Gjest bustyvel Skrevet 21. februar 2014 #21 Del Skrevet 21. februar 2014 Jeg har lest såpass mye juridisk litteratur og artikler av Thor og Aage Thor Falkanger at jeg ikke klarer å gjøre noe narr av navnet i respekt. De er fantastiske jurister! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #22 Del Skrevet 21. februar 2014 Jeg har lest såpass mye juridisk litteratur og artikler av Thor og Aage Thor Falkanger at jeg ikke klarer å gjøre noe narr av navnet i respekt. De er fantastiske jurister! I dette tilfelle har de nok valgt rekkefølgen for at de skulle ha hvert sitt daglignavn, iom at første navnet pleier å være det som gjelder. I min familie kaller man opp annenhver far og sønn, og det ble rett og slett litt upraktisk med den økte levealderen vi har i dag. Anonymous poster hash: 5be60...f3d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #23 Del Skrevet 21. februar 2014 Det er åpenbart et fenomen i Aust- agder også.. Er selv fra Vest- agder, men der har vi "normale" dobbelnavn. Husker jeg stusset fælt når jeg møtte mennesker som het Gunnar Jan, André- Kristian og Erik Kim. Det høres forresten fortsatt galt ut, jeg kan bare ikke vende meg til å kalle noen André- Kristian... Det verste er at de alle insisterer på og bruke begge navnene! Anonymous poster hash: f1205...c77 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #24 Del Skrevet 21. februar 2014 Rart dere sier det er et fenomen på Møre, for jeg er Sunnmøre og kjenner ingen med "bakvendtnavn". Anonymous poster hash: 4f360...30b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2014 #25 Del Skrevet 21. februar 2014 Rart dere sier det er et fenomen på Møre, for jeg er Sunnmøre og kjenner ingen med "bakvendtnavn". Anonymous poster hash: 4f360...30b ??? ? Anonymous poster hash: 1e2f4...a47 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå