studenten Skrevet 22. mai 2014 #281 Del Skrevet 22. mai 2014 Når dere våkner med en ball så er det kynner. Ihvertfall her. Kjenner det godt igjen fra forrige gang. Gir seg om jeg legger meg over på siden. våkner med en ball? kynner? men det er jo ikke smerter, det er bare en liten babykul som sniker seg fram :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studenten Skrevet 22. mai 2014 #282 Del Skrevet 22. mai 2014 Jeg er veldig tynn, så sikkert derfor jeg har merket den så lenge? Jeg skjønte nesten ikke hva det var først, for her kom den så tidlig! Men i starten var den jo veldig liten, men den bulet liksom ut hver morgen Jeg tror jeg merket det allerede i uke 6, rundt den tiden jeg begynte å kaste opp og raste ned i vekt! Visste ikke at det gikk an så tidlig, men den kommer jo hver dag - og blir større og større & kommer høyere og høyere opp Så jeg har jo skjønt at det måtte være livmora etterhvert. Synes det er kjempegøy jeg! Igår viste jeg den til mannen for første gang, og han ble overrasket over hvor godt man kunne se den og hvor godt man kjenner den om man tar på! Jeg merker det jo på følelsen jeg har i magen når den kommer frem sånn nå, magen blir skikkelig hard og stram Jeg har hørt at den kommer frem om morgenen fordi man blir veldig oppblåst i magen om natta, så den blir liksom "dyttet" frem. Men når man står opp og begynner å bevege seg så spres lufta i magen litt, og kanskje noe ut - så da blir den borte igjen Ja, det er jo veldig individiuelt. Du er veldig lita og nett, da Noen ser det jo med en gang! Jeg er "normalvektig" vil jeg si. Begge søstrene mine var også flate de 5 første månedene før det bare sa PANG og de ble høygravide over natta, haha. så jeg regner med at det gjelder meg også. Har ikke noe "ekstra" som skjuler noen evt kul, så det burde vel komme snart, jeg er jo midt i uke 17 nå Jeg la meg ned på sofaen i stad, og nå er bulen synlig når jeg ligger på rygg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 22. mai 2014 #283 Del Skrevet 22. mai 2014 Ååh, så koselig! Har du doppler eller? Jeg har en fra Angelsounds, og har hørt hjertet siden uke 10 Min angelsounds ligger på postkontoret, og jeg grugleder meg til å teste den ut i morgen. Da jeg var hos legen i uke 9, 8-6 fant hun ingen lyd, så gruer meg egentlig litt! Men hvordan vet jeg hvilken lyd som er hvems? Hører jo mitt eget hjerte liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleløvetann Skrevet 22. mai 2014 #284 Del Skrevet 22. mai 2014 Jeg tror nok heller på teorien om at det er oppblåst mage som dytter frem livmora Kan ikke skjønne at det skal være kynnere som kan for dette. Jeg har opplevd dette nesten hver dag i 6 uker, livmora buler litt ut etter jeg har våknet - men forsvinner med en gang jeg står opp/ begynner å bevege på meg.. Jeg skal til jordmor neste uke, skal spørre henne om dette da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleløvetann Skrevet 22. mai 2014 #285 Del Skrevet 22. mai 2014 Min angelsounds ligger på postkontoret, og jeg grugleder meg til å teste den ut i morgen. Da jeg var hos legen i uke 9, 8-6 fant hun ingen lyd, så gruer meg egentlig litt! Men hvordan vet jeg hvilken lyd som er hvems? Hører jo mitt eget hjerte liksom? Hvor langt er du på vei nå da? De fleste finner ikke hjertet før rundt uke 10, eller senere Jeg var 10+2 første gangen jeg hørte hjertet, og da fant jeg lyden ca midt på magen ca ved trusekanten. Hjertet til den lille slår mye fortere enn ditt, så man hører stort sett stor forskjell. Men om du er i tvil kan du kjenne etter pulsen din på f.eks halsen - stemmer den overens med lyden fra doppleren er det din, hvis ikke er den den lille's Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mus-Katt Skrevet 22. mai 2014 #286 Del Skrevet 22. mai 2014 Er man ganske tynn så er det klart det vises tidligere, men ofte, selv om man ikke er merker det, er det litt oppblåsthet. Livmoren vokser ikke over skambenet før rundt 12 uker, jeg synes det var ekkelt å kjenne etter selv, men prøv å ligge på rygg så kan dere som er litt lenger kjenne den og hvor langt opp den er kommet noen bærer litt mer innover i kroppen mens mange lengre ut, så det kommer an på en god del faktorer Det du sier Lilleløvetann er visst ganske vanlig, at det vises mer når man våkner. Hvordan går det med smerten etter cysten forresten, alt bra! Snart popper de ut, uansett så bare å handle inn deilige mammabukser jeg får komme meg ned i kjelleren på jakt etter mine, forrige svangerskap var de i god bruk mellom 16-20 uker, men de er jo så komfortable.. Brukte de til og med lenge etter fødsel haha. God natt ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleløvetann Skrevet 22. mai 2014 #287 Del Skrevet 22. mai 2014 Ja, det er jo veldig individiuelt. Du er veldig lita og nett, da Noen ser det jo med en gang! Jeg er "normalvektig" vil jeg si. Begge søstrene mine var også flate de 5 første månedene før det bare sa PANG og de ble høygravide over natta, haha. så jeg regner med at det gjelder meg også. Har ikke noe "ekstra" som skjuler noen evt kul, så det burde vel komme snart, jeg er jo midt i uke 17 nå Jeg la meg ned på sofaen i stad, og nå er bulen synlig når jeg ligger på rygg. Så kjekt! Jeg er jo bare i uke 12, men de som kjenner meg godt ser magen allerede. Jeg har alltid hatt HELT flat mage, mens nå står den litt ut. Den er jo egentlig ikke stor, men den er større enn normalt - så folk har sagt siden uke 10 at jeg ser gravid ut ö Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nephthys Skrevet 22. mai 2014 #288 Del Skrevet 22. mai 2014 Hvor langt er du på vei nå da? De fleste finner ikke hjertet før rundt uke 10, eller senere Jeg var 10+2 første gangen jeg hørte hjertet, og da fant jeg lyden ca midt på magen ca ved trusekanten. Hjertet til den lille slår mye fortere enn ditt, så man hører stort sett stor forskjell. Men om du er i tvil kan du kjenne etter pulsen din på f.eks halsen - stemmer den overens med lyden fra doppleren er det din, hvis ikke er den den lille's Lykke til! Takk for svar! Er 10+6 i morgen. Ifølge appen min vel og merke, men kan jo ligge noen dager bak.. Skal på UL neste uke, så blir nok justert noe da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleløvetann Skrevet 22. mai 2014 #289 Del Skrevet 22. mai 2014 (endret) Er man ganske tynn så er det klart det vises tidligere, men ofte, selv om man ikke er merker det, er det litt oppblåsthet. Livmoren vokser ikke over skambenet før rundt 12 uker, jeg synes det var ekkelt å kjenne etter selv, men prøv å ligge på rygg så kan dere som er litt lenger kjenne den og hvor langt opp den er kommet noen bærer litt mer innover i kroppen mens mange lengre ut, så det kommer an på en god del faktorer Det du sier Lilleløvetann er visst ganske vanlig, at det vises mer når man våkner. Hvordan går det med smerten etter cysten forresten, alt bra! Snart popper de ut, uansett så bare å handle inn deilige mammabukser jeg får komme meg ned i kjelleren på jakt etter mine, forrige svangerskap var de i god bruk mellom 16-20 uker, men de er jo så komfortable.. Brukte de til og med lenge etter fødsel haha. God natt ! Jeg synes bare det er kjekt at det vises allerede Jeg tør ikke trykke på magen for å kjenne etter livmora jeg da.. Har litt angst for sånt, selv om jeg egentlig vet det ikke skader den lille.. Også er jeg i tillegg redd for at flere cyster skal sprekke :S Det går fint nå, med tanke på cysten som sprakk Smertene var helt borte etter et døgn Hvor kjøper du mammabukser? Jeg har sett på noen allerede, men finner ingen jeg liker Natta! Endret 22. mai 2014 av Lilleløvetann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilleløvetann Skrevet 22. mai 2014 #290 Del Skrevet 22. mai 2014 Takk for svar! Er 10+6 i morgen. Ifølge appen min vel og merke, men kan jo ligge noen dager bak.. Skal på UL neste uke, så blir nok justert noe da! Da er det godt mulig du finner hjertelyden nå Jeg har vel og merke ikke funnet den hver eneste gang, så noen ganger lurer de seg litt unna Men du finner den nok om du leter litt ganske langt ned. Om morgenen finner jeg lyden ca 1 cm under navlen og litt til venstre på magen, men om kvelden er den nesten alltid helt nede ved trusekanten og midt på magen Lykke til på UL, alltid like kjekt å se de små <3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 23. mai 2014 #291 Del Skrevet 23. mai 2014 Takk for svar! Er 10+6 i morgen. Ifølge appen min vel og merke, men kan jo ligge noen dager bak.. Skal på UL neste uke, så blir nok justert noe da! Jeg hørte ikke hjertelyden med doppler før 11+4. Og finner den kun rett over trusekanten, litt til venstre. Du hører kjempegodt forskjell på lyden av deg og den lille. Din lyd høres ut som susing, mens den lille høres ut som hester som galloperer eller et tog Du kan også gå på youtube og søke på angelsound. Så er det mange videoer som ligger ute. Lykke til, krysser fingrene for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 23. mai 2014 #292 Del Skrevet 23. mai 2014 Så kjekt! Jeg er jo bare i uke 12, men de som