Gå til innhold

Alt er lettere for jenter enn gutter


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest BabyBlue

Men du får pult og det gjør ikke han.

Anonymous poster hash: ef959...f0e

Hvis målet hans kun er å pule har han ikke rett til å syte i det hele tatt... å få noe å stikke pikken sin i er ikke vanskelig i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fy, så stygge dere er mot TS. La gå, dette er Kvinneguiden, innlegget er prematurt - og menn føder verken barn eller blør hver fjerde uke.

Imidlertid må konklusjonen være at noe er enklere for pene kvinner og vice versa. TS setter fingeren på en del lite politisk korrekte sannheter, men det gjør han ikke nødvendigvis til noen taper. Hadde kjønnene i overskriften byttet plass, hadde han sikkert blitt møtt med trampeklapp.

Nonsens.

Det er sutring. Sutring er uattraktivt.

(fortsatt mann)

Anonymous poster hash: ecb54...9e0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ehmm, man trenger ikke å være pen for å være i et forhold. åpne øya folkens, mye stygge folk i forhold.



Anonymous poster hash: d1826...104
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette synes jeg er litt fornærmende.
Jeg er middelmådig. er overvektig, har arr i ansiktet som viser veldig godt, strekkmerker.. + mye mer. Har en fin nese, fint hår.. osv.
Selv om jeg ser middelmådig ut, har jeg aldri hatt problemer med å få meg kjæreste. Ikke etter jeg ble overvektig, og ikke før.
Dette er pga. personligheten min. Når folk treffer meg, ser de to sider. Den sprudlende, glade jenta, eller den sjenerte. Når jeg er sprudlende, er det som oftest gutter rundt meg som finner meg interressant.
der igjen, de stikker når de ser den sjenerte (og depremerte) jenta.
Jeg føler selv, at gutter har det lettere enn jenter. Ikke f*** om jeg klarer å stå og tisse for det første. Noe jeg synes er ganske urettferdig!
Sånn uten om det, så har dere mulighet til å stikke når jenta blir gravid. Vi må gå igjennom en abort hvis vi ikke vil ha ungen, noe som som oftest er veldig vanskelig, veldig tungt psykisk. Ja dere kan også slite psykisk med det, men tror vi har det litt verre...
Så, vi vil ha ungen, dere betaler litt i mnd..
Eller mensen? som er nevnt.. Dette er ikke bare bare heller...
Etter graviditet, så er det vi som sitter med hengepupper, strekkmerker.. som oftest litt ødelagte kropper. Det er også vi som klemmer ut ungen, noe som er ganske vont (mildt sagt).
ja, pene jenter KAN valse igjennom livet. Det kan pene gutter også. Det har jeg opplevd flere ganger.
Min utdannelse, som er en.. "kvinneutdannelse", er mindre betalt enn det det hadde vært for en mann, i en utdannelse som tar like lang tid. og tro meg når jeg sier at min jobb er tung..
Jeg har blitt voldtatt, hatt flere overgrep, blitt spyttet på, fått pute trykt i ansiktet mitt til jeg nesten besvime.
jeg har vært forelsket i kjekke gutter som har avist meg (selv om jeg ikke har hatt problemer med å få meg en kjæreste, var det alltid de kule, kjekke jeg ville ha, men forsto fort at det ikke var de jeg fikk).
Min selvtilitt har alltid vært lav,
Jeg har aldri opplevd at lærere har blitt sjarmert av jenter, og ihvertfall ikke meg.
Jeg har sjekket opp gutter, blitt sjekka opp. det går begge veier. kommer bare an på jenta.

Jeg forstår at du ikke har det greit, men jeg synes du ser veldig mye negativt på ting, og det kan godt stemme for deg, men da er det noe du selv gjør feil. Det er noe du selv må ordne på.
Har sett gutter som jeg.. hvordan skal jeg si det på en fin måte.. De ser virkelig ikke fine ut.. Få seg dame. Det kommer an på hvilken standard du selv har. Ikke at du trenger å finne deg en "stygg" men ikke sikt på de som du vet blir sjekket opp av de kjekkeste guttene på byen.

