Gå til innhold

Hvorfor denne tilbedelsen av folk i idretten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er SÅ enig med deg, ts! Hele nasjonen oppfører seg som en patetisk saueflokk når det er sport på tv, spesielt når det er OL. Jeg kan ikke forstå at det er så voldsomt spennende å se andre vinne medaljer. Det er rett og slett skuffende å se hvor overfladiske og enkle mine medmennesker er når det kommer til stykket. :(



Anonymous poster hash: 0192b...1ac
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det henger sammen med hva folk er interessert i TS.

Norge har kultur for kakao, appelsin, flagg, folkefest rundt vinterarrangementer. Inngangsbilletten er liten, du må ikke engang være aktiv selv.

Norge har ikke hatt opera i mange år, og klassisk musikk, såkalt kunstmusikk har et snobbete stempel, og et ufortjent rykte som mer høyverdig, enn musikk som inneholder annen type sang og synth. Dette går imot norsk kultur, som i mange, mange år har vært anti-elitistisk.

Billedkunst og performance art er noe som de færreste nyter, noe som er fremmed for folk flest, noe som er forbeholdt de som er interessert i å skape noe selv, eller som er interessert i den type mennesker, og uttrykksformer.

Idretten er narsissistisk, og er den mest legitime måten å dyrke seg selv, kroppen sin, og egoet sitt. Den er målbar, og det er lite annet i livet som er målbart, og som gir deg en objektiverbar mulighet til å være best på. Samtidig kan man dekke seg bak at det handler om sunnhet og bredde. Idretten er som skapt for Norge.

Nå skal jeg trene litt før det er for sent.

Takk! Alt du sier er jo helt opplagt, men jeg har faktisk aldri tenkt på det på den måten før.

Nå som jeg forstår det kan jeg bare gå tilbake til å se ned på dem.

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke kun i idrett. Mennesker og alle andre dyr trenger alltid en leder å se opp til.

I Norge har vi Kongen og Statsministeren. Uten disse lederne hadde det vært kaotisk i Norge.

Justin Bieber er også en leder. Han er lederen for beliebers.

Det er folket som velger lederne. Enten det er Jesus, Kong Harald, Hitler eller Ghenghis Khan. De kommer alltid til å idolisere andre flinke mennesker, fordi flinke mennesker viser tegn på lederegenskaper.

For eksempel at Jesus har blitt gjenfødt i Russland. Denne Jesus fyren leder folket til å leve et liv uten strøm og teknologi. Kvinner mister jomfrudommen ved et ekteskap, og de kan sex kun etter å ha giftet seg. Folk lever i harmoni og Jesus leder befolkningen og viser sterke leder egenskaper.

Bare se på hele dokumentaren så skjønner dere hva jeg mener.

Supermodeller er også ledere. De har fin kropp og er flink til å se bra ut på bilder. Dermed kommer mange yngre mennesker til å idolisere dem.

Det finnes mange forskjellige ledere. Religiøse ledere, sex ledere, militær ledere [generaler], konger! Ledere og lederegenskaper kommer i mange forskjellige former. Så lenge man er flink i noe. Så kommer folk til å idolisere og de kommer til å forvente at denne flinke personen skal lede dem.

Har man en god egenskap! Flink i matematikk, maling og kunst, lede soldater osv. Hva som helst egenskap. Så kommer andre til å idolisere og forvente at man skal lede dem. Slik har det vært i tusenvis av år. Fra Viking konge til Viking Konge osv.

Endret av Jetlag
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...