Gå til innhold

Andre som jobber i matbutikk her?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror grunnen for denne regelen er at man vil unngå svinn med vilje. Hull på emballasje, at man gjemmer unna osv.

Synest regelen er teit, men jeg har sett ansatte som har tuklet med mat de ønsket å ta med seg hjem/ spise gratis.

Anonymous poster hash: a2de1...286

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet om noen som jobber i rema, og de lever vel av mat som er gått ut på dato. Alt som går ut på dato samme dag, og frukt og grønnsaker som begynner å tape seg, brød osv. Kan de ta med seg så mye de klarer å bære..

Anonymous poster hash: 7135e...194

Har en noen bekjente som jobbet på Rema, og der hadde de også denne praksisen.

Anonymous poster hash: 61cb3...044

Gjest Whitestripes
Skrevet

Jeg er sjokkert! Fatter ikke hvorfor dagligvaren har så slett miljøpolitikk? Dette burde virkelig noen gjøre noe med. Det verste jeg vet, er å kaste mat, så om jeg må det, får jeg helt vondt. Hadde aldri klart å ha en jobb hvor jeg måtte kaste store mengder mat hver dag!

Skrevet

Får aldri ha med noe hjem. Av og til har butikken vektere som sjekker sekker, bag'er før stengetid for å være 100% sikker på at noen ikke har tatt med seg noe hjem. Om du har noe i bag'en, får det ganske store konsekvenser.. Alt blir kastet, og det er veldig trist for det er MYE mat som man kunne brukt.

Anonymous poster hash: 77bcd...321
Gjest constance90
Skrevet

Jobbet før og vi fikk ikke noe. Det var også fordi varene som regel skulle avskrives dagen etterpå og oppføres som svinn og man skulle unngå at ansatte ødela varer med vilje.

Selv om varer er ødelagte og ansatte bare tar det med hjem "fordi det skal kastes", kan det forsatt bli oppfattet som tyveri. Varene er butikkens frem til containeren blir tømt. Det er også produsenter som gjerne krever at noe mat skal sendes tilbake for undersøkelser osv pg flere og flere bakerier ønsker brød tilbake da de etterfakturerer kun hva du har solgt.

Skrevet

Jobbet på Eurospar og vi heiv kilosvis med bare brødmat hver dag:\ Stor sort søppelsekk. Var noe ubehagelig å stå der å hive så mye mat hver morra, men det var billigere å hive det enn å sende det tilbake/gi det bort.

Anonymous poster hash: 73812...1c5
Skrevet

Jeg jobber også i butikk, og vi kaster alt sammen. Vi får ikke ta med noe hjem, alt skal svinnes og kastes rett i søppelet. Hender det er kontroller hvor alle ansatte blir sjekket for varer, og har man noe man ikke har betalt for så blir det trøbbel. Syns det er helt forferdelig, blir rett og slett kvalm av å se hvor mye brukbar mat som kastes. Har flere ganger foreslått å gi maten vekk til organisasjoner som Frelsesarmeen o.l., men nei - maten skal kastes...

• 5 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
På 17.2.2014 den 20.05, AnonymBruker skrev:

Har jobbet på Rema et par år.

Der fikk vi ta med oss brød og bakevarer hver kveld. Skjedde en gang etter jula hadde vært, at jeg fikk ta med noe julegodteri hjem, fordi det måtte ut av butikken..

Ellers får vi ikke ta med oss noe.

Anonymous poster hash: 4f9bd...c16

Hvorfor får man ikke lov? 

Anonymkode: d583b...eea

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor får man ikke lov? 

Anonymkode: d583b...eea

Fordi dette kan misbrukes ved at en f.eks.bestiller for mye varer med vilje sånn at de vet det blir svinn. Mange kan «ødelegge» pakninger med vilje pga.at de vet de da får gratis mat osv.....

Anonymkode: 3118b...26e

AnonymBruker
Skrevet

Det handler som vanlig kun om penger. Får folk gratis mat kjøper de ikke mat. Lenge leve grådighet!

Anonymkode: bc048...53d

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi dette kan misbrukes ved at en f.eks.bestiller for mye varer med vilje sånn at de vet det blir svinn. Mange kan «ødelegge» pakninger med vilje pga.at de vet de da får gratis mat osv.....

Anonymkode: 3118b...26e

Det har jeg både hørt om og sett, husker bl.a. at en tidligere kollega på bensinstasjon la på fullt av pølser og stekte boller sent på kvelden for at han skulle kunne ta dem med hjem. Husker også at en barndomsvenninne av meg fortalte at faren hennes som jobbet som sjåfør noen ganger "mistet" esker med mat i bakken med vilje, slik at matvarene ble regnet som ukurante og han kunne ta dem med hjem.

Forstår a det høres kjipt ut å kaste så mye mat, men ordningen er nok forebyggende når det gjelder "planlagt svinn" som jo egentlig er tyveri fra arbeidsplassen.

Anonymkode: bfe1f...d6d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...