Jeg kan også si det, at gutter jeg har hatt sex med, ikke har spandert på meg, gitt meg masse gaver. Mye likestilling.
Jeg har hatt kjærester som ikke hadde hatt andre enn meg, for at de var nerder, rolige, sjenerte, ikke spesielt attraktive.
Du må rett og slett bare ikke gi opp.

Har skrevet dette ganske sjapt. Skrev bare det som dukket opp i hodet mitt, så beklager for skrivefeil, fornærmelser osv.



Anonymous poster hash: f6cc6...3ac
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes egentlig menn har det ganske greit jeg. Når det kommer til dette med å få seg kjæreste kan man klare seg veldig bra med å se helt normal ut.

Jeg synes det er både fordeler og ulemper med å være initaitvtakeren når det kommer til det motsatte kjønn. Ja, skal jeg ha suksee må jeg gjøre en del innsats når det kommer til det sosiale, og det er krevende til tider, men samtidig så er det en del fordeler med å være initiativtakeren.

1. Jeg har full kontroll på hvilke damer jeg faktisk kommer i snakk med.

2. Siden damer generelt er mer passive slipper jeg å avise de jeg ikke er interessert i som er interessert i meg. Jeg synes det er skikkelig kleint når de man ikke er interessert i ikke forstår tegningen..

Det er vanskelig når man har en dårlig periode og ikke føler for å være sosial. Da skjer det ingenting på damefronten og man skulle ønske damene man likte var mer frempå. Det er vel ulempen med initiativrollen. Når jeg har slike perioder sørger jeg for å være busy med ting jeg liker å gjøre for det skaper mye glede for meg. For min del avhenger min attraktivitet av at jeg har det bra og er glad. Hvis jeg ikke har noe livsglede føler jeg heller ikke for å flørte/ta initiativ osv.

Endret av .-L-.
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS innlegg er ikke "politisk ukorrekte sannheter". Det er unyansert og veldig tydelig skrevet av en som er veldig ung, uerfaren og generelt misfornoyd med livet.

Livet er lettere for de som er naturlig vakre, rike og heldige, menn eller kvinner. Det er urettferdig, men man kan gjore det beste man kan ut av det. Det er fordeler og ulemper for begge kjonn, men for de som foler at de ikke faar til ting, er det lett aa bare se fordelene de andre har.

Som sagt er innlegget prematurt, vi er jo enige der. TS argumenterer heller ikke spesielt godt for seg. Konklusjonen min er også at noe er enklere for pene kvinner og vice versa. Imidlertid mener jeg at TS tidvis er inne på noe som er interessant, men politisk ukorrekt.

Nonsens.

Det er sutring. Sutring er uattraktivt.

(fortsatt mann)

Anonymous poster hash: ecb54...9e0

Det synes å være hevet over enhver rimelig tvil at TS er misfornøyd. Deler av innlegget kan også betegnes som sutrete og usaklig. At en del - men ikke alle - jenter drar fordel av typiske "jenteattributter" på skolen er opplest og vedtatt blant mange forskere. Min emperi stemmer med forskningen, der uønsket atferd for ofte trekkes inn i sluttvurderingen i flere fag. Motsatt belønnes ofte flid og rolig atferd langt utover rammene for orden- og oppførselskarakter. At unge jenter og kvinner generelt har makten på sjekkemarkedet bør ikke være noen spesielt kontroversiell påstand. Her har du to teser som jeg ikke oppfatter som spesielt sutrete.

Du synes å gjøre et stort poeng av at du angivelig er mann, uten at jeg anser det å være særlig relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fy, så stygge dere er mot TS. La gå, dette er Kvinneguiden, innlegget er prematurt - og menn føder verken barn eller blør hver fjerde uke.

Imidlertid må konklusjonen være at noe er enklere for pene kvinner og vice versa. TS setter fingeren på en del lite politisk korrekte sannheter, men det gjør han ikke nødvendigvis til noen taper. Hadde kjønnene i overskriften byttet plass, hadde han sikkert blitt møtt med trampeklapp.

Dette forventet jeg uansett, men takk for et "halvhjertet" forsvar av meg.

Anonymous poster hash: ea92e...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakre menn drar like mange fordeler som vakre kvinner.

Fullstendig uenig.

Kjekke gutter greier ikke sjarmere lærere til å sette gode karakterer på dem. Dette merket jeg på kroppen da jeg gikk på VGS. Ingen kjefter på jenter om de gjør en tabbe på jobben. De fleste kjekke gutter må sjekke opp jentene, mens et mindretall pene jenter sjekker opp gutter.

Anonymous poster hash: ea92e...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt er innlegget prematurt, vi er jo enige der. TS argumenterer heller ikke spesielt godt for seg. Konklusjonen min er også at noe er enklere for pene kvinner og vice versa. Imidlertid mener jeg at TS tidvis er inne på noe som er interessant, men politisk ukorrekt.

Det synes å være hevet over enhver rimelig tvil at TS er misfornøyd. Deler av innlegget kan også betegnes som sutrete og usaklig. At en del - men ikke alle - jenter drar fordel av typiske "jenteattributter" på skolen er opplest og vedtatt blant mange forskere. Min emperi stemmer med forskningen, der uønsket atferd for ofte trekkes inn i sluttvurderingen i flere fag. Motsatt belønnes ofte flid og rolig atferd langt utover rammene for orden- og oppførselskarakter. At unge jenter og kvinner generelt har makten på sjekkemarkedet bør ikke være noen spesielt kontroversiell påstand. Her har du to teser som jeg ikke oppfatter som spesielt sutrete.

Du synes å gjøre et stort poeng av at du angivelig er mann, uten at jeg anser det å være særlig relevant.

Så det du bekrefter er altså at god oppførsel lønner seg? Det er jo ikke akkurat noen bombe, og heller ikke kjønnsspesifikt.

Jeg gjør ikke noe stort nummer ut av at jeg er mann, annet enn fordi jeg er lei av at man automatisk tror jeg er kvinne fordi jeg er uenig med sutremennene.

Anonymous poster hash: ecb54...9e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig uenig. Kjekke gutter greier ikke sjarmere lærere til å sette gode karakterer på dem. Dette merket jeg på kroppen da jeg gikk på VGS. Ingen kjefter på jenter om de gjør en tabbe på jobben. De fleste kjekke gutter må sjekke opp jentene, mens et mindretall pene jenter sjekker opp gutter. Anonymous poster hash: ea92e...5e6

Jeg har i korte perioder undervist i vgs. Det var ingen jenter som sjarmerte meg til noe som helst, og jeg tror ikke det gjelder for andre heller på generell basis. Det er uprofesjonell oppførsel.

Jeg har hatt mange kolleger av hunkjønn som har fått grov refs etter tabber (jobber på sykehus). I blandt tror jeg faktisk at jenter kan få mere kjeft for slikt enn gutter.

Anonymous poster hash: ecb54...9e0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry men som en jomfru i slutten av 20-årene og sosial taper med ingen fremtid. Så kan jeg hvertfall si en ting og det er at jeg er lykkelig for at jeg er en mann. Om noen kunne trylle meg om til en vakker kvinne og gitt meg 1 milliard kroner så hadde jeg valgt å forbli en mann. Det er uendelig mye bedre å være en mann, selv om man ligger nederst på alle skalaer.



Anonymous poster hash: 7a950...08d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det du bekrefter er altså at god oppførsel lønner seg? Det er jo ikke akkurat noen bombe, og heller ikke kjønnsspesifikt.

Jeg gjør ikke noe stort nummer ut av at jeg er mann, annet enn fordi jeg er lei av at man automatisk tror jeg er kvinne fordi jeg er uenig med sutremennene.

Anonymous poster hash: ecb54...9e0

Jeg bekrefter det jeg skriver, nemlig at en del - men ikke alle - jenter drar fordel av typiske "jenteattributter" i skolen. Eksempler på dette er flid og yndig oppførsel. F.eks. er det gjort flere forsøk der besvarelser med pene border o.l. ble belønnet med noe bedre karakter enn mindre pene besvarelser. Som jeg skriver betyr ikke det at alle som oppfører seg rolig (og som lager blomsterborder i teksten sin) er jenter, men at de utgjør en klar overvekt. Dersom du ikke forstår denne sammenhengen, anbefaler jeg deg å lese deg opp på emnet. Opplever uansett at "diskusjonen" vår går på tomgang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg at du tror folk får seg en utdannelse for å imponere det motsatte kjønn. Man tar en utdannelse fordi man er interessert i et fagområde, har ambisjoner, og ønsker seg en grei økonomi. Du snakker som om det er best å slippe en utdannelse, og at pene jenter er dem som kan slippe det, for de kan finne seg en mann uansett. Alvorlig talt. Jeg vil definitivt klare meg selv. Å dele livet med en mann er kun en hyggelig bonus, ikke en overlevelsestaktikk.

For meg som middelmådig gutt er det tilnærmet umulig å få kjæreste. De "styggeste" jentene får seg lettere kjæreste enn meg..

Det går veldig ut over selvtillit, og undertegnede får fort selvmordstanker. Utseende betyr så mye i vårt samfunn idag. Altfor mye.

Derfor er min påstand at pene jenter kan valse gjennom livet uten noen problemer. De kan få seg sex, kjærester og barn hvis de selv vil. De trenger ikke gjøre en innsats engang. De bare får alt servert på ei fjøl. ALLE mannlige lærere vil la seg sjarmere av søte og pene jenter, og bevisst eller ubevisst gi de bedre karakterer. Jenter er også flinke til å smiske. Derfor får de seg også mye lettere å få jobb enn gutter. Hvem tror du får jobben av ei pen jente, og en middelmådig gutt med samme kvalifikasjoner? Arbeidsgiver vil selvsagt ansette den som trekker flest kunder.. Det sier seg selv.

Gutta må jobbe 100 ganger hardere for å oppnå samme resultat. Det er VI som må ha jobber og karrierer (dere jenter kan lett få dere gutt uten å jobbe, det går ikke an for menn), det er VI som må sjekke DERE opp, alt det praktiske er det ofte gutta som ordner.. Heite gutter har det selvfølgelig noe lettere, og kan bli sjekka opp av jenter. Kanskje kan en pen gutt slippe unna utdannelse også (bare pga utseende).

Men for oss som bare er middelmådige, er alt mye vanskeligere. Skal vi få oss dame, må vi kompensere med intellekt, tykk lommebok, eller høy utdannelse.

Beklager om dere jenter blir støtt av det jeg skriver, og selv om det er satt på spissen så kan dere neppe argumentere mot at det meste jeg skriver er ganske sant?

Personlig har jeg backet ut av alt presset, selv om det fremdeles ødelegger meg innvendig.. Jeg har ikke tykk lommebok, noen utdannelse, eller er spesielt intellektuelt begavet.

Dere kan sikkert si at jeg burde endre holdning, men det har jeg forsøkt i noen år og det hjalp aldri.. Så nå er jeg tilbake på "sutrestadiet". Føler meg nesten "hatet" av samfunnet, og at det hadde vært bedre uten meg.

Anonymous poster hash: ea92e...5e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det forundrer meg at du tror folk får seg en utdannelse for å imponere det motsatte kjønn. Man tar en utdannelse fordi man er interessert i et fagområde, har ambisjoner, og ønsker seg en grei økonomi. Du snakker som om det er best å slippe en utdannelse, og at pene jenter er dem som kan slippe det, for de kan finne seg en mann uansett. Alvorlig talt. Jeg vil definitivt klare meg selv. Å dele livet med en mann er kun en hyggelig bonus, ikke en overlevelsestaktikk.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kathakombine

Er det de pene jentene dere sutrer over å ikke få? De som er i den øverste delen av skalaen? Vel, det er ikke mange av dem og det er heller ikke mange forunt å få dem. De fleste av oss er vanlige jenter med mer eller mindre god personlighet, interesser, utdanning og jobb og som er sammen med vanlige menn. Jeg er villig til å vedde hatten min på at de fleste av oss vanlige jenter også har hatt vår del av typer som har dumpet oss eller ikke sett oss. Det forbauser meg at mange foretrekker å leve i en sutreboble framfor å se seg rundt og se at de fleste vanlige menn og kvinner finner seg en kjæreste. Det er flere jeg kjenner som jeg er forbauset over at er i forhold, men de har funnet noen som passer for dem. Noen av de vanlige er til og med utro og har vært gjennom flere forhold.

Jeg tror ikke det er lettere for noen kjønn egentlig, for man kan finne individer blant begge kjønn som har det vanskelig på enkelte områder og noen som virker som at de flyter gjennom livet på en gullskje. Uansett kjønn, slutt å sutre, skaff deg hobby, interesser og meninger, det er noe som skaper tilhørighet og som gjør det lettere å holde på et forhold.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Trøffel

Fullstendig uenig.

