, og så lenge vi er avhengig av å være hjemme mellom 12 og 14.30, og ikke har bil, er det meget begrennset hvor vi kommer oss.

Dere som bygger hytte inn, hvordan gjør dere det, hva bruker dere??

TS

Skrevet

Klokka er ikke 11 en gang lørdag formidag, og jeg holder på å bli sprø av ungene på 1 og 3.

Vi har ingen ting å gjøre denne helgen heller, og vi alle begynner å bli lei av å ikke ha noe å gjøre helg etter helg.

Har spurt alle jeg kjenner på FB og noen har lyst å besøke oss, men ingen respons.

Har forsøkt å arrangere playdate i bhg, men ingen som kan...

Jeg er så sliten og lei den evinnelige skrikinga, masingen, slossingen og rotingen.

Samtidig som vi ikke kommer oss noe sted, da vi ikke har bil, og minstemann nekter å sove i vogn, så vi er avhengi av å være hjemme mellom 12 og 14.30....

Noen som har noen gode ideer til innendørsaktiviteter for så små barn??

Hva med å ta ungene med ut på tur? Jeg skjønner ikke at det skal være så vanskelig...

Anonymous poster hash: 18dfe...369

• Liker 2
Gjest Jørild
Skrevet

Som du sutrer! Når du er så tafatt som du framstår her så får du bare sitte der å bli gal.

• Liker 11
Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Sønnen min er rolig og snill som et lam hele uka, men på lørdager forvandles han til et monster. Han slår meg og klorer meg, og jeg har han alene 3 av 4 lørdager i måneden. I dag har jeg hatt feber og klarer knapt nok å gå over gulvet, og han har styrt på i flere timer, bla fått meg til å lage mat til han som han nektet å spise opp. Dette irriterer meg veldig, og det vet han nok. Er 3 år gammel. Har klort opp ene armen min, jeg har ikke hatt krefter til å gjøre noe med oppførselen. Viktig å understreke at det kun er på lørdager når vi kjeder oss at han er slik.

På en vanlig lørdag rekker han å slite meg ut før vi kommer oss ut av leiligheten.

Anonymous poster hash: 0104c...cb3

Skrevet

for å bygge hytte inne

legg pledd eller laken over stoler og bord, legger du over stler snu stolene med ryggen mot hverandre med litt avstand mellom

legg noen puter på gulvet inni teltet og noen bøker eller duploklosser eller noen andre leker de liker

Anonymous poster hash: f9548...e37
Skrevet

Male, pusle, lage hytte av tepper(over stolrygger som nevnt over), høytlesning av bøker, lage smoothie, sett på en film, ta et bad (eller dusj), la de være med på litt husvask, perle, tegne..

Skjønner at du er sliten.. Helger krever en del ekstra av oss med så små barn. Har selv en 2åring og en 3åring som er passelig krevende for tiden. Men det funker som gull å aktivisere de!

Skrevet

Som du sutrer! Når du er så tafatt som du framstår her så får du bare sitte der å bli gal.

Enig. Reagerte jeg på og. Hvis mamma/pappa bare sutrer, er det ikke så rart om ungene sutrer for alt heller.

Moren min dro meg ut uansett vær og nevnte aldri noe om hva HUN syntes om været, fordi hun måtte aktivisere meg. Sikker på at ikke det er du som hater kaldt, glatt, vått vær og at de har plukket opp dette TS?

• Liker 4
Skrevet

Det er lørdag. En gåtur til butikken for å kjøpe litt lørdagsgodt burde motivere selv den mest grinete stuegris av en 3-åring ;)

Anonymous poster hash: 816af...8bf
  • Liker 4
Skrevet

Og ungene er jo midt i "hele-verden-er-et-spennende-eventyr" alderen, burde være greit å oppfordre dem til å utforske og se på ting ute? :) Med 2-åringen jeg nettopp lånte så kasta vi småsteiner i sølepytten borti veien, studerte en ekkel bæsj som titta fram fra snøen, og det STORE høydepunktet - han fikk trykke på knappen ved lyskrysset så vi fikk grønn mann. Det var visst større enn å kjøpe lørdagssjokoladen :)

Anonymous poster hash: 816af...8bf
  • Liker 3
Skrevet

Barn blir ødelagt av all lekene de har i barnehagene med full fokus og underholdning 9 timer daglig, så kollapser de hjemme hos foreldrene, for foreldrene er så slitne selv at de ikke orker å gjøre noe gøy med sine barn. Hjemme må barn klare seg sel, de går på selvstyr og slikt blir det bråk av. Men en 1 åring og en 3 åring. Hvor vanskelig kan det være??? Kjøp deg tvillingvogn eller søskenvogn, kast ungene oppi, gi de hver sin smokk og trill i vei. Gå laaaaaaaaaange turer og drit i han som nekter å sove i vogn, bare tull!! Er han trøtt så sovner han. Ikke lag en klagetråd når det finnes 1000 ting man kan gjøre, nytter ikke sittte og sutre over livet når det ALLTID er muligheter. Så opp av sofaen, kle på dere alle sammen og kom dere ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anonymous poster hash: fe156...793
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...