Gå til innhold

Hvordan åpner jeg panseret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ahem, nå føler jeg meg veldig blond, men...
Jeg har en Suzuki Swift 2006-modell, og må fylle på spylevæske.

Jeg har ikke "bruksanvisningen" til bilen, og har ikke hatt behov for å åpne panseret før nå. Har ikke hatt bilen så veldig lenge.

Så, hvordan får jeg opp det jævla panseret??

Er det et spesielt sted jeg må ta, er det hendel inne i bilen?

Hjeeeelp :)



Anonymous poster hash: 49395...e97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er den under rattet, ned mot knærne?

Hvordan skal den se ut?? :klo:

Noe lignende som den for å åpne bensinluka?

Anonymous poster hash: 49395...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

knappen har vanligvis et lite "bilde" av en bil med åpent panser



Anonymous poster hash: c070e...f63
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gah, jeg finner deb fortsatt ikke! Fant bare den for å justere ratthøyden?

Ts

Anonymous poster hash: 49395...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tydeligvis ganske rar plassering på disse på suzuki..

Se på førersiden og under rattet, kan hende den sitter veldig kronglete til :P Den kan forøvrig være på venstresida også, på panelet der gjerne litt gjemt under på nedsida. De pleier å være merka ganske godt altså. Men du må nok bøye deg litt ned og kikke litt :)

Når du har funnet denne, så vær obs på at når du skal åpne panseret er det ofte en liten "flik" du må dra i for at panseret skal åpne seg :) Sitter som oftest i grillen på bilen eller lignende. (Den er der for at panseret ikke skal fly opp hvis du kommer borti hendelen mens du kjører.. bare sånn hvis du lurte :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ahem, nå føler jeg meg veldig blond, men...

Jeg har en Suzuki Swift 2006-modell, og må fylle på spylevæske.

Jeg har ikke "bruksanvisningen" til bilen, og har ikke hatt behov for å åpne panseret før nå. Har ikke hatt bilen så veldig lenge.

Så, hvordan får jeg opp det jævla panseret??

Er det et spesielt sted jeg må ta, er det hendel inne i bilen?

Hjeeeelp :)

Anonymous poster hash: 49395...e97

Har du kjøpt bilen privat? Instruksjonsboken pleier å ligge i hanskerommet. Har du sett etter der? Du må skaffe deg det, det er sikkert mye du kommer til å få bruk for å finne ut av.

Endret av Arabella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært borti Suzuki, men de andre bilene jeg hat hatt, har det vært en spak jeg kan dra i på Venstre side, nesten nede ved beina, på den siden som førerdøra er. I tillegg til en tapp jeg må trykke på i grill/under panseret.

Prøv å se i instruksjonsboka for den bilen du har. :)

Anonymous poster hash: ff38e...dd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde skrevet bilmerke og -modell i tittel, slik at de som har lik bil klikker seg inn.



Anonymous poster hash: 5532b...bb4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har funnet hendelen! Men den sitter jo bom fast? Jeg har prøvd å dra i drn, vri på den, dytte den opp eller ned, men ingenting skjer? Er litt redd for å ødelegge noe ved å bryte på den..

Ts

Anonymous poster hash: 49395...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, jeg har funnet hendelen! Men den sitter jo bom fast? Jeg har prøvd å dra i drn, vri på den, dytte den opp eller ned, men ingenting skjer? Er litt redd for å ødelegge noe ved å bryte på den..

Ts

Anonymous poster hash: 49395...e97

Du skal dra ganske hardt i den. Det hender de sitter ordentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Ok, jeg har funnet hendelen! Men den sitter jo bom fast? Jeg har prøvd å dra i drn, vri på den, dytte den opp eller ned, men ingenting skjer? Er litt redd for å ødelegge noe ved å bryte på den..

Ts

Anonymous poster hash: 49395...e97

Jeg foreslår at du spør om hjelp på en bensinstasjon. Du trenger kanskje hjelp til å finne ut hvor du skal fylle på spylevæske, også ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, jeg har funnet hendelen! Men den sitter jo bom fast? Jeg har prøvd å dra i drn, vri på den, dytte den opp eller ned, men ingenting skjer? Er litt redd for å ødelegge noe ved å bryte på den..

Ts

Anonymous poster hash: 49395...e97

Du må ta litt tak i den :) Det sier popp når panseret åpner seg så merker du fort om du har gjort det riktig :P Skal mye til å ødelegge den hendelen der altså..

Vet du hvor du fyller på spylevæske forresten? :fnise: Så du ikke fyller på kjølevæska istedet, har ei venninne som presterte i å gjøre det en gang nemlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vet hvor jeg skal spyle, det er ett sånt symbol på lokket. Nå måtte jeg ut å kjøre i dag (uten spylevæske, frontruta er lite fin), men skal prøve igjen når jeg kommer hjem. Ett blondt spørsmål til; må motoren være varm eller kald når jeg fyller på?

Ts

Anonymous poster hash: 49395...e97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker å være et blått lokk, med symbol vindusviskere.



Anonymous poster hash: 5b718...265
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...