Gå til innhold

Real women have curves?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lyst til å bitchslappe alle de menneskene som kommer med sånne ordtak. Hva er pointen!?! For å føle seg bedre selv? Nei er ikke bare hunder som går etter beina mine, men og ekte menn. Ser at det er 64 mennesker som har delt det siste bildet på facebook. Fuck you!!!

:glare::twisted::sur::sinna:

http://3.bp.blogspot.com/-ZHCQ1XOxe2g/Ubc6s6rGUNI/AAAAAAAAAqo/8QfLQw2xX_0/s1600/tumblr_m5hdhrywSO1rx6zabo1_500.jpg

http://www.beinglatino.us/wp-content/uploads/2012/04/544436_3098054773885_1308983738_n.jpg

http://i.imgur.com/viiwc.jpg

http://media-cache-ak0.pinimg.com/236x/a8/60/c1/a860c13040486ea38fee2262fe294b82.jpg



Anonymous poster hash: 5d32a...c7f
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså det er pene kropper på bildene. Problemet er vel at man samtidig rakker ned på tynne? Det er jeg enig i at ikke er greit!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt forskjell på bildene da. F eks er dama på det første bildet kjempedigg, og samme med Marilyn Monroe. Men jeg vil ikke si at de er mer digg enn tynne jenter. Jente med pent ansikt, hår og mye sjarm scorer like bra tynne som litt mer fyldige (10-15kg for mye).



Anonymous poster hash: cabb3...a6b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lettere å dytte usikkerhet og negativt fokus over på andre.



Anonymous poster hash: 4d5fd...619
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk.

Spesielt det der: "Menn elsker jo former, og ikke bein) og legger ut bilde av en chubby dame. Former er ikke fett!



Anonymous poster hash: 8557c...3ac
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Fæle bilder. Virker ikke som folk er klar over at ikke alle velger å være tynne. Ikke alle som er tynne er det fordi de ønsker å være size zero.

Veldig synd med denne kroppskrigen kvinner har startet mot hverandre. Man burde heller stå sammen mot kroppspresset og akseptere at man er forskjellig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å fise og drite i buksa...



Anonymous poster hash: 62e80...014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herre Gud. Slutt selv. Noen liker former, noen liker ikke former. Hva er problemet? Er du kraftig/tjukk blir du konfrontert med reklame/ mote/ film verdens ideal hele tiden. Tynn og slank er det som gjelder.

Som en som både har vært overvektig og nå er tynn kan jeg si at som overvektig fikk jeg mange flere komentarer

Endret av Trude.lutt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett av bildene er delt av en jeg kjenner - hun er ikke tykk, men jeg vet hun prover aa gaa ned. I tillegg har hun mer eplefasong, ikke timeglass.

Uansett, jeg stotter 100% kampen mot det sykelige kroppsidealet som regjerer i media. Svaert faa kvinner beholder en tenaaringsfigur langt ut i voksen alder, de er i minoritet. Det er absolutt en kamp som er verdt aa kjempe.

Jeg synes derimot at noen skyter seg selv i foten med uttrykk som "real women have curves". Skal man stotte andre kvinner mot kroppshysteriet, saa er ikke aa rakke ned paa enkelte veien aa gaa. Noen kvinner mangler evnen til aa argumentere for en sak uten aa snakke negativt om enkelte andre kvinner. Det gjelder for saa vidt ogsaa de som mener at kampen mot size 0 trenden bare er noe "feite kvinner snakker om".

Uansett - de fleste kvinner vet at det handler om aa vaere i form og velproporsjonert. Jeg tar meg ikke naer av slike bilder, det er jo litt lett empowerment som fungerer for enkelte.

Aa snakke overdrevent om kurver innebaerer jo et eget form for press, ettersom ikke alle kvinner er saa heldige at fettet paa kroppen gaar til alle de riktige stedene. Tvert imot er de aller fleste kvinner enten eple eller paere, med enten fyldige laar og hofter og smaa pupper eller store pupper men liten rumpe og smale hofter.

Det er lett aa poste bilder av Kim Kardashian og Kelly Brook og faa tommel opp fra menn som synes jenter med pupper og en rumpe aa ta i er langt heitere enn size 0 jentene paa catwalken, hvilket de garantert gjor. Men det unngaar ikke hovedproblemet - at de fleste kvinner foeler at mye av deres verdi som menneske hviler fullstendig paa deres utseende. Tvert imot saa forsterker det problemet.

Endret av Marie90
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner at kurver kan være så mangt når man ser hvem som stort sett deler disse....



Anonymous poster hash: 4d5fd...619
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk som forherliger "real women have curves" er like patetiske som de som forherliger et anoreksitynt ideal.



Anonymous poster hash: 04edc...7c4
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De bildene der var morsomme. Skal poste samtlige på veggen min.

Betre med fett på kroppen enn tomt i hodet!



Anonymous poster hash: 52407...806
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

De bildene der var morsomme. Skal poste samtlige på veggen min.

Betre med fett på kroppen enn tomt i hodet!

Anonymous poster hash: 52407...806

butthurt much? :fnise:

Anonymous poster hash: 3b2e9...ee2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen folk er jo naturlig petite, andre er naturlig med en del former. Noen er atletisk bygd og andre er spebygd.
Disse kroppstypene, og flere andre, vil jo se ulike selv med like mye/lite trening og som normalvektige.

Jeg er for at man kanskje skulle hatt et litt høyere fokus på at kropper er ulike og det å være normalvektig er bra. Det er mange som har for mye, og mange som har for lite. Ingen av delene er særlig sunt i lengden. Men måten å prøve å få et sunt kropsfokus på er jo ikke å hakke ned på de som er tynne eller fremelske de som har litt mye.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morosamt korleis de ikkje reagerar på korleis me frå fødsel av vert fortalde at ein ikkje kan vere stor og vakker samstundes.

Eg har sjølv kropp so ein tolvåring og eg tykkjer at dersom eins kompliment er avhengig av å rakke ned på nokon andre er det ikkje noko verdt, men eg kan óg sjå dobbeltmoralen i å byrje å skrike når det for ein gongs skuld er større kroppar som vert hylla på bekostning av dei tynne.

Ja til representering av alle kroppar, seier no eg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...