Gå til innhold

Min datter er så liten for alderen.....


Gjest Lottemor

Anbefalte innlegg

Gjest Lottemor

Hei....

Sitter hær og funderer litt...

Min datter er nemmelig liten for aldreren,hun holder sin personlige kurve helt fint ,men er mye mindre enn andre barn på samme alder....

Så derfor lurer jeg på hvor lang er deres barn/ var deres barn når de var runt 1.1/2 til to år??

Min datter er 78cm lang og veier 10,5kg......

klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På www.dinbaby.com vil du finne en vekstkurve.

Har dessverre ikke linken direkte dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnebarnet mitt er snart 3 år og er 87 cm.

Han er en liten herremann. I det siste har han strekt seg en cm. i mnd.

Så nå tror jeg han snart tar de andre igjen.

Det hender de minste blir størst til slutt.

Tora :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann :D

Jeg har en "liten" gutt på 4 år. han er nå 92 cm lang og veier 12 kg. Han har bestandig vært liten for alderen,men følger sin kurve. barn er ulike,og de vokser i rykk og napp. Sønnen til min søster var også liten,og det var han lenge. Nå er han 11 år og er blitt kjempelang!

Så ikke bekymre deg du, barnet vokser sikkert og blir like stor som alle andre.

det har iallefall jeg slått meg til ro med, men kan godt innrømme at jeg har vært bekymret jeg også!

Klemmer fra

Charmina :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

Godt å høre at det ikke bareer min datter som er liten.....

Ble litt bekymmret når en venninne av meg som har en sønn på 7 månder fortalte at han var 74cm lang og 9kg......

Det er ikke mye i fra hva min datter var på sin 18 månders kontroll :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min som er 3 år veier 19 kg og er 100cm lang. Han var stor da han ble født og på helsestasjonen sier de at han følger kurven sin til punkt og prikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ikk innlogget Lula

Hei,

Jeg har ALLTID vært liten. Helt fra jeg var baby og gjennom hele oppveksten. Jeg så alltid ut som om jeg var et par år yngre enn venninnene mine fordi jeg var så liten og spe i forhold.

Nå: Jeg er 165 og helt normal. Faktisk litt høyere enn de fleste venninnene mine.

Så lenge utviklingen ellers er normal tror jeg ikke du skal bekymre deg så mye. Dessuten: Noen mennesker er små. Det er ikke det verste som kan skje, om din datter blir mindre enn gjennomsnittet.

Ha en glad dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke innlogget mali

Min sønn er 16 mnd og veier 12 kilo

(var 4 når han ble født). Husker ikke helt hvor

lang han er, kanskje rundt 80(?)

Han er slank(hvis det er det rette ordet å bruke)

og har holdt sin kurve hele tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min sønn var 77 cm og 11 kg. på toårs-dagen. I dag er han 9 og 1/2 år, er 127 cm og 21 kg. Han er en av de minste i klassen, men er den eldste. Jeg er liten selv, har alltid vært minst i klassen og slitt en del med det. Men nå som jeg er voksen, bryr jeg meg ikke om det. Min datter er også liten, men ligger vel litt bedre ann, enn broren sin. Som jeg tenker, bedre å være liten når man er jente, enn gutt. Da blir man sett på som lita og søt. Det er dessverre ofte sånn, at gutter skal være stor og sterk! Gutten min har alltid fulgt sin kurve fint, og han blir ikke mobbet for at han er liten. Han er faktisk veldig populær både blandt guttene og jentene ( jentene syns at han er søt! ). Han driver med turn på fritiden, og pga. at han er liten og tynn, er han veldig spretten. Det er alltid en fordel med alt, vet du. Så jeg syns ikke at du skal bekymre deg, så lenge din datter er frisk og lykkelig :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
Gjest Lureline

Hei!

Jeg er en av de som var store.. Jeg har alltid sett ut rom jeg er noen år eldre en jeg er, skulle ofte ønske det ikke var sånn.

Men du skal se at barna de vokser seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er stor for alderen.

Det er det heller ikke bare fordeler ved...

Folk forventer at han kan mer, og ser rart på meg når jeg sier at han faktisk ikke er 3 år enda...

Men han er frisk som en fisk, og det er tross alt det viktigste. Størrelsen jevner seg nok ut etter hvert, jeg er nemlig ikke så stor.... :roll:

Noen barn vokser raskt i begynnelsen, andre tar det igjen senere. :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi var 91 cm på to-årsdagen sin. Husker ikke helt hva hun veide. Men hun var hverken tynn eller tykk. Nå blir hun 8 år i november og hun er 131 høy og veier ca. 30 kg. Hun har alltid vært større enn barn på sin egen alder. Da hun var ett år synes de hun var så utrolig dårlig til å snakke, de som ikke kjente henne. En unge som går helt fint og som er så stor må minst være to år, fikk jeg høre. De trodde meg ikke engang når jeg sa hun nettopp var fyllt ett år! Liksom at ikke jeg vet når hun er født liksom! :)

Forøvrig.. har hørt at man dobler lengden sin fra når man er 2 år. Noen som har noe erfaring med det? (I min familie stemmer det til punkt og prikke for guttene, men jentene har hatt avvik med +- 5 cm). Fikk høre på helsestasjonen også at jenta mi har prognoser til å bli 182 og de så på høyden på 2 årsdagen.

Maggie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eminel

Har jo mye å si hva hun veide da hun ble født. Noen barn veier jo bortimot 6 kg når de er nyfødt og er rundt 60 cm... Siden hun holder sin kurve helt fint, så trenger du ikke bekymre deg :) Så lenge hun spiser og er sunn og frisk, så gjør det vel ingenting om hun vokser litt senere enn andre? Mange jenter vokser seg store i tenårene, mens de ellers har vært små hele livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...