Gå til innhold

en mor og en datter


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg er mor til en 18 års gammel jente, vi har et godt forhold og trives med det så klart. problemet er det at jeg tror hun har litt for sterke bånd til hjemmet sitt, greit nok er det positivt men ikke alltid. fra hun har vært liten jente så har hun alltid hatt problemer med å reise vekk fra foreldrene sine. hun har alltid dratt men alltid grudd seg til dette og en kan se det på henne. en gang måtte vi til og med hente henne da hun sa hun følte seg så dårlig, men vi vet nok hva det skyldes. greit det er koslig å vite slikt og det er tboprte bra hjemme best, men.. nå skal hun for første gang reise alene til syden og forløbig ser det greit ut, men jeg vet ikke hvordan hun har det innerst inne. gruer hun seg? gleder seg?hun er jo voksen jente og vi har snakket om at en dag må hun bli selvstendig og klare seg selv, og ikke alltid ha hjemlengsel og ville hjem til mamma og pappa.. men det virker ikke som det er så lett for henne.. synes jo fryktelig så synd på jenta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Voksen jente

Jeg har det nesten slik nå, jeg. Når jeg skal reise fra mann og barn er jeg fryktelig bekymret, tenker på alt som kan skje, gruer meg til å dra, holder på å ombestemme meg......

Så har jeg det fint når jeg er borte, kommer hjem, alle er i live :oops: og jeg er glad for at jeg reiste.

Kanskje datteren din må gjennom noen sånne - det er leit å reise, men det blir hyggelig, og alt går bra. Det er en tilvenning vi skal gjennom for å bli voksne :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Esther

Det høres unektelig litt merkelig ut at en 18-åring skulle kvie seg for å reise på ferie uten foreldrene sine. Siste gang jeg selv var med foreldrene mine på ferie var jeg 15 år - da var det slutt på familieferier og første utenlandstur med venninner hadde jeg som 17-åring.

Nå er jeg selv mor til en 18-åring og han har aldri hatt problemer med å være borte fra hjemmet. Tror det er viktig at vi foreldre oppfordrer barna våre til å ligge hos andre, reise med andre og kunne knytte relasjoner til andre voksne - verden er mer enn mor og far ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tredve og liker hverken å reise bort selv eller at andre gjør det.....

Liker meg best når alle ligger trygt og godt i sengene sine :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har alltid hatt sterke bånd til mamma, og mamma måtte hente meg flere ganger når jeg skulle overnatte borte hos venninder.. Men når jeg var 13 år, dro jeg på leir helt alene uten mamma, og savnet henne ikke i et sekund. Så jeg tror nok at dattera di har det helt fint, og at sydenturen kommer til å gå helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er tredve og liker hverken å reise bort selv eller at andre gjør det.....

Liker meg best når alle ligger trygt og godt i sengene sine :)

er du 30 tex? ble litt overassket! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...