Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014

Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Kan hende den ligger lenger inn men det skal ikke ha så mye å si for fosteret veier kanskje 200-250 gram så vekten kan ikke tippe og utgjøre så stor forskjell siden det er snakk om så lite. Men, tarmer, blære osv kan påvirke. Kan hende magen din også begynner å ta en annen form, f.eks til mer rund, slik st den er mitt i den perioden nå før den virkelig vokser til :) jeg hadde en liten tutt rundt 15-16 uker, før den plutselig ble bredere og ikke så tydelig lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjedelig, arbeidsgiver har ikke lov til å gi deg dårlig samvittighet når du blir sykemeldt.

Kast bort den tanken, lever sykemeldingen og glem jobben til du er klar for å gå tilbake :blomst:

....Jeg kjenner følelsen, var jo 100 % sykemeldt i nesten 6 uker. Men er back on track nå. Lille er verdt pausen, husk det. Det er en grunn til at du blir dårlig nå. Fordi lille vil at du skal bruke energi på ruging og ikke på jobb :fnise::rodmer:

Bryr meg egentlig ikke så mye om hva sjefen syns, selv om han absolut prøver å få meg til å få dårlig samvittighet. Er mest synd i kollegaene mine som det går mest ut over, da de må være på jobb men en stressa og sur sjef + gjøre en del av mine oppgaver.

Så snilt av moren din :-) Hvilke farge tenker du på? I og med at dette er første (av forhåpentligvis to eller tre babyer) tenker jeg å gå for en nøytral, gjerne beige og hvit. Tenker at det kan være fint til en mørk vogn.

I dag er jeg akkurat ti uker på vei! GLEDER meg sånn til å kunne fortelle etter tidlig ultralyd om litt mindre enn to uker. Da føler jeg at jeg kan virkelig begynne å se på utstyr også!

vet jeg skal ha grå på den strikka delen (Elsker grått) , har ikke helt bestemt meg på innsiden enda. Tenkte å gå for noe nøytralt så vi kan bruke det til neste også, men syns det er litt kjedelig med hvitt inni. Kunne tenkt meg et hvitt stoff med grå stjerner på, så håper de kommer med det :)

Mamma sa at om det blir et par år mellom dem, så rekker hun nok å spare opp til en ny pose til neste om det trengtes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt at jeg syns det er litt irriterende når min onkel og tante gir begge barna sine navn som ligner på de jeg har valgt til mine kommende barn?

Vi har bestemt at om vi får en jente skal hun hete An(n)abella, om det blir gutt blir det Mateo.

Dette har vi bestemt for leeenge siden. Er ganske sikker på at de har hørt meg fortelle det til familien før.

Mitt søskenbarn på 11 månedet heter Anne Karin og de venter nå en gutt i oktober som de vurderer å kalle Lars Teo.

(har forandret på den delen av navnet som ikke har med saken å gjøre)

Vet de ikke gjør det med vilje og kanskje ikke husker hva barna mine skal hete og iallefall ikke tenker over at navna ligner.

Blir likevel ganske irritert og litt oppgitt. Kommer naturligvis ikke til å si noe til noen andre en mannen min. Særlig det at barna kommer til å vokse opp sammen som nære "søskenbarn", og det at det for andre som eventuelt skulle merke likheten vil tro det var vi som "hermet", siden våre barn vil være yngst. :(

Får litt dårlig samvittighet bare av å skrive dette :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det normalt at jeg syns det er litt irriterende når min onkel og tante gir begge barna sine navn som ligner på de jeg har valgt til mine kommende barn?

Vi har bestemt at om vi får en jente skal hun hete An(n)abella, om det blir gutt blir det Mateo.

Dette har vi bestemt for leeenge siden. Er ganske sikker på at de har hørt meg fortelle det til familien før.

Mitt søskenbarn på 11 månedet heter Anne Karin og de venter nå en gutt i oktober som de vurderer å kalle Lars Teo.

(har forandret på den delen av navnet som ikke har med saken å gjøre)

Vet de ikke gjør det med vilje og kanskje ikke husker hva barna mine skal hete og iallefall ikke tenker over at navna ligner.

