AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #21 Skrevet 20. februar 2014 Spekeskinke, røkelaks, energidrikk og salami. Ærlig talt, gjelder vel disse reglene først og fremst utenfor Norge/Skandinavia ? Hvorfor skal det ikke gjelde i Norge? Anonymous poster hash: b1195...741 1
kaprifolen Skrevet 20. februar 2014 #22 Skrevet 20. februar 2014 Jeg spurte ferskvaresjefen på meny, siden jeg hadde hørt rykter om at det fantes kokt salami. Han sjekket det opp, og sa hvertfall at dansk, rosa salami var kokt!
Sunshine Skrevet 20. februar 2014 #23 Skrevet 20. februar 2014 (endret) Nja, jeg er usikker. Det fantes en norsk salami som heter kokt salami, men den har jeg ikke sett på en stund. Den danske vet jeg ikke så vi får høre hva produsenten sier. Det burde i såfall stått på pakken. Ja den kokte salamien fra Grilstad er fjernet fra markedet: https://www.facebook.com/Grilstad/posts/487346871305354 Endret 20. februar 2014 av Sunshine
kaprifolen Skrevet 20. februar 2014 #24 Skrevet 20. februar 2014 Skulle akkurat til å skrive at du heller bør ringe produsenten enn å ta det jeg skriver for gitt! Jeg liker ikke den rosa, så sjekket det ikke noe mer selv!
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #25 Skrevet 20. februar 2014 Spiste en skive genialt i julen før jeg tenkte over hva jeg faktisk gjorde. Og så har jeg spist Synnøve Gresk yoghurt, denne er IKKE pasteurisert, og att på til produsert i Hellas. Trodde de norske leverandørene hadde trygge yoghurter, så jeg kjente jeg følte meg lurt! Og jeg innbiller meg at mat produsert i Norge uansett ville vært tryggere enn mat produsert i utlandet ?!Anonymous poster hash: 1e873...48c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #26 Skrevet 20. februar 2014 En skive fenalår skulle det være :-)Anonymous poster hash: 1e873...48c 1
Sunshine Skrevet 20. februar 2014 #27 Skrevet 20. februar 2014 Spiste en skive genialt i julen før jeg tenkte over hva jeg faktisk gjorde. Og så har jeg spist Synnøve Gresk yoghurt, denne er IKKE pasteurisert, og att på til produsert i Hellas. Trodde de norske leverandørene hadde trygge yoghurter, så jeg kjente jeg følte meg lurt! Og jeg innbiller meg at mat produsert i Norge uansett ville vært tryggere enn mat produsert i utlandet ?!Anonymous poster hash: 1e873...48c Det står da på boksen jeg har i kjøleskapet at den er laget av pausterisert melk...
bib_84 Skrevet 20. februar 2014 #28 Skrevet 20. februar 2014 Jeg spiste to biter brie senest i går. Vet jo at det er på nei-liste, men det ble servert på en stor lunsjtallerken, og jeg var så opptatt med å skravle at jeg rett og slett ikke tenkte på det Jeg ringte legekontoret nå, og møtte verdens mest inkompetente helsesekretær/assistent: Hun: Hvorfor har du fått for deg at du ikke skal spise brie? Jeg: Det står i de nasjonale kostholdsanbefalingene for gravide fra Helsedirektoratet. Hun: Ehh... *summetone* leeenge Hun: Du, jeg spurte en lege her og han sier du ikke trenger bekymre deg. Hvor ble det av normal høflighet og telefonskik? Jeg var ikke så bekymret i utgangspunktet, men godt å få det bekreftet iallefall
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #29 Skrevet 20. februar 2014 Spiste en skive genialt i julen før jeg tenkte over hva jeg faktisk gjorde. Og så har jeg spist Synnøve Gresk yoghurt, denne er IKKE pasteurisert, og att på til produsert i Hellas. Trodde de norske leverandørene hadde trygge yoghurter, så jeg kjente jeg følte meg lurt! Og jeg innbiller meg at mat produsert i Norge uansett ville vært tryggere enn mat produsert i utlandet ?!Anonymous poster hash: 1e873...48c Hvor har du lest at Synnøe Finden produserer yoghurtene sine i Hellas? Anonymous poster hash: d79f3...c62
Sunshine Skrevet 20. februar 2014 #30 Skrevet 20. februar 2014 Det står her: http://www.synnove.no/produkter/gresk-yoghurt/gresk-yoghurt/269/301
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #31 Skrevet 20. februar 2014 Hvor har du lest at Synnøe Finden produserer yoghurtene sine i Hellas?Anonymous poster hash: d79f3...c62 På begeret. "Synnøve Gresk Yoghurt er helt ekte gresk yoghurt, laget i Hellas for Synnøve Finden AS"Anonymous poster hash: 1e873...48c
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #32 Skrevet 20. februar 2014 Det står her: http://www.synnove.no/produkter/gresk-yoghurt/gresk-yoghurt/269/301 På begeret. "Synnøve Gresk Yoghurt er helt ekte gresk yoghurt, laget i Hellas for Synnøve Finden AS"Anonymous poster hash: 1e873...48c Takk Men er den ikke pasteurisert? Så Sunshine skrev at den var det? Har ingen beger tilgjengelig, men har spist mange av de. Anonymous poster hash: d79f3...c62
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #33 Skrevet 20. februar 2014 Det står da på boksen jeg har i kjøleskapet at den er laget av pausterisert melk... Står ikke det på mitt beger. Her står bare skummetmelk - yoghurten med pekannøtter og honning.Anonymous poster hash: 1e873...48c
Sunshine Skrevet 20. februar 2014 #34 Skrevet 20. februar 2014 Jeg har det store begeret, nå den nye med vanilje. Jeg har spist MYE av den første de hadde uten vanilje i graviditeten så jeg håper virkelig det er pastaurisert melk i den...
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #35 Skrevet 20. februar 2014 Edit: jeg sendte like gjerne produsenten en epost. Om den virkelig er varmebehandlet vet jeg var jeg skal rett ut og kjøpe! Jeg har så sinnsykt lyst på salami! Jeg venter i spenning! Anonymous poster hash: 414e1...05a
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #36 Skrevet 20. februar 2014 Takk Men er den ikke pasteurisert? Så Sunshine skrev at den var det? Har ingen beger tilgjengelig, men har spist mange av de.Anonymous poster hash: d79f3...c62 Som jeg svarte sunshine så står det kun skummetmelk på mitt beger. Det samme står det i linken som ble lagt it over. Hadde virkelig funnet en skikkelig god yoghurt, og spiser en del yoghurt så jeg fikk en nedtur da jeg så det. Samt at jeg har spist en god del beger i god tro :-/Anonymous poster hash: 1e873...48c
kaprifolen Skrevet 20. februar 2014 #37 Skrevet 20. februar 2014 http://www.melk.no/meieribibliotek/meierileksikon/yoghurt/matyoghurt/matyoghurt/
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #38 Skrevet 20. februar 2014 http://www.melk.no/meieribibliotek/meierileksikon/yoghurt/matyoghurt/matyoghurt/ Jeg sjekket opp mot en yoghurt fra tine, og mener bestemt at det sto på denne at den var pasteutisert. Men hadde ikke den i kjøleskapet nå.Anonymous poster hash: 1e873...48c
Bikini Skrevet 20. februar 2014 #39 Skrevet 20. februar 2014 Jeg har spist alt for mye sukker hittil Må skjerpe meg....
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2014 #40 Skrevet 20. februar 2014 Visste ikke om hysteriet jeg, he he. Anonymous poster hash: 7060c...00a 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå