Gå til innhold

Chinese crested powder puff/saluki

-Fisken-

Anbefalte innlegg

Så et bilde av en chinese crested powder puff (nakehund MED pels) og den er jo bare så herlig!

Er det noen som har den eller har erfaring med denne rasen?

Lurer litt på saluki og.. Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

hun vi kjøpte hund av anbefalte ikke dem, fordi de har så dårlig pels. men de er jo nydelige da... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

Jeg har ingen erfaring med puffa kineser, men har en naken selv. Dem er bare så hærlige.. Hos oppdretter så er kullbroren som er en puffa hanne. Han er jo bare såå hærlig og forventes til å bli utrolig flott.

Før jeg hu min kunne hentes så var vi på besøk flere ganger og pratet mye om naken og puffet. Underveis så hørte jeg ikke noe snakk om puffa hadde dårlig pels, at dem er både sånn og sånn. Det er endel jobb med tanke på pels, men ikke noe mer jobb enn det er med en naken så må barberes, smøres etc.

Jeg kunne forklart deg om kinesere i lange tider .. men vet jo ikke helt hva du vil høre.. Send meg heller en pm :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg er også interessert i Chinese crested. :-),

men har hørt at de er veldig dyre. Stemmer det? Hvor mye ga du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, jeg er også interessert i Chinese crested. :-),  

men har hørt at de er veldig dyre. Stemmer det? Hvor mye ga du?

Heisann ..

Kinesere er ikke noe spesielt dyrere enn andre noe mer spesielle raser. Dem vanlige rasene ligger på 8-9000 kr (flatcoat, golden etc). Kinesere, chihuahua etc ligger på 10 000 og oppover. Min kineser ga jeg 12 000 for. Også har man så klart unntakk på alt som heter raser. Alt etter hvor dem kommer fra, gemytt, stamtavle ..

Hvis du skal anskaffe deg kineser så anbefaller jeg deg å være veldig nøye med hvem du kjøper av. Det er "mange" oppdrettere som er mindre seriøse når det kommer til oppdrett av kineser for det er veldig mange ting man skal tenkte på og som man er nødt til å gjennomføre for å kunne avle frem bra kinesere. Og det finnes MYE DÅRLIG avl.

NoName

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann ..

Kinesere er ikke noe spesielt dyrere enn andre noe mer spesielle raser. Dem vanlige rasene ligger på 8-9000 kr (flatcoat, golden etc). Kinesere, chihuahua etc ligger på 10 000 og oppover. Min kineser ga jeg 12 000 for. Også har man så klart unntakk på alt som heter raser. Alt etter hvor dem kommer fra, gemytt, stamtavle ..

Hvis du skal anskaffe deg kineser så anbefaller jeg deg å være veldig nøye med hvem du kjøper av. Det er "mange" oppdrettere som er mindre seriøse når det kommer til oppdrett av kineser for det er veldig mange ting man skal tenkte på og som man er nødt til å gjennomføre for å kunne avle frem bra kinesere. Og det finnes MYE DÅRLIG avl.

NoName

Takk for svar :bukke: :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...