Gå til innhold

Er det bare jeg som..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hører for meg hvordan folk snakker når de skriver på nynorsk her inne?

Og hvorfor skriver de ikke bare på bokmål som alle andre, mye enklere å lese.

Jeg er trønder, skal jeg skrive trønder da?



Anonymous poster hash: c28c7...560
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stjerner og planeter

Det er to (tre) skriftspråk i dette landet! Bokmål og nynorsk (samisk), noko som betyr at ein kan skriva bokmål og nynorsk. Det er heilt opp til kvar enkelt å velja kva skriftspråk ein vil.

Å samanlikna trøndersk med nynorsk er eit hån!! Trøndersk er dialekt og eit lite egna skriftspråk.

Forresten så bør du ikkje laga slike tråder så seint på kvelden. Eg vert så lynande fotbanna at eg ikkje får sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Det er to (tre) skriftspråk i dette landet! Bokmål og nynorsk (samisk), noko som betyr at ein kan skriva bokmål og nynorsk. Det er heilt opp til kvar enkelt å velja kva skriftspråk ein vil.

Å samanlikna trøndersk med nynorsk er eit hån!! Trøndersk er dialekt og eit lite egna skriftspråk.

Forresten så bør du ikkje laga slike tråder så seint på kvelden. Eg vert så lynande fotbanna at eg ikkje får sove.

Hva er vitsen å bli forbanna bare på grunn av det? Det må da være lov til å ha meninger.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Hva er vitsen å bli forbanna bare på grunn av det? Det må da være lov til å ha meninger.

Sjølvsagt er det lov å ha meiningar. Det er vel hovudgrunnen til at folk er her inne.

Men å sei at "hvorfor kan ikke alle skrive bokmål?" er provoserande.

Er folk verkeleg så dum i hovudet at dei trur eg snakkar slik eg skriv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører for meg hvordan folk snakker når de skriver på nynorsk her inne?

Og hvorfor skriver de ikke bare på bokmål som alle andre, mye enklere å lese.

Jeg er trønder, skal jeg skrive trønder da?

Anonymous poster hash: c28c7...560

Tuller du? Du vet at nynorsk ikke er en dialekt, men et skriftspråk?

Anonymous poster hash: 1d2ff...4ca

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SummerJudith

Sjølvsagt er det lov å ha meiningar. Det er vel hovudgrunnen til at folk er her inne.

Men å sei at "hvorfor kan ikke alle skrive bokmål?" er provoserande.

Er folk verkeleg så dum i hovudet at dei trur eg snakkar slik eg skriv?

Hvorfor er det proveserende? Det er jo bare en mening.

Ikke vits gå til personangrep. Alle kan ikke vite alt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Hvorfor er det proveserende? Det er jo bare en mening.

Ikke vits gå til personangrep. Alle kan ikke vite alt.

Mmm, kvifor er det provoserande at nokon ikkje likar dyr? Kvifor er det provoserande å meine at nynasismen er ein positiv ting? Kvifor er det provorerande at noko meiner at homofile er udyr? Kvifor er ting provoserande?

Folk over 15 år og som har fulgt med på skulen skal vite at det folk snakkar dialekt og skriv enten nynorsk,bokmål eller samisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er tung å lese nynorsk, så kanskje du bør lese litt mer nynorsk?

hilsen en som ikke har et snev av nynorsk i talespråket selv.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, TS her! Er liksom på kveldene de morsomme tankene kommer, måtte bare dele litt.

Selvfølgelig tror jeg du snakker som du skriver når du skriver nynorsk! Og det høres så morsomt ut i hodet mitt :laugh:



Anonymous poster hash: c28c7...560
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stjerner og planeter

Haha, TS her! Er liksom på kveldene de morsomme tankene kommer, måtte bare dele litt.

Selvfølgelig tror jeg du snakker som du skriver når du skriver nynorsk! Og det høres så morsomt ut i hodet mitt :laugh:

Anonymous poster hash: c28c7...560

Mine gode idear kjem når eg er på do

Eg kan røpa så mykje at du hadde aldri høyrt forskjell på ein bergensar og meg. Forskjellen er at bergensaren skriv bokmål og eg skriv nynorsk (også har bergensar litt fleire nykker enn oss frå landet ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,dere kan si hva dere vil men alle som ikke snakker Oslo,snakker dialekt. Oslo språket er norsk,deal with it folkens;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stjerner og planeter

Hei,dere kan si hva dere vil men alle som ikke snakker Oslo,snakker dialekt. Oslo språket er norsk,deal with it folkens;)

:balltre:

ALLE, absolutt,ALLE snakkar dialekt!! Om du kjem frå Grensen, Fusa, Steinkjer eller Alta. ALLE!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:balltre:

ALLE, absolutt,ALLE snakkar dialekt!! Om du kjem frå Grensen, Fusa, Steinkjer eller Alta. ALLE!!

Nehei, østlendinger snakker ikke dialekt, det er norsk tenk! :snurt::fnise:

Jeg blir alltid like forstyrret når jeg møter folk som har skrevet tilnærmet bokmål og har skikkelig dialekt. Da er overgangen "enklere" om de skriver nynorsk. Men jeg lager meg veldig bilder av folk, da. Dialekter er vanskelige å lese nesten uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nehei, østlendinger snakker ikke dialekt, det er norsk tenk! :snurt::fnise:

Jeg blir alltid like forstyrret når jeg møter folk som har skrevet tilnærmet bokmål og har skikkelig dialekt. Da er overgangen "enklere" om de skriver nynorsk. Men jeg lager meg veldig bilder av folk, da. Dialekter er vanskelige å lese nesten uansett.

Så Fredrikstaddialekten er "norsk"? Norsk som skriftspråk er enten bokmål eller nynorsk, og Fredrikstaddialekten ligger riktignok nærmere bokmål enn nynorsk, men bokmål er det ikke. Ikke engang det tradisjonelle Oslo-målet er rent bokmål.

Anonymous poster hash: 61059...2bb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvorfor er det proveserende? Det er jo bare en mening.

Ikke vits gå til personangrep. Alle kan ikke vite alt.

Å be folk om å skrive bokmål fordi man selv åpenbart ikke har gjort leksene sine og lest tilstrekkelig nynorsk i løpet av skoletiden og livet ellers er et personangrep på alle som har nynorsk som hovedmål.

Anonymous poster hash: 61059...2bb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så Fredrikstaddialekten er "norsk"? Norsk som skriftspråk er enten bokmål eller nynorsk, og Fredrikstaddialekten ligger riktignok nærmere bokmål enn nynorsk, men bokmål er det ikke. Ikke engang det tradisjonelle Oslo-målet er rent bokmål.

Anonymous poster hash: 61059...2bb

Beklager, skulle jeg lagt inn et ironiflagg i tillegg? Var ikke de andre smilyene forklarende nok?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:balltre:

ALLE, absolutt,ALLE snakkar dialekt!! Om du kjem frå Grensen, Fusa, Steinkjer eller Alta. ALLE!!

Nei. Oslo=norsk,resten=dialekter......hihihi:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å be folk om å skrive bokmål fordi man selv åpenbart ikke har gjort leksene sine og lest tilstrekkelig nynorsk i løpet av skoletiden og livet ellers er et personangrep på alle som har nynorsk som hovedmål. Anonymous poster hash: 61059...2bb

Ja,alle de 3 fylkene.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...