Gå til innhold

Lese til teoriprøven uten å faktisk lese?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har mange venner som påstår at de bestod teoriprøven til førerkortet klasse B uten å faktisk lese i teoriboka. De sier at det holdt fint med disse prøvene man tar på nettet.

Jeg skal snart ta førerkortet, men mangler motivasjon til å lese, og tenker derfor at jeg kanskje skal bestille tilgang til en slik prøve på nett. Det jeg lurer på er om dere mener at det holder? Jeg vil gjerne slippe å stryke (hvem liker egentlig å stryke?), men trenger jo ikke å ha 0 feil heller.



Anonymous poster hash: f7ceb...442
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Altså, den boken er så kort og enkel at jeg ser virkelig ikke problemet. Du leser 20 sider på en halvtime… Uten å ha lest teorien har du ingenting ute i trafikken å gjøre.



Anonymous poster hash: 3b98f...49f
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer langt med å ta disse testene, men du skal jo helst ha lest "pensum" for å lære hva som er riktig å svare på testene. Jeg tror du kommer lenger om du faktisk leser boka, og tar testene etterpå / eventuelt underveis. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Last ned teoriprøven på tlf. Funker myeee bedre enn å lese boka. Jeg og vennene mine besto på første forsøk bare ved hjelp av den appen. Du får forklaring også som du bare screenshotter og leser på senere hvis det er vanskelig



Anonymous poster hash: 41027...b59
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teoriprøven går ikke gjennom alle viktige områder. Men du må gå gjennom alle de viktige områdene og KUNNE DISSE for å ha noen på veien å gjøre.
Enten tar du fatt på boka, ellers så får du bruke beina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen min har kjøpt et "nettkurs" gjennom ATL (autoristerte trafikklæreres landsforbund?) til 500 kr (rabattert pris gjennom kjøreskolen)

Der blir alle temaene gjennomgått i moduler, det blir små prøver etter hver modul, og han får tilgang til teoritester.

Dette er langt bedre for ham, enn å lese i boken!



Anonymous poster hash: 5aa74...2eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg har funnet ut er effektivt for meg når jeg skal pugge til en prøve, er å ta tester også slå opp i boka for å finne svar. Jeg husker nemlig mye bedre hva som er korrekt når jeg har fått fremstilt en reell problemstilling og må finne svaret selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok disse testene på nettet. De er perfekte for oss som ikke klarer å lære fra boken. Ta prøvene til du får bare 0-3 feil maks hver eneste gang. Repeteringen av spørsmålene og svarene gjør at teorien sitter på en annen måte. Dessuten er ikke spørsmålssammensettingen helt likt som på Biltilsynet, så du er uansett nødt til å lære deg hvordan du skal lese spørsmålene. Spørsmålene kan oppfattes på flere måter. Jeg hadde ikke klart å ta teorien uten disse netttestene.

Lykke til ts! :blomst:



Anonymous poster hash: d55af...3a6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som funka for meg var å lese boka i kombinasjon med prøver på Internett. I tillegg syntes jeg også at det hjalp å sette teori ut i praksis når jeg øvelseskjørte. Lærte liksom litt mer da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker du at målet er å bestå prøven? Hva når du står på oppkjøringa og ikke har peiling på regler som står i den boka? Og hva når du sitter alene som sjåfør og ikke kan spørre sidemannen om hvor du kan parkere? Kjenner jeg blir provosert av deg, latskapen lenge leve. Hvis du har så lite motivasjon så får du heller vente til du får det eller bruke beina/bussen for resten av livet.

Jeg vil absolutt ikke møte deg i trafikken om du bare skal "satse på testene" for å bestå teorien.



Anonymous poster hash: 84e94...b30
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker du at målet er å bestå prøven? Hva når du står på oppkjøringa og ikke har peiling på regler som står i den boka? Og hva når du sitter alene som sjåfør og ikke kan spørre sidemannen om hvor du kan parkere? Kjenner jeg blir provosert av deg, latskapen lenge leve. Hvis du har så lite motivasjon så får du heller vente til du får det eller bruke beina/bussen for resten av livet.

Jeg vil absolutt ikke møte deg i trafikken om du bare skal "satse på testene" for å bestå teorien.

Anonymous poster hash: 84e94...b30

Nå er du bare teit. Selv sjåførlærerne til meg og mine venner anbefalte oss å bruke denne muligheten mest mulig. Det er ingen som kan ta teori på biltilsynet uten å ha tatt alle de andre kursene som kreves. Folk lærer teori på forskjellige måter. Din måte er ikke nødvendigvis den eneste rette måten.

Anonymous poster hash: d55af...3a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok også prøvene på nett tusen ganger. Det er mange forskjellige spørsmål og man får forklaring på svaret som er rett. Man lærer jo det som står i boken, men på en litt annen måte. For meg fungerte det kjempe bra.

Anonymous poster hash: 31565...1bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du er motivert for å ta lappen, vil jeg anbefale deg å lese gjennom boken slik at du har den i bakhodet. Så kan du ta tester på nettet etterpå. Alle er forskjellige og selvom dine venner sier at de ikke trengte boka, kan det være at du trenger det for det om.

Vet om flere som tok teorien uten å lese boka fordi ALLE vennene deres sa at det var lett og de klarte det uten bok - resultatet ble stryk..

