Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Så bra! Spennende :)

Jeg trodde først de bare kom når jeg hadde kynnere, men nå stikker det jo i eninga her.. Utrolig ekkelt! Var mye plaget med det igår også, men idag er det nesten verre.. Noen som vet hva som gjør at dette skjer?

Blir jo så bekymra for alt nå som jeg endelig er gravid og har kommet så langt som dette :(

hva mener du med eninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som får stikninger laaangt nede i magen, omtrent ned mot skjeden/i skjedeveggen når dere har kynnere? Jeg har hatt det mye de siste dagene, og begynner å lure på om dette er vanlig eller ikke..?

jeg har masse stikkinger langt nedi der. Har hatt det i ca 3-4 uker. Tror det er helt vanlig. Kanskje ligger lille og sparker nedover :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva mener du med eninga?

Hihi, "i eninga" betyr det samme som "hele tiden" ;)

Godt å høre at dette er normalt! :) Ble litt bekymra når det skjedde så mange ganger på så kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også mye stikninger langt nede i forrige svangerskap. Det føltes litt ut som strikkepinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også mye stikninger langt nede i forrige svangerskap. Det føltes litt ut som strikkepinner.

Ja, helt enig! Utrolig ekkelt, men det viktigste er jo at den lille har det bra <3 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå ja, jeg har også sånne stikninger. Ekkelt og ubehagelig, men så lenge det er normalt og ikke går ut over mini, så går det bra :)

Er det forresten noen av dere som drømmer mere nå? Jeg gjør, skulle ønske dette var gode drømmer. Men det er det ikke, jeg har fæle drømmer, noe som gjør at jeg sover kjempe dårlig :/ uff!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drømmer også mye! Men det er også en av bivirkingene av de brekningshemmende tablettene jeg går på da :P så jeg regner med det er de som kan for det her ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drømmer ekstremt mye, og levende. Husket 3 forskjellige drømmer her en morgen. En natt våknet mannen av at jeg gråt i søvne (!); da hadde ikke mannen til svigererinna matet lillemor som han skulle....

Tror jeg har lest at det er veldig vanlig å drømme mye og levende under sv.skap :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også hatt noen helt syke drømmer.

B.la drømte jeg at mannen min (som er afrikansk) satt ute i hagestolen da jeg kom hjem på kvelden, og siden det var mørkt ute og han er mørk så kunne jeg ikke se han - selvom jeg visste at han var der. Så plutselig hopper han opp å skremmer vannet av meg. Våknet selv av sjokket. I natt drømte jeg at jeg på død og liv skulle vanne en gullfisk, men styrte med et lite eggeglass for å fylle opp et helt akvarium, var så redd fisken skulle dø - men jeg fikk jo ikke nok vann oppe i :fnise:

Syns det er litt komisk jeg, må alltid le litt av meg selv på morrakvisten ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, "i eninga" betyr det samme som "hele tiden" ;)

Godt å høre at dette er normalt! :) Ble litt bekymra når det skjedde så mange ganger på så kort tid.

haha.. oooja :-)

Da jeg var på fremskyndet UL lå lille med bena godt plantet nedover. Da vi så på, trakk lille bena sammen helt opp til halsen og spente bena laaangt nedover, flere ganger. Da stakk det. Så jeg tenker at det er det som skjer, nå det stikker nedi der ♡♡♡

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha.. oooja :-)

Da jeg var på fremskyndet UL lå lille med bena godt plantet nedover. Da vi så på, trakk lille bena sammen helt opp til halsen og spente bena laaangt nedover, flere ganger. Da stakk det. Så jeg tenker at det er det som skjer, nå det stikker nedi der ♡♡♡

Herlighet for noen rakkerunger vi har :fnise: Da satser jeg på at det er det samme her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

rakkarunger ja! :ler::rodmer:

Hvor mye tenker dere på vekt, har dere gått opp i vekt?

Jeg har gikk først ned 4,5 de 3 første mnd og nå har jeg gått opp igjen 4,5 kg til utgangspunktet.

Er 19 uker i morgen. Hvor mye skal man ha lagt på seg når man nærmer seg halvveis? Jeg er så redd for at jeg legger på meg for mye, eller for lite...Blir gal av at jeg ikke kan trene som normalt...ærremuli :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker lite på vekt, gikk opp 12 kg sist. Hadde gått opp ca 2 kg nå.. Er 14 uker.

Tenker det er naturlig for meg som er normalvektig å legge på seg innenfor normalen. Jeg spiser variert, prøver å være sunn og koser meg når det er helg. Går tur og beveger meg det jeg orker, men jeg trener ikke for å bevare fasong og form slik jeg gjør når jeg ikke er gravid. Fikk tommel opp fra fastlege vedr kosthold og bmi på første kontroll, så tror dette er en grei linje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tenker heller ikke noe særlig på vekt. er inne i uke 21 og har gåt opp 4 kg hittil.

