Gå til innhold

Help, anyone?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har slitt med kviser, spesielt på haka, men nå også i pannen og andre steder i ansiktet. For snart 1 1/2 år siden begynte jeg på Isotretinoin, ble kvitt kvisene og de var borte i ca. 4 mnd før de kom tilbake... Det var en kur som jeg helst ikke vil gå på igjen - mye bivirkninger og styr! Etter at jeg fikk kvisene tilbake, har jeg prøvd ulike kremer og rens, jeg har prøvd å ikke bruke krem og rens, har begrenset sminkebruken (har ofte vært nødt til å bruke litt, spesielt på haka, da det ikke er gøy å gå ute blant folk med røde byller i trynet...), prøvd Udos Choice/nattlysolje/sink osv. Ingenting har hjulpet, og jeg har nå flere kviser enn jeg har hatt noen gang. Det er ikke bare sjenerende, noen av dem gjør også veldig vondt, spesielt de "innebygde" byllene. Er forresten snart 24, så dette er ikke tenåringskviser, hvis noen lurer på det. Tenkte meg til legen igjen, da "hjemmebehandling" ikke ser ut til å virke. Må også nevne at før jeg brukte Isotretinoin, prøvde jeg bl.a. Epiduo og Dalacin uten hell (fikk bare tørr, kløende hud). Så; er det noen som har tips og råd til meg? Vil ikke ha anbefalinger om hudpleie, for det har jeg prøvd (nei, har selvsagt ikke prøvd alt, men huden min liker best at jeg ikke bruker noe). Bruker ikke p-piller, men vurderer det siden mange blir kvitt kvisene med dette. Helst vil jeg ikke ta piller, men hvis det er det som må til, må jeg bare gjøre det. Ikke gøy å være kvisetryne i voksen alder :(



Anonymous poster hash: 2c261...8fa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd Basiron? :)

Nei, jeg har ikke det, men jeg har lest og hørt at den er veldig sterk og får huden til å flasse mye. Tror ikke huden min tåler det så godt. Flasset en del med Isotretinoin og Epiduo :/ Har du prøvd den selv?

Takk for tips uansett! :)

-TS

Anonymous poster hash: 2c261...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt behov for å prøve det selv, men kjenner til produktet likevel. Det at huden flasser og kan bli rød er vel en del av selve behandlingen, men det vil nok forsvinne i løpet av noen dager. :) Ja Basiron er sterk så derfor er det viktig å følge bruksanvisningen eller råd fra apotek,lege. I begynnelsen bruker man den gjerne bare en gang i løpet av en dag og vasker det bort etter 1-4 timer. Etterhvert kan man ta på flere ganger om dagen uten å vaske det av, hvis huden tåler det. Kan være lurt å bruke fuktighetskrem også.

Du kan jo høre med et apotek hvis du ikke allerede har gjort det, eller gå til lege som du nevnte. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hatt behov for å prøve det selv, men kjenner til produktet likevel. Det at huden flasser og kan bli rød er vel en del av selve behandlingen, men det vil nok forsvinne i løpet av noen dager. :) Ja Basiron er sterk så derfor er det viktig å følge bruksanvisningen eller råd fra apotek,lege. I begynnelsen bruker man den gjerne bare en gang i løpet av en dag og vasker det bort etter 1-4 timer. Etterhvert kan man ta på flere ganger om dagen uten å vaske det av, hvis huden tåler det. Kan være lurt å bruke fuktighetskrem også.

Du kan jo høre med et apotek hvis du ikke allerede har gjort det, eller gå til lege som du nevnte. ;)

Takk for svar! Jeg tror jeg skal spørre både apoteket og legen. Du har nok helt rett i det med flassingen. Men jeg føler huden blir helt ødelagt av det, og jeg får også lett arr. Men jeg har jo hørt at Basiron har hjulpet mange også :)

Andre som har råd/tips?

- TS

Anonymous poster hash: 2c261...8fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...