Blir likevel ganske irritert og litt oppgitt. Kommer naturligvis ikke til å si noe til noen andre en mannen min. Særlig det at barna kommer til å vokse opp sammen som nære "søskenbarn", og det at det for andre som eventuelt skulle merke likheten vil tro det var vi som "hermet", siden våre barn vil være yngst. :(

Får litt dårlig samvittighet bare av å skrive dette :(

Jeg forstår godt at du ikke synes det er så kjekt.. Sånt som dette er grunnen til at vi holder navneplaner for oss selv :)

Gi barna dine de navnene du vil, og om noen spør så sier du det jo bare som det er; at disse navnene har vært bestemt lenge, og det har ingenting med andre familienavn å gjøre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også blitt irritert om jeg fikk følelsen av det selv. Jeg syns allikevel at de valge veldig annerledes navn enn dere. De klinger kanskje likt, men jeg tror ikke jeg ville tenkt at noen hadde hermet dersom jeg hadde hørt navnene sammen....vet ikke om det er noen trøst :rolleyes:

Syns forøvrig du har valgt veldig fine navn :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drikker normalt veldig mye kaffe. De tre første mnd var ikke dette noe problem, fordi da var jeg så kvalm, men nå har kaffetørsten kommet tilbake. Jeg syns det er vanskelig å bare drikke 1-2 kopper om dagen. Er dere like strenge på kaffe-koffeindrikking?

Vet dere om maks 4 kopper te, også gjelder te uten koffein?

Sitter og skriver eksamensoppgave i dag og i mårra, kaffe og eksamen hører lissom sammen. Sukk :hallo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg drikker normalt veldig mye kaffe. De tre første mnd var ikke dette noe problem, fordi da var jeg så kvalm, men nå har kaffetørsten kommet tilbake. Jeg syns det er vanskelig å bare drikke 1-2 kopper om dagen. Er dere like strenge på kaffe-koffeindrikking?

Vet dere om maks 4 kopper te, også gjelder te uten koffein?

Sitter og skriver eksamensoppgave i dag og i mårra, kaffe og eksamen hører lissom sammen. Sukk :hallo:

Jeg er "like streng" på kaffe ja, tar kun to kopper om dagen.

Er vel lav fødselsvekt som kan være pga mye kaffedrikking.

Selv hadde min datter lav fødselsvekt da hun kom ved 41 uker, og det var mye styr med mating og varmeflasker etc for at hun ikke skulle bli for kald, hele døgnet.

Normalt sett går jo ting selvfølgelig bra, men for min egen samvittighet holder jeg det til 1-2 kopper om dagen.

Lykke til med eksamensoppgaven =)

@MyLady: jeg hadde bare fortsatt med navnene dere hadde valgt, og hvis det noen gang skulle komme opp i prat hadde jeg bare sagt at det hadde jo dere sagt for flere år siden at dere skulle bruke =)

De var ikke så like at det blir rart uansett. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke unormalt å bli irritert om noen velger like navn, såklart. Men her synes jeg faktisk ikke navnene var like i det hele tatt? De klinger ikke på samme måte og det er i bunn og grunn helt forskjellige navn, så jeg synes dere skal gå for navnene dere har tenkt på. Tror ikke noen tenker at det blir det samme da, det hadde ikke jeg tenkt i alle fall. Veldig ulike navn til tross for noen like ordlyder og bokstaver. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det som at Karin og Lars ikke er de egentlige navnene? Men at My_Lady brukte disse for å ikke si hva de egentlige navnene er? Eller misforstod jeg veldig?

Jeg synes heller ikke de navnene her var så alt for like de hun har valgt, men regnet med de kanskje er litt mer like i virkeligheten - om jeg forstod alt dette riktig, da ;)

Endret av Lilleløvetann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstod det som at Karin og Lars ikke er de egentlige navnene? Men at My_Lady brukte disse for å ikke si hva de egentlige navnene er? Eller misforstod jeg veldig?

Jeg synes heller ikke de navnene her var så alt for like de hun har valgt, men regnet med de kanskje er litt mer like i virkeligheten - om jeg forstod alt dette riktig, da ;)

fniiis...hvis dette er tilfelle, så har tåka allerede tatt meg og jeg forstår frustrasjoen veldig godt ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens kaffekvote er inntatt....sukk..og jeg er bare 1/3 inn i oppgaveskrivingen... Vann og isbiter til den store gullmedaljen resten av dagen :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fniiis...hvis dette er tilfelle, så har tåka allerede tatt meg og jeg forstår frustrasjoen veldig godt ;-)

haha, samme her.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forstått det riktig, kommer så klart till å bruke de navnene vi har bestemt uannsett, men kjente jeg bare ble litt irritert når jeg fikk høre navnet de har tenkt på til gutten. Husker jeg tenkte på hvor likte det blir med Anne og Anna når de fikk jenta, og at de nå tenker på å bruke Teo til mellomnavn på gutten ble bare litt for mye her med de ekstra hormonene mine :P

Dere har jo rett, navna er egentlig ikke så like.