Det synes ikke noe særlig, utenom den lille kulen, så jeg bryr meg ikke så mye. Desverre er nok hvert fall 2 av de resultat av elendig kosthold og for mye kos i det siste!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker ikke på vekt.

Gik opp 14 forrige gang, gikk ned alt til uka før jeg ble gravid igjen (så da ca 7 mnd) uten å stresse, og amma heller ikke så bekymrer meg ikke. Jeg spiser ikke mye dritt heller, så det gjør det enklere.

Det er vel ingen "skal" i legge på seg så og så mye, det er individuelt, om man var undervektig/overvektig før +++.

Ikke bekymre deg så lenge du spiser normalt kosthold :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet.. er vel litt miljøskadet og vant til mer trening og kontroll enn hva jeg har nå. Så er vel derfor jeg blir stresset. . Skal roe ned :-)

Men jeg har flere spørsmål;-)

Opplevde/ooplever dere at dere plutselig følte/føler dere veldig stiv i magen? Det føles lissom som om at jeg må bruke alle mine krefter på å reise meg fra stolen. Ordentlig stølaktig i magen. Og magen er veldig hard. Jeg er ca 19 uker i dag. Dette har kommet denne uken. Føles som om magen er for liten. Betyr det bare at lille vokser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker endel på vekt, men det er fordi jeg normalt er litt undervektig (helt naturlig, alltid vært sånn og mamma er helt likens) også gikk jeg ned 3,5 kg fra uke 6 til uke 7 når jeg lå å spydde non-stop. Så jeg gjør jo det jeg kan for å legge på meg igjen.

Legen min sier at jeg ikke skal tenke så alt for mye på det, spis det jeg klarer og få i meg nok væske. Jordmor derimot virket som hun var veldig imot vekta mi, selv om hun vet at jeg sliter med hyperemesis og selv om jeg har sagt at jeg gjør så godt jeg kan for å legge på meg. Hun kom også med en kommentar ang jobben min, fordi hun aldri hadde hørt om klesbutikken før. Hun lurte på hvor den lå, og når jeg forklarte det, og at den hadde lugget på samme sted i 9 år, sa hun "jah, men dere har vel ikke store nok størrelser til meg da sikkert! hvis ikke hadde jeg nok hørt om den før". Jeg ble helt paff! Dette var rett etter samtalen om vekta mi og hvor mye hun forventet at jeg skulle gå opp iløpet av svangerskapet.

Jordmor vil at jeg skal legge på meg 11-16 kg iløpet av svangerskapet, og det vil da gjerne jeg også - men følte hun hadde mest lyst til å spørre meg om jeg har spiseforstyrrelser eller noe, men fikk seg ikke til å spørre. Men det har jeg altså ikke, og det har jeg aldri hatt. Jeg er veldig bevisst på hva jeg veier, og vet at det er for lite - men mens noen sliter med å gå ned i vekt, sliter også noen med å gå opp. Jeg gjør så godt jeg kan!

Jeg har til og med begynt å skrive ned hva jeg veier hver morgen for å passe på at jeg går oppover. Og har endelig, nesten nådd startvekta mi fra når jeg ble gravid. Håper den bare fortsetter å gå opp fra nå!

Har ny jordmortime 3 juli og er faktisk litt redd for hva hun kan finne på å si om hun synes jeg har gått opp for lite..

Så ja, jeg tenker mye på vekt! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk opp 7-8 kg med første, og har til nå ikke gått opp noe (er snart 13 uker). Spiser som normalt, så er ikke redd for å legge på meg altfor masse, er helt normalvektig til vanlig og regner med jeg iallfall legger på meg rundt 10 kg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker endel på vekta, men ikke sånn at jeg bekymrer meg for å gå opp. Gikk ned ca 4 kg fra uke 6-12. Har hittil gått opp 1 kg og er dermed -3 kg fra start vekta. Tror jeg begynner å gå oppover nå, spiser veldig mye snacks og kjappe løsninger til middag for tiden også. Er ikke gøy å være gressenke :(

Bryr meg ikke så mye om hvor mye jeg går opp, er overbevist om at det kommer til å renne av med en gang babyn er født og jeg begynner å amme. Men håper det meste legger seg på magen da :)

Jeg har en ganske positiv innstilling til hele graviditeten, litt naivt, men tror fks at jeg kommer til å ha en enkel og uproblematisk fødsel som ikke kommert til å gjøre vondt.

Liker å leve i håpet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...