kjenner meg godt ser magen allerede. Jeg har alltid hatt HELT flat mage, mens nå står den litt ut. Den er jo egentlig ikke stor, men den er større enn normalt - så folk har sagt siden uke 10 at jeg ser gravid ut ö Jeg har alltid vært veldig tynn ellers, men alltid hatt litt mage. (eplefigur) Normalt sett kan jeg skjule magen ved riktige klær, men ikke nå lengre. Den er ikke så myk lengre og har blitt hardere og mer oppblåst. Så de som kjenner meg godt ser tydelig forskjell. Men kulen der nede har ikke kommet enda. Håper den dukker opp snart Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mee mee Skrevet 23. mai 2014 #293 Del Skrevet 23. mai 2014 Har dere forresten merket noe til hormonene? Her i huset er det PMS x 200. Opp og ned i humøret som en jojo. I løpet av 5 minutter kan du få med deg både latter, gråt og sinne. Sambo vet ikke om han skal le eller gråte og kollegaene mine syns virkelig synd i kundene som uheldgivis setter seg ved min pult og vil ha min hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 23. mai 2014 #294 Del Skrevet 23. mai 2014 Litt hormonella her ja, spesielt er det en kollega som klarer å fyre meg opp. Så irritert er det bare svigermor som får meg ellers Prøver å holde meg unna svigermor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*håper* Skrevet 23. mai 2014 #295 Del Skrevet 23. mai 2014 Hei dere Har lest her en stund, og nå er det vell på tide å bli med meg og samboer er 24 år, og jeg er gravid i uke 10+4 nå. Foreløpig termin er 16.12. Formen har vært grei. Har ikke vært noe særlig kvalm, men har vært veldig sliten og hatt masse hodepine. Var hos lege og tok blodprøver for en uke siden, hadde veldig lave verdier for jern. Så har begynt på jerntabeletter. Føler det hjelper. Vi har ikke hørt hjertelyd enda, da legen syns det var for tidlig og ville ikke prøve forrige uke :/ Har bestilt time hos tidlig ultralyd på tirsdag. Gruer meg veldig!! Håper alt er som det skal.. Jeg er også hormonell, gråter og ler om hverandre. Hehe, så det kan faktisk være ganske morsomt Vi hadde beststemt oss for å vente med å fortelle babynyheten til etter tidlig ul. Men da mamma i går spurte om jeg var gravid, så klarte jeg ikke å lyge. Så der røk den planen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*håper* Skrevet 23. mai 2014 #296 Del Skrevet 23. mai 2014 Når man ikke har flere billige graviditetstester igjen, og tester med eggløsningstest - bare for å se om man fremdeles får to streker Off, hater denne usikre tiden!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pusilus Skrevet 23. mai 2014 #297 Del Skrevet 23. mai 2014 Velkommen håper Her på legekontoret vil de egentlig ikke høre etter hjertelyden før uke 20 På mitt tidligere legekontor var det uke 16. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 24. mai 2014 #298 Del Skrevet 24. mai 2014 Tikker bare innom for å ønske dere en god lørdag. Her skal det leses til eksamen! Jeg hørte hjertelyd i det som i følge tidlig UL er uke 12, men som trolig var uke 14 eller 15 (next week will show). Da fant de hjertelyden omtrent midt på magen, litt under navelen. Hørte den igjen en god uke etterpå, da fant vi den litt på siden, men omtrent like langt opp. Det er en fantastisk følelse. Å kjenne høre at det faktisk er noen med et bankende hjerte inni der :-) Første gangen jeg hørte hjertelyd, sparket lille også, så da fikk jeg høre den deilige damptoglignende hjertelyden, før det kom et kadonk, så fortsatte hjertelyden :hjerte: Nå er det bare 5 dager til ordinær UL. Er så spent på alt, er lille frisk (magefølelsen min sier ja), er lille 16 uker eller 18-19? Er lille en jente som jeg føler, eller er det en liten rampegutt? Det blir såååå spennende :hjerte: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Løvsol Skrevet 24. mai 2014 #299 Del Skrevet 24. mai 2014 Velkommen håper Her på legekontoret vil de egentlig ikke høre etter hjertelyden før uke 20 På mitt tidligere legekontor var det uke 16. har dere jordmorsvangerskapskontroll der du bor? Prøv å få en time der, de sjekket første gang jeg var der :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mohair Skrevet 24. mai 2014 #300 Del Skrevet 24. mai 2014 Jeg er aldri oppblåst i magen om morgenen, så er nok ikke det. Når livmora er hard og kjennes så tydelig så er det fordi den trekker seg sammen, altså kynner. Vi har forresten kjent bevegelse nå! Både jeg og mannen kjente det! Ble veldig overrasket over at man kunne kjenne utenpå så tidlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå