Gå til innhold

ludvig..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er normalt sett veldig åpen for navn, men Ludvig klarer jeg ikke se for meg uten å tenke Ludde, kosedyr eller en hårete mann. Jeg tenker også at Ludvig kanskje kan være søtt på en baby, men på en voksen mann?Jobbintervju etc, bli tatt seriøst...Det går ikke. Anonymous poster hash: 7bf8d...8f3

Det er jo et gammelt navn, som er brukt i Norge lenge, da, så ser ikke helt den at det ikke passer på en voksen. Det er et navn som er brukt i min familie i flere generasjoner, så for meg er det et vanlig navn, ikke noe dyrenavn eller utelukkende babynavn (jeg hadde faktisk heller trodd at noen skulle si det var for gammelmodig for en baby, siden jeg forbinder det mer med voksne folk - noe som for øvrig ikke er en ulempe i mitt hode, snarer en fordel).

Endret av Vera Vinge
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er normalt sett veldig åpen for navn, men Ludvig klarer jeg ikke se for meg uten å tenke Ludde, kosedyr eller en hårete mann.

Jeg tenker også at Ludvig kanskje kan være søtt på en baby, men på en voksen mann?

Jobbintervju etc, bli tatt seriøst...Det går ikke.

Anonymous poster hash: 7bf8d...8f3

For å være ærlig så tror jeg Nathaniel Chrisander vil slite litt mer med å bli tatt seriøs enn Ludvig.

Synes det er fint, jeg. Er ikke blant mine topp ti, men det er overhode ikke et navn jeg får dårlige assosiasjoner til eller som jeg tenker at jeg ikke liker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ludvig er kanskje et kosenavn for noen, men til de som mener at Ludvig ikke blir tatt seriøst i et jobbintervju.... Det er et vanligere navn i Sverige. Det er flere navn som er litt rare for oss i Norge og mer vanlig i Sverige. Hasse, for eksempel. Har man litt kjennskap utenfor kommunegrensa si, så kan en faktisk kalle inn Søs Olsen til intervju, fordi man vet at dette er et helt A4 dansk navn. Eller man kaller inn Ludvig Malmgren. Eller for den del, Ludvig Nordstoga eller Myklebust eller Wang eller noe annet merkelig norsk etternavn. Litt fordi man ikke vet ut fra en CV om vedkommede har dansk/svensk mor eller far.... og litt fordi at navnet betyr ikke en dritt, aller mest fordi eieren av navnet sjelden har valgt det selv.

Jeg har ansatt både supersøte dillenavn, vanlig islamske navn, asiatiske navn.. og har hatt utallige svensker og dansker på intervju, med navn som Ebba og Søs og Huan og gudene vite.

De som er så fordomsfulle at de tenker at Maria er mer seriøs enn Pernille fordi Pernille har for søtt navn, de er kanskje sjefer som Pernille har godt av å slippe unna likevel. Aller helst så ser man jo på om Pernille er bedre kvalifisert enn Maria og kaller inn til intervju pga dét.....



Anonymous poster hash: 3aade...fd1
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...