Gå til innhold

Real women have curves?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er generelt lei av alle sånne bilder og motivational posters på facebook, uansett hva de handler om. Bare masse fjas som folk deler ukritisk. Jeg er selv feit i følge KG-standard men deler aldri sånne teite mottoer om at menn kun vil ha "kurver" og kjøtt på beina. Ikke går jeg rundt og er sjalu eller misunnelig på alle damer med slankere kropp enn meg heller, utrolig nok. Det finnes menn nok til oss alle, uansett "kurver" eller ikke.

Hvordan er KG-stndardnen? Jeg vil gjerne høre om jeg er å anse som feit eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blubberella

Interessant hvordan noen starter en tråd om hvor urettferdig det er å spre propaganda på facebook om at kun én type kropp gjør deg til en ekte dame, og så sklir hele tråden ut i drittkasting om feite, bitre, sjalu, trøstespisende og ekle damer. Det er ingen tvil om at bitre damer kommer i alle størrelser og fasonger og at damer er hverandres verste fiende.

Jeg skammer meg ikke over kroppen min men å lese på KG får meg ofte til å skamme meg over å være dame.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er KG-stndardnen? Jeg vil gjerne høre om jeg er å anse som feit eller ikke.

Kg standaren? Har du bmi under 20 er du et barn uten former, typen din er pedofil, du har anoreksi og du ser ut som et skjellet og burde begraves på nærmest kirkegård.

Har du en bmi på over 23 så er du feit som en stranda blåhval, et fettberg uten like som aldri burde bevege deg utenfor din egen husdør fordi du kan skremme folk ihjel.

Kg standaren er absurd, i begge skalaer det er også slike toskete bilder og sitater som handler om å tråkke noen ned slik at en selv kan få sin egen bedretne falske selvfølelse bekreftet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig. Disse uttrykkene er like stigmatiserende og dumme som "pro-ana" osv. Enkelte kan faktisk ikke for at de er tynne og ikke har pupper/rumpe. Tjukke jenter er skyld i at de er feite selv.

Real women (og folk generelt) look after their health!



Anonymous poster hash: acee6...168
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK... stranda blåhval her, hermed er dere advart til neste gang jeg skal utenfor døra :fnise:

ikke at jeg deler det synet at jeg ser ut som en blåhval, mangler en del tonn

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant hvordan noen starter en tråd om hvor urettferdig det er å spre propaganda på facebook om at kun én type kropp gjør deg til en ekte dame, og så sklir hele tråden ut i drittkasting om feite, bitre, sjalu, trøstespisende og ekle damer. Det er ingen tvil om at bitre damer kommer i alle størrelser og fasonger og at damer er hverandres verste fiende.

Jeg skammer meg ikke over kroppen min men å lese på KG får meg ofte til å skamme meg over å være dame.

Tror ikke du skal ta det så alt for seriøst, folk er bare irritert på disse overvektige kvinnene som skal bestemme hva som er ekte kvinner og hva ekte menn liker.

Anonymous poster hash: 3b2e9...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Blubberella

Enig. Disse uttrykkene er like stigmatiserende og dumme som "pro-ana" osv. Enkelte kan faktisk ikke for at de er tynne og ikke har pupper/rumpe. Tjukke jenter er skyld i at de er feite selv.

Real women (og folk generelt) look after their health!

Anonymous poster hash: acee6...168

Hvordan forklarer du, medisinsk sett at å være tynn er noe man bare er, helt uten å kunne noe for det, mens å være tjukk er selvforskyldt? Det finnes nemlig ikke hold i denne type påstand i det hele tatt. Enten man er tjukk eller tynn er det faktisk i aller største grad selvforskyldt. Er man tynn spiser man lite og/eller er veldig aktiv på samme måte som at tjukke spiser mye og/eller er for lite aktiv.

Hvordan er KG-stndardnen? Jeg vil gjerne høre om jeg er å anse som feit eller ikke.

Jeg synes denne beskrivelsen fra Skreppamedleppa sier det veldig greit:

Kg standaren? Har du bmi under 20 er du et barn uten former, typen din er pedofil, du har anoreksi og du ser ut som et skjellet og burde begraves på nærmest kirkegård.

