Gå til innhold

Verdiløse barn

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sjukt dårlig ironi. Skulle det være morsomt, provoserende, tankevekkende?

Videoannonse
Annonse
Gjest New_Girl
Skrevet

Sorteringssamfunn...Jeg skjønner ikke hva dere mener når dere skriver det. De som er syke på en eller annen måte og som allerede er her skal selvfølgelig behandles med respekt og på lik linje med friske mennesker. Men man trenger da ikke syke mennesker i samfunnet? Det er vel ikke et mål i seg selv å få syke barn for å "berike" samfunnet? De fleste syke vil jo være friske? Eller skal man slutte å finne kurer?

Nå er man så heldig at man har rett til selvbestemt abort her i Norge og man har dermed muligheten til å ikke føde flere syke barn enn man må. Jeg fatter ikke at det skal være negativt.

Har man først født et sykt barn så gjør man det man kan for å ta vare på deg og gi det så mange muligheter til et bra liv som mulig. Men jeg nekter å ha dårlig samvittighet for at jeg heller vil ha et friskt barn.

• Liker 5
Gjest Mary Quant
Skrevet

Sorteringssamfunn...Jeg skjønner ikke hva dere mener når dere skriver det. De som er syke på en eller annen måte og som allerede er her skal selvfølgelig behandles med respekt og på lik linje med friske mennesker. Men man trenger da ikke syke mennesker i samfunnet? Det er vel ikke et mål i seg selv å få syke barn for å "berike" samfunnet? De fleste syke vil jo være friske? Eller skal man slutte å finne kurer?

Nå er man så heldig at man har rett til selvbestemt abort her i Norge og man har dermed muligheten til å ikke føde flere syke barn enn man må. Jeg fatter ikke at det skal være negativt.

Har man først født et sykt barn så gjør man det man kan for å ta vare på deg og gi det så mange muligheter til et bra liv som mulig. Men jeg nekter å ha dårlig samvittighet for at jeg heller vil ha et friskt barn

Til din informasjon: Downs syndrom er ikke en sykdom.

Gjest New_Girl
Skrevet

Til din informasjon: Downs syndrom er ikke en sykdom.

Beklager at jeg ikke skrev sykdom/handicap/syndrom i alle setninger. Det kommer godt nok frem hva jeg mener likevel.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Bra innlegg TS!! :)

Endret av Skogsprinsessa
Skrevet

Jeg mener at man skal passe seg for hvordan man snakker når man vet at der ute sitter det helt oppegående mennesker med Downs, deres foreldre, søsken og annen familie .. Hvor sårende må det ikke være å lese at så mange vil ta abort om de ble gravide med et Downs-barn - så kommer det lange tirader om alt som ødelegges om man bærer fram et slikt barn.

Da kan man strengt tatt ikke diskutere dette temaet i det hele tatt da? Så da lurer jeg på hvorfor det startes tråd etter tråd om det?

Anonymous poster hash: 7b6f1...e1b

Skrevet

Sjukt dårlig ironi. Skulle det være morsomt, provoserende, tankevekkende?

Det kommer an på hvordan du stiller deg til saken. Dette er utsagn fra debattene som har vært her de siste dagene. Mange pynter på det, men om man skreller bort svadaen så er det i bunn og grunn dette mange mener.

Er alle innlegg her inne morsomme, provoserende eller tankevekkende? Må de være det? Du kan jo heller bare klikke deg inn i de festlige navnetrådene eller er-jeg-gravid trådene dersom dette ikke er noe interessant for deg.

Anonymous poster hash: 0c311...d9e

Skrevet

Jeg mener at man skal passe seg for hvordan man snakker når man vet at der ute sitter det helt oppegående mennesker med Downs, deres foreldre, søsken og annen familie .. Hvor sårende må det ikke være å lese at så mange vil ta abort om de ble gravide med et Downs-barn - så kommer det lange tirader om alt som ødelegges om man bærer fram et slikt barn.

Og jeg mener man generelt skal holde seg for god til å dømme andre mødre/foreldres valg om de har tatt abort når barnet har vist seg å være alvorlig sykt. Hvor sårende tror du ikke det er for dem å høre at de har vært egoistiske, eller at de har valgt det "lette" livet?

Ut ifra hva enkelte har skrevet i den andre tråden er det like mange som på død og liv skal pårope seg autoriteten til å fortelle andre hva slags valg som er riktig.

Anonymous poster hash: 35e7d...94f

• Liker 3
Skrevet

Det kommer an på hvordan du stiller deg til saken. Dette er utsagn fra debattene som har vært her de siste dagene. Mange pynter på det, men om man skreller bort svadaen så er det i bunn og grunn dette mange mener. Er alle innlegg her inne morsomme, provoserende eller tankevekkende? Må de være det? Du kan jo heller bare klikke deg inn i de festlige navnetrådene eller er-jeg-gravid trådene dersom dette ikke er noe interessant for deg. Anonymous poster hash: 0c311...d9e

Klarer ikke ta deg alvorlig når du tillegger folk meninger du skulle ønske de hadde (for da virker du så mye bedre selv)

Skrevet

Beklager at jeg ikke skrev sykdom/handicap/syndrom i alle setninger. Det kommer godt nok frem hva jeg mener likevel.

Ja, hva du mener er veldig tydelig.