Og vi vet jo ikke om vi kommer til å få en gutt og en jente en gang, kan være vi bare får gutter eller jenter.

Greit å ha en plass som dette å få ut litt frustrasjon istede for å la andre få vite hvor rar jeg er. :scorpis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke rart at du blir litt irritert My_Lady. Jeg ble ganske irritert pga navne "stjeling" for 14 år siden, før jeg hadde tenkt tanken barn selv. Den gang da var ett av de navnene jeg likte best Emma, snakket med en nybakt mormor dagen jeg dro på ferie (da hadde min tidligere klassevenninne akkurat født) da var hun på vei til klinikken. De nybakte foreldrene hadde ikke bestemt seg for navn enda da, men da jeg kom hjem fra ferie 14 dager senere hva heter jenta? Jo da det var Emma.

Da vi fikk ei lita for nesten to år siden var foresten ikke Emma med i vurderingen ;)

Har begynt å fundere på navn igjen, må ha noe som passer sammen med henne vi har ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn er artig og vanskelig... Må liksom ha noe som passer sammen med den man har fra før ja..

Vi kommer til å velge ganske fritt mht navn på nr 2. Styrer unna svigerinnen min sine barns navn og så tar vi det derfra :) har noen ideer og et par av de er forsåvidt brukt før i en ganske vid vennegjeng.. Tror ikke vi bryr oss så mye om det, er ikke veldig mye sammen med dem det gjelder :sjenert: skjønner at du blir irritert av navnestjeling ja, men bruk det dere ønsker og ikke tenk så mye konsekvenser ditt og datt. Det meste går bra :nigo:

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et navn jeg ønsker å gi om det blir en gutt. Og jeg har aldri møtt noen som heter det før, men jeg synes ikke det er et spesielt navn fordetom. Det er ikke slik Zacriamliachina liksom......... Det er kort og enkelt. Ingen ZØÆÅ-bokstaver. Litt oppkalt etter bestefaren sin faktiskt (ubevist fra min side :fnise: )

Det passer ikke med navnet til storesøster, men der hadde ikke mannen noe han skulle sagt (han fikk bare høre hva det var), og det var veldig sukkersøtt og "in" alenemornavn - som jeg liker å kalle det. NÅ har jeg heldigvis blitt vant til det, og hu kler det godt ;) Men vi velger ikke noe i forhold til hva hun heter, så passer sammen, njæh ikke akkurat!! Satse på at det blir gutt, ford jentenavn er jeg heeelt blank på. Synes det er så vanskelig, liker liksom.... ingenting.

Synes Benjamin er fint, men det er noen i bygda som nettopp fikk og kalte han det, så jeg la det bort.. Så litt påvirket blir jeg av å ikke ville ha det samme som de som er i nærheten :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Må bare si at jeg har vært på tidlig ul i dag! Alt så bra ut med den lille :) jeg er 11 +3 dager, akkurat som jeg forventet. så deilig å ha sett det! :) Ah for en følelse :) :) er så glad nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alle her tidlig ul? Hadde egentlig tenkt å vente til den ordinære, men kjenner det kan bli vanskelig.. For min del er det ikke før i slutten av juli. Dere som tok, hvor langt var dere på vei? Jeg er 9+5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar alle her tidlig ul? Hadde egentlig tenkt å vente til den ordinære, men kjenner det kan bli vanskelig.. For min del er det ikke før i slutten av juli. Dere som tok, hvor langt var dere på vei? Jeg er 9+5.

Jeg har vært på 4 allerede, men jeg blir ekstra fulgt opp pga prøverør og cyster på eggstokkene :) Hadde min første i uke 7 (det får man alltid etter prøverør), så fikk jeg ny i uke 10 pga to blødninger. Også var jeg på ultralyd både hos legekontoret og på sykehuset når ene cysta sprakk - så 4 totalt ;) Jeg er i uke 13 nå, og skal på ny om to uker pga cystene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor i utlandet og her er det vanlig med ul rundt uke 8 for å sjekke at det er liv, og så er det termin-ul rundt uke 11-12, ordinær 18-20, vekstul og ul for å sjekke horrdan barnet ligger. Hvis man har liten blødning eller cyster osv får man også dekket flere ul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...