Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Jeg gikk opp 16 kg sist gang, men fødte i uke 35, så hadde nok blitt litt mer om jeg hadde gått hele veien. Gikk opp tre kg frem til uke 21-22, for så å legge på meg en kg i uka omtrent resten av svangeskapet. Nå har jeg foreløpig lagt på meg fem kg, men veide noen kilo mindre da jeg ble gravid nå. Om det bikker 20 kg så er ikke det noen krise. Jeg spiser sunt som jeg pleier å gjøre, muligens litt mer godis, men jeg mistet alle kiloene raskt etter forrige fødsel og det er greit å ha litt å gå på. Et år etter fødsel var jeg i minus.

Vi har forresten vært på UL i dag og fått termindato den 12/11. Ei :babyjente: denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy søren Lilleløvetann, den jordmorda hørtes utrolig uproffesjonell ut! Håper virkelig hun hadde en utrolig dårlig dag og at opplevelsen neste gang er annerledes! At ho sliter med det motsatte av deg, skal virkelig ikke gå utover deg. Dagens samfunn gjør at mange overvektige tenker at lettere overvekt er normalvektig og naturlig slank er undervektig. Er man da litt slankere enn naturlig slank, så blir man sett på som anorektisk av mange. Det er helt utrolig! Det provoserer meg noe helt vanvittig!! :sinnatagg:

Den jordmora burde skamme seg, og om det var sånn at hun var bekymret for om du var for tynn eller om du hadde anorexi, så bør hun som fagperson tørre å stille spørsmålet rett ut, eller stille konstruktive og åpne spørsmål rundt spisevaner. Hun vet vel også at du har vært veldig dårlig i svangerskapet? Syns hun hørtes meeget merkelig ut! Tydeligvis vært for lenge i jobben sin ;).....bare for å trekke konklusjoner ut fra intet og være lite stereotypiserende selv... he he he :fnise: Er det egentlig et ord? fniiis :fnise:

GRATULERER MED JENTE MOHAIR!!! :lillesky::rodmer:

Spennende med ultralyd, gleder meg sånn til min på mandag :rodmer:

Kanskje vi skulle oppdatert terminlista med kjønn?

For å se om det er samme kjønn når de kommer ut og om det matcher termindatoene ? :transe:

Ka dokker tru?

I dag er jeg så usansynlig trøtt, sover fra 1030-0645 hver natt, men drømmer så levende, så føler meg helt utslitt når jeg våkner. Kanskje jeg må prøve å legge meg enda litt tidligere. Det er hvertfall vondt å stå opp om morgenen nå.. :natti:

Nyt dagen fininger :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løvsol: Uff, jeg ble litt paff altså! Selv om jeg på forhånd hadde fått høre fra ei venninne at jordmora er litt spesiell og av "gammelsorten", ble jeg litt overrasket :P Jeg forklarte jo ganske så godt hva jeg tenker og føler ang.vekta mi, så at hun var så opptatt av den synes jeg var litt rart. Hun vet jo godt at jeg har slitt med Hyperemesis lenge, men mente at jeg måtte begynne å gå opp i vekt snart. Også fortalte jeg henne om samboers frykt for at jeg skal på svangerskapsdiabetes, for jeg må jo bare spise det jeg klarer når jeg klarer det nå - og selv om jeg ikke klarer godteri og den slags inneholder særlig drikkene jeg får i meg ofte litt sukker. Har jo omtrent levd på iste den siste måneden, om ikke lengre. Men da sa jordmor at jeg bare skulle spise og drikke det jeg klarte og ikke tenke noe på akkurat det.

Og når de gjelder kommentaren med størrelsene vi har i butikken jeg jobber i, smilte jeg bare høflig og sa at vi har veldig varierende størrelser - stort sett noe til de fleste ;) Jeg bruker jo XS, og det er oftere vi IKKE får inn i min størrelse men heller større størrelser. I de dyreste merkene får vi stort sett inn fra S (av og til XS...) til XL. Og i de litt billigere merkene har vi nesten alltid fra XS-XL i tillegg til XXL i mange overdeler (og bestiller daglig leder XL/XXL dropper hun ofte XS). Så det er nok ikke pga våre "små" størrelser hun ikke har hørt om butikken :P Daglig leder mener vi selger så lite av XS, så ofte tar hun det ikke inn selv om vi er hele 3 stk av personalet som bruker XS.. Så da er det stort sett førstemann til mølla for oss om vi skal ha noe! Da er det den som er på jobb den dagen varene kommer som er den heldige stort sett, for det kommer alltid bare ett plagg i XS av hver modell/farge osv.. :( Så det er nok heller vi som er litt tynn som sliter med å få tak i størrelsene våres enn de som er litt større :fnise:

Nå har jeg forresten nådd startvekta mi :danse: ENDELIG!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har forresten vært på UL i dag og fått termindato den 12/11. Ei :babyjente: denne gangen!

Gratulerer med ei lita jente i magen :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg vært hos jordmor :) Hun var veldig hyggelig, fikk en del generell informasjon og hun fylte ut helsekortet. Hun hørte også etter hjertelyd, fant den med en gang :) Kunne høre at babyn sparket <3 Søteste lyden <3

Gøy å vite at det er en sprell levende krabat inni der, nå gleder jeg meg bare enda mer til OUL. Heldigvis bare 2 uker til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Grattis med jente i magen Mohair :) Var det gutt du hadde fra før?? Eller har du kanskje ikke nevt det?

Her var det en lillesøster i magen også :) Lita har så smått begynt å kose magen minog si "mamma ha baby i magen" To uker til hun blir to :hjerte:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med jente til deg også, Pusilus. :blomst: Ja, har gutt fra før. Blir gøy med en av hver! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med jente i magen Mohair :) Var det gutt du hadde fra før?? Eller har du kanskje ikke nevt det?