Du vil ikke ha en sjuk unge, og du leer ikke et øyelokk om du må abortere en unge så lenge du slipper bryet med en downser. I bunn og grunn syntes du de er nytteløse og du syntes det er kjipt for de som er så uheldige å få en av disse feilvarene. Vi har skjønt det. Slapp av!

• Liker 1
Skrevet

Ja, hva du mener er veldig tydelig.Du vil ikke ha en sjuk unge, og du leer ikke et øyelokk om du må abortere en unge så lenge du slipper bryet med en downser. I bunn og grunn syntes du de er nytteløse og du syntes det er kjipt for de som er så uheldige å få en av disse feilvarene. Vi har skjønt det. Slapp av! Anonymous poster hash: 0c311...d9e

For en flott debatteknikk. Dette ganger virkelig saken din!

:ironi:

• Liker 4
Gjest New_Girl
Skrevet

Ja, hva du mener er veldig tydelig.

Du vil ikke ha en sjuk unge, og du leer ikke et øyelokk om du må abortere en unge så lenge du slipper bryet med en downser. I bunn og grunn syntes du de er nytteløse og du syntes det er kjipt for de som er så uheldige å få en av disse feilvarene. Vi har skjønt det. Slapp av!

Jeg burde jo skjønt at du ikke var ute etter en diskusjon, kun å demonisere de som ville valgt annerledes enn deg.

• Liker 4
Skrevet

Klarer ikke ta deg alvorlig når du tillegger folk meninger du skulle ønske de hadde (for da virker du så mye bedre selv)

Kanskje du skal lese debattene før du kommer med slike kommentarer. Dette er meninger som er skaset ut fra div. debatter. Og jeg gir blanke i om ikke DU tar meg alvorlig, Silf

• Liker 1
Skrevet

For en flott debatteknikk. Dette ganger virkelig saken din!

:ironi:

Debatt teknikk? Skrell bort svadaen og det er hva du sitter igjen med. Slutt å være så jævla forbanna politisk korrekt.

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du skal lese debattene før du kommer med slike kommentarer. Dette er meninger som er skaset ut fra div. debatter. Og jeg gir blanke i om ikke DU tar meg alvorlig, Silf Anonymous poster hash: 0c311...d9e

Vis meg ordrett sitat som sier det du skriver her (og som ikke er skrevet av troll eller som ironi) og jeg skal tro deg. Inntil da, glem det.

Og jeg er ikke den du tydeligvis tror jeg er.

Skrevet

Jeg burde jo skjønt at du ikke var ute etter en diskusjon, kun å demonisere de som ville valgt annerledes enn deg.

Du har vel skrevet akkurat det samme i samtlige debatter her inne, har du ikke? Vi har fått det med oss nå: Du vil ha en frisk unge. PUNKTUM.

Skrevet

Haha, ærlig talt. Det her hadde vært et slags poeng hvis det ga uttrykk for holdninger som faktisk lignet på de som ytres i de aktuelle trådene. Det gjør det ikke. Det folk sier er at de, hvis mulig, ønsker å ha et så funksjonsfriskt barn som mulig.

De protesterer også på den tilsynelatende nærmest gudegitte idéen om at "VI trenger alle like mye, for vi utfyller hverandre perfekt". Vi gjør ikke det. Vi skal ikke drepe de som ikke betaler inn mer til statskassen enn de tar ut, det er det absolutt ingen som engang har insinuert. Det man sier er at man, når mulig, ønsker at flest mulig mennesker skal være funksjonsfriske. Det er da faen meg ikke i nærheten av det barbariet TS prøver å fremstille det som.

Tråder som dette viser at det er tydelig at man har gitt opp fornuft og gått over til å desperat forsøke å spille på folks følelser. Ikke appellere til dem, men skamløst spille på dem. Det er bare pinlig.

Anonymous poster hash: e0d01...423
  • Liker 5
Skrevet

Vis meg ordrett sitat som sier det du skriver her (og som ikke er skrevet av troll eller som ironi) og jeg skal tro deg. Inntil da, glem det.

Og jeg er ikke den du tydeligvis tror jeg er.

Les debatten her på barn og familie f.eks om "verdien" noen mener disse ungene har. Jeg orker ikke bruke tid på å klippe og lime fra x-antall innlegg fordi du ikke gidder å lese. Jeg bryr meg ikke om ikke akkurat du tror folk har skrevet det. De som har lest debattene har fått det med seg.

Gjest New_Girl
Skrevet

Du har vel skrevet akkurat det samme i samtlige debatter her inne, har du ikke? Vi har fått det med oss nå: Du vil ha en frisk unge. PUNKTUM.

Ja, det vil vel alle? Eller skal jeg konkludere med at du ønsker et sykt barn?

Jeg visste ikke at det var en begrensning på hvor mange tråder om samme tema jeg kunne delta i. Da burde du kanskje ikke ha opprettet den ørtende tråden om det samme i utgangspunktet, eller?

• Liker 1
Skrevet

Les debatten her på barn og familie f.eks om "verdien" noen mener disse ungene har. Jeg orker ikke bruke tid på å klippe og lime fra x-antall innlegg fordi du ikke gidder å lese. Jeg bryr meg ikke om ikke akkurat du tror folk har skrevet det. De som har lest debattene har fått det med seg. Anonymous poster hash: 0c311...d9e

Jeg har lest alle debattene jeg, men ikke fått med meg noe i nærheten det du hevder her. Så inntil du kommer med bevis på det må meg bare tolke det på samme måte som ab over her: som en skamløst appell til følelser uten noe som helst rot i virkeligheten.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...