Men det er jo du som skal ta teorien og vet nok selv hva som er best for deg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker du at målet er å bestå prøven? Hva når du står på oppkjøringa og ikke har peiling på regler som står i den boka? Og hva når du sitter alene som sjåfør og ikke kan spørre sidemannen om hvor du kan parkere? Kjenner jeg blir provosert av deg, latskapen lenge leve. Hvis du har så lite motivasjon så får du heller vente til du får det eller bruke beina/bussen for resten av livet.

Jeg vil absolutt ikke møte deg i trafikken om du bare skal "satse på testene" for å bestå teorien.

Anonymous poster hash: 84e94...b30

TS her.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva du mener. Det er sannsynligvis flere enn du tror de rute som kun brukte teoriprøver over nettet for å bestå teorien.

Jeg MÅ ha oppgaver for å lære, og det å bare lese i en bok funker ganske enkelt ikke så godt for meg. Det går inn, og rett ut igjen. Jeg klarer ikke å konsentrere meg skikkelig om det jeg leser, og har fått konstatert konsentrasjonsproblemer av helsepersonell.

Sjåførlæreren min sier at jeg er en av de flinkeste elevene hun har hatt på flere år, så jeg vil påstå at selve kjøringen min er ganske bra (ikke perfekt, men bra i forhold til andre på min alder).

Anonymous poster hash: f7ceb...442

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg kunne ikke brydd meg mindre om hva du mener. Det er sannsynligvis flere enn du tror de rute som kun brukte teoriprøver over nettet for å bestå teorien.

Jeg MÅ ha oppgaver for å lære, og det å bare lese i en bok funker ganske enkelt ikke så godt for meg. Det går inn, og rett ut igjen. Jeg klarer ikke å konsentrere meg skikkelig om det jeg leser, og har fått konstatert konsentrasjonsproblemer av helsepersonell.

Sjåførlæreren min sier at jeg er en av de flinkeste elevene hun har hatt på flere år, så jeg vil påstå at selve kjøringen min er ganske bra (ikke perfekt, men bra i forhold til andre på min alder).

Anonymous poster hash: f7ceb...442

Da anbefaler jeg deg det nettkurset som jeg snakket om litt lenger oppe i tråden.

Anonymous poster hash: 5aa74...2eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjør på med teoritentamen.no. Hvis du likevel vet at du ikke klarer å lese boka, så syntes jeg det er grunn nok til å ikke bruke tid på det. Jeg åpna ikke boka, tok bare masse tester. Bestod på første forsøk med 1 feil. Lykke til :)



Anonymous poster hash: 3fc50...413
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du bare teit. Selv sjåførlærerne til meg og mine venner anbefalte oss å bruke denne muligheten mest mulig. Det er ingen som kan ta teori på biltilsynet uten å ha tatt alle de andre kursene som kreves. Folk lærer teori på forskjellige måter. Din måte er ikke nødvendigvis den eneste rette måten.

Anonymous poster hash: d55af...3a6

Alle kan ta teori hos VEGVESENET uten å ha tatt alle kursene som kreves. Vet du hvorfor? Det kreves ingen kurs for å ta teori. Dog må du ha tatt alle trinnene for å kunne stille til praktisk prøve. Learn the difference.

Du sier "Folk lærer teori på forskjellige måter. Din måte er ikke nødvendigvis den eneste rette måten" Dette stemmer men da kan du ikke kalle overnevnte teit. Da er det du som er teit og jeg vil heller ikke møte deg i trafikken om du bare pugger spm, består og kaster deg ut i trafikken. Du skal fortsette med lesingen etter bestått teoriprøven, for den er relevant for utviklingen i trinnene. Dessuten så er det jo selvfølgelig opp til deg hvordan du tilnærmer deg stoffet, men sørg i det minste for å kunne sette det ut i praksis i ettertid.

Anonymous poster hash: 48ebb...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Jeg har mange venner som påstår at de bestod teoriprøven til førerkortet klasse B uten å faktisk lese i teoriboka. De sier at det holdt fint med disse prøvene man tar på nettet.

Jeg skal snart ta førerkortet, men mangler motivasjon til å lese, og tenker derfor at jeg kanskje skal bestille tilgang til en slik prøve på nett. Det jeg lurer på er om dere mener at det holder? Jeg vil gjerne slippe å stryke (hvem liker egentlig å stryke?), men trenger jo ikke å ha 0 feil heller.

Anonymous poster hash: f7ceb...442

er fint å bruke disse testene på nettet men er greit å ha boken for hånden slik at du kan slå opp i den og lettere huske svarene.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk det holder å kun øve seg på nettprøver på nettet for å bestå teoriprøven.

Faktisk har strykprosenten på teoriprøven gått ned fra 60% til 40% fra 2007 til 2013. Tror nok mye av grunnen til dette er nettprøvene på nettet.

Mange av de spm du får på prøven hos statens vegvesen er jo nesten identiske med de du øver deg på nettet. Av den prøven jeg tok så er jeg sikker på ihvertfall 50% av spm var identiske med de jeg gikk gjennom på teoritentamen.no. Og det er jo ikke helt bra.. Da blir det til man svarer riktig på et spm fordi du kun gjenkjenner spm men ikke grundig teorien rundt spørsmålet.

Tror Statens Vegvesen kanskje har sovet litt og ikke giddet å lage nye nok spørsmål.



Anonymous poster hash: cecfa...44d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...