Kjekke gutter greier ikke sjarmere lærere til å sette gode karakterer på dem. Dette merket jeg på kroppen da jeg gikk på VGS. Ingen kjefter på jenter om de gjør en tabbe på jobben. De fleste kjekke gutter må sjekke opp jentene, mens et mindretall pene jenter sjekker opp gutter.

Anonymous poster hash: ea92e...5e6

Du har hvertfall ikke høye tanker om lærerstanden, om du mener de diskriminerer og rangerer elevene sine ut ifra utseende fremfor faglige prestasjoner. Ei heller har du høye tanker om ditt eget kjønn, om du mener at menn først og fremst tenker med det de har mellom beina. Men hele hovedinnlegget gjennomsyres jo av utseendefiksering, så noe annet er vel ikke å forvente fra din kant.

Endret av Trøffel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bekrefter det jeg skriver, nemlig at en del - men ikke alle - jenter drar fordel av typiske "jenteattributter" i skolen. Eksempler på dette er flid og yndig oppførsel. F.eks. er det gjort flere forsøk der besvarelser med pene border o.l. ble belønnet med noe bedre karakter enn mindre pene besvarelser. Som jeg skriver betyr ikke det at alle som oppfører seg rolig (og som lager blomsterborder i teksten sin) er jenter, men at de utgjør en klar overvekt. Dersom du ikke forstår denne sammenhengen, anbefaler jeg deg å lese deg opp på emnet. Opplever uansett at "diskusjonen" vår går på tomgang.

Det er da ingen ting som hindrer gutter i å presentere noe på en "fin" måte?

Et godt prosjekt skal også presenteres på en pen måte. Det er heller ikke kjønnsspesifikt. At noen klarer å presentere oppgavene sine på en måte som ikke bare er god, men også ser bra ut har ikke noe med kjønn å gjøre.

Hva er det jeg skal lese meg opp på?

Anonymous poster hash: ecb54...9e0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trøffel

Jeg bekrefter det jeg skriver, nemlig at en del - men ikke alle - jenter drar fordel av typiske "jenteattributter" i skolen. Eksempler på dette er flid og yndig oppførsel. F.eks. er det gjort flere forsøk der besvarelser med pene border o.l. ble belønnet med noe bedre karakter enn mindre pene besvarelser. Som jeg skriver betyr ikke det at alle som oppfører seg rolig (og som lager blomsterborder i teksten sin) er jenter, men at de utgjør en klar overvekt. Dersom du ikke forstår denne sammenhengen, anbefaler jeg deg å lese deg opp på emnet. Opplever uansett at "diskusjonen" vår går på tomgang.

Menn oppdras hvert fall med selvtillit til å tro på seg selv, slik at de ikke trenger å pynte besvarelsene sine med kruseduller og løkker. De fleste unge kvinner oppdras til å tro at de er nødt til å sminke seg for å se presentable ut i hverdagen, slanke seg for at menn skal finne dem attraktive, gå med vonde sko og ukomfortable klær for å se trendy ut og poste selfie av en flat og smal midje 4 dager etter fødsel for å være virkelig vellykket.

Og angående at kvinnene har makten på sjekkemarkedet så gjelder vel det kun mtp tilgang til mannfolk. Om en kvinne faktisk utnytter seg av de mennene hun har tilgang på så blir hun jo stemplet som en billig hore. Om menn gjør det samme, altså tar for seg av villige kvinner, så er han jo en hingst og en casanova.

Og på sikt så er det jo slik at en god del kvinner elsker et bad boy-prosjekt, hvor de drømmer å "temme villstyringen", noe som viser at menns ville fortid ikke nødvendigvis holdes mot dem. Mens mange menn ikke tar med ildtang i en kvinne som er åpen om at hun tidligere har hatt mange sexpartnere, dersom de søker er seriøst forhold.

Endret av Trøffel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den herligste og mest sjarmerende mannen jeg vet om er ikke den med fyldig hårmanke eller lang utdannelse. Han reiser, er kreativ, bryr seg om mennesker og står på for drømmene sine.



Anonymous poster hash: 18603...417
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...