Gå til innhold

Analprolaps


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen som har analprolaps her? Jeg tror jeg har fått det. Det er kun når jeg går på toalettet og presser at jeg plages med dette. Da er det slimhinnen og en del av endetarmen som kommer ut, cirka 2-3 cm. Jeg trykker det inne og det går bra, men jeg får litt ubehag på etterskudd. Hvordan er det å leve med dette, og hvilke behandlinger er det som hjelper?

Er utrolig lei meg i dag, for jeg har forstoppelse og klarer ikke å sitte på, for det gjør ganske vondt.



Anonymous poster hash: 7da1a...c72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du vært hos lege????

Hadde analprolaps da jeg var baby/barn vistnok.

Er veldig redd for å få det tilbake i voksen alder igrunn.



Anonymous poster hash: cab72...a2a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være en indre hemoroide også. Har du forsøkt reseptfri hemoriodekrem? Om du kombinerer det med Laktulose (helt ufarlig, men gjør avføringen mykere), så kan det hende du kan behandle set selv. Om det ikke hjelper, så ville jeg gått til lege.

Anonymous poster hash: 15637...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun hatt hemoroider selv,tror samme råd gjelder for deg. Gå på do regelmessig en gang om dagen,spis mat som ikke gir deg treg mage, ikke bli sittende å presse. Dytt inn der bak hver gang du dusjer,bruk aldri såpe inni der og gjør regelmessig knipeøvelser. Da vil ihvertfall kroppen sakte men sikkert jobbe seg tilbake mot normal tilstand,men det kan ta måneder.

Har ikke googlet analprolaps,det kan du gjøre selv. Men anbefaler selvsagt uansett at du oppsøker lege,om det er aldri så ubehagelig.



Anonymous poster hash: 5a483...da8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vært hos lege????

Hadde analprolaps da jeg var baby/barn vistnok.

Er veldig redd for å få det tilbake i voksen alder igrunn.

Anonymous poster hash: cab72...a2a

Har ikke vært hos legen, men må kanskje innom legen snart. Har en forstoppelse og klarer ikke å gå på do, for det gjør så ufattelig vondt. Det svir og gjør vondt å sitte på do.

Det kan være en indre hemoroide også. Har du forsøkt reseptfri hemoriodekrem? Om du kombinerer det med Laktulose (helt ufarlig, men gjør avføringen mykere), så kan det hende du kan behandle set selv. Om det ikke hjelper, så ville jeg gått til lege.

Anonymous poster hash: 15637...f37

Har ikke hatt analprolaps før, men jeg tror det er det jeg har, en del av endetarmen vrenger seg ut. Er det kanskje det som er vanlig med hemoroider også? Har veldig vondt og det svir veeeldig. .-(

Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun hatt hemoroider selv,tror samme råd gjelder for deg. Gå på do regelmessig en gang om dagen,spis mat som ikke gir deg treg mage, ikke bli sittende å presse. Dytt inn der bak hver gang du dusjer,bruk aldri såpe inni der og gjør regelmessig knipeøvelser. Da vil ihvertfall kroppen sakte men sikkert jobbe seg tilbake mot normal tilstand,men det kan ta måneder.

Har ikke googlet analprolaps,det kan du gjøre selv. Men anbefaler selvsagt uansett at du oppsøker lege,om det er aldri så ubehagelig.

Anonymous poster hash: 5a483...da8

Eksakt hvordan føles det å ha hemoroider? Hos meg svir det veldig, klarer ikke å sette meg på do uten at svir og gjør vondt, det blør og er bare helt forferdelig. Grunnen til at jeg tror det er analprolaps er at tarmen vender seg ut. Føler meg bare helt forferdelig og klarer ikke å fungere normalt i hverdagen, så ekkelt er det.

Takk for gode råd.

Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I alle dager du må komme deg til legen. Jeg synes det er helt vannvittig at folk som har så åpenbare problemer sitter på nett og kaster bort tiden. Du må da skjønne at dette er et akutt problem når du ikke får tømt deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I alle dager du må komme deg til legen. Jeg synes det er helt vannvittig at folk som har så åpenbare problemer sitter på nett og kaster bort tiden. Du må da skjønne at dette er et akutt problem når du ikke får tømt deg.

Jeg har ikke fått tømt meg på to dager, og jeg klarer å få det til om jeg klarer å overser smertene, men i dag er smertrene ganske ille. Har en rektalsalve liggende, sheriproct eller hva den nå heter. Kanskje jeg skal prøve den? Saken er også den at jeg er hjemme hos foreldrene mine på ferie i en uke og har ikke så lyst til å dra innom legene her, ettersom alle legene på legesenteret her er bekjente :-(

Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelige unnskyldninger. Det er alltid noe som kommer i veien. har ikke penger til bussen, legen kjenner foreldrene mine, hunden er syk, naboen har finere bil.

