Gå til innhold

Azorene, Malta, Madeira, Scicilia, Sardinia?

Gjest glamourgirl

Anbefalte innlegg

Gjest glamourgirl

Tenker ferie, og lurte på om noen av dere girlies hadde erfaring med noen av disse i juli!

Takker!

Glammy :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke vært noen av stedene jeg :oops: så jeg burde vel ikke si noe..... men har en venninne som var på Azorene ... og som anbefaler det veldig veldig veldig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg har heller ikke vært på noen av stedene men kjenner flere som har vært på scicilia som sier det er hlet fantastisk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest glamourgirl
Halvtårsjubileum? :wink:

:sjarmor: neste helg, da har jeg ordna allerede! Bestillt hotellrom 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg drømmer om å reise til Madeira eller Azorene selv, men har ikke vært der.

Jeg har imidlertid vært på Malta, og det er en øy jeg kan anbefale. Det er riktignok ikke noe særlig sandstrender der, mest klippestrender. Men jeg likte klippene godt. Hvis dere ikke har med småbarn er det nesten vel så bra som sand.

Malta har en god del severdigheter å by på. Middelalderbyen Mdina er kjempekoselig. Og en båttur med bading i den blå lagune på den lille øya Comino er flott. Jeg har ikke sett så turkist vann noe annet sted før (og jeg har blant annet vært i Mexico, men selv der var det ikke så turkist).

God tur uansett hvor du reiser. Men husk at det kan være veldig varmt på disse stedene i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Takk skal du ha for tips Ingeline! Skal ta vare på det du sa, hvis det blir Malta!

Klem Glammy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Sicilia: var der i 2002 og bodde i en by som heter Taormina. Litt dyrt, men guri for en deilig tur og nydelig øy da :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Sicilia: var der i 2002 og bodde i en by som heter Taormina. Litt dyrt' date=' men guri for en deilig tur og nydelig øy da :wink:[/quote']

Dette er meg dette da :) Kan anbefale Sicilia på det aller varmeste. Er mase å se der dersom man er interessert i historie + noen deilige små strender hvor man må ta taubane ned spesielt i Taormina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på Sicilia, Sardinia og Malta. Jeg likte meg godt alle stedene, men holder kanskje en knapp på Sardinia. Her er det en ganske kul og avslappet atmosfære. Jeg var bare helt sør på Sardinia, i områdene rundt Cagliari.

Selv om Malta var bra, syntes jeg landskapet var litt tørdt og goldt. Litt mer hektisk stemning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
Annonse

Vi har vært på Madeira. Det er kjempe fint der. Masse fin natur. Kan anbefale folk å reise dit. Men vil anbefale å lei bil en uke hvis du/dere skal vær der i 2 uker. Og f.eks bo på andre siden av øya. Dra en dagstur til Porto Santo, vil ikke anbefale å vær der en uke. Med mindre du vil bare ligg på stranda og sole deg. For det er ikke mye annet og gjør der.

Men det er steiner og klipper på Madeira ikke mye sand. Men på Porto Santo er det sand strand.

Men dra rundt på hele øya, på Madeira vil jeg anbefale på det sterkeste. Selv om veiene ikke er de beste bestandig og at de som bor der fast kjører som noen svin. Men det er bare å vær forsiktige. :)

Ellers så er det bare å sende en privat melding hvis der er noe mer du lurer på.

Å forresten var å spiste en plass der har de kjempe god biff på stein, som man steker selv.. Anbefaler det! :danse:

Jeg vil tilbake!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Vi har vært på Madeira. Det er kjempe fint der. Masse fin natur. Kan anbefale folk å reise dit. Men vil anbefale å lei bil en uke hvis du/dere skal vær der i 2 uker. Og f.eks bo på andre siden av øya. Dra en dagstur til Porto Santo, vil ikke anbefale å vær der en uke. Med mindre du vil bare ligg på stranda og sole deg. For det er ikke mye annet og gjør der.

Men det er steiner og klipper på Madeira ikke mye sand. Men på Porto Santo er det sand strand.

Men dra rundt på hele øya, på Madeira vil jeg anbefale på det sterkeste. Selv om veiene ikke er de beste bestandig og at de som bor der fast kjører som noen svin. Men det er bare å vær forsiktige. :)

Ellers så er det bare å sende en privat melding hvis der er noe mer du lurer på.

Å forresten var å spiste en plass der har de kjempe god biff på stein, som man steker selv.. Anbefaler det! :danse:

Jeg vil tilbake!!!

jeg slutter meg til deg!

har selv vært der flere ganger, og blir aldri lei!

madeira gir deg alt på en gang: sol og bad, storby og shopping, og nydelig natur med gode turmuligheter for den som ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest reiselysten

Hei!

Kan jeg spørre dere hvilket hotell dere har brukt på Madeira? Og når reiste dere? Noen som vet om det er for kaldt i begynnelsen av januar? Det står i reisekatalogen at det er 19 grader da, men jeg vet ikke hvordan været er ellers.

Håper på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi reise i fjor i begynnelsen av juni...

Det var varmere i norge, når vi kom hjem en der... jeg ville ikke ha reist dit i januar... ville ha reist når det er varmest der nede. Kanskje fordi jeg vil ha det varmt i syden, og ikke varmere i Norge.

Vi lå på et hotell som heter Pestana Carlton Madeira, i Funchal men var der bare en uke. Så lå vi på en villa på andre siden av øya en uke. Som heter Quinto Do Arco, da er man nødt til å ha egen bil.

Det er kjempefint der, eneste minuset er at du er på landet og det høres, folkene som bor rundt der kan ikke noe særlig med engelsk og man kan ikke kastedopapir i do, men i ei bøtte med lokk. Men jeg trivdes veldig godt der!

Har så lyst å dra tilbake når det er raketter på kaia(Funchal), for da er det masse folk der og de selger masse forskjellig godt mat! De hadde ordentlig folk som ordnet til rakettene vær søndag i alle fall i juni.

Men vil anbefale dere til å se på hjemmesiden til Madeira for å finn ut når det skjer ting der!

Ha en god tur hvis noen finner ut at de vil dra dit! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...