Har du en bmi på over 23 så er du feit som en stranda blåhval, et fettberg uten like som aldri burde bevege deg utenfor din egen husdør fordi du kan skremme folk ihjel.

Kg standaren er absurd, i begge skalaer det er også slike toskete bilder og sitater som handler om å tråkke noen ned slik at en selv kan få sin egen bedretne falske selvfølelse bekreftet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er alltid feite som poster sånne bilder. Kurver er IKKE lik feit.

Anonymous poster hash: fc732...43d

Skjønner ikke når det å være feit ble det samme som å ha former? Irriterende. Og i tillegg er det bare bitre, tjukke, trøstespisende damer som liker slike bilder.

Hoi a duh, generaliser litt mer da. Det var virkelig en voksen inntilling. Hjelpe meg! Ikke det spøtt bedre enn slike postere. Da kunne man jo og sagt; " Det er bare skinnmagre skjelett som ikke spiser annet enn bomull og tab xtra, som misliker slike ting". Like latterlig!

Hva mener du?

Folk sier tynne, så hvorfor ikke si feite? Flere folk som sier tynne istedenfor undervektige.

Anonymous poster hash: 8557c...3ac

Det er en vesentlig forskjell i bakgrunnshistorien, og det som legges bak utrykket. Det vet de fleste.

Når det er sagt er jeg langt ifra begeistret for slike motivasjonspostere selv. Alle har rett til å føle seg komfortabel i egen kropp. Period!

Endret av Cordelia
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit. Jeg er da kvinne? ble ikke født med pupper, men ble da født med vagina? Dumme folk som mobber andre. Om man er feit, tynn, kurvey, høy eller lav, har da ingen ting med å være kvinne?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK... stranda blåhval her, hermed er dere advart til neste gang jeg skal utenfor døra :fnise:

ikke at jeg deler det synet at jeg ser ut som en blåhval, mangler en del tonn

Hee hee som sagt kgs definisjoner på hva en normal kropp er er så snever at det er gale..

Jeg tilhører den andre siden igjen og får høre at jeg ser ut som en 5 klassing da selvsagt som gutt..Galskap og lettere komisk fordi jeg velger å ikke ta det seriøst.

Vi kommer ikke lengre før vi slutter med tøyset og aksepterer at vi er ulike og like flotte og normale alle i hopens.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Tror ikke du skal ta det så alt for seriøst, folk er bare irritert på disse overvektige kvinnene som skal bestemme hva som er ekte kvinner og hva ekte menn liker.

Anonymous poster hash: 3b2e9...ee2

Hvem er "disse overvektige kvinnene" og hvordan vet du at det er dem som står bak? Hva om det faktisk er normalvektige damer med timeglassfasong som står bak? Eller menn med mye fritid? Eller tynne damer som ønsker å skape debatt? Eller vidt forskjellige folk?

Kan ikke folk slutte å irritere seg så veldig over teite bilder på nett og heller ta seg en tur i skogen. Det er sunt for både feite og tynne damer og ekstra sunt for bitre og irriterte damer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sophia21

Kvinner er kvinner verst?

Seriøst, hvordan skal samfunnet bevege seg fremover, og hvordan skal vi få slutt på alt kroppspress om vi selv driver og setter standarder og rakker ned på våre medsøstre?

Jeg er enig, det er rett og slett ufint å hylle en kroppsform ved å rakke ned på en annen. Man kan jo tenke seg at disse bildene kommer som en motvekt mot Twiggy-idealet, og det er forståelig at man vil gjøre et lite opprør. Denne måten er likevel ikke grei, å skrive slikt som "this is attractive, this is not" er, for å gjenta meg selv, rett og slett ufint. Og dobbeltmoralsk. Tynne kvinner blir dratt frem som motvekt nettopp fordi det er det som har vært idealet og blitt forherliget, men ved å gjøre det samme andre veien står man vel i grunn på stedet hvil.

