Gå til innhold

Hvorfor denne tilbedelsen av folk i idretten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bah. Nå får det snart holde. Jeg er så lei av at ALLE (ja, faktisk! Er jeg den eneste?!) går helt bananas hver eneste gang en person med altetiske talenter leer på en lillefinger. Hvorfor? Nei, jeg mener det. HVORFOR?

Og ikke bare får de medaljer og pokaler og stående applaus og folk som får spontan orgasme i sofaen av deres PERSONLIGE seier... Neida, de må selvsagt ha en egen prisutdeling også!!

What?!

Så det holdt ikke at Marit Bjørgen har fått x antall medaljer (og dermed ettertrykkelig bevis på at hun er BEEEEST!), men hun må også få en pris?

Bah!



Anonymous poster hash: 766eb...35b
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig. Det er ikke et sunnhetstegn naar en kultur er anti elite innen de fleste omraader unntatt idrett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Ja, synes hun skal få en pris når hun er så flink jeg :) Om du ikke interesserer deg for det er det bare å ignorere det. Er bare deg selv det går ut over når du irriterer deg over det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da mye bedre forbilder disse enn tomme lufthodene rosabloggerne vel? Hva har de å komme med enn å skryte opp en lypsyl i skyene. Heia Johaug, Bjørgen, Northug og alle flinke sportsfolk som håver inn gull i OL. DE FORTJENER SPALTEPLASS OG HYLLESTEN.

Ikke disse fordummende nekene som tar seflifes og er så utrygge på seg selv at de må legge ut halvnakne bilder av seg selv, og reklamere for døde ting.



Anonymous poster hash: 2554a...08c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, synes hun skal få en pris når hun er så flink jeg :) Om du ikke interesserer deg for det er det bare å ignorere det. Er bare deg selv det går ut over når du irriterer deg over det

Takk for glimrende forslag, men det var ikke det jeg lurte på.

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er da mye bedre forbilder disse enn tomme lufthodene rosabloggerne vel? Hva har de å komme med enn å skryte opp en lypsyl i skyene. Heia Johaug, Bjørgen, Northug og alle flinke sportsfolk som håver inn gull i OL. DE FORTJENER SPALTEPLASS OG HYLLESTEN.

Ikke disse fordummende nekene som tar seflifes og er så utrygge på seg selv at de må legge ut halvnakne bilder av seg selv, og reklamere for døde ting.

Anonymous poster hash: 2554a...08c

Hvem har sagt noe som helt om rosabloggere?

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest New_Girl

Bah. Nå får det snart holde. Jeg er så lei av at ALLE (ja, faktisk! Er jeg den eneste?!) går helt bananas hver eneste gang en person med altetiske talenter leer på en lillefinger. Hvorfor? Nei, jeg mener det. HVORFOR?

Og ikke bare får de medaljer og pokaler og stående applaus og folk som får spontan orgasme i sofaen av deres PERSONLIGE seier... Neida, de må selvsagt ha en egen prisutdeling også!!

What?!

Så det holdt ikke at Marit Bjørgen har fått x antall medaljer (og dermed ettertrykkelig bevis på at hun er BEEEEST!), men hun må også få en pris?

Bah!

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Hvorfor reagerer du sånn på prisutdelinger, egentlig? Det finnes da i alle kategorier? Reagerer du på samme vis når det gjelder spellemannsprisen, Amandautdelingen og Gullfisken også? Eller er det bare idrettsutøvere du mener ikke fortjener noe pris?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor reagerer du sånn på prisutdelinger, egentlig? Det finnes da i alle kategorier? Reagerer du på samme vis når det gjelder spellemannsprisen, Amandautdelingen og Gullfisken også? Eller er det bare idrettsutøvere du mener ikke fortjener noe pris?

En skuespiller får ikke en haug med priser hver gang de har premiere på sin nyeste film. Dersom de er ekstremt får de kaaaaanskje en pris eller to.

Så, not the same thing.

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skuespiller får ikke en haug med priser hver gang de har premiere på sin nyeste film. Dersom de er ekstremt får de kaaaaanskje en pris eller to.

Så, not the same thing.

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Ekstremt HELDIGE, skulle det stå.

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mary Quant

En skuespiller får ikke en haug med priser hver gang de har premiere på sin nyeste film. Dersom de er ekstremt får de kaaaaanskje en pris eller to.

Så, not the same thing.

Anonymous poster hash: 766eb...35b

De har prisutdeling 1 gang pr år .. jeg forstår ikke problemet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har prisutdeling 1 gang pr år .. jeg forstår ikke problemet ditt?

Herregud. Sportsidioter har hardt for det, eller?

Jeg mener at de får jo en pris HVER GANG DE KONKURRERER!