Her var det en lillesøster i magen også :) Lita har så smått begynt å kose magen minog si "mamma ha baby i magen" To uker til hun blir to :hjerte:

grattis med lille prinsesse i magen. Spent på hva jeg får høre på mandag ♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig våknet jeg med litt murringer i korsryggen/bekkenet. Tenkte at jeg sikkert har sovet litt skjevt i en gjesteseng og prøvde å dytte vekk tanken. Men utover dagen har det bare blitt mer og mer vondt, samtidig som det presser mer og mer på blæra. Flyr på toalettet heeele tida. Lurer på om lille har lagt seg i en ny posisjon hvor det presses på nerver og blære og alt som er. Blir veldig spennende å se hvordan lille ligger i morgen. Håper jeg får vite kjønn <3

Håper dere har hatt en fin helg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har han i magen virkelig gitt seg til kjenne. Masse små spark/dult som jeg kjente godt på utsiden av magen også. Deet var koselig å bli dulta i hånda :D Endelig kjenner jeg igjen når det er han og ikke bare magen min!

Masse lykke til på UL imorgen, Løvsol :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag tidlig våknet jeg med litt murringer i korsryggen/bekkenet. Tenkte at jeg sikkert har sovet litt skjevt i en gjesteseng og prøvde å dytte vekk tanken. Men utover dagen har det bare blitt mer og mer vondt, samtidig som det presser mer og mer på blæra. Flyr på toalettet heeele tida. Lurer på om lille har lagt seg i en ny posisjon hvor det presses på nerver og blære og alt som er. Blir veldig spennende å se hvordan lille ligger i morgen. Håper jeg får vite kjønn <3

Lykke til i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhu alle sammen. Har vært lite akiv de siste par ukene. Har vært sykemeldt etter mye stress på jobb. Har slappet av og sovet mye. Endelig er energien tilbake :)

Jeg og sambo var på OUL forrige torsdag. Der fikk vi vite at alt var normalt og flott. Eneste var stillingen baby satt i . Den satt på huk inn mot innvollene, med navlestreng mellom bena. Så jordmor kunne ikke si kjønn for sikkert. Men hun sa at hvis kun skulle tippe så var det en jente :babyjente::rodmer: . Jeg selv er fortsatt sikker på at det blir en gutt :fnise: Skal ha ny ul i august, så håper vi får mer konkret da. Ellers ble termindato satt til 16.nov (som også var den første dato jeg fikk). Så kunne også jordmor fortelle at hun så en spiss nese og hadde lange tær :fnise: . Sambo syns hodet ligner mest på mitt.

Når det gjelder kilomessig har jeg gått opp 4 kg siden start, er 19+4 i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra! Nå har vi kjent spark på utsiden av magen :rodmer:

Jeg kjente 3 små dult forrige onsdag, og selv om jeg egentlig var ganske sikker på at det der måtte da være spark - så la jeg det liksom litt fra meg, for jeg følte det var litt tidlig enda. Også har jeg ikke kjent noe siden dette. Men igår kveld etter vi la oss kjente jeg disse små dultene igjen, så jeg la meg på ryggen og fikk min kjære til å legge hånda på magen - og da fikk han endelig kjenne sine første bevegelser fra lille :rodmer: Knøttet sparket kjempemye, og var veldig aktig frem til jeg sovna. Så da fikk vi kjenne mange spark begge to, og jeg fikk bekreftet at det jeg kjente tidligere i uka må ha vært spark det også! Nå gleder vi oss til OUL den 1 juli. Ikke lenge igjen! :gravid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å kjenne mye til bekkenløsningen den siste tiden, og har mye vondt i korsryggen. Men det går ganske greit enda da :) Får håpe du ikke blir så mye plaget!

Lykke til idag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har han i magen virkelig gitt seg til kjenne. Masse små spark/dult som jeg kjente godt på utsiden av magen også. Deet var koselig å bli dulta i hånda :D Endelig kjenner jeg igjen når det er han og ikke bare magen min!

Masse lykke til på UL imorgen, Løvsol :nigo:

så rart at du skriver det nå. Jeg har også kjent masse liv på utsiden i går og idag.

Mannen min lå med hånden på magen i dag morges og kjente masse ♡ det er så fantastisk :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så stas for dere som har vært på OUL og som har kommet så langt at dere kjenner spark! :)

Her er det fremdeles tre uker til OUL, og jeg gleder meg fryktelig til å få vite kjønnet! Overbevist om gutt, men tiden får vise. Føler jeg fremdeles er litt på at jeg ikke helt tenker over at det er noe der inne. Lagt på meg og har litt tyngdefølelse i magen, i tillegg til noen skikkelige tak nå og da og lett bekkenløsning fra halebeinet. Utover det er det egentlig akkurat som vanlig, og det er fremdeles litt uvirkelig. Håper at OUL utløser en litt større relasjon til den som har bosatt seg der inne! :laugh:

Må snart gå til innkjøp av noen kjoler, skjørt og bukser for gravide, for selv om jeg får på meg mine gamle klær sitter de ikke mye pent lenger med en litt oppblåst mage! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite frisk meget aktiv frøken på vei her ♡

:rodmer: gratulerer med jente!! Koselig!:)

..

Ikke mye pent her heller, men jeg bruker fortsatt samme str i klær. Snart kommer skattepengene og jeg har bestemt meg for å fornye garderoben!! Mens jeg enda passer ;) og såklart i litt vide topper som kan brukes gravid eller ei. Jeg må jo snart bli litt mer voksen i stilen, enn jeg er nå :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite frisk meget aktiv frøken på vei her ♡

Gratulerer med ei lita jente i magen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...