Det er en tresiders tråd om dette nå, og det har blitt diskutert opp og i mente ørtogåtti ganger på KG allerede. Det er tydelig det provoserer, og det er jo ikke rart. Innfallsvinkelen er stygg, frekk og uintilligent. Dessuten reagerer jeg litt på at noen er utnevnt til være talsperson for hva absolutt alle menn foretrekker. Men hva er det som skjer? Joda, akkurat det samme som på disse bildene. Vi rakker ned på en annen kroppsform i stedet, bare se på hvordan en del omtaler overvektige mennesker her. Ikke er jeg sikker på at alle de er overvektige heller, for skreppamedleppa sier det som det er. Det er ekstremt få som er akseptable etter KG-standard, i begge retninger. Dette er en diskusjon som bare går i ring, gang på gang. Vi kommer ingen vei ved å fortsette å være bitcher mot hverandre.

Er du tynn? Ja da har du anoreksia, æsj, spis en bolle.

Har du timeglassfasong og er normalvektig? Haha, det sier alle.

Har du kurver/former? Da mener du vel å si at du er feit, for det er garantert det du er.

Her har vi KG-diskusjonen oppsummert. Er man virkelig nødt til å forsvare hvordan man ser ut, og i tillegg komme med en idiotforklaring fordi noen har bestemt at det snakkes i koder?

Shoot me if I'm wrong, men jeg tror ikke det folk har problemer med egentlig er det slanke idealet eller de som skryter av kurver. Det jeg er lei av er i alle fall å bli fortalt hva jeg skal synes er fint, og hvordan jeg skal se ut. Det skal til enhver tid være en formel på det, skjønner du. Og den er temmelig presis og, her godtas ikke nyanser. Jeg klarer ikke å la være å synes det er absurd at det skal sitte noen et eller annet sted i verden og bestemme hva som er fint. Kroppsideal har gått fra meget smal midje og høyt bryst, til former, til smal midje igjen, så i tillegg små hender og føtter, blek hud, aller helst med synlige blodårer, så kort hår og flatbrystet, så muskuløse og androgyne (hvor teit synes ikke vi skulderputer er i dag??), så skulle kvinner ha former igjen, så skulle man være tynn, så knallbrun, så veltrent og sterk i tillegg til stram og slank, og så skulle vi hive på litt store pupper og store lepper, og nå er mottoet "fit is the new skinny". Vi lures til å tro vi synes noe er pent, men egentlig blir vi fortalt hva som er pent. Det er kun når det gjøres veldig åpenbart at vi reagerer. Det første jeg tenker når noen foretar drastiske (i utgangspunktet varige) endringer med utseendet er "hva om idealet om noen år er det totalt motsatte?". Det har jo skjedd før.

Og hvorfor skal vi legge så mye energi i hvordan andre ser ut, i tillegg?! Hvis folk er fornøyde og har en god helse (og det kan man faktisk ha med både noen kilo "for lite" og noen kilo "for mye", og perfektvektige mennesker kan være usunne) så skjønner jeg ikke hvorfor vi skal fortelle dem at de ikke har lov til å være fornøyde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Real men have curves

Det er dette mange menn ser når veldig overvektige kvinner spyr ut den kvalmen om at "ekte menn liker former ikke bein".

Noen sitter vel å tenker at de liker kroppen til venstre og ikke den til høyre. Eller ingen av de. Jepp akkurat slik som at menn ikke kun liker det ene eller det andre. Ha den kroppen du vil ha og lik den kroppen du vil like.

Anonymous poster hash: 3b2e9...ee2

Det finnes en mellomting mellom et vandrende hjerteinfarkt og mr. sixpack da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes en mellomting mellom et vandrende hjerteinfarkt og mr. sixpack da.

Derfor står det "eller ingen av de". Altså noen foretrekker en mellomting.

Anonymous poster hash: 3b2e9...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt gammel artikkel, men er visst ikke bare folket på KG som har et vridd bilde av hva som er normalvektig:

http://www.forskning.no/artikler/2011/november/305340

I gjennomsnitt vurderte mennene partneren som overvektige allerede ved en BMI på 22,5, selv om retningslinjene mener grensen er 25.

hårreisende synes jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid like gøy å se masse feite damer krangle om hvem som er feitest........



Anonymous poster hash: 9d7f3...c70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...