Er ikke helsen din viktigere? Dessuten har legen taushetsplikt,

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heartbeat

Kan være en hemoride, utposninger på tarmen som kan komme ut ved pressing. Det er det som er det mest normale :) Ikke noe farlig å gå til legen og få det sjekket :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåpelige unnskyldninger. Det er alltid noe som kommer i veien. har ikke penger til bussen, legen kjenner foreldrene mine, hunden er syk, naboen har finere bil.

Er ikke helsen din viktigere? Dessuten har legen taushetsplikt,

Skal absolutt kontakte lege når jeg reiser til studiebyen min, det er der jeg har fastlege også. Disse smertene er ganske ubehagelige og jeg klarer ikke ha det slik lenge, men vurderte først å bruke rektalsalv eller ta avføringsmidler mens jeg er i hjembyen min, tror kanskje det er lurt å tømme magen.

Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være en hemoride, utposninger på tarmen som kan komme ut ved pressing. Det er det som er det mest normale :) Ikke noe farlig å gå til legen og få det sjekket :)

Ja, disse kommer ut ved pressing ja, men nå er det også vondt når jeg ikke presser. Føler ubehag hele tiden. Tar kontakt med fastlegen når jeg er tilbake i studiebyen. Forslag på hva jeg kan gjøre for å dempe smertene?

Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, disse kommer ut ved pressing ja, men nå er det også vondt når jeg ikke presser. Føler ubehag hele tiden. Tar kontakt med fastlegen når jeg er tilbake i studiebyen. Forslag på hva jeg kan gjøre for å dempe smertene?

Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Det er nok en hemoroide. De kan være veldig smertefulle både når du er på do og lenge etterpå. Blø kan de gjøre også.

Anonymous poster hash: d0f7f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heartbeat

Ja, disse kommer ut ved pressing ja, men nå er det også vondt når jeg ikke presser. Føler ubehag hele tiden. Tar kontakt med fastlegen når jeg er tilbake i studiebyen. Forslag på hva jeg kan gjøre for å dempe smertene?

Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Hemoroider svir ofte veldig, selv om du ikke går på do. Har ikke selv hatt det, men ei venninne har hatt det etter en fødsel og og hun beskrev samme symptomer som det du .

Håper noen andre vet om noe som kan lindre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok en hemoroide. De kan være veldig smertefulle både når du er på do og lenge etterpå. Blø kan de gjøre også.

Anonymous poster hash: d0f7f...91c

Er det noe som hjelper mot smertene?

Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemoroider svir ofte veldig, selv om du ikke går på do. Har ikke selv hatt det, men ei venninne har hatt det etter en fødsel og og hun beskrev samme symptomer som det du .

Håper noen andre vet om noe som kan lindre :)

Takk for svar :-) Håper smertene gir seg :-(

Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noe som hjelper mot smertene?

Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Du kan jo prøve å smøre på scheriproct :)

Anonymous poster hash: d0f7f...91c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo prøve å smøre på scheriproct :)

Anonymous poster hash: d0f7f...91c

Jeg har scheriproct her ja, får prøve det. :) Har forøvrig ikke brukt det før.

Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe som hjelper mot smertene? Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Zylocain salve kan dempe sviing. Fås på apotek. Dersom det er smerter i magen pga forstoppelse, så er det eneste som egentlig hjelper å ta noe som løser opp. Det finnes jo midler på apotek for dette, stikkpiller (Dulcolax, Mikrolax, Toilax m.m) virker med en gang, om det er akutt. Og Laktulose kan man ta for å gjøre avføringen mykere. Sammen med hemoroidesalve kan det hjelpe mot hemoroider. Men noen hemoroider må fjernes kirurgisk.

Om du er ung og ikke har født eller driver med masse analsex, høres analprolaps litt usannsynlig ut (om det ikke er snakk om ekstreme forstoppelsesplager).

Anonymous poster hash: 15637...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zylocain salve kan dempe sviing. Fås på apotek. Dersom det er smerter i magen pga forstoppelse, så er det eneste som egentlig hjelper å ta noe som løser opp. Det finnes jo midler på apotek for dette, stikkpiller (Dulcolax, Mikrolax, Toilax m.m) virker med en gang, om det er akutt. Og Laktulose kan man ta for å gjøre avføringen mykere. Sammen med hemoroidesalve kan det hjelpe mot hemoroider. Men noen hemoroider må fjernes kirurgisk.

Om du er ung og ikke har født eller driver med masse analsex, høres analprolaps litt usannsynlig ut (om det ikke er snakk om ekstreme forstoppelsesplager).

Anonymous poster hash: 15637...f37

Fant zylocain her (pjuh!) og tenker at jeg prøver å smøre med zylocain og scheriproct, og krysser fingrene for at det hjelper, for dette er er smertefullt og ubehagelig. Stikker innom et lite apotek litt senere for å se om de selger midler for tømming av tarm, klarer nemlig ikke å sitte på toalettet når smertenivået er såpass høy, å presse er helt uaktuelt.
Jeg er i midten av tyveårene og har ikke barn, men har vært plaget med hard mage så lenge jeg huske, noe som fører til mye sitting på toalettet og pressing.

Anonymous poster hash: 7da1a...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...