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Freakingawesome

Finnes da verre ting enn atleter som får priser og oppmerksomhet for det de driver med, og dette kommer fra en som er totalt uinteressert i sport. Jeg synes det er vanvittig kjedelig å se på. Anyway, det finnes andre ting og irritere seg over, som f.eks hvorfor elendige popartister som lager grusom, ensformig musikk er rikere enn verdens fremste leger.

Nei, la atletene få de prisene de fortjener. De viser iallfall talent.

Skift kanal om du ikke liker det, det gjør jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes da verre ting enn atleter som får priser og oppmerksomhet for det de driver med, og dette kommer fra en som er totalt uinteressert i sport. Jeg synes det er vanvittig kjedelig å se på. Anyway, det finnes andre ting og irritere seg over, som f.eks hvorfor elendige popartister som lager grusom, ensformig musikk er rikere enn verdens fremste leger.

Nei, la atletene få de prisene de fortjener. De viser iallfall talent.

Skift kanal om du ikke liker det, det gjør jeg.

Det gjør jeg selvfølgelig, men i disse OL-tider topper det seg litt. Folk jeg tidligere har ansett som ganske oppegående slenger ut av seg den ene pinlige Facebook-statusen etter den andre.

Og sammenlikning med artister, bloggere osv hører ingensteds hjemme. Folk blir jo ikke helt ekstatiske som om de selv er på TV når Brad Pitt gjør en god rolle?

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mary Quant

Herregud. Sportsidioter har hardt for det, eller?

Jeg mener at de får jo en pris HVER GANG DE KONKURRERER!

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Det er visst du som har tungt for det. De får medaljer når de VINNER og ikke hver gang de konkurrerer.

Skjønner ikke hvorfor du har problemer med det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Herregud. Sportsidioter har hardt for det, eller?

Jeg mener at de får jo en pris HVER GANG DE KONKURRERER!

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Alle får jo ikke pris på prisutdelingen, det er jo bare de som har utmerket seg litt ekstra. De aller fleste får bare medaljer og pokaler kun etter konkurranse, og bare hvis de er best(eller 2 eller 3).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle får jo ikke pris på prisutdelingen, det er jo bare de som har utmerket seg litt ekstra. De aller fleste får bare medaljer og pokaler kun etter konkurranse, og bare hvis de er best(eller 2 eller 3).

Dette VISSTE JEG IKKE! Seriøst! Nå forandrer jo alt seg! Trodde ALLE fikk medalje, jeg???

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det henger sammen med hva folk er interessert i TS.

Norge har kultur for kakao, appelsin, flagg, folkefest rundt vinterarrangementer. Inngangsbilletten er liten, du må ikke engang være aktiv selv.

Norge har ikke hatt opera i mange år, og klassisk musikk, såkalt kunstmusikk har et snobbete stempel, og et ufortjent rykte som mer høyverdig, enn musikk som inneholder annen type sang og synth. Dette går imot norsk kultur, som i mange, mange år har vært anti-elitistisk.

Billedkunst og performance art er noe som de færreste nyter, noe som er fremmed for folk flest, noe som er forbeholdt de som er interessert i å skape noe selv, eller som er interessert i den type mennesker, og uttrykksformer.

Idretten er narsissistisk, og er den mest legitime måten å dyrke seg selv, kroppen sin, og egoet sitt. Den er målbar, og det er lite annet i livet som er målbart, og som gir deg en objektiverbar mulighet til å være best på. Samtidig kan man dekke seg bak at det handler om sunnhet og bredde. Idretten er som skapt for Norge.

Nå skal jeg trene litt før det er for sent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Dette VISSTE JEG IKKE! Seriøst! Nå forandrer jo alt seg! Trodde ALLE fikk medalje, jeg???

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Du trenger virkelig ikke rope.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New_Girl

Det gjør jeg selvfølgelig, men i disse OL-tider topper det seg litt. Folk jeg tidligere har ansett som ganske oppegående slenger ut av seg den ene pinlige Facebook-statusen etter den andre.

Og sammenlikning med artister, bloggere osv hører ingensteds hjemme. Folk blir jo ikke helt ekstatiske som om de selv er på TV når Brad Pitt gjør en god rolle?

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Men man kan bli ganske så ekstatisk av å være på en god konsert f.eks?

Og skuespillere presterer ikke på samme måte som atleter. filmskuespillere kan ha mange opptak og finpusse opptreden sin.Idrettsutøvere må prestere sitt beste der og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Takk for glimrende forslag, men det var ikke det jeg lurte på.

Anonymous poster hash: 766eb...35b

Du lurte ikke akkurat på så mye at det gjorde noe.. Du er bare irritert for at folk får medaljer når de gjør noe bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...